Adobe Illustrator CS/CS PL. Oficjalny podręcznik - Helion
Tytuł oryginału: Adobe Illustrator CS Classroom in a Book
Tłumaczenie: Sławomir Dzieniszewski, Jacek Smycz
ISBN: 83-7361-522-9
stron: 468, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-12-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,90 zł
Polecane przez firmę Adobe źródło wiedzy o programie Illustrator CS
- Wykorzystaj narzędzia rysunkowe
- Zmodyfikuj atrybuty obiektów
- Zastosuj wypełnienia i kontury
- Przygotuj pracę do druku
Adobe Illustrator to jedna z najpopularniejszych i najbardziej uniwersalnych aplikacji do tworzenia rysunków wektorowych. Wykonane w niej projekty można wykorzystać w publikacjach drukowanych, prezentacjach multimedialnych i na stronach WWW. Rozbudowane narzędzia rysunkowe, liczne efekty specjalne, mechanizmy warstw i masek, precyzyjny system zarządzania kolorami i możliwość eksportu gotowej ilustracji do plików w różnych formatach powodują, że Illustrator jest doskonałym narzędziem dla każdego projektanta i grafika, gwarantującym osiągnięcie doskonałych rezultatów.
"Adobe Illustrator CS. Oficjalny podręcznik" to przygotowany i zatwierdzony przez producenta programu -- firmę Adobe -- zbiór ćwiczeń ułatwiających poznanie możliwości Illustratora. Dowiesz się, jak konfigurować obszar roboczy, stosować narzędzia rysunkowe, przypisywać atrybuty obiektom, korzystać z efektów specjalnych i przygotowywać pracę pod kątem publikacji w różnych formatach. Możesz być pewny, że wiedza zawarta w podręczniku pochodzi z najlepszego źródła -- tajniki Illustratora zdradzą Ci certyfikowani przez Adobe nauczyciele i eksperci.
- Interfejs użytkownika i obszar roboczy
- Sposoby zaznaczania elementów obrazu
- Tworzenie obiektów
- Stosowanie kolorów
- Maski, warstwy i tryby przenikania
- Modyfikowanie atrybutów i układu obiektów
- Narzędzia tekstowe
- Symbole i pędzle
- Efekty specjalne
- Przygotowanie pracy do druku
- Tworzenie publikacji WWW
Poznaj możliwości programu Illustrator CS, korzystając z oficjalnych materiałów szkoleniowych firmy Adobe.
Osoby które kupowały "Adobe Illustrator CS/CS PL. Oficjalny podręcznik", wybierały także:
- Adobe Illustrator. Kurs video. Poziom pierwszy. Projektowanie grafiki wektorowej 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Jak złożyć statyczną oraz interaktywną książkę. Skład tekstu ciągłego w języku polskim (InDesign, Adobe Animate). Wydanie II 24,90 zł, (12,45 zł -50%)
- Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
- Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie III 199,00 zł, (99,50 zł -50%)
- Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie II 199,00 zł, (99,50 zł -50%)
Spis treści
Adobe Illustrator CS/CS PL. Oficjalny podręcznik -- spis treści
Zaczynamy (11)
- Seria Oficjalny podręcznik (11)
- Niezbędna wiedza (11)
- Instalowanie programu (12)
- Instalowanie czcionek wykorzystywanych w książkach z serii Oficjalny podręcznik (12)
- Kopiowanie plików z płyty CD dołączonej do książki (12)
- Przywracanie ustawień domyślnych (12)
- Inne źródła informacji (14)
