reklama - zainteresowany?

Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Oficjalny podręcznik - Helion

Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Oficjalny podręcznik
Autor: Adobe Creative Team
Tytuł oryginału: Adobe Illustrator CS3 Classroom in a Book
Tłumaczenie: Sławomir Dzieniszewski, Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-1272-7
stron: 488, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2008-04-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Oficjalny podręcznik

Tagi: Illustrator

Kompletne źródło wiedzy o programie Illustrator CS3

  • Jak używać narzędzi?
  • Jak modyfikować atrybuty obiektów?
  • Jak dodawać do projektu elementy tekstowe?
  • Jak korzystać z warstw i masek?

Adobe Illustrator CS3 to najnowsza, usprawniona wersja jednej z najbardziej uniwersalnych aplikacji dla grafików. Możliwości Illustratora pozwalają na przygotowanie profesjonalnych projektów przeznaczonych dla publikacji drukowanych i elektronicznych, witryn WWW i prezentacji multimedialnych. Niezwykle rozbudowane narzędzia rysunkowe, niesamowite efekty specjalne, perfekcyjny system zarządzania kolorami, a także szeroki wachlarz formatów, w jakich można zapisać gotową pracę, sprawiły, że Illustrator doskonale sprawdza się wszędzie tam, gdzie wygoda pracy, precyzja i wydajność mają istotne znaczenie.

"Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Oficjalny podręcznik" to zbiór ćwiczeń, dzięki którym opanujesz ogromne możliwości tej aplikacji. Każdy z rozdziałów przygotowanych i zatwierdzonych przez certyfikowanych w firmie Adobe nauczycieli i ekspertów opisuje inny aspekt korzystania z Illustratora CS3. Czytając tę książkę, poznasz metody konfigurowania obszaru roboczego, rysowania, zaznaczania elementów i modyfikowania ich. Dowiesz się, jak korzystać z warstw, masek i efektów specjalnych, wzbogacisz projekt graficzny o elementy tekstowe i odpowiednio dobierzesz kolory dla obiektów. Nauczysz się także przygotowywać separacje barwne, wykorzystywać pliki z innych aplikacji firmy Adobe oraz drukować przygotowane prace.

  • Nowe narzędzia Illustratora CS3
  • Obszar roboczy
  • Zaznaczanie elementów
  • Korzystanie z narzędzi rysunkowych
  • Transformowanie obiektów
  • Rysowanie kształtów wektorowych
  • Praca z kolorami
  • Wprowadzanie i formatowanie tekstu
  • Warstwy i maski
  • Efekty
  • Korzystanie ze stylów
  • Przygotowanie pracy do druku

Wykorzystaj wszystkie możliwości programu Illustrator CS3,
posługując się oficjalnymi materiałami szkoleniowymi firmy Adobe.

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Oficjalny podręcznik

Spis treści

Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Oficjalny podręcznik -- spis treści

Zaczynamy

  • Seria Oficjalny podręcznik (17)
  • Niezbędna wiedza (17)
  • Instalowanie programu (18)
  • Instalowanie czcionek serii Oficjalny podręcznik (18)
  • Kopiowanie plików z płyty CD dołączonej do książki (18)
  • Przywracanie ustawień domyślnych (19)
  • Inne źródła informacji (21)
  • Certyfikaty Adobe (22)

Nowe opcje programu Adobe Illustrator CS3

  • Usprawnienia w obszarze roboczym (23)
  • Usprawnienia panelu Control (Sterowanie) (24)
  • Startowe profile dokumentu (24)
  • Usprawnienia rysowania (25)
  • Narzędzie Eraser (Gumka) (25)
  • Live Color (Kolor aktywny) (26)
  • Usprawnienia w warstwach i panelach (26)
  • Narzędzie Obszar kadrowania (Crop) (27)
  • Usprawnienia symboli (27)
  • Usprawniona obsługa tworzenia grafiki do obrazów wideo (28)
  • Obsługa łącz i pól tekstowych Flasha (28)

