reklama - zainteresowany?

Adobe Illustrator CS/CS PL. Oficjalny podręcznik - Helion

Adobe Illustrator CS/CS PL. Oficjalny podręcznik
Autor: The official training workbook from Adobe Systems, Inc.
Tytuł oryginału: Adobe Illustrator CS Classroom in a Book
Tłumaczenie: Sławomir Dzieniszewski, Jacek Smycz
ISBN: 83-7361-522-9
stron: 468, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-12-03
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,90 zł

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CS/CS PL. Oficjalny podręcznik

Tagi: Illustrator

Polecane przez firmę Adobe źródło wiedzy o programie Illustrator CS

  • Wykorzystaj narzędzia rysunkowe
  • Zmodyfikuj atrybuty obiektów
  • Zastosuj wypełnienia i kontury
  • Przygotuj pracę do druku

Adobe Illustrator to jedna z najpopularniejszych i najbardziej uniwersalnych aplikacji do tworzenia rysunków wektorowych. Wykonane w niej projekty można wykorzystać w publikacjach drukowanych, prezentacjach multimedialnych i na stronach WWW. Rozbudowane narzędzia rysunkowe, liczne efekty specjalne, mechanizmy warstw i masek, precyzyjny system zarządzania kolorami i możliwość eksportu gotowej ilustracji do plików w różnych formatach powodują, że Illustrator jest doskonałym narzędziem dla każdego projektanta i grafika, gwarantującym osiągnięcie doskonałych rezultatów.

"Adobe Illustrator CS. Oficjalny podręcznik" to przygotowany i zatwierdzony przez producenta programu -- firmę Adobe -- zbiór ćwiczeń ułatwiających poznanie możliwości Illustratora. Dowiesz się, jak konfigurować obszar roboczy, stosować narzędzia rysunkowe, przypisywać atrybuty obiektom, korzystać z efektów specjalnych i przygotowywać pracę pod kątem publikacji w różnych formatach. Możesz być pewny, że wiedza zawarta w podręczniku pochodzi z najlepszego źródła -- tajniki Illustratora zdradzą Ci certyfikowani przez Adobe nauczyciele i eksperci.

  • Interfejs użytkownika i obszar roboczy
  • Sposoby zaznaczania elementów obrazu
  • Tworzenie obiektów
  • Stosowanie kolorów
  • Maski, warstwy i tryby przenikania
  • Modyfikowanie atrybutów i układu obiektów
  • Narzędzia tekstowe
  • Symbole i pędzle
  • Efekty specjalne
  • Przygotowanie pracy do druku
  • Tworzenie publikacji WWW

Poznaj możliwości programu Illustrator CS, korzystając z oficjalnych materiałów szkoleniowych firmy Adobe.

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CS/CS PL. Oficjalny podręcznik

Spis treści

Adobe Illustrator CS/CS PL. Oficjalny podręcznik -- spis treści

Zaczynamy (11)

  • Seria Oficjalny podręcznik (11)
  • Niezbędna wiedza (11)
  • Instalowanie programu (12)
  • Instalowanie czcionek wykorzystywanych w książkach z serii Oficjalny podręcznik (12)
  • Kopiowanie plików z płyty CD dołączonej do książki (12)
  • Przywracanie ustawień domyślnych (12)
  • Inne źródła informacji (14)

Szybki kurs zapoznawczy z programem Adobe Illustrator (15)

  • Zaczynamy (16)
  • Tworzenie prostego tła z użyciem metamorfozy ścieżki (17)
  • Tworzenie symbolu (18)
  • Tworzenie maski odcinania (20)
  • Korzystanie z narzędzia wyrównywania (22)
  • Korzystanie z funkcji Pathfinder (Filtry ścieżek) (23)
  • Tworzenie maski odcinania (23)
  • Korzystanie z nowego efektu 3-D (24)
  • Klonowanie kredki (26)
  • Zmienianie koloru kredki (27)
  • Stosowanie efektu przezroczystości (27)
  • Tworzenie kształtu półksiężyca (28)
  • Dodawanie innych efektów (30)