Szybki kurs zapoznawczy z programem Adobe Illustrator (15)
- Zaczynamy (16)
- Tworzenie prostego tła z użyciem metamorfozy ścieżki (17)
- Tworzenie symbolu (18)
- Tworzenie maski odcinania (20)
- Korzystanie z narzędzia wyrównywania (22)
- Korzystanie z funkcji Pathfinder (Filtry ścieżek) (23)
- Tworzenie maski odcinania (23)
- Korzystanie z nowego efektu 3-D (24)
- Klonowanie kredki (26)
- Zmienianie koloru kredki (27)
- Stosowanie efektu przezroczystości (27)
- Tworzenie kształtu półksiężyca (28)
- Dodawanie innych efektów (30)
Rozdział 1. Zapoznajemy się z obszarem roboczym (33)
- Zaczynamy (34)
- Oglądanie ilustracji (35)
- Zmienianie widoku ilustracji (40)
- Korzystanie z usług online firmy Adobe (48)
- Pytania kontrolne (48)
- Odpowiedzi na pytania (49)
Rozdział 2. Zaznaczanie elementów obrazu (51)
- Zaczynamy (52)
- Korzystanie z narzędzia wyboru Selection (Zaznaczanie) (52)
- Narzędzie Direct Selection (zaznaczanie bezpośrednie) (53)
- Eksperymentowanie na własną rękę (60)
- Pytania kontrolne (61)
- Odpowiedzi na pytania (61)
Rozdział 3. Tworzenie prostych kształtów (63)
- Zaczynamy (64)
- Ustawianie parametrów dokumentu (64)
- Korzystanie z narzędzi kształtów podstawowych (66)
- Rysowanie ołówka (66)
- Rysowanie papeterii (71)
- Rysowanie siatek przy wykorzystaniu narzędzia Rectangular Grid (Siatka prostokątna) (72)
- Dekorowanie marginesu papeterii (75)
- Rady odnośnie rysowania wieloboków, spiral i gwiazdek (77)
- Wypełnianie gotowego logo (78)
- Kopiowanie i skalowanie kształtów (80)
- Pytania kontrolne (82)
- Odpowiedzi na pytania (82)
Rozdział 4. Rysowanie za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (85)
- Zaczynamy (86)
- Tworzenie idealnie zorientowanych linii prostych (88)
- Tworzenie krzywych (89)
- Kreślenie krzywej (90)
- Krzywe i narożne punkty zakotwiczenia (94)
- Tworzenie rysunku gruszki (96)
- Edytowanie krzywych (105)
- Kończymy rysowanie gruszki (107)
- Eksperymentowanie na własną rękę (109)
- Pytania kontrolne (110)
- Odpowiedzi na pytania (110)
Rozdział 5. Malowanie (113)
- Zaczynamy (114)
- Wypełnianie kolorem (115)
- Kolor obrysu (117)
- Tworzenie własnych próbek kolorów (119)
- Kopiowanie atrybutów malowania (124)
- Kopiowanie atrybutów wyglądu (124)
- Zwiększanie nasycenia koloru (126)
- Wypełnianie gradientem i wzorkiem (127)
- Pędzel malujący wzorkami (128)
- Pytania kontrolne (130)
- Odpowiedzi na pytania (130)
Rozdział 6. Przezroczystość i tryby przenikania (133)
- Zaczynamy (134)
- Zmienianie stopnia krycia w obiekcie (134)
- Zmienianie trybów przenikania (135)
- Opcja Oddziel mieszanie (136)
- Korzystanie z maski kryjącej (138)
- Edytowanie maski kryjącej (141)
- Eksperymentowanie na własną rękę (143)
- Pytania kontrolne (144)
- Odpowiedzi na pytania (144)
Rozdział 7. Praca z warstwami (145)
- Zaczynamy (146)
- Tworzenie warstw (148)
- Blokowanie warstw (151)
- Oglądanie warstw (152)
- Wklejanie warstw (154)
- Tworzenie masek odcinania (156)
- Łączenie warstw (158)
- Stosowanie na warstwach atrybutów wyglądu (159)
- Eksperymentowanie na własną rękę (162)