Szybki kurs zapoznawczy z programem Adobe Illustrator

  • Zaczynamy (31)
  • Efekty palety Pathfinder (Odnajdywanie ścieżek) (34)
  • Praca z grupami kolorów i kolorem aktywnym (35)
  • Umieszczanie obrazów Photoshopa w programie Illustrator (36)
  • Korzystanie z funkcji Live Trace (Aktywny obrys) (37)
  • Korzystanie z funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) (39)
  • Edytowanie tekstu za pomocą panelu Control (Sterowanie) (40)
  • Tworzenie konturu tekstu (41)
  • Korzystanie z panelu Appearance (Wygląd) (42)
  • Stosowanie efektów (43)
  • Zapisywanie atrybutów obiektu w postaci stylu (43)
  • Stosowanie opcji wypaczenia do tekstu (45)
  • Stosujemy metodę przenikania do formy (45)
  • Praca z symbolami (48)
  • Tworzenie maski przycinania (49)

1. Zapoznajemy się z obszarem roboczym

  • Zaczynamy (53)
  • Oglądanie ilustracji (57)
  • Korzystanie z narzędzi Illustratora (59)
  • Panel Control (Sterowanie) (63)
  • Praca z panelami (64)
  • Dostosowywanie przestrzeni roboczej (67)
  • Korzystanie z menu paneli (67)
  • Zmienianie widoku ilustracji (68)
  • Korzystanie z poleceń menu View (68)
  • Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka) (69)
  • Przewijanie dokumentu (71)
  • Korzystanie z panelu Navigator (Nawigator) (71)
  • Korzystanie z pomocy Illustratora (73)
  • Wyświetlanie spisu treści pomocy (73)
  • Odszukiwanie właściwych tematów pomocy przy wykorzystaniu słów kluczowych, łączy i indeksu (74)
  • Odnajdywanie tematów z pomocą indeksu (75)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (76)
  • Pytania kontrolne (77)
  • Odpowiedzi na pytania (77)

2. Zaznaczanie i wyrównywanie

  • Zaczynamy (79)
  • Korzystanie z narzędzia Selection (Zaznaczanie) (80)
  • Narzędzie Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie) (81)
  • Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka) (84)
  • Grupowanie elementów (84)
  • Praktyczny przykład korzystania z narzędzi wyboru (86)
  • Wyrównywanie obiektów (91)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (94)
  • Pytania kontrolne (95)
  • Odpowiedzi na pytania (95)

3. Tworzenie kształtów

  • Zaczynamy (97)
  • Tworzenie prostych kształtów (98)
  • Korzystanie z narzędzi kształtów podstawowych (100)
  • Rysowanie ołówka (100)
  • Korzystanie z narzędzia Pencil (Ołówek) (106)
  • Rysowanie kubka na ołówki (108)
  • Tworzenie kształtów z użyciem narzędzia Live Trace (Aktywny obrys) (109)
  • Wskazówki dotyczące rysowania wieloboków, spiral i gwiazdek (113)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (113)
  • Pytania kontrolne (114)
  • Odpowiedzi na pytania (114)

4. Transformacja obiektów

  • Zaczynamy (117)
  • Skalowanie obiektów (119)
  • Odbijanie obiektów (122)
  • Obracanie obiektów (123)
  • Zniekształcanie obiektów (125)
  • Pochylanie obiektów (128)
  • Precyzyjne pozycjonowanie obiektów (130)
  • Zmiana perspektywy (132)
  • Korzystanie z narzędzia Free Transform (134)
  • Dokonywanie wielu transformacji jednocześnie (137)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (138)
  • Pytania kontrolne (140)
  • Odpowiedzi na pytania (140)