Rozdział 1. Zapoznajemy się z obszarem roboczym (33)

  • Zaczynamy (34)
  • Oglądanie ilustracji (35)
  • Zmienianie widoku ilustracji (40)
  • Korzystanie z usług online firmy Adobe (48)
  • Pytania kontrolne (48)
  • Odpowiedzi na pytania (49)

Rozdział 2. Zaznaczanie elementów obrazu (51)

  • Zaczynamy (52)
  • Korzystanie z narzędzia wyboru Selection (Zaznaczanie) (52)
  • Narzędzie Direct Selection (zaznaczanie bezpośrednie) (53)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (60)
  • Pytania kontrolne (61)
  • Odpowiedzi na pytania (61)

Rozdział 3. Tworzenie prostych kształtów (63)

  • Zaczynamy (64)
  • Ustawianie parametrów dokumentu (64)
  • Korzystanie z narzędzi kształtów podstawowych (66)
  • Rysowanie ołówka (66)
  • Rysowanie papeterii (71)
  • Rysowanie siatek przy wykorzystaniu narzędzia Rectangular Grid (Siatka prostokątna) (72)
  • Dekorowanie marginesu papeterii (75)
  • Rady odnośnie rysowania wieloboków, spiral i gwiazdek (77)
  • Wypełnianie gotowego logo (78)
  • Kopiowanie i skalowanie kształtów (80)
  • Pytania kontrolne (82)
  • Odpowiedzi na pytania (82)

Rozdział 4. Rysowanie za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (85)

  • Zaczynamy (86)
  • Tworzenie idealnie zorientowanych linii prostych (88)
  • Tworzenie krzywych (89)
  • Kreślenie krzywej (90)
  • Krzywe i narożne punkty zakotwiczenia (94)
  • Tworzenie rysunku gruszki (96)
  • Edytowanie krzywych (105)
  • Kończymy rysowanie gruszki (107)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (109)
  • Pytania kontrolne (110)
  • Odpowiedzi na pytania (110)

Rozdział 5. Malowanie (113)

  • Zaczynamy (114)
  • Wypełnianie kolorem (115)
  • Kolor obrysu (117)
  • Tworzenie własnych próbek kolorów (119)
  • Kopiowanie atrybutów malowania (124)
  • Kopiowanie atrybutów wyglądu (124)
  • Zwiększanie nasycenia koloru (126)
  • Wypełnianie gradientem i wzorkiem (127)
  • Pędzel malujący wzorkami (128)
  • Pytania kontrolne (130)
  • Odpowiedzi na pytania (130)

Rozdział 6. Przezroczystość i tryby przenikania (133)

  • Zaczynamy (134)
  • Zmienianie stopnia krycia w obiekcie (134)
  • Zmienianie trybów przenikania (135)
  • Opcja Oddziel mieszanie (136)
  • Korzystanie z maski kryjącej (138)
  • Edytowanie maski kryjącej (141)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (143)
  • Pytania kontrolne (144)
  • Odpowiedzi na pytania (144)

Rozdział 7. Praca z warstwami (145)

  • Zaczynamy (146)
  • Tworzenie warstw (148)
  • Blokowanie warstw (151)
  • Oglądanie warstw (152)
  • Wklejanie warstw (154)
  • Tworzenie masek odcinania (156)
  • Łączenie warstw (158)
  • Stosowanie na warstwach atrybutów wyglądu (159)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (162)
  • Pytania kontrolne (163)
  • Odpowiedzi na pytania (164)

Rozdział 8. Transformacja obiektów (165)

  • Zaczynamy (166)
  • Skalowanie obiektów (167)
  • Obracanie obiektów (170)
  • Zniekształcanie obiektów (171)
  • Pochylanie obiektów (174)
  • Precyzyjne pozycjonowanie obiektów (176)
  • Odbijanie obiektów (177)
  • Zmiana perspektywy (178)
  • Korzystanie z narzędzia Free Transform (179)
  • Dokonywanie wielu transformacji jednocześnie (181)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (183)
  • Pytania kontrolne (187)
  • Odpowiedzi na pytania (188)

