Adobe Flash i PHP. Biblia - Helion
Tytuł oryginału: Flash and PHP Bible
Tłumaczenie: Paweł Jabłoński
ISBN: 978-83-246-8398-7
stron: 496, Format: ebook
Data wydania: 2013-08-26
Księgarnia: Helion
Cena książki: 43,45 zł (poprzednio: 77,59 zł)
Oszczędzasz: 44% (-34,14 zł)
Kompendium wiedzy na temat PHP i Flasha!
- Wykorzystaj bazę danych MySQL
- Połącz PHP i Flasha!
- Twórz wydajne i profesjonalne aplikacje
Technologie Flash i PHP znane są ze swoich możliwości tworzenia dynamicznych rozwiązań. Flash po stronie klienta, PHP po stronie serwera. Mieszanka Flasha i PHP musi być wybuchowa. I tak właśnie jest! To połączenie powoduje eksplozję nowych możliwości, które wykorzystasz na Twoich stronach WWW. Teraz atrakcyjne i dynamiczne rozwiązania są w zasięgu Twoich rąk.
Jednak pojawia się pytanie: "Jak zapanować nad tym duetem?". Książka "Adobe Flash i PHP. Biblia" stanowi kompletne źródło informacji na ten temat. Dzięki niej poznasz podstawy technologii Flash i PHP, a także sposoby używania bazy danych MySQL oraz weryfikacji połączenia Flash – PHP. Ponadto nauczysz się obsługiwać dane w różnych formatach, tworzyć formularze, wykorzystywać ciasteczka oraz stosować dodatkowe biblioteki. Zdobędziesz również wiedzę na temat korzystania z gniazd, gwarancji bezpieczeństwa aplikacji oraz tworzenia rozbudowanych serwisów WWW. Książka ta zasłuży z pewnością na uznanie specjalistów w tej dziedzinie, jednak i dla początkujących będzie ona stanowiła świetny podręcznik do nauki tych technologii.
- Instalacja serwera Apache
- Instalacja bazy danych MySQL oraz PHP
- Konfiguracja środowiska pracy
- Podstawy PHP
- Zasady pracy w środowisku Flash
- Nawiązanie połączenia pomiędzy PHP i Flashem
- Obsługa danych w formacie XML i nie tylko
- Projektowanie i tworzenie formularzy
- Bezpieczeństwo pobieranych danych
- Wykorzystanie gniazd
- Rozszerzenia do Flasha i PHP
- Programowanie obiektowe
- Debugowanie i sposoby rozwiązywania najpopularniejszych problemów
- Optymalizacja i zapewnienie wydajności tworzonym aplikacjom
- Projektowanie i tworzenie prostych oraz rozbudowanych aplikacji
Twórz dynamiczne i atrakcyjne wizualnie strony WWW!
Osoby które kupowały "Adobe Flash i PHP. Biblia", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Facebook Graph API. Tworzenie rozbudowanych rozwiązań we Flashu 47,00 zł, (23,50 zł -50%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
Spis treści
Adobe Flash i PHP. Biblia eBook -- spis treści
O autorze (13)
Przedmowa (15)
Wprowadzenie (17)
Część I: Zacznijmy od podstaw (19)
Rozdział 1. Rozpoczynamy pracę z Flashem i PHP (21)
- Instalacja Apache na serwerze WWW (21)
- Instalacja Apache w systemie Windows (22)
- Instalacja serwera Apache w systemie UNIX (27)
- Zmiana ustawień Apache pod Windowsem i UNIX-em (31)
- Instalacja MySQL-a (32)
- Instalacja serwera MySQL w systemie Windows (32)
- Instalacja serwera MySQL w systemie UNIX (42)
- Zabezpieczamy serwer MySQL (44)
- Konfiguracja PHP na serwerze stron WWW (45)
- Instalacja PHP w systemie Windows (45)
- Instalacja PHP w systemie UNIX (50)
- Podsumowanie (51)
Rozdział 2. Poznajemy Flasha i PHP (53)
- Czym jest serwer WWW (53)
- Pliki .htaccess (53)
- Ochrona danych (54)
- Zbieramy informacje o Apache (56)
- Korzystanie z własnych dokumentów z komunikatami o błędach (58)
- Poznajemy podstawy PHP (63)
- Czym są zmienne? (63)
