reklama - zainteresowany?

Algorytmy. Wydanie IV - Helion

Algorytmy. Wydanie IV
ebook
Autor: Robert Sedgewick, Kevin Wayne
Tytuł oryginału: Algorithms (4th Edition)
ISBN: 978-83-283-3711-4
stron: 952, Format: ebook
Data wydania: 2012-01-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 74,50 zł (poprzednio: 149,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-74,50 zł)

Dodaj do koszyka Algorytmy. Wydanie IV

Tagi: Algorytmy - Programowanie | Techniki programowania

Nie odkrywaj koła na nowo — sprawdź gotowe rozwiązania!

  • Jak oceniać wydajność algorytmów?
  • Jak wydajnie sortować elementy?
  • Jak kompresować dane?

Algorytmy od zawsze porównywane były do przepisów kucharskich. Z celnością tego porównania trudno dyskutować, na pewno jednak przesolenie zupy ma zupełnie inne konsekwencje niż błędnie opracowany lub zaimplementowany algorytm. To właśnie algorytmy decydują o czasie wykonania skomplikowanych operacji przez programy komputerowe, a ich odpowiednia implementacja może niejednokrotnie decydować o sukcesie lub porażce projektu wartego fortunę.

Dzięki tej książce masz szansę uniknąć typowych programistycznych błędów i porażek. Jej lektura zapozna Cię z najpopularniejszymi algorytmami, ich licznymi zaletami oraz słabymi stronami. Sprawdzisz, do czego można je zastosować, a w jakich miejscach lepiej zrezygnować z ich wykorzystania. Ponadto nauczysz się analizować działanie algorytmów, mierzyć ich wydajność oraz dobierać dane testowe. W książce zostały omówione klasyczne algorytmy sortowania, wyszukiwania, operacji na grafach oraz kompresji danych. Jej ogromnym atutem są przykładowe implementacje algorytmów w języku JAVA oraz to, że przedstawiony kod jest gotowy do natychmiastowego użycia! Pozycja ta jest obowiązkową lekturą dla każdego programisty, któremu zależy na najwyższej wydajności tworzonych rozwiązań.

  • Podstawowe pojęcia
  • Struktura programu w języku JAVA
  • Instrukcje, typy danych, wyrażenia w języku JAVA
  • Korzystanie z abstrakcyjnych typów danych
  • Stosy, kolejki
  • Analiza algorytmów
  • Algorytmy sortowania i wyszukiwania
  • Wykorzystanie grafów
  • Znajdowanie najkrótszej ścieżki
  • Operacja na łańcuchach znaków
  • Algorytmy kompresji danych

Nie trać czasu i energii — korzystaj ze sprawdzonych rozwiązań!

Dodaj do koszyka Algorytmy. Wydanie IV

 

Osoby które kupowały "Algorytmy. Wydanie IV", wybierały także:

  • Algorytmy kryptograficzne. Przewodnik po algorytmach w blockchain, kryptografii kwantowej, protoko
  • Informatyk samouk. Przewodnik po strukturach danych i algorytmach dla pocz
  • My
  • Nauka algorytm
  • 40 algorytmów, które powinien znać każdy programista. Nauka implementacji algorytmów w Pythonie