Rozdział 9. Praca nad rozmieszczeniem i porządkiem obiektów (191)

  • Zaczynamy (192)
  • Tworzenie własnych linii pomocniczych (194)
  • Tworzenie logo wektorowego (198)
  • Wykorzystanie opcji przekształcania i odnajdywania ścieżek (199)
  • Rozmieszczenie i kolejność obiektów (201)
  • Składanie elementów logo (205)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (205)
  • Pytania kontrolne (206)
  • Odpowiedzi na pytania (206)

Rozdział 10. Zastosowanie atrybutów wyglądu, stylów i efektów (207)

  • Zaczynamy (208)
  • Zastosowanie atrybutów wyglądu (208)
  • Kopiowanie, stosowanie i usuwanie stylów i wyglądu (219)
  • Zapisywanie i drukowanie plików zawierających efekty przezroczystości (221)
  • Eksport i import ustawień spłaszczania (229)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (229)
  • Pytania kontrolne (231)
  • Odpowiedzi na pytania (231)

Rozdział 11. Praca z tekstem (233)

  • Zaczynamy (234)
  • Dodawanie do dokumentu tekstu (236)
  • Próbkowanie tekstu (237)
  • Zmiana rozmiaru znaków (237)
  • Zmiana kształtu tekstu przy użyciu formy (238)
  • Tworzenie kolumn tekstu (241)
  • Zmiana atrybutów znakowych tekstu (243)
  • Zmiana atrybutów akapitu (244)
  • Zapisywanie i wykorzystanie stylów (245)
  • Zawijanie tekstu wokół elementów graficznych (247)
  • Pisanie wzdłuż ścieżki (248)
  • Zamiana tekstu na krzywe (249)
  • Tworzenie masek tekstowych (251)
  • Zapisywanie pliku przeznaczonego do dystrybucji elektronicznej (252)
  • Pytania kontrolne (254)
  • Odpowiedzi na pytania (254)

Rozdział 12. Ewolucja kształtów i kolorów (257)

  • Zaczynamy (258)
  • Tworzenie wypełnienia gradientowego (259)
  • Dostosowanie kierunku przejścia gradientowego (262)
  • Dodawanie kolorów do wypełnienia gradientowego (263)
  • Tworzenie gładkich przejść kolorystycznych (265)
  • Ewolucja z krokami pośrednimi (267)
  • Modyfikacja ewolucji (267)
  • Łączenie ewolucji i wypełnień gradientowych (269)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (271)
  • Pytania kontrolne (271)
  • Odpowiedzi na pytania (272)

Rozdział 13. Praca z symbolami (273)

  • Zaczynamy (274)
  • Tworzenie symbolu (275)
  • Korzystanie z narzędzi Symbolism (277)
  • Edycja symboli (278)
  • Aktualizacja symbolu (280)
  • Wykorzystanie palety Symbols (Symbole) jako bazy danych (281)
  • Odwzorowanie symbolu w ilustracji 3D (282)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (286)
  • Pytania kontrolne (286)
  • Odpowiedzi na pytania (287)

Rozdział 14. Praca z pędzlami i gręplowanie (289)

  • Zastosowanie pędzli w ścieżkach (290)
  • Zaczynamy (290)
  • Wykorzystanie pędzli artystycznych - Art (291)
  • Wykorzystanie pędzli punktowych - Scatter (296)
  • Dodawanie do ścieżek pędzla punktowego (297)
  • Zmiana atrybutów koloru pędzla (298)
  • Wykorzystanie koloru wypełnienia (302)
  • Wykorzystanie pędzli kaligraficznych - Calligraphic (304)
  • Wykorzystanie pędzli wzorka - Pattern (305)
  • Tworzenie pędzli (307)
  • Zastosowanie efektu Scribble (Gręplowanie) (312)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (315)
  • Wykorzystanie biblioteki pędzli (316)
  • Pytania kontrolne (317)
  • Odpowiedzi na pytania (317)