- Funkcje (65)
- Czym są konstrukcje sterujące? (66)
- Mechanizm sprawdzania typów w PHP (71)
- Podstawy MySQL-a (72)
- Stosowanie wyrażeń (73)
- Warunki (74)
- Poznajemy Flasha (75)
- Zintegrowane środowisko deweloperskie Flasha (75)
- Inne edytory (77)
- Urządzenia z obsługą Flasha (77)
- Idźmy dalej (77)
- Podsumowanie (77)
Rozdział 3. Nawiązujemy połączenie (79)
- Poznajemy sposoby komunikowania się we Flashu (79)
- Sprawdzanie stanu PHP (80)
- Rodzaje komunikacji (81)
- Z poziomu Flasha komunikujemy się z PHP (84)
- Z poziomu PHP łączymy się z MySQL-em (88)
- Sprawdzamy stan serwera MySQL (88)
- Łączymy się z serwerem MySQL (90)
- Łączymy wszystko w całość (92)
- Podsumowanie (99)
Rozdział 4. Obsługa danych (101)
- Ładowanie danych we Flashu (101)
- Klasy, z których korzystamy w czasie ładowania danych (102)
- Podsumowanie (103)
- Obsługa pobranych danych (104)
- Ładowanie jednokierunkowe (105)
- Ładowanie dwukierunkowe (105)
- Ładowanie dokumentu XML we Flashu (106)
- Korzystanie z XML-a w PHP (108)
- Ładowanie dokumentu XML (108)
- Przesyłanie dokumentu XML (109)
- Ładowanie obrazów za pomocą PHP (111)
- Uruchomienie programu ładującego obrazy (112)
- Podsumowanie (114)
Rozdział 5. Interakcja z użytkownikiem (115)
- Tworzenie formularzy we Flashu (115)
- Tworzymy formularz kontaktowy (116)
- Wywołanie skryptu PHP (118)
- Funkcje obsługi zdarzeń związane z formularzem kontaktowym (119)
- Wysyłanie maili w PHP (121)
- Moduł logowania we Flashu (122)
- Szkielet kodu (122)
- Procedury obsługi zdarzeń w module logowania (123)
- Integracja modułu logowania z serwerem (125)
- Podsumowanie (126)
Rozdział 6. Obsługa ciasteczek (127)
- Ładowanie ciasteczek (127)
- Obsługa ciasteczek w PHP (127)
- Obsługa ciasteczek we Flashu (131)
- Poznajemy zalety korzystania z ciasteczek w PHP (135)
- Podsumowanie (138)
Część II: Tworzymy zawartość interaktywną (139)
Rozdział 7. Jak dbać o bezpieczeństwo w trakcie pobierania danych od użytkownika? (141)
- Podchodźmy z ostrożnością do danych pochodzących od użytkownika (142)
- Bezpieczne pobieranie plików (142)
- Sprawdzanie poprawności wprowadzanych danych (145)
- Oczyszczanie danych pochodzących od użytkownika (146)
- Oczyszczanie danych (147)
- Właściwy sposób oczyszczania danych w formacie HTML (149)
- Przechowywanie danych (150)
- Bezpieczne zapisywanie do pliku (150)
- Tworzenie i zapisywanie bezpiecznego hasła przy użyciu PHP (154)
- Zwracanie danych (156)
- Bezpieczne zwracanie danych (156)
- Bezpieczniejsze sposoby zwracania danych (157)
- Czym jest obszar izolowany zabezpieczeń aplikacji we Flashu? (158)
- Ustawianie typu obszaru izolowanego (159)
- Korzystanie z własności sandboxType (159)
- Określanie bieżącego obszaru izolowanego (160)
- Zabezpieczenie aplikacji przed współdzieleniem (165)
- Podsumowanie (165)
Rozdział 8. Użycie gniazd (167)
- Czym są gniazda? (167)
- Bezpieczeństwo w komunikacji za pośrednictwem gniazd (168)
- Implementacja serwera opartego na gniazdach (168)
- Czym jest połączenie oparte na gniazdach (168)
- Obsługa gniazd w PHP (169)
- Sprawdzamy, czy dysponujemy wersją interpretera PHP uruchamianą z wiersza poleceń (169)
- Piszemy serwer oparty na gniazdach (170)
- Testujemy nasz serwer (172)
- Jak utworzyć stale działający serwer oparty na gniazdach? (174)
- Obsługa gniazd we Flashu (175)
