reklama - zainteresowany?

Adobe Illustrator PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020 - Helion

Adobe Illustrator PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020
ebook
Autor: Brian Wood
ISBN: 978-83-283-7063-0
Format: ebook
Data wydania: 2020-11-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 74,25 zł (poprzednio: 99,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-24,75 zł)

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020

Tagi: Illustrator

Adobe Illustrator to jeden z najlepszych programów do tworzenia grafiki wektorowej. Jest niezastąpiony przy projektowaniu między innymi logo, banerów, plakatów czy billboardów. Dzięki temu potężnemu narzędziu można nadać swoim projektom i wizualizacjom absolutnie wyjątkowy charakter. Aby uzyskać spektakularne efekty, trzeba opanować poszczególne funkcje i opcje Illustratora, wiedzieć, gdzie ich szukać i w jaki sposób się nimi posługiwać. Dopiero wtedy można się przekonać, jak świetnym wsparciem dla kreatywnego projektanta jest wszechstronny program graficzny!

Oto kolejne, zaktualizowane i uzupełnione wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe, od lat uznawanego za najlepszą pomoc do nauki Illustratora. Książka składa się z 16 lekcji, w ramach których omówiono zarówno podstawy, jak i zaawansowane techniki tworzenia grafiki wektorowej. Naukę zaczniesz od podstawowego zapoznania się z aplikacją, następnie przejdziesz do przekształcania elementów graficznych, a potem zapoznasz się z metodami tworzenia gradientów swobodnych, warstw i dynamicznych symboli oraz technikami eksportowania materiałów na potrzeby aplikacji mobilnych i stron internetowych. W tym podręczniku znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz do zdobycia umiejętności tworzenia precyzyjnych ilustracji i ekspresyjnych malunków. Twoje projekty zaczną przykuwać uwagę i wywoływać zachwyt!

Dowiedz się, jak:

  • zacząć pracę w Illustratorze i nauczyć się zasad pracy z grafiką wektorową
  • pracować z kształtami, ze ścieżkami i z narzędziami do rysowania
  • wykorzystywać gradienty, efekty i style graficzne
  • przekształcać ilustracje i modyfikować obiekty
  • łączyć projekty Illustratora i Photoshopa
  • tworzyć ilustracje z dokładnością co do piksela

Ucz się mądrze - z najlepszych podręczników!

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020

Spis treści

Adobe Illustrator PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020 eBook -- spis treści

WPROWADZENIE (1)

  • Seria Oficjalny podręcznik (1)
  • Wymagania wstępne (1)
  • Instalowanie programu (2)
  • Fonty użyte w ćwiczeniach (2)
  • Pobieranie plików do ćwiczeń (2)
  • Przywracanie ustawień domyślnych (2)
    • Aby usunąć lub zachować bieżące ustawienia w programie Illustrator (3)
    • Aby odtworzyć zapisane wcześniej ustawienia po ukończeniu wszystkich ćwiczeń (4)
  • Dodatkowe źródła informacji (4)
  • Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe (5)

CO NOWEGO W PROGRAMIE ILLUSTRATOR (EDYCJA 2020)? (6)

    • Usprawnione mechanizmy upraszczania ścieżek (6)
    • Automatyczne sprawdzanie pisowni (6)
    • Inne ulepszenia (7)

SZYBKI KURS ZAPOZNAWCZY Z PROGRAMEM ADOBE ILLUSTRATOR (EDYCJA 2020) (8)

