Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Oficjalny podręcznik - Helion
Tytuł oryginału: Adobe Illustrator CS3 Classroom in a Book
Tłumaczenie: Sławomir Dzieniszewski, Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-1272-7
stron: 488, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2008-04-23
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,00 zł
Kompletne źródło wiedzy o programie Illustrator CS3
- Jak używać narzędzi?
- Jak modyfikować atrybuty obiektów?
- Jak dodawać do projektu elementy tekstowe?
- Jak korzystać z warstw i masek?
Adobe Illustrator CS3 to najnowsza, usprawniona wersja jednej z najbardziej uniwersalnych aplikacji dla grafików. Możliwości Illustratora pozwalają na przygotowanie profesjonalnych projektów przeznaczonych dla publikacji drukowanych i elektronicznych, witryn WWW i prezentacji multimedialnych. Niezwykle rozbudowane narzędzia rysunkowe, niesamowite efekty specjalne, perfekcyjny system zarządzania kolorami, a także szeroki wachlarz formatów, w jakich można zapisać gotową pracę, sprawiły, że Illustrator doskonale sprawdza się wszędzie tam, gdzie wygoda pracy, precyzja i wydajność mają istotne znaczenie.
"Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Oficjalny podręcznik" to zbiór ćwiczeń, dzięki którym opanujesz ogromne możliwości tej aplikacji. Każdy z rozdziałów przygotowanych i zatwierdzonych przez certyfikowanych w firmie Adobe nauczycieli i ekspertów opisuje inny aspekt korzystania z Illustratora CS3. Czytając tę książkę, poznasz metody konfigurowania obszaru roboczego, rysowania, zaznaczania elementów i modyfikowania ich. Dowiesz się, jak korzystać z warstw, masek i efektów specjalnych, wzbogacisz projekt graficzny o elementy tekstowe i odpowiednio dobierzesz kolory dla obiektów. Nauczysz się także przygotowywać separacje barwne, wykorzystywać pliki z innych aplikacji firmy Adobe oraz drukować przygotowane prace.
- Nowe narzędzia Illustratora CS3
- Obszar roboczy
- Zaznaczanie elementów
- Korzystanie z narzędzi rysunkowych
- Transformowanie obiektów
- Rysowanie kształtów wektorowych
- Praca z kolorami
- Wprowadzanie i formatowanie tekstu
- Warstwy i maski
- Efekty
- Korzystanie ze stylów
- Przygotowanie pracy do druku
Wykorzystaj wszystkie możliwości programu Illustrator CS3,
posługując się oficjalnymi materiałami szkoleniowymi firmy Adobe.
Osoby które kupowały "Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Oficjalny podręcznik", wybierały także:
- Adobe Illustrator. Kurs video. Poziom pierwszy. Projektowanie grafiki wektorowej 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Jak złożyć statyczną oraz interaktywną książkę. Skład tekstu ciągłego w języku polskim (InDesign, Adobe Animate). Wydanie II 24,90 zł, (12,45 zł -50%)
- Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
- Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie III 199,00 zł, (99,50 zł -50%)
- Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie II 199,00 zł, (99,50 zł -50%)
Spis treści
Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Oficjalny podręcznik -- spis treści
Zaczynamy
- Seria Oficjalny podręcznik (17)
- Niezbędna wiedza (17)