5. Rysowanie za pomocą narzędzia Pen (Pióro)

  • Zaczynamy (143)
  • Rysowanie linii prostych (146)
  • Tworzenie krzywych (147)
  • Kreślenie krzywej (149)
  • Krzywe i narożne punkty zakotwiczenia (153)
  • Tworzenie rysunku gruszki (156)
  • Tworzenie strzały (157)
  • Rozcinanie ścieżki (158)
  • Dodawanie strzałek (159)
  • Rysowanie krzywych (160)
  • Zaznaczanie krzywej (160)
  • Rysowanie liścia (161)
  • Rysowanie różnych rodzajów krzywych (162)
  • Zamienianie gładkich punktów kontrolnych na punkty narożne (163)
  • Rysowanie kształtu gruszki (165)
  • Edytowanie krzywych (167)
  • Kończymy rysowanie gruszki (168)
  • Składanie części rysunku (168)
  • Kolorowanie obrazka (170)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (170)
  • Pytania kontrolne (171)
  • Odpowiedzi na pytania (171)

6. Kolory i malowanie

  • Zaczynamy (173)
  • Tryby kolorów (174)
  • Kontrolki służące do pracy z kolorami (174)
  • Podstawy pracy z kolorami (177)
  • Kopiowanie atrybutów (178)
  • Malowanie wypełnień i kresek za pomocą panelu Appearance (Wygląd) (179)
  • Tworzenie i zachowywanie własnych próbek kolorów (180)
  • Korzystanie z bibliotek próbek programu Illustrator (181)
  • Tworzenie kolorów dodatkowych (181)
  • Tworzenie grup kolorów (183)
  • Edytowanie kolorów za pomocą narzędzia Live Color (Kolor aktywny) (185)
  • Tworzenie grup kolorów w oknie Live Color (Kolor aktywny) (189)
  • Przydzielanie kolorów elementom naszej ilustracji (190)
  • Wypełnianie gradientem i wzorkiem (195)
  • Malowanie wzorkami (197)
  • Tworzenie własnych wzorków (200)
  • Malowanie naszym wzorkiem (202)
  • Edytowanie wzorków (203)
  • Funkcja Live Paint (204)
  • Edytowanie obszarów Live Paint (208)
  • Zapisywanie ilustracji w formacie PDF (211)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (211)
  • Pytania kontrolne (212)
  • Odpowiedzi na pytania (212)

7. Praca z tekstem

  • Zaczynamy (215)
  • Importowanie pliku tekstowego (216)
  • Tworzenie kolumn tekstu (218)
  • Jak tekst układa się w obszarze tekstu (220)
  • Gdy tekst nie mieści się w obszarze tekstu (222)
  • Kontynuowanie wątku tekstu (222)
  • Zmienianie rozmiarów obszaru tekstu (224)
  • Zmienianie atrybutów tekstu (225)
  • Zmiana rozmiaru czcionki (227)
  • Zmienianie koloru czcionki (228)
  • Zmienianie innych atrybutów tekstu (229)
  • Zmienianie atrybutów akapitu (229)
  • Zapisywanie i wykorzystanie stylów (230)
  • Tworzenie stylu akapitu i korzystanie z niego (230)
  • Tworzenie stylu znakowego i korzystanie z niego (231)
  • Próbkowanie tekstu (233)
  • Zawijanie tekstu wokół elementów graficznych (234)
  • Zmiana kształtu tekstu za pomocą opcji zniekształcania (235)
  • Pisanie tekstów na ścieżkach i kształtach (238)
  • Tworzenie obrysu tekstu (240)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (243)
  • Pytania kontrolne (244)
  • Odpowiedzi na pytania (244)

8. Praca z warstwami

  • Zaczynamy (247)
  • Tworzenie warstw (250)
  • Przenoszenie obiektów i warstw (252)
  • Blokowanie warstw (254)
  • Oglądanie warstw (255)
  • Wklejanie warstw (258)
  • Tworzenie masek przycinania (261)
  • Łączenie warstw (262)
  • Stosowanie na warstwach atrybutów wyglądu (263)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (268)
  • Pytania kontrolne (269)
  • Odpowiedzi na pytania (269)