Dodaj do koszyka Algorytmy. Wydanie IV

Spis treści

Algorytmy. Wydanie IV eBook -- spis treści

  • Przedmowa
    • Cechy charakterystyczne
      • Algorytmy
      • Typy danych
      • Zastosowania
      • Podejście naukowe
      • Szeroki zakres
    • Witryna poświęcona książce
      • Elektroniczne streszczenie
      • Pełne implementacje
      • Ćwiczenia i odpowiedzi
      • Dynamiczne wizualizacje
      • Materiały do kursu
      • Odnośniki do powiązanych materiałów
    • Wykorzystanie w programie nauczania
    • Kontekst
    • Podziękowania
  • Rozdział 1. Podstawy
    • Algorytmy
    • Podsumowanie zagadnień
      • Podstawy
      • Sortowanie
      • Wyszukiwanie
      • Grafy
      • Łańcuchy znaków
      • Kontekst
    • 1.1. Podstawowy model programowania
      • Podstawowa struktura programu Javy
      • Proste typy danych i wyrażenia
        • Wyrażenia
        • Konwersja typów
        • Porównania
        • Inne typy proste
      • Instrukcje
        • Deklaracje
        • Przypisania
        • Instrukcje warunkowe
        • Pętle
        • Instrukcje break i continue
      • Zapis skrócony
        • Deklaracje inicjujące
        • Przypisania niejawne
        • Bloki z jedną instrukcją
        • Notacja for
      • Tablice
        • Tworzenie i inicjowanie tablic
        • Krótki zapis
        • Używanie tablicy
        • Utożsamianie nazw (ang. aliasing)
        • Tablice dwuwymiarowe
      • Metody statyczne
        • Definiowanie metody statycznej
        • Wywoływanie metod statycznych
        • Cechy metod
        • Rekurencja
        • Podstawowy model programowania
        • Programowanie modularne
        • Testy jednostkowe
        • Biblioteki zewnętrzne
      • Interfejsy API
        • Przykład
        • Biblioteki Javy
        • Opracowane przez nas biblioteki standardowe
        • Własne biblioteki
      • Łańcuchy znaków
        • Złączanie
        • Konwersja
        • Konwersja automatyczna
        • Argumenty wiersza poleceń
      • Wejście i wyjście
        • Polecenia i argumenty
        • Standardowe wyjście
        • Sformatowane dane wyjścio­we
        • Standardowe wejście
        • Przekierowywanie i potoki
        • Dane wejściowe i wyjściowe z pliku
        • Standardowe rysowanie (podstawowe metody)
        • Standardowe rysowanie (metody pomocnicze)
      • Wyszukiwanie binarne
        • Wyszukiwanie binarne
        • Klient wspomagający tworzenie aplikacji
          • Wyszukiwanie binarne
        • Stosowanie białych list
        • Wydajność
      • Perspektywa
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 1.2. Abstrakcja danych
      • Korzystanie z abstrakcyjnych typów danych
        • Interfejs API abstrakcyjnego typu danych
        • Metody odziedziczone
        • Kod klienta
        • Obiekty
        • Tworzenie obiektów
        • Wywoływanie metod egzemplarza
        • Korzystanie z obiektów
        • Instrukcje przypisania
        • Obiekty jako argumenty
        • Obiekty jako zwracane wartości
        • Tablice to obiekty
        • Tablice obiektów
      • Przykładowe abstrakcyjne typy danych
        • Obiekty geometryczne
        • Przetwarzanie informacji
        • Łańcuchy znaków
        • Ponownie o wejściu i wyjściu
      • Implementowanie abstrakcyjnych typów danych
        • Zmienne egzemplarza
        • Konstruktory
        • Metody egzemplarza
        • Zasięg
        • Interfejs API, klienty i implementacje
      • Więcej implementacji typów ADT
        • Date
        • Utrzymywanie wielu implementacji
        • Akumulator
        • Wizualny akumulator
      • Projektowanie typu danych
        • Hermetyzacja
        • Projektowanie interfejsów API
        • Algorytmy i abstrakcyjne typy danych
        • Dziedziczenie interfejsu