- Inicjalizacja połączenia (176)
- Funkcje obsługi zdarzeń (176)
- Połączenia zdalne (178)
- Korzystamy z klasy do obsługi komunikacji opartej na gniazdach (179)
- Piszemy we Flashu i PHP klienta czata opartego na gniazdach (181)
- Serwer w PHP obsługujący klienty czata (181)
- Łączymy się z serwerem (189)
- Piszemy klienta we Flashu (190)
- Podsumowanie (199)
Część III: Rozszerzanie Flasha i PHP (201)
Rozdział 9. Praca z bibliotekami tworzonymi przez innych (203)
- Przegląd bibliotek dostarczanych przez innych (203)
- Inne biblioteki zewnętrzne (204)
- Biblioteki w PHP (205)
- Instalacja bibliotek zewnętrznych (205)
- Instalacja bibliotek w środowisku Flash CS3 (206)
- Instalacja bibliotek w PHP (207)
- Korzystanie z bibliotek napisanych przez innych (208)
- Korzystanie z bibliotek w środowisku Flash CS3 (208)
- Korzystanie z bibliotek w PHP (209)
- Rzut oka na AMFPHP (210)
- AMFPHP dla programistów pracujących w ActionScripcie 3 i PHP (210)
- Testujemy własną usługę w AMFPHP (212)
- Korzystanie z AMFPHP we Flashu (216)
- Tworzymy aplikację z prawdziwego zdarzenia, korzystającą z AMFPHP (221)
- Usługi AMFPHP (221)
- Skrypt do integracji z AMFPHP w ActionScripcie (225)
- Podsumowanie (226)
Rozdział 10. Programowanie zorientowane obiektowo (227)
- Czym jest programowanie obiektowe (227)
- Krótkie omówienie metod programowania zorientowanego obiektowo (228)
- Klasy w PHP (233)
- Dołączanie klas w PHP (234)
- Tworzenie obiektów klas (235)
- Deklarowanie wielu klas (236)
- Klasy we Flashu? (237)
- Importowanie (237)
- Klasa dokumentu (237)
- Symbole biblioteczne (239)
- Tworzenie własnych klas we Flashu i w PHP (239)
- Podsumowanie (243)
Część IV: Tworzymy aplikacje (245)
Rozdział 11. Tworzymy proste aplikacje (247)
- O składnikach aplikacji (247)
- Czym jest projekt aplikacji (248)
- Zakończenie etapu planowania (249)
- Piszemy klienta czata (250)
- Część aplikacji, którą tworzymy we Flashu (250)
- Część aplikacji w PHP (258)
- Tworzymy galerię fotograficzną, korzystającą ze skryptu PHP (266)
- Piszemy kod w ActionScripcie (267)
- Poruszanie się po galerii fotograficznej (271)
- Skrypty galerii fotograficznej w PHP (275)
- Korzystamy z PHP do napisania czytnika wiadomości RSS (279)
- Importujemy klasy (280)
- Wywołujemy plik PHP (280)
- Tworzymy dynamiczny baner przy użyciu PHP, Flasha i MySQL-a (284)
- Otwieramy okno przeglądarki (285)
- Piszemy kod w PHP (287)
- Wybór losowy (287)
- Piszemy część licznika odwiedzin w PHP (289)
- Mechanizm licznika odwiedzin (289)
- Piszemy część licznika odwiedzin we Flashu (290)
- Podsumowanie (291)
Rozdział 12. Tworzymy aplikacje z prawdziwego zdarzenia (293)
- Czym są aplikacje z prawdziwego zdarzenia? (293)
- Korzystanie z serwisu PayPal we Flashu (294)
- Korzystanie z danych POST (297)
- Korzystanie z wywołania sendToURL (298)
- Nawiązanie połączenia z serwisem PayPal (298)
- Użycie Flasha i PHP do utworzenia koszyka (299)
- Projekt koszyka na zakupy (299)
- Skrypt PHP (309)
- Zastosowanie Flasha i PHP do napisania aplikacji przeszukującej zasoby Amazon (319)
- Jak korzystać z Amazon Web Service? (319)
- Jak uprościć odpowiedź XML? (321)
- Galeria zdjęć korzystająca z flickra (327)
- Komunikacja z usługą WWW (331)
- Tworzenie własnego dokumentu XML (332)
- Podsumowanie (333)
Rozdział 13. Tworzymy zaawansowane aplikacje z prawdziwego zdarzenia (335)
