Adobe Flash CS4/CS4 PL. Oficjalny podręcznik - Helion
Tytuł oryginału: Adobe Flash CS4 Professional Classroom in a Book
Tłumaczenie: Łukasz Schmidt
ISBN: 978-83-246-2274-0
stron: 376, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2009-09-29
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Najlepsze źródło informacji o Adobe Flash CS4!
- Jak tworzyć zaawansowane efekty specjalne?
- Jak wykorzystać kinematykę odwrotną i przekształcenia?
Program Adobe Flash CS4 to kolejna odsłona magicznego narzędzia, wykorzystywanego przez profesjonalistów do tworzenia imponujących, interaktywnych stron WWW. Witryny te - bogate w materiały audio, wideo, grafikę i animację - cieszą się szczególną popularnością wśród użytkowników sieci. Co ciekawe, mimo wykorzystania zaawansowanych technologii w dalszym ciągu pozostają one przyjazne dla łączy internetowych. Technologia Flash sprawdzi się zatem wszędzie tam, gdzie potrzeba zarówno efektownych, jak i użytecznych rozwiązań!
"Adobe Flash CS4/CS4 PL Professional. Oficjalny podręcznik" to kolejna książka w bestsellerowej serii podręczników przygotowanych przez autoryzowanych trenerów firmy Adobe. Lekcja pierwsza to nauka podstaw, czyli przybliżenie interfejsu i poznanie zasad pracy z programem. Później dowiesz się, jak pracować z grafiką, tworzyć symbole, dodawać animację oraz wykorzystywać przekształcenia i kinematykę odwrotną. Zgłębisz także tajniki języka ActionScript 3.0 - dzięki czemu Twoje strony staną się jeszcze bardziej interaktywne. Zdobędziesz również wiedzę na temat pracy z materiałem audio i wideo, komponentów oraz sposobów publikacji plików Flash w sieci. Książka ta jest nie tylko doskonałym kompendium dla początkujących, ale także dla zaawansowanych projektantów, chcących zdobyć dodatkowe umiejętności i poszerzyć wiedzę.
- Podstawowe wiadomości o Flashu
- Pierwsze kroki w nowym środowisku pracy
- Praca z osią czasu i klatkami kluczowymi
- Elementy graficzne w Adobe Flash
- Tworzenie i edytowanie symboli
- Wykorzystanie filtrów do tworzenia zaawansowanych efektów specjalnych
- Przygotowanie animacji
- Zastosowanie ścieżek ruchu
- Kinematyka odwrotna i przekształcenia
- Język ActionScript 3.0
- Praca z dźwiękiem i obrazem wideo
- Zastosowanie komponentów
- Publikacja dokumentów Flash
Wszystko, co musisz wiedzieć o Adobe Flash CS4, by tworzyć niesamowite strony!
Osoby które kupowały "Adobe Flash CS4/CS4 PL. Oficjalny podręcznik", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
Adobe Flash CS4/CS4 PL. Oficjalny podręcznik -- spis treści
Wstęp (9)
1. Wprowadzenie (14)
- Tematyka lekcji (14)
- Uruchamianie Flasha i otwieranie pliku (16)
- Przestrzeń robocza (17)
- Praca z panelem Library (Biblioteka) (19)
- Oś czasu (21)
- Układanie warstw na osi czasu (28)
- Korzystanie z panelu Properties (Właściwości) (31)
- Korzystanie z panelu Tools (Narzędzia) (34)
- Wycofywanie działań we Flashu (38)
- Podgląd projektu (39)
- Publikowanie projektu (40)
- Wyszukiwanie zasobów na temat Flasha (42)
- Sprawdzanie dostępności aktualizacji (43)
2. Praca z grafiką (46)
- Tematyka lekcji (46)
- Zaczynamy (48)
- Obrysy i wypełnienia (48)
- Rysowanie prostokątów (48)
- Stosowanie wypełnień gradientowych (54)