        • Dziedziczenie implementacji
        • Przekształcanie łańcuchów znaków
        • Typy nakładkowe
        • Równość
        • Zarządzanie pamięcią
        • Niezmienność
        • Projektowanie kontraktowe
        • Wyjątki i błędy
        • Asercje
        • Podsumowanie
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
    • 1.3. Wielozbiory, kolejki i stosy
      • Interfejsy API
        • Typy generyczne
        • Autoboxing
        • Kolekcje z możliwością iterowania
        • Wielozbiory
        • Kolejki FIFO
        • Stosy
        • Przetwarzanie wyrażeń arytmetycznych
      • Implementowanie kolekcji
        • Stos o stałej pojemności
        • Typy generyczne
        • Zmiana wielkości tablicy
        • Zbędne referencje
        • Iterowanie
      • Listy powiązane
        • Rekord węzła
        • Budowanie listy powiązanej
        • Wstawianie na początek
        • Usuwanie z początku
        • Wstawianie na koniec
        • Wstawianie i usuwanie na innych pozycjach
        • Przechodzenie
        • Implementacja stosu
        • Implementacja kolejki
        • Implementacja wielozbiorów
      • Przegląd
        • Struktury danych
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Ćwiczenia dotyczące list powiązanych
      • Problemy do rozwiązania
    • 1.4. Analizy algorytmów
      • Metoda naukowa
      • Obserwacje
        • Przykład
        • Stoper
        • Analizy danych eksperymentalnych
      • Modele matematyczne
        • Przybliżenia z tyldą
        • Przybliżony czas wykonania
        • Hipotezy dotyczące tempa wzrostu
        • Analizy algorytmów
        • Model kosztów
        • Podsumowanie
      • Kategorie tempa wzrostu
        • Stałe
        • Logarytmiczne
        • Liniowe
        • Liniowo-logarytmiczne
        • Kwadratowe
        • Sześcienne
        • Wykładnicze
      • Projektowanie szybszych algorytmów
        • Rozgrzewka: sumy par
        • Szybki algorytm dla sum trójek
        • Dolne ograniczenia
      • Eksperymenty ze stosunkiem czasu wykonania dla podwojonych danych
        • Szacowanie możliwości rozwiązania dużych problemów
        • Szacowanie korzyści z zastosowania szybszego komputera
      • Zastrzeżenia
        • Duże stałe
        • Pętla wewnętrzna, która nie dominuje
        • Czas wykonania instrukcji
        • Uwzględnianie systemu
        • Zbyt małe różnice
        • Duża zależność od danych wejściowych
        • Problemy o wielu parametrach
      • Radzenie sobie z zależnością od danych wejściowych
        • Modele danych wejściowych
        • Gwarancje wydajności dla najgorszego przypadku
        • Algorytmy z randomizacją
        • Ciągi operacji
        • Analizy z uwzględnieniem amortyzacji
      • Pamięć
        • Obiekty
        • Listy powiązane
        • Tablice
        • Obiekty typu String
        • Wartości typu String i podłańcuchy
      • Perspektywa
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 1.5. Studium przypadku problem union-find
      • Dynamiczne określanie połączeń
        • Sieci
        • Równoznaczność nazw zmiennych
        • Zbiory matematyczne
      • Implementacje
        • Szybka metoda find
        • Analizy techniki z szybką metodą find
        • Technika z szybką metodą union
        • Reprezentacja lasu drzew
        • Analiza techniki z szybką metodą union()
        • Szybka metoda union() z wagami
        • Analiza szybkiej metody union() z wagami
        • Optymalne algorytmy
        • Wykresy kosztów z amortyzacją
      • Perspektywy
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
  • Rozdział 2. Sortowanie
    • 2.1. Podstawowe metody sortowania
      • Reguły
        • Sprawdzanie poprawności
        • Czas wykonania
        • Dodatkowa pamięć
        • Typy danych
      • Sortowanie przez wybieranie