  • Zaczynamy (10)
    • Tworzenie nowego dokumentu (10)
    • Rysowanie kształtu (11)
    • Edytowanie kształtów (12)
    • Stosowanie i edytowanie kolorów (13)
    • Edytowanie obrysów (14)
    • Praca z warstwami (15)
    • Edycja tekstu (16)
    • Tworzenie kształtów za pomocą narzędzia Shape Builder (Generator kształtów) (18)
    • Rysowanie narzędziem Curvature (Krzywizna) (19)
    • Przekształcanie ilustracji (20)
    • Zastosowanie symboli (22)
    • Tworzenie i edytowanie gradientów (23)
    • Umieszczanie obrazu rastrowego w Illustratorze (25)
    • Zastosowanie funkcji Image Trace (Obrys obrazu) (25)
    • Zastosowanie pędzli (27)
    • Wyrównywanie ilustracji (28)
    • Zastosowanie efektów (29)
    • Prezentowanie dokumentu (29)

1. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O PRZESTRZENI ROBOCZEJ (30)

  • Wprowadzenie do programu Illustrator (32)
  • Otwieranie pliku w Illustratorze (33)
  • Obsługa przestrzeni roboczej programu (34)
    • Obsługa paska narzędzi (35)
    • Inne narzędzia (37)
    • Obsługa panelu Properties (Właściwości) (39)
    • Praca z panelami (40)
    • Przemieszczanie i dokowanie paneli (41)
    • Przełączanie przestrzeni roboczych (43)
    • Zapisywanie przestrzeni roboczej (44)
    • Obsługa menu paneli i menu kontekstowych (45)
  • Zmienianie widoku ilustracji (47)
    • Zastosowanie poleceń z menu View (Widok) (47)
    • Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka) (48)
    • Przewijanie dokumentu (50)
    • Oglądanie projektu (51)
  • Obsługa obszarów roboczych (52)
    • Korzystanie z panelu Artboards (Obszary robocze) (54)
  • Rozmieszczanie dokumentów (56)

2. TECHNIKI ZAZNACZANIA ILUSTRACJI (60)

  • Zaczynamy (62)
  • Zaznaczanie obiektów (63)
    • Obsługa narzędzia Selection (Zaznaczanie) (63)
    • Zaznaczanie i edytowanie za pomocą narzędzia Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie) (65)
    • Zaznaczanie przy użyciu ramki zaznaczenia (67)
    • Ukrywanie i blokowanie obiektów (68)
    • Zaznaczanie podobnych obiektów (69)
    • Zaznaczanie obiektów w trybie Outline (Kontur) (70)
  • Wyrównywanie obiektów (71)
    • Wyrównywanie obiektów względem siebie (71)
    • Wyrównywanie do obiektu kluczowego (72)
    • Rozmieszczanie obiektów (72)
    • Wyrównywanie punktów węzłowych (73)
    • Wyrównywanie obiektów względem obszaru roboczego (74)
  • Zastosowanie grup (75)
    • Grupowanie elementów (75)
    • Edytowanie grupy w trybie izolacji (77)
    • Tworzenie grupy zagnieżdżonej (78)
  • Rozmieszczanie obiektów (79)
    • Zmiana rozmieszczenia obiektów (79)
    • Zaznaczanie obiektów znajdujących się pod spodem (79)

3. TWORZENIE ILUSTRACJI DO POCZTÓWKI Z WYKORZYSTANIEM KSZTAŁTÓW (82)

  • Zaczynamy (84)
  • Tworzenie nowego dokumentu (84)
  • Tworzenie i edytowanie prostych kształtów (87)
    • Tworzenie prostokątów (87)
    • Edytowanie prostokątów (88)
    • Zaokrąglanie rogów (90)
    • Zaokrąglanie pojedynczych rogów (91)
    • Tworzenie i edytowanie elips (93)
    • Tworzenie i edytowanie okręgów (94)
    • Zmiana szerokości i położenia obrysów (96)
    • Tworzenie wieloboków (97)
    • Edytowanie wielokąta (98)
    • Tworzenie gwiazdy (100)
    • Edytowanie gwiazdy (101)
    • Rysowanie linii (102)
  • Konwersja obrazów bitmapowych na wektorowe za pomocą polecenia Image Trace (Obrys obrazu) (103)
    • Oczyszczanie obrysowanego obiektu (105)
    • Tryby rysowania (106)
    • Umieszczanie ilustracji (107)
    • Zastosowanie trybu Draw Inside (Rysuj wewnątrz) (107)
    • Zastosowanie trybu Draw Behind (Rysuj z tyłu) (109)
    • Ostatnie poprawki (110)