9. Płynne przekształcanie obiektów i kolorów

  • Zaczynamy (273)
  • Tworzenie wypełnienia gradientowego (275)
  • Dostosowanie kierunku przejścia gradientowego (279)
  • Dodawanie kolorów do wypełnienia gradientowego (280)
  • Tworzenie gładkich przejść kolorystycznych (285)
  • Przekształcanie etapami (286)
  • Modyfikacja przejść (287)
  • Łączenie przejść i wypełnień gradientowych (289)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (292)
  • Pytania kontrolne (293)
  • Odpowiedzi na pytania (293)

10. Praca z pędzlami

  • Zaczynamy (297)
  • Wykorzystanie pędzli artystycznych - Art (299)
  • Rysowanie za pomocą narzędzia Paintbrush (299)
  • Edycja ścieżek przy użyciu narzędzia Paintbrush (301)
  • Wykorzystanie pędzli punktowych - Scatter (305)
  • Zmiana opcji pędzla (305)
  • Dodawanie do ścieżek pędzla punktowego (307)
  • Zmiana atrybutów koloru pędzla (308)
  • Zmiana koloru pędzla przy użyciu metody kolorowania Hue Shift (Przesunięcie barwy) (309)
  • Zmiana koloru pędzla przy użyciu kolorowania Tints (Tinty) (311)
  • Wykorzystanie koloru wypełnienia (313)
  • Wykorzystanie pędzli kaligraficznych - Calligraphic (315)
  • Wykorzystanie pędzli wzorku - Pattern (317)
  • Tworzenie pędzli (320)
  • Tworzenie próbek dla pędzla Pattern (320)
  • Tworzenie pędzla Pattern z próbek wzorków (322)
  • Wykorzystanie pędzla Pattern (324)
  • Zastosowanie efektu Scribble (Bazgroły) (326)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (328)
  • Używanie pędzli (328)
  • Tworzenie pędzli (328)
  • Pytania kontrolne (330)
  • Odpowiedzi na pytania (330)

11. Stosowanie Efektów

  • Zaczynamy (333)
  • Zastosowanie efektów dynamicznych (334)
  • Tworzenie logo banera za pomocą efektu z menu Warp (Wypaczenie) (338)
  • Tworzenie tekstu logo (338)
  • Stylizacja banera i tekstu logo (339)
  • Edycja efektu (340)
  • Tworzenie trójwymiarowego walca (342)
  • Wykorzystanie efektu 3D Extrude (Wyciągnięcie) (343)
  • Stosowanie symbolu w formie odwzorowanej ilustracji (345)
  • Tworzenie obiektu obrotowego (348)
  • Zmiana oświetlenia (349)
  • Odwzorowanie obrazka pochodzącego z programu Photoshop (351)
  • Poprawianie oświetlenia (353)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (354)
  • Tworzenie własnych ilustracji obrotowych (354)
  • Pytania kontrolne (357)
  • Odpowiedzi na pytania (357)

12. Zastosowanie atrybutów wyglądu i stylów

  • Zaczynamy (359)
  • Startowe profile dokumentu (360)
  • Zastosowanie atrybutów wyglądu (361)
  • Dodawanie atrybutów wyglądu (362)
  • Zmiana porządku atrybutów wyglądu (365)
  • Wykorzystanie stylów graficznych (366)
  • Tworzenie i zapisywanie stylu graficznego (367)
  • Zastosowanie stylu graficznego w warstwie (368)
  • Zastosowanie istniejących stylów (370)
  • Zastosowanie wyglądu w warstwie (372)
  • Kopiowanie, stosowanie i usuwanie stylów i wyglądu (373)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (375)
  • Pytania kontrolne (377)
  • Odpowiedzi na pytania (377)