        • Czas wykonania jest niezależny od danych wejściowych
        • Potrzebna jest minimalna liczba przestawień
      • Sortowanie przez wstawianie
      • Wizualizacja działania algorytmów sortujących
      • Porównywanie dwóch algorytmów sortujących
      • Sortowanie Shella
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 2.2. Sortowanie przez scalanie
      • Abstrakcyjne scalanie w miejscu
      • Zstępujące sortowanie przez scalanie
        • Stosowanie sortowania przez wstawianie dla małych podtablic
        • Sprawdzanie, czy tablica jest już uporządkowana
        • Eliminowanie kopiowania danych do tablicy pomocniczej
      • Wstępujące sortowanie przez scalanie
      • Złożoność sortowania
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 2.3. Sortowanie szybkie
      • Podstawowy algorytm
        • Podział w miejscu
        • Pozostawanie w granicach
        • Zachowanie losowości
        • Kończenie pracy pętli
        • Elementy z kluczami równymi kluczowi elementu osiowego
        • Kończenie rekurencji
      • Cechy związane z wydajnością
      • Usprawnienia algorytmu
        • Przełączanie na sortowanie przez wstawianie
        • Podział w miejscu mediany trzech elementów
        • Sortowanie optymalne ze względu na entropię
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 2.4. Kolejki priorytetowe
      • Interfejs API
        • Klient kolejki priorytetowej
      • Podstawowe implementacje
        • Reprezentacja w postaci nieuporządkowanej tablicy
        • Reprezentacja w postaci uporządkowanej tablicy
        • Reprezentacje w postaci listy powiązanej
      • Definicje kopca
        • Reprezentacja sterty binarnej
      • Algorytmy oparte na kopcach
        • Przywracanie struktury kopca przy przechodzeniu do góry (wypływanie)
        • Przywracanie struktury kopca przy przechodzeniu w dół (zatapianie)
        • Kopce a-arne
        • Zmiana wielkości tablicy
        • Niezmienność kluczy
        • Indeksowana kolejka priorytetowa
        • Klient indeksowanej kolejki priorytetowej
      • Sortowanie przez kopcowanie
        • Tworzenie kopca
        • Sortowanie
        • Zatapianie do poziomu dna i późniejsze wypływanie
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 2.5. Zastosowania
      • Sortowanie różnych typów danych
        • Przykład transakcje
        • Sortowanie wskaźników
        • Niezmienne klucze
        • Niekosztowne przestawienia
        • Różne porządki
        • Elementy o wielu kluczach
        • Kolejki priorytetowe z komparatorami
        • Stabilność
      • Który algorytm sortowania mam zastosować?
        • Sortowanie typów prostych
        • Sortowanie systemowe Javy
      • Redukcje
        • Powtórzenia
        • Permutacje
        • Redukcje oparte na kolejkach priorytetowych
        • Mediana i inne miary statystyczne
      • Krótki przegląd zastosowań sortowania
        • Przetwarzanie komercyjne
        • Wyszukiwanie informacji
        • Badania operacyjne
        • Symulacje oparte na zdarzeniach
        • Obliczenia numeryczne
        • Wyszukiwanie kombinatoryczne
        • Algorytmy Prima i Dijkstry
        • Algorytm Kruskala
        • Kompresja Huffmana
        • Algorytmy przetwarzania łańcuchów znaków
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
  • Rozdział 3. Wyszukiwanie
    • 3.1. Tablice symboli
      • Interfejs API
        • Typy generyczne
        • Powtarzające się klucze
        • Klucze o wartości null
        • Wartości null
        • Usuwanie
        • Metody skrócone
        • Iteracja
        • Równość kluczy
      • Uporządkowane tablice symboli
        • Minimum i maksimum
        • Podłoga i sufit
        • Pozycja i wybieranie
        • Zapytania zakresowe
        • Wyjątkowe przypadki