Rozdział 15. Tworzenie efektów użycia aerografu (319)

  • Zaczynamy (320)
  • Ustawienia inteligentnych linii pomocniczych Smart Guides (321)
  • Nadawanie koloru za pomocą narzędzia Mesh (Siatka) (321)
  • Dodawanie kolorów do siatki (323)
  • Wyróżnianie obiektu siatki (325)
  • Edycja punktów siatki (326)
  • Odbijanie obiektów siatki (329)
  • Modyfikacja linii siatki (330)
  • Przekształcanie siatki (332)
  • Dodawanie przezroczystości do siatki (334)
  • Pytania kontrolne (337)
  • Odpowiedzi na pytania (338)

Rozdział 16. Wykorzystanie efektu 3D (339)

  • Zaczynamy (340)
  • Tworzenie logo banera za pomocą efektu Warp (341)
  • Wykorzystanie pędzli w celach dekoracyjnych (343)
  • Zamiana ilustracji w symbole (345)
  • Tworzenie trójwymiarowego walca (346)
  • Wykorzystanie efektu 3D Extrude (Wyciągnięcie) (347)
  • Wykorzystanie efektu 3D Rotate (Obrót) (357)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (358)
  • Pytania kontrolne (359)
  • Odpowiedzi na pytania (359)

Rozdział 17. Drukowanie ilustracji i tworzenie rozbarwień kolorów (361)

  • Druk - podstawy (362)
  • Urządzenia drukujące - informacje (363)
  • Kolor (364)
  • Zaczynamy (366)
  • Zarządzanie kolorami (366)
  • Drukowanie czarno-białych próbek (367)
  • Tworzenie wstępnych prób kolorów (367)
  • Wykorzystanie polecenia Document Info (Info o dokumencie) (368)
  • Tworzenie rozbarwień kolorów (369)
  • Praca z ilustracjami dwubarwnymi (376)
  • Tworzenie zalewek (379)
  • Tworzenie zalewek za pomocą nadruku (381)
  • Pytania kontrolne (384)
  • Odpowiedzi na pytania (384)

Rozdział 18. Łączenie grafiki Illustratora i obrazków Photoshopa (385)

  • Łączenie ilustracji (386)
  • Wektory a grafika rastrowa (386)
  • Zaczynamy (387)
  • Umieszczanie pliku Adobe Photoshop w dokumencie Illustratora (388)
  • Duplikacja umieszczonego obrazka (390)
  • Dostosowanie koloru w umieszczonym obrazku (392)
  • Tworzenie masek w obrazkach (393)
  • Próbkowanie kolorów w umieszczonych obrazkach (396)
  • Zamiana umieszczonego obrazka (397)
  • Eksport pliku warstwowego do Photoshopa (398)
  • Eksperymentowanie na własną rękę (400)
  • Pytania kontrolne (400)
  • Odpowiedzi na pytania (400)

Rozdział 19. Tworzenie publikacji WWW (403)

  • Format WWW i opcje kompresji (404)
  • Zaczynamy (406)
  • Tworzenie odcięć ilustracji dla stron WWW (408)
  • Eksport ilustracji o kolorach jednolitych (412)
  • Eksport ilustracji zawierających kolory ciągłe i gradienty (419)
  • Łączenie odcięć z adresami URL (422)
  • Zapisywanie strony WWW z obrazkami w formie pliku HTML (426)
  • Tworzenie animacji Flasha z symboli (427)
  • Eksperymentowanie na własną rękę w Adobe Photoshop (431)
  • Pytania kontrolne (437)
  • Odpowiedzi na pytania (437)

Dodatek A Praca z Version Cue (439)

Skorowidz (445)

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator CS/CS PL. Oficjalny podręcznik

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.