- Tworzenie zaznaczeń (57)
- Rysowanie owali (61)
- Rysowanie wzorku (62)
- Rysowanie krzywych (68)
- Tworzenie elementów przezroczystych (71)
- Tworzenie i edytowanie tekstu (73)
3. Tworzenie i edytowanie symboli (78)
- Tematyka lekcji (78)
- Zaczynamy (80)
- Importowanie plików programu Illustrator (81)
- Symbole (84)
- Tworzenie symboli (85)
- Importowanie plików Photoshopa (87)
- Edytowanie symboli i zarządzanie nimi (90)
- Modyfikowanie rozmiaru i położenia instancji (96)
- Modyfikowanie opcji Color Effect (Efekt koloru) dla instancji (99)
- Efekty mieszania (101)
- Tworzenie efektów specjalnych za pomocą filtrów (102)
- Przemieszczanie obiektów w przestrzeni 3D (103)
4. Dodawanie animacji (110)
- Tematyka lekcji (110)
- Zaczynamy (112)
- Zasady tworzenia animacji (113)
- Przygotowanie pliku projektu (114)
- Animowanie zmian położenia (114)
- Zmiana tempa i czasu (118)
- Animowanie przezroczystości (121)
- Animowanie filtrów (124)
- Animowanie przekształceń (129)
- Modyfikowanie ścieżki ruchu (133)
- Zamienianie obiektów animowanych za pomocą animacji klatek pośrednich (138)
- Tworzenie animacji zagnieżdżonych (139)
- Panel Motion Editor (Edytor ruchu) (143)
- Krzywe zmian dynamiki (150)
- Animowanie ruchu w przestrzeni 3D (156)
- Oglądanie animacji (159)
5. Kinematyka odwrotna i przekształcenia (162)
- Tematyka lekcji (162)
- Zaczynamy (164)
- Ruch przegubów za pomocą kinematyki odwrotnej (165)
- Ograniczanie zakresu ruchu złączeń (174)
- Kinematyka odwrotna kształtów (182)
- Opcje szkieletów (190)
- Przekształcenia za pomocą animacji klatek pośrednich kształtu (196)
- Punkty zmiany kształtu (200)
6. Tworzenie interaktywnego systemu nawigacji (206)
- Tematyka lekcji (206)
- Zaczynamy (208)
- Filmy interaktywne (209)
- Projektowanie układu (209)
- Tworzenie przycisków (213)
- ActionScript 3.0 (225)
- Dodawanie operacji stop() (229)
- Tworzenie procedur obsługi zdarzeń dla przycisków (230)
- Tworzenie docelowych klatek kluczowych (235)
- Odtwarzanie animacji w klatce docelowej (240)
- Przyciski animowane (246)
7. Praca z dźwiękiem i wideo (250)
- Tematyka lekcji (250)
- Zaczynamy (252)
- Struktura pliku projektu (253)
- Wykorzystanie dźwięków (254)
- Charakterystyka formatu Flash Video (268)
- Korzystanie z programu Adobe Media Encoder (268)
- Opcje kodowania (272)
- Odtwarzanie wideo zewnętrznego (279)
- Praca z materiałem wideo zawierającym kanały alfa (285)
- Osadzanie Flash Video (289)
8. Komponenty (298)
- Tematyka lekcji (298)
- Zaczynamy (300)
- Komponenty (301)
- Dodawanie komponentu tekstowego (302)
- Wykorzystanie komponentów do tworzenia interaktywności (308)
9. Ładowanie i kontrolowanie zawartości zewnętrznej (320)
- Tematyka lekcji (320)
- Zaczynamy (322)
- Ładowanie zawartości zewnętrznej (324)
- Usuwanie zawartości zewnętrznej (328)
- Sterowanie klipami filmowymi (329)
- Tworzenie masek (330)
10. Publikowanie dokumentów Flasha (338)
- Tematyka lekcji (338)
- Zaczynamy (340)
- Testowanie dokumentu Flasha (341)
- Bandwidth Profiler (Program profilujący przepustowość) (342)
- Dodawanie metadanych (345)
- Publikowanie filmu dla sieci WWW (347)
- Inne opcje publikowania (353)
Dodatek A Szesnastkowe kody kolorów (359)
Skorowidz (360)