        • Metody skrócone
        • Równość kluczy (raz jeszcze)
        • Model kosztów
      • Przykładowe klienty
        • Klient testowy
        • Klient do pomiaru wydajności
      • Sekwencyjne przeszukiwanie nieuporządkowanych list powiązanych
      • Wyszukiwanie binarne w uporządkowanej tablicy
        • Wyszukiwanie binarne
        • Inne operacje
      • Analizy wyszukiwania binarnego
      • Przegląd wstępny
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 3.2. Drzewa wyszukiwań binarnych
      • Podstawowa implementacja
        • Reprezentacja
        • Wyszukiwanie
        • Wstawianie
        • Rekurencja
      • Analizy
        • Eksperymenty
      • Metody oparte na uporządkowaniu i usuwanie
        • Minimum i maksimum
        • Podłoga i sufit
        • Wybieranie
        • Pozycja
        • Usuwanie minimum i maksimum
        • Usuwanie
        • Zapytania zakresowe
        • Analiza
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 3.3. Zbalansowane drzewa wyszukiwań
      • Drzewa wyszukiwań 2-3
        • Wyszukiwanie
        • Wstawianie do węzła podwójnego
        • Wstawianie do drzewa składającego się z jednego węzła potrójnego
        • Wstawianie do węzła potrójnego, którego rodzicem jest węzeł podwójny
        • Wstawianie do węzła potrójnego, którego rodzicem jest węzeł potrójny
        • Podział korzenia
        • Transformacje lokalne
        • Właściwości globalne
      • Czerwono-czarne drzewa BST
        • Zapisywanie węzłów potrójnych
        • Równoważna definicja
        • Zależność 1 do 1
        • Reprezentacja kolorów
        • Rotacje
        • Ponowne ustawianie odnośnika w rodzicu po rotacji
        • Wstawianie do jednego węzła podwójnego
        • Wstawianie do węzła podwójnego w dolnej części drzewa
        • Wstawianie do drzewa o trzech kluczach (do węzła potrójnego)
        • Zachowanie czarnego koloru korzenia
        • Wstawianie do węzła potrójnego na dole drzewa
        • Przenoszenie czerwonego odnośnika w górę drzewa
      • Implementacja
      • Usuwanie
        • Zstępujące drzewa 2-3-4
        • Usuwanie minimum
        • Usuwanie
      • Cechy czerwono-czarnych drzew BST
        • Analizy
        • Interfejs API dla uporządkowanej tablicy symboli
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 3.4. Tablice z haszowaniem
      • Funkcje haszujące
        • Typowy przykład
        • Dodatnie liczby całkowite
        • Liczby zmiennoprzecinkowe
        • Łańcuchy znaków
        • Klucze złożone
        • Konwencje stosowane w Javie
        • Przekształcanie wartości funkcji hashCode() na indeks tablicy
        • Metoda hashCode() definiowana przez użytkownika
        • Programowa pamięć podręczna
      • Haszowanie metodą łańcuchową
        • Wielkość tablicy
        • Usuwanie
        • Operacje na kluczach uporządkowanych
      • Haszowanie z wykorzystaniem próbkowania liniowego
        • Usuwanie
        • Grupowanie
        • Analiza próbkowania liniowego
      • Zmienianie wielkości tablicy
        • Metoda łańcuchowa
        • Analizy z uwzględnieniem amortyzacji
      • Pamięć
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 3.5. Zastosowania
      • Którą implementację tablicy symboli powinienem zastosować?
        • Typy proste
        • Powtarzające się klucze
        • Biblioteki Javy
      • Interfejs API dla zbiorów
        • Usuwanie powtórzeń
        • Białe i czarne listy
      • Klienty używające słownika
      • Klienty używające indeksu
        • Indeks odwrotny
      • Wektory rzadkie
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
  • Rozdział 4. Grafy
    • Mapy
    • Zawartość stron WWW
    • Obwody
    • Harmonogramy
    • Handel
    • Dopasowywanie
    • Sieci komputerowe
    • Oprogramowanie