- Instalowanie programu (18)
- Instalowanie czcionek serii Oficjalny podręcznik (18)
- Kopiowanie plików z płyty CD dołączonej do książki (18)
- Przywracanie ustawień domyślnych (19)
- Inne źródła informacji (21)
- Certyfikaty Adobe (22)
Nowe opcje programu Adobe Illustrator CS3
- Usprawnienia w obszarze roboczym (23)
- Usprawnienia panelu Control (Sterowanie) (24)
- Startowe profile dokumentu (24)
- Usprawnienia rysowania (25)
- Narzędzie Eraser (Gumka) (25)
- Live Color (Kolor aktywny) (26)
- Usprawnienia w warstwach i panelach (26)
- Narzędzie Obszar kadrowania (Crop) (27)
- Usprawnienia symboli (27)
- Usprawniona obsługa tworzenia grafiki do obrazów wideo (28)
- Obsługa łącz i pól tekstowych Flasha (28)
Szybki kurs zapoznawczy z programem Adobe Illustrator
- Zaczynamy (31)
- Efekty palety Pathfinder (Odnajdywanie ścieżek) (34)
- Praca z grupami kolorów i kolorem aktywnym (35)
- Umieszczanie obrazów Photoshopa w programie Illustrator (36)
- Korzystanie z funkcji Live Trace (Aktywny obrys) (37)
- Korzystanie z funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) (39)
- Edytowanie tekstu za pomocą panelu Control (Sterowanie) (40)
- Tworzenie konturu tekstu (41)
- Korzystanie z panelu Appearance (Wygląd) (42)
- Stosowanie efektów (43)
- Zapisywanie atrybutów obiektu w postaci stylu (43)
- Stosowanie opcji wypaczenia do tekstu (45)
- Stosujemy metodę przenikania do formy (45)
- Praca z symbolami (48)
- Tworzenie maski przycinania (49)
1. Zapoznajemy się z obszarem roboczym
- Zaczynamy (53)
- Oglądanie ilustracji (57)
- Korzystanie z narzędzi Illustratora (59)
- Panel Control (Sterowanie) (63)
- Praca z panelami (64)
- Dostosowywanie przestrzeni roboczej (67)
- Korzystanie z menu paneli (67)
- Zmienianie widoku ilustracji (68)
- Korzystanie z poleceń menu View (68)
- Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka) (69)
- Przewijanie dokumentu (71)
- Korzystanie z panelu Navigator (Nawigator) (71)
- Korzystanie z pomocy Illustratora (73)
- Wyświetlanie spisu treści pomocy (73)
- Odszukiwanie właściwych tematów pomocy przy wykorzystaniu słów kluczowych, łączy i indeksu (74)
- Odnajdywanie tematów z pomocą indeksu (75)
- Eksperymentowanie na własną rękę (76)
- Pytania kontrolne (77)
- Odpowiedzi na pytania (77)
2. Zaznaczanie i wyrównywanie
- Zaczynamy (79)
- Korzystanie z narzędzia Selection (Zaznaczanie) (80)
- Narzędzie Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie) (81)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka) (84)
- Grupowanie elementów (84)
- Praktyczny przykład korzystania z narzędzi wyboru (86)
- Wyrównywanie obiektów (91)
- Eksperymentowanie na własną rękę (94)
- Pytania kontrolne (95)
- Odpowiedzi na pytania (95)
3. Tworzenie kształtów
- Zaczynamy (97)
- Tworzenie prostych kształtów (98)
- Korzystanie z narzędzi kształtów podstawowych (100)
- Rysowanie ołówka (100)
- Korzystanie z narzędzia Pencil (Ołówek) (106)
- Rysowanie kubka na ołówki (108)
- Tworzenie kształtów z użyciem narzędzia Live Trace (Aktywny obrys) (109)
- Wskazówki dotyczące rysowania wieloboków, spiral i gwiazdek (113)
- Eksperymentowanie na własną rękę (113)