4. EDYCJA ORAZ ŁĄCZENIE KSZTAŁTÓW I ŚCIEŻEK (112)

  • Zaczynamy (114)
  • Edytowanie ścieżek i kształtów (115)
    • Cięcie za pomocą narzędzia Scissors (Nożyczki) (115)
    • Łączenie ścieżek (117)
    • Cięcie narzędziem Knife (Nóż) (118)
    • Zamiana konturów na obiekty (121)
    • Zastosowanie narzędzia Eraser (Gumka) (122)
    • Tworzenie ścieżki złożonej (125)
  • Łączenie i edycja obiektów (127)
    • Obsługa narzędzia Shape Builder (Generator kształtów) (127)
    • Łączenie obiektów za pomocą filtrów ścieżek (129)
    • Budowanie przyczepy (132)
    • Zmiana kształtu ścieżki (132)
  • Zastosowanie narzędzia Width (Szerokość) (133)
    • Wykańczanie ilustracji (135)

5. PRZEKSZTAŁCANIE ILUSTRACJI (138)

  • Zaczynamy (140)
  • Zastosowanie obszarów roboczych (141)
    • Dodawanie nowych obszarów roboczych w dokumencie (141)
    • Edytowanie obszarów roboczych (143)
    • Wyrównywanie obszarów roboczych (144)
    • Zmiana nazw obszarów roboczych (145)
    • Zmiana kolejności obszarów roboczych (146)
  • Zastosowanie miarek i linii pomocniczych (147)
    • Tworzenie linii pomocniczych (148)
    • Edytowanie początku miarki (150)
  • Przekształcanie obiektów (151)
    • Zastosowanie obwiedni (151)
    • Rozmieszczanie obiektów za pomocą panelu Properties (Właściwości) (152)
    • Skalowanie obiektów (152)
    • Odbijanie obiektów (154)
    • Obracanie obiektów (156)
    • Zniekształcanie grafiki przy użyciu efektów (158)
    • Przekształcenia z wykorzystaniem narzędzia Free Transform (Przekształcanie swobodne) (159)
    • Pochylanie obiektów (161)
    • Zastosowanie narzędzia Puppet Warp (Zniekształcenie marionetkowe) (162)

6. ZASTOSOWANIE PODSTAWOWYCH NARZĘDZI DO RYSOWANIA (166)

  • Zaczynamy (168)
  • Rysowanie za pomocą narzędzia Curvature (Krzywizna) (169)
    • Rysowanie ścieżek za pomocą narzędzia Curvature (Krzywizna) (169)
    • Rysowanie rzeki (170)
    • Edytowanie ścieżek za pomocą narzędzia Curvature (Krzywizna) (172)
    • Tworzenie narożników za pomocą narzędzia Curvature (Krzywizna) (173)
    • Tworzenie linii kreskowanych (175)
  • Rysowanie narzędziem Pencil (Ołówek) (177)
    • Rysowanie ścieżek za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (177)
    • Rysowanie linii prostych za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (178)
  • Łączenie za pomocą narzędzia Join (Połączenie) (180)
    • Dodawanie strzałek do ścieżek (182)

