ActionScript. Przewodnik encyklopedyczny - Helion

Tytuł oryginału: ActionScript The Definitive Guide
Tłumaczenie: Marek Binkowski, Ryszard Glegoła, Bohdan Głębocki, Rafał Jońca, Joanna Pasek, Wojciech Pazdur
ISBN: 83-7197-903-7
stron: 764, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-04-28
Księgarnia: Helion
Cena książki: 79,00 zł
Flash jest już standardem dla sieciowych multimediów, dostępnych dla ponad 250 milionów użytkowników na całym świecie. Książka "ActionScript. Przewodnik encyklopedyczny" to pełna dokumentacja języka ActionScript -- zorientowanego obiektowo języka programowania, będącego podstawowym narzędziem tworzenia zaawansowanych witryn internetowych dla programistów Flasha. Jest kierowana zarówno do projektantów i grafików, którzy dopiero uczą się programowania, jak i do programistów JavaScript, którzy chcą przenieść swoje umiejętności na język ActionScript (oba te języki opierają się na tym samym standardzie ECMAScript).
Colin Moock nieraz już dowiódł umiejętności przekazywania swojej szerokiej wiedzy w praktyczny i przystępny sposób. W pełni zasłużył sobie na uznanie, jakim darzą go użytkownicy Flasha.
W pierwszej części książki opisano podstawowe zagadnienia programistyczne (zmienne, typy danych, operatory, wyrażenia, funkcje, zdarzenia, tablice i obiekty), poświęcając dużo uwagi ich wykorzystaniu, szczególnie w obróbce klipów filmowych. Druga część jest poświęcona typowym zastosowaniom ActionScriptu, takim jak przetwarzanie formularzy sieciowych. Trzecia część, stanowiąca leksykon języka, zawiera opis zmiennych globalnych, właściwości, metod, detektorów zdarzeń i obiektów wraz z przykładami ich użycia.
Korzystając z tej książki szybko opanujesz język ActionScript. Prócz teorii znajdziesz tu praktyczne wskazówki i przykłady prezentujące tworzenie pól tekstowych, przycisków menu, quizów, witryn opartych o dokumenty XML, gier, w których obowiązują zasady praw fizyki, środowisk dla wielu użytkowników działających w czasie rzeczywistym i wielu innych. Skrupulatne opisy poruszają wiele nieudokumentowanych lub niezbadanych dotychczas tematów.
"Najlepsza książka o języku ActionScript, jaką widziałem. Trudno znaleźć gdzie indziej więcej informacji na temat tego języka".
-- Slavik Lozben, główny inżynier Flasha w firmie Macromedia
"Colin Moock napisał najbardziej miarodajną z wszystkich publikacji na temat tworzenia skryptów we Flashu. Nigdzie indziej nie sposób znaleźć opisu języka ActionScript tak wyczerpującego, praktycznego i dokładnego
-- Jeremy Clark, kierownik produkcji programu Macromedia Flash
	
	
Osoby które kupowały "ActionScript. Przewodnik encyklopedyczny", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
ActionScript. Przewodnik encyklopedyczny -- spis treści
Słowo wstępne  (13)
 
Wstęp  (17)
 
Część I Podstawy ActionScript  (23)
 
Rozdział 1. Jeżeli nie jesteś programistą...  (25)
 
- Kilka podstawowych zwrotów  (27)
 
- Następne pojęcia ActionScript  (36)
 
- Budujemy quiz  (44)
 
- Naprzód! (58)
Rozdział 2. Zmienne  (59)
 
- Tworzenie zmiennych (deklaracja)  (60)
 
- Przypisywanie zmiennym wartości  (62)
 
- Zmienianie i używanie wartości zmiennych  (63)
 
- Typy wartości  (65)
 
- Zakres zmiennej  (67)
 
- Kilka praktycznych przykładów  (78)
 
- Naprzód! (79)
Rozdział 3. Dane i typy danych  (81)
 
- Dane kontra informacje  (81)
 
- Znaczenie zależne od typu danych  (82)
 
- Tworzenie i kategoryzacja danych  (83)
 
- Konwersja typów danych  (85)
 
- Dane proste i dane złożone  (94)
 