- Pytania kontrolne (114)
- Odpowiedzi na pytania (114)
4. Transformacja obiektów
- Zaczynamy (117)
- Skalowanie obiektów (119)
- Odbijanie obiektów (122)
- Obracanie obiektów (123)
- Zniekształcanie obiektów (125)
- Pochylanie obiektów (128)
- Precyzyjne pozycjonowanie obiektów (130)
- Zmiana perspektywy (132)
- Korzystanie z narzędzia Free Transform (134)
- Dokonywanie wielu transformacji jednocześnie (137)
- Eksperymentowanie na własną rękę (138)
- Pytania kontrolne (140)
- Odpowiedzi na pytania (140)
5. Rysowanie za pomocą narzędzia Pen (Pióro)
- Zaczynamy (143)
- Rysowanie linii prostych (146)
- Tworzenie krzywych (147)
- Kreślenie krzywej (149)
- Krzywe i narożne punkty zakotwiczenia (153)
- Tworzenie rysunku gruszki (156)
- Tworzenie strzały (157)
- Rozcinanie ścieżki (158)
- Dodawanie strzałek (159)
- Rysowanie krzywych (160)
- Zaznaczanie krzywej (160)
- Rysowanie liścia (161)
- Rysowanie różnych rodzajów krzywych (162)
- Zamienianie gładkich punktów kontrolnych na punkty narożne (163)
- Rysowanie kształtu gruszki (165)
- Edytowanie krzywych (167)
- Kończymy rysowanie gruszki (168)
- Składanie części rysunku (168)
- Kolorowanie obrazka (170)
- Eksperymentowanie na własną rękę (170)
- Pytania kontrolne (171)
- Odpowiedzi na pytania (171)
6. Kolory i malowanie
- Zaczynamy (173)
- Tryby kolorów (174)
- Kontrolki służące do pracy z kolorami (174)
- Podstawy pracy z kolorami (177)
- Kopiowanie atrybutów (178)
- Malowanie wypełnień i kresek za pomocą panelu Appearance (Wygląd) (179)
- Tworzenie i zachowywanie własnych próbek kolorów (180)
- Korzystanie z bibliotek próbek programu Illustrator (181)
- Tworzenie kolorów dodatkowych (181)
- Tworzenie grup kolorów (183)
- Edytowanie kolorów za pomocą narzędzia Live Color (Kolor aktywny) (185)
- Tworzenie grup kolorów w oknie Live Color (Kolor aktywny) (189)
- Przydzielanie kolorów elementom naszej ilustracji (190)
- Wypełnianie gradientem i wzorkiem (195)
- Malowanie wzorkami (197)
- Tworzenie własnych wzorków (200)
- Malowanie naszym wzorkiem (202)
- Edytowanie wzorków (203)
- Funkcja Live Paint (204)
- Edytowanie obszarów Live Paint (208)
- Zapisywanie ilustracji w formacie PDF (211)
- Eksperymentowanie na własną rękę (211)
- Pytania kontrolne (212)
- Odpowiedzi na pytania (212)
7. Praca z tekstem
- Zaczynamy (215)
- Importowanie pliku tekstowego (216)
- Tworzenie kolumn tekstu (218)
- Jak tekst układa się w obszarze tekstu (220)
- Gdy tekst nie mieści się w obszarze tekstu (222)
- Kontynuowanie wątku tekstu (222)
- Zmienianie rozmiarów obszaru tekstu (224)
- Zmienianie atrybutów tekstu (225)
- Zmiana rozmiaru czcionki (227)
- Zmienianie koloru czcionki (228)
- Zmienianie innych atrybutów tekstu (229)
- Zmienianie atrybutów akapitu (229)
- Zapisywanie i wykorzystanie stylów (230)
- Tworzenie stylu akapitu i korzystanie z niego (230)
- Tworzenie stylu znakowego i korzystanie z niego (231)
- Próbkowanie tekstu (233)
- Zawijanie tekstu wokół elementów graficznych (234)
- Zmiana kształtu tekstu za pomocą opcji zniekształcania (235)
- Pisanie tekstów na ścieżkach i kształtach (238)
- Tworzenie obrysu tekstu (240)