- Pytania kontrolne (163)
- Odpowiedzi na pytania (164)
Rozdział 8. Transformacja obiektów (165)
- Zaczynamy (166)
- Skalowanie obiektów (167)
- Obracanie obiektów (170)
- Zniekształcanie obiektów (171)
- Pochylanie obiektów (174)
- Precyzyjne pozycjonowanie obiektów (176)
- Odbijanie obiektów (177)
- Zmiana perspektywy (178)
- Korzystanie z narzędzia Free Transform (179)
- Dokonywanie wielu transformacji jednocześnie (181)
- Eksperymentowanie na własną rękę (183)
- Pytania kontrolne (187)
- Odpowiedzi na pytania (188)
Rozdział 9. Praca nad rozmieszczeniem i porządkiem obiektów (191)
- Zaczynamy (192)
- Tworzenie własnych linii pomocniczych (194)
- Tworzenie logo wektorowego (198)
- Wykorzystanie opcji przekształcania i odnajdywania ścieżek (199)
- Rozmieszczenie i kolejność obiektów (201)
- Składanie elementów logo (205)
- Eksperymentowanie na własną rękę (205)
- Pytania kontrolne (206)
- Odpowiedzi na pytania (206)
Rozdział 10. Zastosowanie atrybutów wyglądu, stylów i efektów (207)
- Zaczynamy (208)
- Zastosowanie atrybutów wyglądu (208)
- Kopiowanie, stosowanie i usuwanie stylów i wyglądu (219)
- Zapisywanie i drukowanie plików zawierających efekty przezroczystości (221)
- Eksport i import ustawień spłaszczania (229)
- Eksperymentowanie na własną rękę (229)
- Pytania kontrolne (231)
- Odpowiedzi na pytania (231)
Rozdział 11. Praca z tekstem (233)
- Zaczynamy (234)
- Dodawanie do dokumentu tekstu (236)
- Próbkowanie tekstu (237)
- Zmiana rozmiaru znaków (237)
- Zmiana kształtu tekstu przy użyciu formy (238)
- Tworzenie kolumn tekstu (241)
- Zmiana atrybutów znakowych tekstu (243)
- Zmiana atrybutów akapitu (244)
- Zapisywanie i wykorzystanie stylów (245)
- Zawijanie tekstu wokół elementów graficznych (247)
- Pisanie wzdłuż ścieżki (248)
- Zamiana tekstu na krzywe (249)
- Tworzenie masek tekstowych (251)
- Zapisywanie pliku przeznaczonego do dystrybucji elektronicznej (252)
- Pytania kontrolne (254)
- Odpowiedzi na pytania (254)
Rozdział 12. Ewolucja kształtów i kolorów (257)
- Zaczynamy (258)
- Tworzenie wypełnienia gradientowego (259)
- Dostosowanie kierunku przejścia gradientowego (262)
- Dodawanie kolorów do wypełnienia gradientowego (263)
- Tworzenie gładkich przejść kolorystycznych (265)
- Ewolucja z krokami pośrednimi (267)
- Modyfikacja ewolucji (267)
- Łączenie ewolucji i wypełnień gradientowych (269)
- Eksperymentowanie na własną rękę (271)
- Pytania kontrolne (271)
- Odpowiedzi na pytania (272)
Rozdział 13. Praca z symbolami (273)
- Zaczynamy (274)
- Tworzenie symbolu (275)
- Korzystanie z narzędzi Symbolism (277)
- Edycja symboli (278)
- Aktualizacja symbolu (280)
- Wykorzystanie palety Symbols (Symbole) jako bazy danych (281)
- Odwzorowanie symbolu w ilustracji 3D (282)
- Eksperymentowanie na własną rękę (286)
- Pytania kontrolne (286)
- Odpowiedzi na pytania (287)
Rozdział 14. Praca z pędzlami i gręplowanie (289)
- Zastosowanie pędzli w ścieżkach (290)
- Zaczynamy (290)
- Wykorzystanie pędzli artystycznych - Art (291)
- Wykorzystanie pędzli punktowych - Scatter (296)
- Dodawanie do ścieżek pędzla punktowego (297)