- Naprzód! (95)
Rozdział 4. Proste typy danych  (97)
 
- Typ liczbowy  (97)
 
- Liczby całkowite i liczby zmiennoprzecinkowe  (97)
 
- Liczbowe wyrażenia proste  (98)
 
- Korzystanie z liczb w skryptach ActionScript  (102)
 
- Typ łańcuchowy  (103)
 
- Korzystanie z łańcuchów w skryptach ActionScript  (108)
 
- Typ logiczny  (126)
 
- Typ niezdefiniowany  (129)
 
- Typ pusty, czyli null  (130)
 
- Naprzód! (130)
Rozdział 5. Operatory  (131)
 
- Ogólne cechy operatorów  (131)
 
- Operator przypisania  (135)
 
- Operatory arytmetyczne  (136)
 
- Operatory równości i nierówności  (140)
 
- Operatory porównania  (145)
 
- Operatory działające na łańcuchach  (149)
 
- Operatory logiczne  (149)
 
- Operator grupowania  (155)
 
- Przecinek jako operator  (156)
 
- Operator void  (156)
 
- Inne operatory  (157)
 
- Naprzód! (160)
Rozdział 6. Polecenia  (161)
 
- Typy poleceń  (162)
 
- Składnia poleceń  (162)
 
- Polecenia ActionScript  (164)
 
- Polecenia i akcje  (172)
 
- Naprzód! (172)
Rozdział 7. Konstrukcje warunkowe  (173)
 
- Konstrukcja if  (174)
 
- Konstrukcja else  (176)
 
- Konstrukcja else if  (177)
 
- Symulacja konstrukcji switch  (178)
 
- Składnia krótkich konstrukcji warunkowych  (180)
 
- Naprzód! (180)
Rozdział 8. Pętle  (181)
 
- Pętla while  (181)
 
- Terminologia pętli  (184)
 
- Pętla do-while  (186)
 
- Pętla for  (187)
 
- Pętla for-in  (188)
 
- Przedwczesne zatrzymanie pętli  (189)
 
- Pętle na listwie czasowej i pętle przypisane do zdarzeń klipów filmowych  (192)
 
- Naprzód! (199)
Rozdział 9. Funkcje  (201)
 
- Tworzenie funkcji  (202)
 
- Uruchamianie funkcji  (202)
 
- Przekazywanie informacji funkcjom  (203)
 
- Opuszczanie funkcji i zwracane przez funkcje wartości  (207)
 
- Funkcje jako wyrażenia proste  (209)
 
- Dostępność funkcji i jej trwałość  (210)
 
- Zakres funkcji  (211)
 
- Jeszcze kilka słów o argumentach funkcji  (215)
 
- Funkcje rekurencyjne  (219)
 
- Funkcje standardowe  (221)
 
- Funkcje jako obiekty  (222)
 
- Wszystkie skrypty w jednym miejscu  (223)
 
- Stary quiz po nowemu  (224)
 
- Naprzód! (227)
Rozdział 10. Zdarzenia i moduły obsługi zdarzeń  (229)
 
- Synchroniczne wykonanie kodu  (229)
 
- Asynchroniczne wykonanie kodu oparte na zdarzeniach  (230)
 
- Rodzaje zdarzeń  (230)
 
- Procedury obsługi zdarzeń  (231)
 
- Składnia procedur obsługi zdarzeń  (231)
 
- Tworzenie procedur obsługi zdarzeń  (232)
 
- Zasięg procedur obsługi zdarzeń  (235)
 
- Zdarzenia dla przycisków  (239)
 
- Przegląd zdarzeń klipów filmowych  (243)
 
- Zdarzenia klipowe związane z odtwarzaniem filmu  (244)
 
- Klipowe zdarzenia generowane przez użytkownika  (250)
 
- Kolejność wykonywania  (255)
 
- Kopiowanie procedur obsługi zdarzeń klipowych  (257)
 
- Odświeżanie ekranu przy użyciu updateAferEvent  (258)
 
- Dynamiczne procedury obsługi zdarzeń klipów filmowych  (259)
 
- Zastosowanie procedur obsługi zdarzeń  (260)
 
- Naprzód! (262)
Rozdział 11. Tablice  (263)
 
- Czym jest tablica?  (263)
 