    • Sieci społecznościowe
    • 4.1. Grafy nieskierowane
      • Anomalie
      • Słowniczek
      • Typ danych dla grafów nieskierowanych
        • Możliwe reprezentacje
        • Listy sąsiedztwa
        • Wzorce projektowe z zakresu przetwarzania grafów
      • Przeszukiwanie w głąb
        • Przeszukiwanie labiryntu
        • Rozgrzewka
        • Alejki jednokierunkowe
        • Śledzenie działania metody DFS
        • Szczegółowy ślad przeszukiwania w głąb
      • Wyznaczanie ścieżek
        • Implementacja
        • Szczegółowy ślad
      • Przeszukiwanie wszerz
        • Implementacja
      • Spójne składowe
        • Implementacja
        • Algorytmy Union-Find
      • Grafy symboli
        • Interfejs API
        • Klient testowy
        • Implementacja
        • Stopnie oddalenia
      • Podsumowanie
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 4.2. Grafy skierowane
      • Słownictwo
      • Typ danych Digraph
        • Reprezentacja
        • Format danych wejściowych
        • Odwracanie digrafu
        • Nazwy symboliczne
      • Osiągalność w digrafach
        • Przywracanie pamięci metodą znacz i zamiataj (ang. mark and sweep)
        • Znajdowanie ścieżek w grafach
        • Cykle i grafy DAG
        • Problem szeregowania zadań
        • Cykle w digrafach
        • Kolejność przy przeszukiwaniu w głąb i sortowanie topologiczne
      • Silna spójność w digrafach
        • Silnie spójne składowe
        • Przykładowe zastosowania
        • Algorytm Kosaraju
        • Osiągalność po raz wtóry
      • Podsumowanie
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 4.3. Minimalne drzewa rozpinające
      • Założenia
      • Przestrzegane zasady
        • Właściwość przekroju
        • Algorytm zachłanny
      • Typ danych dla grafów ważonych
        • Porównywanie krawędzi według wag
        • Krawędzie równoległe
        • Pętle własne
      • Interfejs API do wyznaczania drzew MST i klient testowy
        • Klient testowy
        • Dane testowe
      • Algorytm Prima
        • Struktury danych
        • Tworzenie zbioru krawędzi przekroju
        • Implementacja
        • Czas wykonania
      • Zachłanna wersja algorytmu Prima
      • Algorytm Kruskala
      • Perspektywa
        • Uwagi historyczne
        • Algorytm działający w czasie liniowym
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 4.4. Najkrótsze ścieżki
      • Cechy najkrótszych ścieżek
        • Drzewo najkrótszych ścieżek
      • Typy danych dla digrafów ważonych
        • Interfejs API do wyznaczania najkrótszych ścieżek
        • Klient testowy
        • Struktury danych do wyznaczania najkrótszych ścieżek
        • Relaksacja krawędzi
        • Relaksacja wierzchołka
        • Metody obsługi zapytań od klientów
      • Teoretyczne podstawy algorytmów wyznaczania najkrótszych ścieżek
        • Warunki optymalności
        • Sprawdzanie
        • Ogólny algorytm
      • Algorytm Dijkstry
        • Struktury danych
        • Inna perspektywa
        • Odmiany
      • Acykliczne digrafy ważone
        • Najdłuższe ścieżki
        • Szeregowanie równoległych zadań
        • Szeregowanie zadań równoległych z uwzględnieniem względnych terminów granicznych
      • Najkrótsze ścieżki w ogólnych digrafach ważonych
        • Próba numer I
        • Próba numer II
        • Cykle ujemne
          • Próba numer III
        • Algorytm Bellmana-Forda oparty na kolejce
        • Implementacja
        • Wagi ujemne
        • Wykrywanie cykli ujemnych
        • Arbitraż
      • Perspektywa
        • Uwagi historyczne
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
  • Rozdział 5. Łańcuchy znaków
    • Przetwarzanie informacji
    • Badania nad genomem
    • Systemy komunikacji
    • Systemy programowania
    • Zasady gry