- Eksperymentowanie na własną rękę (243)
- Pytania kontrolne (244)
- Odpowiedzi na pytania (244)
8. Praca z warstwami
- Zaczynamy (247)
- Tworzenie warstw (250)
- Przenoszenie obiektów i warstw (252)
- Blokowanie warstw (254)
- Oglądanie warstw (255)
- Wklejanie warstw (258)
- Tworzenie masek przycinania (261)
- Łączenie warstw (262)
- Stosowanie na warstwach atrybutów wyglądu (263)
- Eksperymentowanie na własną rękę (268)
- Pytania kontrolne (269)
- Odpowiedzi na pytania (269)
9. Płynne przekształcanie obiektów i kolorów
- Zaczynamy (273)
- Tworzenie wypełnienia gradientowego (275)
- Dostosowanie kierunku przejścia gradientowego (279)
- Dodawanie kolorów do wypełnienia gradientowego (280)
- Tworzenie gładkich przejść kolorystycznych (285)
- Przekształcanie etapami (286)
- Modyfikacja przejść (287)
- Łączenie przejść i wypełnień gradientowych (289)
- Eksperymentowanie na własną rękę (292)
- Pytania kontrolne (293)
- Odpowiedzi na pytania (293)
10. Praca z pędzlami
- Zaczynamy (297)
- Wykorzystanie pędzli artystycznych - Art (299)
- Rysowanie za pomocą narzędzia Paintbrush (299)
- Edycja ścieżek przy użyciu narzędzia Paintbrush (301)
- Wykorzystanie pędzli punktowych - Scatter (305)
- Zmiana opcji pędzla (305)
- Dodawanie do ścieżek pędzla punktowego (307)
- Zmiana atrybutów koloru pędzla (308)
- Zmiana koloru pędzla przy użyciu metody kolorowania Hue Shift (Przesunięcie barwy) (309)
- Zmiana koloru pędzla przy użyciu kolorowania Tints (Tinty) (311)
- Wykorzystanie koloru wypełnienia (313)
- Wykorzystanie pędzli kaligraficznych - Calligraphic (315)
- Wykorzystanie pędzli wzorku - Pattern (317)
- Tworzenie pędzli (320)
- Tworzenie próbek dla pędzla Pattern (320)
- Tworzenie pędzla Pattern z próbek wzorków (322)
- Wykorzystanie pędzla Pattern (324)
- Zastosowanie efektu Scribble (Bazgroły) (326)
- Eksperymentowanie na własną rękę (328)
- Używanie pędzli (328)
- Tworzenie pędzli (328)
- Pytania kontrolne (330)
- Odpowiedzi na pytania (330)
11. Stosowanie Efektów
- Zaczynamy (333)
- Zastosowanie efektów dynamicznych (334)
- Tworzenie logo banera za pomocą efektu z menu Warp (Wypaczenie) (338)
- Tworzenie tekstu logo (338)
- Stylizacja banera i tekstu logo (339)
- Edycja efektu (340)
- Tworzenie trójwymiarowego walca (342)
- Wykorzystanie efektu 3D Extrude (Wyciągnięcie) (343)
- Stosowanie symbolu w formie odwzorowanej ilustracji (345)
- Tworzenie obiektu obrotowego (348)
- Zmiana oświetlenia (349)
- Odwzorowanie obrazka pochodzącego z programu Photoshop (351)
- Poprawianie oświetlenia (353)
- Eksperymentowanie na własną rękę (354)
- Tworzenie własnych ilustracji obrotowych (354)
- Pytania kontrolne (357)
- Odpowiedzi na pytania (357)
12. Zastosowanie atrybutów wyglądu i stylów
- Zaczynamy (359)
- Startowe profile dokumentu (360)
- Zastosowanie atrybutów wyglądu (361)
- Dodawanie atrybutów wyglądu (362)
- Zmiana porządku atrybutów wyglądu (365)
- Wykorzystanie stylów graficznych (366)
- Tworzenie i zapisywanie stylu graficznego (367)
- Zastosowanie stylu graficznego w warstwie (368)
- Zastosowanie istniejących stylów (370)
- Zastosowanie wyglądu w warstwie (372)
- Kopiowanie, stosowanie i usuwanie stylów i wyglądu (373)