7. RYSOWANIE NARZĘDZIEM PEN (PIÓRO) (184)

  • Zaczynamy (186)
  • Omówienie ścieżek krzywych (186)
  • Wstęp do obsługi narzędzia Pen (Pióro) (187)
    • Pierwsze kroki z narzędziem Pen (Pióro) (187)
    • Zaznaczanie ścieżek (188)
    • Rysowanie linii prostych za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (190)
    • Tworzenie linii krzywych (192)
    • Tworzenie krzywej za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (193)
    • Rysowanie serii linii krzywych za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (194)
    • Przekształcanie punktów gładkich w narożne (195)
    • Łączenie linii krzywych i prostych (197)
  • Tworzenie grafiki za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (199)
    • Rysowanie łabędzia (200)
    • Edytowanie ścieżek i punktów (204)
    • Usuwanie i dodawanie punktów węzłowych (204)
    • Przekształcanie punktów gładkich i narożnych (206)
    • Obsługa narzędzia Anchor Point (Punkt kontrolny) (207)

8. WYKORZYSTANIE KOLORU DO UATRAKCYJNIENIA ILUSTRACJI (210)

  • Zaczynamy (212)
  • Tryby koloru (213)
  • Stosowanie kolorów (214)
    • Stosowanie gotowego koloru (214)
    • Tworzenie koloru niestandardowego (215)
    • Zapisywanie koloru w próbce (216)
    • Tworzenie kopii próbki (218)
    • Edytowanie próbki globalnej (219)
    • Edytowanie próbki niebędącej próbką globalną (220)
    • Wykorzystanie próbnika kolorów do utworzenia koloru (222)
    • Zastosowanie bibliotek próbek programu Illustrator (224)
    • Tworzenie koloru dodatkowego (224)
    • Tworzenie i zapisywanie tint kolorów (225)
    • Konwersja kolorów (226)
    • Kopiowanie atrybutów wyglądu (227)
    • Tworzenie grup kolorów (227)
    • Panel Color Guide (Wzornik kolorów) jako źródło inspiracji (228)
    • Stosowanie kolorów z panelu Color Guide (Wzornik kolorów) (230)
    • Edytowanie kolorystyki obiektów za pomocą okna Recolor Artwork (Ponowne kolorowanie kompozycji) (231)
    • Zmiana liczby kolorów (234)
  • Zastosowanie funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) (236)
    • Tworzenie grupy aktywnego malowania (237)
    • Malowanie za pomocą narzędzia Live Paint Bucket (Aktywne wiadro z farbą) (238)
    • Modyfikowanie grupy aktywnego malowania (240)

9. UMIESZCZANIE TEKSTU NA FISZKACH Z PRZEPISAMI (242)

  • Zaczynamy (244)
  • Dodawanie tekstu do fiszek z przepisami (245)
    • Dodawanie tekstu ozdobnego (245)
    • Tworzenie tekstu akapitowego (246)
    • Automatyczna zmiana rozmiaru (247)
    • Przekształcenia między tekstem akapitowym a ozdobnym (248)
    • Importowanie zwykłego pliku tekstowego (249)
  • Tworzenie wątków (250)
  • Formatowanie tekstu (251)
    • Zmiana rodziny fontów i stylu (251)
    • Zmiana rozmiaru tekstu (255)
    • Zmiana koloru tekstu (257)
    • Zmiana innych właściwości tekstu (257)
    • Zmiana właściwości akapitu (259)
    • Edycja tekstu za pomocą narzędzia Touch Type (Tekst dotykowy) (260)
  • Zmiana rozmiaru i kształtu obiektów tekstowych (261)
    • Tworzenie łamów tekstu (262)
    • Zmiana kształtu obiektów tekstowych (262)
    • Próbkowanie właściwości tekstu (263)
  • Tworzenie i zastosowanie stylów tekstowych (264)
    • Tworzenie i zastosowanie stylu akapitowego (264)
    • Ćwiczenia w posługiwaniu się stylami akapitowymi (265)
    • Edycja stylu akapitowego (266)
    • Tworzenie i zastosowanie stylu znakowego (267)
    • Edycja stylu znakowego (268)
  • Oblewanie obiektu tekstem (269)
  • Deformowanie tekstu (270)
    • Deformowanie tekstu przy użyciu obwiedni (270)
    • Edytowanie obwiedni (271)
  • Praca z tekstem na ścieżkach (272)
  • Przekształcanie tekstu w kontury (274)