      • Znaki
      • Niezmienność
      • Indeksowanie
      • Długość
      • Podłańcuch
      • Złączanie
      • Tablice znaków
    • Alfabety
      • Tablice indeksowane znakami
      • Liczby
    • 5.1. Sortowanie łańcuchów znaków
      • Sortowanie przez zliczanie
        • Zliczanie wystąpień
        • Przekształcanie liczb wystąpień na indeksy
        • Rozdzielanie danych
        • Kopiowanie z powrotem
      • Sortowanie łańcuchów znaków metodą LSD
      • Sortowanie łańcuchów znaków metodą MSD
        • Konwencja wykrywania koń­­ca łańcucha znaków
        • Określony alfabet
        • Małe podtablice
        • Równe klucze
        • Dodatkowa pamięć
        • Model losowych łańcuchów znaków
        • Wydajność
      • Szybkie sortowanie łańcuchów znaków z podziałem na trzy części
        • Krótkie podtablice
        • Ograniczony alfabet
        • Randomizacja
        • Wydajność
        • Przykład dzienniki sieciowe
      • Z którego algorytmu sortowania łańcuchów znaków powinienem korzystać?
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 5.2. Drzewa trie
      • Drzewa trie
        • Podstawowe cechy
        • Przeszukiwanie drzewa trie
        • Wstawianie do drzewa trie
        • Reprezentacja węzłów
        • Określanie wielkości
        • Pobieranie kluczy
        • Dopasowywanie symboli wieloznacznych
        • Najdłuższy przedrostek
        • Usuwanie
        • Alfabet
      • Cechy drzew trie
        • Ograniczenia czasowe dla najgorszego przypadku przy wyszukiwaniu i wsta­wianiu
        • Ograniczenia oczekiwanego czasu nieudanego wyszukiwania
        • Pamięć
        • Jednokierunkowe gałęzie
      • Trójkowe drzewa wyszukiwań (drzewa TST)
        • Wyszukiwanie i wstawianie
      • Cechy drzew TST
        • Pamięć
        • Koszt wyszukiwania
        • Alfabet
        • Dopasowywanie przedrostków, pobieranie kluczy i dopasowywanie do symboli wieloznacznych
        • Usuwanie
        • Hybrydowe drzewa TST
        • Jednokierunkowe gałęzie
      • Której implementacji tablicy symboli z łańcuchami znaków powinienem używać?
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 5.3. Wyszukiwanie podłańcuchów
      • Krótka historia
      • Wyszukiwanie podłańcuchów metodą ataku siłowego
      • Wyszukiwanie podłańcuchów metodą Knutha-Morrisa-Pratta
        • Cofanie wskaźnika wzorca
        • Wyszukiwanie metodą KMP
        • Symulacja deterministycznego automatu skończonego
        • Tworzenie automatu DFA
      • Wyszukiwanie podłańcuchów metodą Boyera-Moorea
        • Heurystyka obsługi niedopasowania znaku
        • Punkt wyjścia
        • Wyszukiwanie podłańcuchów
      • Wyszukiwanie metodą odcisków palców (metoda Rabina-Karpa)
        • Podstawowy plan
        • Obliczanie wartości funkcji haszującej
        • Kluczowy pomysł
        • Implementacja
        • Sztuczka poprawność metody Monte Carlo
      • Podsumowanie
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
      • Eksperymenty
    • 5.4. Wyrażenia regularne
      • Opisywanie wzorców za pomocą wyrażeń regularnych
        • Złączanie (konkatenacja)
        • Lub
        • Domknięcie
        • Nawiasy
      • Skróty
        • Deskryptory zbiorów znaków
        • Skróty dla domknięcia
        • Sekwencje ucieczki
      • Zastosowania wyrażeń regularnych
        • Wyszukiwanie podłańcuchów
        • Sprawdzanie poprawności
        • Narzędzia programisty
        • Badania nad genomem
        • Wyszukiwanie
        • Możliwości
        • Ograniczenia
      • Niedeterministyczne automaty skończone
      • Symulowanie działania automatu NFA
        • Reprezentacja
        • Symulowanie działania automatu NFA i osiągalność
      • Tworzenie automatu NFA odpowiadającego wyrażeniu regular­nemu
        • Złączanie