- Anatomia tablicy  (264)
 
- Jak tworzymy tablice?  (265)
 
- Odwołujemy się do elementów tablicy  (268)
 
- Rozmiar tablicy  (270)
 
- Elementy indeksowane nazwami  (272)
 
- Dodajemy elementy do tablicy  (273)
 
- Usuwamy elementy z tablicy  (278)
 
- Przetwarzanie zawartości tablic  (282)
 
- Tablice wielowymiarowe  (287)
 
- Quiz z pytaniami do wyboru, ujęcie 3.  (288)
 
- Naprzód! (289)
Rozdział 12. Obiekty i klasy  (291)
 
- Anatomia obiektu  (294)
 
- Tworzymy instancje obiektów  (295)
 
- Właściwości obiektów  (296)
 
- Metody  (297)
 
- Klasy i programowanie zorientowane obiektowo  (301)
 
- Standardowe obiekty i klasy języka ActionScript  (316)
 
- Naprzód! (318)
Rozdział 13. Klipy filmowe  (319)
 
- "Obiektowość" klipów filmowych  (320)
 
- Typy klipów filmowych  (321)
 
- Tworzymy klipy filmowe  (324)
 
- Kolejność filmów i klonów w stosie  (331)
 
- Odwołania do klonów oraz filmów głównych  (338)
 
- Usuwamy klony klipów i całe filmy  (351)
 
- Standardowe właściwości klipów filmowych  (354)
 
- Metody klipów filmowych  (355)
 
- Praktyczne zastosowania klipów filmowych  (360)
 
- Quiz: ostatnia odsłona  (364)
 
- Naprzód! (367)
Rozdział 14. Struktura leksykalna  (369)
 
- Białe spacje  (369)
 
- Zakończenia instrukcji (średniki)  (370)
 
- Komentarze  (372)
 
- Słowa kluczowe  (373)
 
- Identyfikatory  (374)
 
- Rozróżnianie wielkości liter  (375)
 
- Naprzód! (376)
Rozdział 15. Tematy zaawansowane  (377)
 
- Kopiowanie, porównywanie i przekazywanie danych  (377)
 
- Wykorzystywanie operacji na bitach  (380)
 
- Zagadnienia związane z zakresem funkcji  (390)
 
- Typ danych "klip filmowy"  (392)
 
- Naprzód! (392)
Część II ActionScript w praktyce  (393)
 
Rozdział 16. ActionScript; środowisko pracy  (395)
 
- Panel Actions  (395)
 
- Umieszczanie skryptów w klatkach  (398)
 
- Umieszczanie skryptów w przyciskach  (399)
 
- Umieszczanie skryptów w klipach filmowych  (400)
 
- Gdzie jest kod?  (401)
 
- Efektywność pracy  (402)
 
- Korzystanie z zewnętrznych skryptów  (403)
 
- Klipy filmowe typu Smart Clip  (405)
 
- Naprzód! (413)
Rozdział 17. Interaktywne formularze  (415)
 
- Obieg danych w formularzu Flasha  (415)
 
- Tworzenie interaktywnego formularza  (418)
 
- Naprzód! (424)
Rozdział 18. Pola tekstowe  (425)
 
- Dynamiczne pola tekstowe  (425)
 
- Wejściowe pola tekstowe  (427)
 
- Opcje pól tekstowych  (428)
 
- Właściwości pól tekstowych  (432)
 
- Obsługa języka HTML  (434)
 
- Zaznaczanie fragmentów tekstów w polach tekstowych  (442)
 
- Puste pola tekstowe i pętla for-in  (442)
 
- Naprzód! (443)
Rozdział 19. Usuwanie błędów  (445)
 
- Narzędzia do wyszukiwania błędów  (446)
 
- Zasady testowania programów  (451)
 
- Naprzód! (455)
Część III Leksykon  (457)
 
Dodatki  (713)
 
Dodatek A Flash w Internecie  (715)
 
Dodatek B Zakres i kody znaków kodowania Latin 1  (719)
 
Dodatek C Zgodność z poprzednimi wersjami  (731)
 
Dodatek D Różnice między ActionScript a ECMA-262 i JavaScript  (737)
 
Skorowidz  (741)
        