13. Praca z symbolami

  • Zaczynamy (379)
  • Praca z symbolami (380)
  • Korzystanie z bibliotek symboli (382)
  • Edytowanie symboli (383)
  • Tworzenie symboli (384)
  • Dodawanie egzemplarza symbolu (386)
  • Korzystanie z narzędzi Symbolism (Symbolizm) (387)
  • Edytowanie symboli z wykorzystaniem narzędzi z grupy Symbolizm (387)
  • Edytowanie symboli (389)
  • Aktualizacja symbolu (391)
  • Rozdzielanie symboli (392)
  • Wykorzystanie panelu Symbols (Symbole) jako bazy danych (394)
  • Odwzorowanie symbolu w ilustracji 3D (395)
  • Integrowanie symboli z programem Flash (395)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (396)
  • Pytania kontrolne (397)
  • Odpowiedzi na pytania (397)

14. Łączenie grafiki Illustratora z obrazami utworzonymi w innych programach środowiska Creative Suite

  • Łączenie ilustracji (399)
  • Grafika wektorowa a grafika rastrowa (400)
  • Zaczynamy (401)
  • Tworzenie obszaru kadrowania (403)
  • Umieszczanie pliku Adobe Photoshop (404)
  • Kompozycje warstw (405)
  • Powielanie umieszczonego obrazka (407)
  • Edycja kolorów w umieszczonym obrazku (408)
  • Tworzenie masek w obrazkach (410)
  • Stosowanie na obrazku maski przycinania (410)
  • Tworzenie ścieżki złożonej i masek kryjących (412)
  • Edycja zaimportowanej maski (415)
  • Próbkowanie kolorów z umieszczonych obrazków (416)
  • Zamiana umieszczonego obrazka (418)
  • Eksport pliku warstwowego do Photoshopa (419)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (420)
  • Pytania kontrolne (421)
  • Odpowiedzi na pytania (421)

15. Drukowanie ilustracji i tworzenie rozbarwień kolorów

  • Druk - podstawy (423)
  • Urządzenia drukujące - informacje (425)
  • Raster (425)
  • Liniatura rastra (425)
  • Rozdzielczość urządzenia drukującego (426)
  • Kolor (427)
  • Model kolorów RGB (427)
  • Model kolorów CMYK (427)
  • Kolory dodatkowe (427)
  • Zaczynamy (428)
  • Zarządzanie kolorami (428)
  • Ustawianie zarządzania kolorami w aplikacjach Adobe (429)
  • Określanie ustawień kolorów z wybranej aplikacji (431)
  • Drukowanie czarno-białych próbek (433)
  • Tworzenie wstępnych prób kolorów (433)
  • Polecenie Document Info (Informacje o dokumencie) (435)
  • Tworzenie rozbarwień kolorów (436)
  • Wybór pliku opisu drukarki (436)
  • Określenie obszaru spadu (439)
  • Rozbarwianie kolorów (441)
  • Określanie liniatury rastra (444)
  • Praca z ilustracjami dwubarwnymi (445)
  • Edycja koloru dodatkowego (445)
  • Separowanie kolorów dodatkowych (448)
  • Tworzenie zalewek (449)
  • Tworzenie zalewek za pomocą nadruku (451)
  • Zapisywanie i drukowanie plików zawierających efekty przezroczystości (454)
  • Określenie rozdzielczości filtrów i efektów aktywnych (456)
  • Ustawienia efektów rastrowych (457)
  • Obsługa panelu Flattener Preview (Podgląd spłaszczania) (458)
  • Przypisywanie opcji spłaszczania (461)
  • Zapisywanie pliku zawierającego przezroczystość (462)
  • Zapisywanie w formacie EPS (463)
  • Drukowanie ilustracji zawierających przezroczystość (463)
  • Eksport i import ustawień spłaszczania (464)
  • Zapisywanie dokumentów w formacie Adobe PDF (464)
  • Pytania kontrolne (466)
  • Odpowiedzi na pytania (466)

Skorowidz (469)

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CS3/CS3 PL. Oficjalny podręcznik

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.