        • Nawiasy
        • Domknięcie
        • Wyrażenie z lub
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
    • 5.5. Kompresja danych
      • Reguły działania
        • Podstawowy model
      • Odczyt i zapis danych binarnych
        • Binarne wejście i wyjście
        • Przykład
        • Zrzuty binarne
        • Kodowanie ASCII
      • Ograniczenia
        • Uniwersalne algorytmy kompresji danych
        • Nierozstrzygalność
      • Rozgrzewka genom
        • Dane o genomie
        • Kompresja za pomocą kodu 2-bitowego
        • Rozpakowywanie dla kodu 2-bitowego
      • Kodowanie długości serii
        • Bitmapy
        • Implementacja
        • Zwiększanie rozdzielczości bitmap
      • Kompresja Huffmana
        • Kody bezprefiksowe o zmiennej długości
        • Reprezentacja kodów bezprefiksowych za pomocą drzewa trie
        • Ogólne omówienie
        • Węzły drzewa trie
        • Rozpakowywanie za pomocą kodów bezprefiksowych
        • Kompresja za pomocą kodów bezprefiksowych
        • Tworzenie drzewa trie
        • Optymalność
        • Zapis i odczyt drzewa trie
        • Implementacja kompresji Huffmana
        • Kompresja LZW
        • Przykładowa kompresja LZW
        • Reprezentacja kompresji LZW za pomocą drzewa trie
        • Rozpakowywanie w metodzie LZW
        • Skomplikowana sytuacja
        • Implementacja
      • Pytania i odpowiedzi
      • Ćwiczenia
      • Problemy do rozwiązania
  • Rozdział 6. Kontekst
    • Zastosowania komercyjne
    • Obliczenia naukowe
    • Inżynieria
    • Badania operacyjne
    • Symulacja sterowana zdarzeniami
      • Model oparty na twardych dyskach
      • Symulacje sterowane czasem
      • Symulacja sterowana zdarzeniami
      • Prognozowanie zdarzeń
      • Efekt zderzenia
      • Unieważnione zdarzenia
      • Cząsteczki
      • Zdarzenia
      • Kod do symulowania ruchu
      • Wydajność
    • Drzewa zbalansowane
      • Model kosztów
      • Drzewa zbalansowane (b-drzewa)
      • Konwencje
      • Wyszukiwanie i wstawianie
      • Reprezentacja
      • Wydajność
      • Pamięć
    • Tablice przyrostkowe
      • Najdłuższy powtarzający się łańcuch znaków
      • Rozwiązanie oparte na ataku siłowym
      • Rozwiązanie oparte na sortowaniu przyrostków
      • Indeksowanie łańcucha znaków
      • Interfejs API i kod kliencki
      • Implementacja
      • Wydajność
      • Usprawnione implementacje
    • Algorytmy dla sieci przepływowych
      • Model fizyczny
      • Definicje
      • Interfejsy API
      • Algorytm Forda-Fulkersona
    • Twierdzenie przepływu maksymalnego i przekroju minimalnego
      • Sieć rezydualna
      • Metoda najkrótszej ścieżki powiększającej
      • Wydajność
      • Inne implementacje
    • Redukcja
      • Redukcje w obszarze sortowania
      • Redukcje do problemu wyznaczania najkrótszych ścieżek
      • Redukcje do problemu wyznaczania przepływu maksymalnego
      • Programowanie liniowe
    • Nierozwiązywalność
      • Podstawowe prace
      • Czas wykonania rosnący wykładniczo
      • Problemy przeszukiwania
    • Wybrane problemy przeszukiwania
      • Inne rodzaje problemów
      • Łatwe problemy przeszukiwania
      • Niedeterminizm
      • Podstawowe pytanie
      • Redukcje wielomianowe
      • NP-zupełność
      • Twierdzenie Cooka-Levina
      • Klasyfikowanie problemów
    • Wybrane znane problemy NP-zupełne
      • Radzenie sobie z NP-zupełnością
    • Ćwiczenia dotyczące symulowania zderzeń
    • Ćwiczenia dotyczące drzew zbalansowanych
    • Ćwiczenia dotyczące tablicy przyrostkowej
    • Ćwiczenia dotyczące przepływu maksymalnego
    • Ćwiczenia dotyczące redukcji i nierozwiązywalności
  • Algorytmy
  • Klienty

Dodaj do koszyka Algorytmy. Wydanie IV

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.