reklama - zainteresowany?

Adobe Illustrator 10. Ćwiczenia - Helion

Adobe Illustrator 10. Ćwiczenia
Autor: Marek Kostera
ISBN: 83-7361-054-5
stron: 84, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-02-26
Księgarnia: Helion

Cena książki: 13,90 zł

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator 10. Ćwiczenia

Tagi: Illustrator

Adobe Illustrator to wspaniałe narzędzie graficzne używane przez profesjonalistów na całym świecie. Kolejne wersje Illustratora wzbogacane są o nowe możliwości. Ostatnia, dziesiąta już odsłona tego programu, pozwala na łatwiejsze tworzenie grafiki na potrzeby stron internetowych, jest też bliżej zintegrowana z Photoshopem, a także pozwala na użycie skryptów w celu przyspieszenia prac.

Książka "Adobe Illustrator 10. Ćwiczenia" krok po kroku odsłoni ogromne możliwości aplikacji znacząco usprawniające pracę grafikom komputerowym. Dzięki licznym ćwiczeniom osiągniesz sprawność w posługiwaniu się tym narzędziem. Poznasz:

  • Podstawy posÅ‚ugiwania siÄ™ Illustratorem
  • Interfejs użytkownika
  • Metody tworzenia grafiki za pomocÄ… obiektów wektorowych; zarzÄ…dzanie obiektami
  • Efekty specjalne oparte na krzywych i edycjÄ™ krzywych Beziera
  • PracÄ™ z tekstem, formatowanie, efekty specjalne
  • NarzÄ™dzia sÅ‚użące do tworzenia grafiki na potrzeby Internetu
  • Sposoby na przyspieszenie tworzenia grafiki w Illustratorze
  • PracÄ™ na warstwach
  • NarzÄ™dzia umożliwiajÄ…ce obróbkÄ™ grafiki bitmapowej i wymianÄ™ danych z programem Adobe Photoshop

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator 10. Ćwiczenia

Spis treści

Adobe Illustrator 10. Ćwiczenia -- spis treści

Rozdział 1. Podstawy, czyli zaczynamy pracę z programem Illustrator 10 (5)

  • Interfejs (5)
    • Uruchamianie i zamykanie programu (5)
    • Paleta narzÄ™dziowa - Tools (6)
    • Otwarcie nowego dokumentu (8)
    • Zmiana wyglÄ…du widoku (9)

Rozdział 2. Obiekty wektorowe - wprowadzenie (11)

  • Rysujemy i edytujemy proste obiekty (11)
    • ProstokÄ…t, okrÄ…g i wielobok (11)
    • Obrys - indywidualna cecha obiektów wektorowych (14)
    • Kolor w grafice wektorowej - paleta Color (15)
    • Zapis pracy (16)
  • PrzeksztaÅ‚cenia i zarzÄ…dzanie obiektami (17)
    • Multiplikacja i grupowanie (17)
    • Transformacje - pochylanie i skalowanie (18)
    • Stosy (20)
    • NarzÄ™dzia Rotate i Twist (21)
    • NarzÄ™dzie Arc i paleta Appearance (23)
    • Wyrównywanie i rozmieszczanie obiektów (26)
    • O przemieszczaniu i kopiowaniu słów wiÄ™cej (28)
    • Gradient kolorystyczny (28)
    • Gradient Mesh - siatka gradientu (29)

Rozdział 3. Krzywe Béziera (31)

  • Edycja krzywych (31)
    • NarzÄ™dzia Pencil i Smooth - czyli rysujemy to, co chcemy (31)
    • NarzÄ™dzie Pen - profesjonalne kreÅ›lenie krzywych (32)
    • Dodawanie zakoÅ„czeÅ„ do Å›cieżek (34)
  • Efekty specjalne (35)
    • Symbol Sprayer - malujemy obrazem (35)
    • Tworzenie wÅ‚asnego symbolu (36)
    • Kolejne narzÄ™dzia do edycji symboli (38)
    • Przezroczyste wektory (40)
    • ZmiÄ™kczanie krawÄ™dzi (41)
    • NarzÄ™dzie Flare (42)
    • CieÅ„ jak prawdziwy (43)
    • Metamorfoza (46)
    • Metamorfoza po Å›cieżce (47)
    • ZnieksztaÅ‚cenie - generujemy efekt perspektywy (48)
    • Artystyczne ramki - Zig Zag (49)
    • Maski i import grafiki bitmapowej (50)
    • NarzÄ™dzie Warp (51)
    • Twirl - zakrÄ™cone ilustracje (51)
    • Bloat - efekt lupy (52)
    • NarzÄ™dzie Pucker i inne znieksztaÅ‚cenia krawÄ™dzi (53)
    • Efekty obwiedni (54)

Rozdział 4. Praca z tekstem (55)

  • Edycja tekstu (55)
    • NarzÄ™dzie Type - wpisywanie tekstu (55)
    • Formatowanie tekstu (56)
    • Formatowanie akapitu (59)
  • Efekty specjalne z tekstem (61)
    • Tekst wpisany w obiekt (61)
    • Tekst opisany na Å›cieżce (61)
    • Tekst jako maska (62)
    • Tekst modyfikowany obwiedniÄ… (63)
    • Zamiana tekstu na krzywe (64)

Rozdział 5. Grafika internetowa (67)

  • Przygotowanie ilustracji na potrzeby WWW (67)
    • Slices - tniemy ilustracjÄ™ na kawaÅ‚ki (67)
    • Zapis na potrzeby stron internetowych (68)
    • Mapy obrazów - generowanie Å‚Ä…czy WWW (71)

Rozdział 6. Automatyzacja i ułatwienia pracy z Illustratorem (73)

  • Paleta zadaÅ„ - Actions (73)
    • Zapisywanie i odtwarzanie zadania (73)
  • Praca z warstwami (75)
    • Tworzenie i przemieszczanie warstw (75)
    • Blokowanie warstw i edycja ich wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (76)
  • Elementy wspomagajÄ…ce precyzyjne tworzenie ilustracji (77)
    • Prowadnice, siatka i podpowiedzi inteligentnych linii pomocniczych (77)

Rozdział 7. Illustratorem po pikselach, czyli praca z bitmapami i współpraca z Adobe Photoshop(r) (79)

  • Wybrane filtry bitmapowe (79)
    • Kreskowanie - rysunek w ołówku (79)
    • MalowidÅ‚o Å›cienne - fresk (80)
    • Psychodeliczne tÅ‚a (80)
  • Wymiana plików z Adobe Photoshop (81)
    • Umieszczamy plik Photoshopa w Illustratorze (81)
    • Przenosimy grafikÄ™ do Photoshopa (82)

Dodaj do koszyka Adobe Illustrator 10. Ćwiczenia

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.