10. PORZĄDKOWANIE GRAFIKI Z UŻYCIEM WARSTW (276)

  • Zaczynamy (278)
    • Omówienie warstw (279)
  • Tworzenie warstw i podwarstw (280)
    • Tworzenie nowych warstw (280)
    • Tworzenie podwarstw (282)
  • Edytowanie warstw i obiektów (282)
    • Wyszukiwanie zawartości projektu w panelu Layers (Warstwy) (282)
    • Przenoszenie zawartości między warstwami (285)
    • Inny sposób wyświetlania warstw (287)
    • Zmiana kolejności warstw (289)
    • Blokowanie i ukrywanie warstw (291)
    • Powielanie zawartości warstw (293)
    • Wklejanie warstw (294)
    • Dodawanie atrybutów wyglądu do warstw (296)
  • Tworzenie masek przycinających (297)

11. GRADIENTY, PRZEJŚCIA I WZORKI (300)

  • Zaczynamy (302)
  • Zastosowanie gradientów (303)
    • Zastosowanie gradientów liniowych w wypełnieniach (304)
    • Edytowanie gradientu (304)
    • Zapisywanie gradientu (305)
    • Dostosowywanie wypełnienia gradientowego (306)
    • Dodawanie gradientu liniowego do obrysu (308)
    • Edycja gradientu obrysu (308)
    • Zastosowanie gradientu radialnego w ilustracji (310)
    • Zmiana kolorystyki gradientu radialnego (311)
    • Korygowanie ustawień gradientu radialnego (312)
    • Dodawanie gradientów do wielu obiektów jednocześnie (314)
    • Tworzenie przezroczystych gradientów (315)
    • Stosowanie gradientów dowolnych (316)
    • Edytowanie gradientów dowolnych w trybie punktowym (316)
    • Zastosowanie znaczników koloru w trybie liniowym (318)
  • Tworzenie przejść między obiektami (319)
    • Tworzenie przejść z określoną liczbą kroków (319)
    • Modyfikowanie przejścia (320)
    • Tworzenie płynnych przejść kolorystycznych (322)
  • Wypełnianie obiektów wzorkami (324)
    • Zastosowanie gotowych wzorków (324)
    • Tworzenie niestandardowego wzorku (325)
    • Stosowanie wzorków (327)
    • Edytowanie wzorków (328)

12. ZASTOSOWANIE PĘDZLI PRZY PROJEKTOWANIU PLAKATU (330)

  • Zaczynamy (332)
  • Pędzle w praktyce (333)
  • Zastosowanie pędzli kaligraficznych (334)
    • Stosowanie pędzla kaligraficznego w ilustracji (334)
    • Rysowanie narzędziem Paintbrush (Pędzel) (335)
    • Edytowanie ścieżek narzędziem Paintbrush (Pędzel) (337)
    • Edycja pędzla (338)
    • Usuwanie obrysu utworzonego pędzlem (340)
  • Zastosowanie pędzli artystycznych (341)
    • Stosowanie istniejącego pędzla artystycznego (341)
    • Tworzenie pędzla artystycznego (342)
    • Edycja pędzla artystycznego (344)
  • Pędzle z włosia (345)
    • Zmiana opcji pędzla z włosia (345)
    • Malowanie pędzlem z włosia (346)
    • Porządkowanie kształtów (347)
  • Zastosowanie pędzli ze wzorkiem (348)
    • Tworzenie pędzla ze wzorkiem (349)
    • Malowanie pędzlem ze wzorkiem (351)
    • Edycja pędzla ze wzorkiem (352)
  • Obsługa narzędzia Blob Brush (Kropla) (354)
    • Rysowanie narzędziem Blob Brush (Kropla) (354)
    • Edytowanie obiektów przy użyciu narzędzia Eraser (Gumka) (355)