- Zmiana atrybutów koloru pędzla (298)
- Wykorzystanie koloru wypełnienia (302)
- Wykorzystanie pędzli kaligraficznych - Calligraphic (304)
- Wykorzystanie pędzli wzorka - Pattern (305)
- Tworzenie pędzli (307)
- Zastosowanie efektu Scribble (Gręplowanie) (312)
- Eksperymentowanie na własną rękę (315)
- Wykorzystanie biblioteki pędzli (316)
- Pytania kontrolne (317)
- Odpowiedzi na pytania (317)
Rozdział 15. Tworzenie efektów użycia aerografu (319)
- Zaczynamy (320)
- Ustawienia inteligentnych linii pomocniczych Smart Guides (321)
- Nadawanie koloru za pomocą narzędzia Mesh (Siatka) (321)
- Dodawanie kolorów do siatki (323)
- Wyróżnianie obiektu siatki (325)
- Edycja punktów siatki (326)
- Odbijanie obiektów siatki (329)
- Modyfikacja linii siatki (330)
- Przekształcanie siatki (332)
- Dodawanie przezroczystości do siatki (334)
- Pytania kontrolne (337)
- Odpowiedzi na pytania (338)
Rozdział 16. Wykorzystanie efektu 3D (339)
- Zaczynamy (340)
- Tworzenie logo banera za pomocą efektu Warp (341)
- Wykorzystanie pędzli w celach dekoracyjnych (343)
- Zamiana ilustracji w symbole (345)
- Tworzenie trójwymiarowego walca (346)
- Wykorzystanie efektu 3D Extrude (Wyciągnięcie) (347)
- Wykorzystanie efektu 3D Rotate (Obrót) (357)
- Eksperymentowanie na własną rękę (358)
- Pytania kontrolne (359)
- Odpowiedzi na pytania (359)
Rozdział 17. Drukowanie ilustracji i tworzenie rozbarwień kolorów (361)
- Druk - podstawy (362)
- Urządzenia drukujące - informacje (363)
- Kolor (364)
- Zaczynamy (366)
- Zarządzanie kolorami (366)
- Drukowanie czarno-białych próbek (367)
- Tworzenie wstępnych prób kolorów (367)
- Wykorzystanie polecenia Document Info (Info o dokumencie) (368)
- Tworzenie rozbarwień kolorów (369)
- Praca z ilustracjami dwubarwnymi (376)
- Tworzenie zalewek (379)
- Tworzenie zalewek za pomocą nadruku (381)
- Pytania kontrolne (384)
- Odpowiedzi na pytania (384)
Rozdział 18. Łączenie grafiki Illustratora i obrazków Photoshopa (385)
- Łączenie ilustracji (386)
- Wektory a grafika rastrowa (386)
- Zaczynamy (387)
- Umieszczanie pliku Adobe Photoshop w dokumencie Illustratora (388)
- Duplikacja umieszczonego obrazka (390)
- Dostosowanie koloru w umieszczonym obrazku (392)
- Tworzenie masek w obrazkach (393)
- Próbkowanie kolorów w umieszczonych obrazkach (396)
- Zamiana umieszczonego obrazka (397)
- Eksport pliku warstwowego do Photoshopa (398)
- Eksperymentowanie na własną rękę (400)
- Pytania kontrolne (400)
- Odpowiedzi na pytania (400)
Rozdział 19. Tworzenie publikacji WWW (403)
- Format WWW i opcje kompresji (404)
- Zaczynamy (406)
- Tworzenie odcięć ilustracji dla stron WWW (408)
- Eksport ilustracji o kolorach jednolitych (412)
- Eksport ilustracji zawierających kolory ciągłe i gradienty (419)
- Łączenie odcięć z adresami URL (422)
- Zapisywanie strony WWW z obrazkami w formie pliku HTML (426)
- Tworzenie animacji Flasha z symboli (427)
- Eksperymentowanie na własną rękę w Adobe Photoshop (431)
- Pytania kontrolne (437)
- Odpowiedzi na pytania (437)
Dodatek A Praca z Version Cue (439)
Skorowidz (445)