- Eksperymentowanie na własną rękę (375)
- Pytania kontrolne (377)
- Odpowiedzi na pytania (377)
13. Praca z symbolami
- Zaczynamy (379)
- Praca z symbolami (380)
- Korzystanie z bibliotek symboli (382)
- Edytowanie symboli (383)
- Tworzenie symboli (384)
- Dodawanie egzemplarza symbolu (386)
- Korzystanie z narzędzi Symbolism (Symbolizm) (387)
- Edytowanie symboli z wykorzystaniem narzędzi z grupy Symbolizm (387)
- Edytowanie symboli (389)
- Aktualizacja symbolu (391)
- Rozdzielanie symboli (392)
- Wykorzystanie panelu Symbols (Symbole) jako bazy danych (394)
- Odwzorowanie symbolu w ilustracji 3D (395)
- Integrowanie symboli z programem Flash (395)
- Eksperymentowanie na własną rękę (396)
- Pytania kontrolne (397)
- Odpowiedzi na pytania (397)
14. Łączenie grafiki Illustratora z obrazami utworzonymi w innych programach środowiska Creative Suite
- Łączenie ilustracji (399)
- Grafika wektorowa a grafika rastrowa (400)
- Zaczynamy (401)
- Tworzenie obszaru kadrowania (403)
- Umieszczanie pliku Adobe Photoshop (404)
- Kompozycje warstw (405)
- Powielanie umieszczonego obrazka (407)
- Edycja kolorów w umieszczonym obrazku (408)
- Tworzenie masek w obrazkach (410)
- Stosowanie na obrazku maski przycinania (410)
- Tworzenie ścieżki złożonej i masek kryjących (412)
- Edycja zaimportowanej maski (415)
- Próbkowanie kolorów z umieszczonych obrazków (416)
- Zamiana umieszczonego obrazka (418)
- Eksport pliku warstwowego do Photoshopa (419)
- Eksperymentowanie na własną rękę (420)
- Pytania kontrolne (421)
- Odpowiedzi na pytania (421)
15. Drukowanie ilustracji i tworzenie rozbarwień kolorów
- Druk - podstawy (423)
- Urządzenia drukujące - informacje (425)
- Raster (425)
- Liniatura rastra (425)
- Rozdzielczość urządzenia drukującego (426)
- Kolor (427)
- Model kolorów RGB (427)
- Model kolorów CMYK (427)
- Kolory dodatkowe (427)
- Zaczynamy (428)
- Zarządzanie kolorami (428)
- Ustawianie zarządzania kolorami w aplikacjach Adobe (429)
- Określanie ustawień kolorów z wybranej aplikacji (431)
- Drukowanie czarno-białych próbek (433)
- Tworzenie wstępnych prób kolorów (433)
- Polecenie Document Info (Informacje o dokumencie) (435)
- Tworzenie rozbarwień kolorów (436)
- Wybór pliku opisu drukarki (436)
- Określenie obszaru spadu (439)
- Rozbarwianie kolorów (441)
- Określanie liniatury rastra (444)
- Praca z ilustracjami dwubarwnymi (445)
- Edycja koloru dodatkowego (445)
- Separowanie kolorów dodatkowych (448)
- Tworzenie zalewek (449)
- Tworzenie zalewek za pomocą nadruku (451)
- Zapisywanie i drukowanie plików zawierających efekty przezroczystości (454)
- Określenie rozdzielczości filtrów i efektów aktywnych (456)
- Ustawienia efektów rastrowych (457)
- Obsługa panelu Flattener Preview (Podgląd spłaszczania) (458)
- Przypisywanie opcji spłaszczania (461)
- Zapisywanie pliku zawierającego przezroczystość (462)
- Zapisywanie w formacie EPS (463)
- Drukowanie ilustracji zawierających przezroczystość (463)
- Eksport i import ustawień spłaszczania (464)
- Zapisywanie dokumentów w formacie Adobe PDF (464)
- Pytania kontrolne (466)
- Odpowiedzi na pytania (466)
Skorowidz (469)