13. KREATYWNE WYKORZYSTANIE EFEKTÓW I STYLÓW GRAFICZNYCH (358)

  • Zaczynamy (360)
  • Korzystanie z panelu Appearance (Wygląd) (362)
    • Edytowanie atrybutów wyglądu (363)
    • Tworzenie dodatkowego obrysu i wypełnienia (364)
    • Dodawanie kilku obrysów i wypełnień do tekstu (366)
    • Zmiana kolejności atrybutów wyglądu (369)
  • Obsługa efektów dynamicznych (370)
    • Dodawanie efektu (370)
    • Edytowanie efektu (372)
    • Zmiana wyglądu tekstu przy użyciu efektu Warp (Wypaczenie) (373)
    • Czasowe wyłączanie efektów w celu wprowadzenia poprawek (373)
    • Stosowanie innych efektów (374)
  • Dodawanie efektu programu Photoshop (376)
  • Zastosowanie stylów graficznych (377)
    • Stosowanie istniejących stylów graficznych (378)
    • Tworzenie i stosowanie stylu graficznego (379)
    • Aktualizowanie stylu graficznego (380)
    • Zastosowanie stylu graficznego do zmodyfikowania warstwy (382)
    • Skalowanie obrysów i efektów (383)

14. TWORZENIE GRAFIKI NADRUKU NA KOSZULCE (386)

  • Zaczynamy (388)
  • Praca z symbolami (389)
    • Obsługa bibliotek symboli programu Illustrator (389)
    • Edytowanie symbolu (392)
    • Symbole dynamiczne (393)
    • Tworzenie symboli (394)
    • Przerywanie połączenia z symbolem (396)
    • Zastępowanie symboli (398)
  • Obsługa bibliotek Creative Cloud (399)
    • Dodawanie zasobów do biblioteki Creative Cloud (399)
    • Korzystanie z zasobów biblioteki (402)
    • Uaktualnianie zasobu biblioteki (403)
    • Zastosowanie trybu edycji globalnej (405)

15. ŁĄCZENIE PROJEKTÓW ILLUSTRATORA Z INNYMI PROGRAMAMI FIRMY ADOBE (408)

  • Zaczynamy (410)
  • Łączenie elementów graficznych (411)
  • Umieszczanie plików z obrazami (412)
    • Umieszczanie obrazu (412)
    • Przekształcanie obrazu umieszczonego w dokumencie (413)
    • Kadrowanie zdjęcia (414)
    • Osadzanie obrazu programu Photoshop z użyciem opcji Show Import Options (Pokaż opcje importu) (416)
    • Importowanie kilku obrazów jednocześnie (419)
  • Maskowanie obrazu (420)
    • Stosowanie prostej maski przycinającej zdjęcie (420)
    • Edycja maski przycinającej (421)
    • Maskowanie za pomocą kształtu (423)
    • Maskowanie obiektu za pomocą tekstu (424)
    • Tworzenie masek przezroczystości (427)
    • Edycja maski przezroczystości (428)
  • Praca z obrazami dołączonymi (430)
    • Znajdowanie informacji o połączeniu (430)
    • Osadzanie i cofanie osadzenia obrazów (431)
    • Zastępowanie obrazu (432)

16. UDOSTĘPNIANIE PROJEKTÓW (434)

  • Zaczynamy (436)
  • Tworzenie pakietu na podstawie pliku (437)
  • Tworzenie dokumentu PDF (438)
  • Tworzenie ilustracji z dokładnością co do piksela (439)
    • Wyświetlanie ilustracji w trybie podglądu pikseli (439)
    • Wyrównywanie nowych elementów graficznych do siatki pikseli (440)
    • Wyrównywanie istniejących obiektów do siatki pikseli (442)
  • Eksportowanie obszarów roboczych i zasobów (444)
    • Eksportowanie obszarów roboczych (445)
    • Eksportowanie zasobów (446)

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.