- Program graficzny we Flashu (335)
- Interfejs programowania do rysowania grafiki we Flashu (336)
- Korzystanie z biblioteki GD w PHP (340)
- Generowanie obrazu za pomocą biblioteki GD (343)
- Gromadzimy we Flashu dane o punktach (344)
- Monitor dostępności stron we Flashu (346)
- Skrypt PHP aplikacji monitorującej dostępność stron (346)
- Korzystając z PHP, wysyłamy wiadomość elektroniczną do administratora (348)
- Skrypt monitora dostępności stron we Flashu (350)
- Odtwarzacz wideo we Flashu (356)
- Sonda (361)
- Piszemy w PHP skrypt sondy korzystający z bazy danych MySQL (361)
- Skrypt sondy w ActionScripcie (364)
- Prosty edytor tekstu (368)
- Podsumowanie (374)
Rozdział 14. Debugowanie (375)
- Raportowanie błędów w PHP (375)
- Wyświetlanie błędów na potrzeby debugowania (377)
- Poziomy ważności błędów (378)
- Debugowanie we Flashu (379)
- Zamiennik funkcji trace() (383)
- Podsumowanie (384)
Część V: Konserwacja serwera, aplikacji i bazy danych (387)
Rozdział 15. Konserwacja aplikacji (389)
- Komentowanie kodu (389)
- Style komentowania kodu (390)
- Usuwanie komentarzy oraz fragmentów kodu wspomagających debugowanie (392)
- Dziennik zmian (393)
- Śledzenie błędów (393)
- Dodatkowe zastosowania (394)
- Dynamiczne nanoszenie wprowadzanych zmian (394)
- Utrzymywanie kilku niezależnych wersji aplikacji (394)
- Systemy kontroli wersji (395)
- Wsparcie dla systemu kontroli wersji w środowisku Flash CS3 (395)
- Konfiguracja kontroli wersji (396)
- Korzystamy z własnych bibliotek (397)
- Korzystanie z własnych bibliotek oraz z systemu kontroli wersji (397)
- Publikacja pliku ".swc" (397)
- Podsumowanie (398)
Rozdział 16. Utrzymywanie wydajnego i skalowalnego serwera (399)
- Uruchamianie zaktualizowanego serwera (399)
- Aktualizacja automatyczna (400)
- Platforma Zend (400)
- Wersje rozwojowe oprogramowania (400)
- Instalacja drugiej wersji serwera Apache w tym samym systemie (401)
- Stosowanie technologii eksperymentalnych (401)
- Zależności (402)
- Pamięć podręczna i optymalizacja (402)
- Optymalizacja PHP (402)
- Optymalizacja serwera Apache (406)
- Optymalizacja MySQL-a (408)
- Pamięć podręczna (409)
- Instalacja memcached w systemie Linux (410)
- Instalacja memcached w systemie Windows (412)
- Kończymy instalację w systemie Linux i w systemie Windows (412)
- Zarządzanie serwerami (414)
- Tworzenie kopii zapasowych (415)
- Zarządzanie plikami (415)
- Zarządzanie kopiami zapasowymi (415)
- Zastosowanie PHP w tworzeniu kopii bezpieczeństwa bazy danych (418)
- Podsumowanie (421)
Rozdział 17. Tworzenie rozbudowanych aplikacji (423)
- Prosty odtwarzacz filmów (423)
- Piszemy odtwarzacz filmów we Flashu i PHP (426)
- Zaczynamy (426)
- Integracja z usługą zdalną (431)
- Piszemy zaawansowany odtwarzacz filmów (439)
- Implementacja klasy VideoListItem (448)
- Śledzenie oglądalności (453)
- Wprowadzamy zmiany do klasy Videos (453)
- Dodajemy możliwość śledzenia oglądalności do klas w ActionScripcie (454)
- Tworzymy we Flashu komponent logowania użytkownika (456)
- Klasa LoginWindow (457)
- Testujemy komponent logowania (464)
- Piszemy w PHP klasę obsługującą logowanie (466)
- Dodajemy usługę zdalną do komponentu logowania (469)
- Kończymy odtwarzacz filmów (472)
- Korzystanie z bibliotek zewnętrznych (472)
- Dodajemy komponent logowania (472)
- Podsumowanie (476)
Skorowidz (477)