reklama - zainteresowany?

ActionScript 3.0. Szybki start - Helion

ActionScript 3.0. Szybki start
Autor: Derrick Ypenburg
Tytuł oryginału: ActionScript 3.0: Visual QuickStart Guide
Tłumaczenie: Łukasz Schmidt
ISBN: 978-83-246-2164-4
stron: 336, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2009-09-10
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka ActionScript 3.0. Szybki start

Tagi: Flash/ActionScript

Wykorzystaj możliwości Flasha i ActionScript!

  • Jak rozpocząć przygodę z ActionScript 3.0?
  • Jak kontrolować oś czasu?
  • Jak wykorzystać zasoby zewnętrzne?

ActionScript jest obiektowym językiem programowania, wykorzystywanym w Adobe Flash. Obecnie stosowana składnia tego języka pojawiła się po raz pierwszy we Flashu 5. ActionScript pozwala na sterowanie aplikacją oraz animacją, a jego możliwości mogą zaskoczyć niejednego programistę. To dzięki niemu stworzysz jeszcze bardziej interaktywne i atrakcyjne strony WWW!

Książka ta pozwoli Ci błyskawicznie opanować podstawy pracy z ActionScript, a po jej przeczytaniu stworzenie aplikacji na platformie Flash nie powinno stanowić dla Ciebie żadnego problemu. Dzięki niej poznasz składnię ActionScript 3.0, sposób wykorzystania zmiennych, właściwości oraz funkcji i metod. Nauczysz się pracować z obiektami wyświetlania oraz reagować na zdarzenia. Ponadto dowiesz się, jak kontrolować oś czasu, a także używać pól tekstowych oraz klas Math i Date. "ActionScript 3.0. Szybki start" jest obowiązkową pozycją dla wszystkich osób chcących rozpocząć przygodę z ActionScript 3.0!

  • Składnia ActionScript 3.0
  • Zmienne, właściwości, funkcje i metody
  • Praca z klasami i obiektami
  • Reagowanie na zdarzenia
  • Kontrolowanie osi czasu
  • Operacje na łańcuchach znaków
  • Używanie pól tekstowych
  • Zastosowanie klas Math i Date
  • Instrukcje warunkowe oraz iteracje i powtórzenia
  • Komunikacja zewnętrzna z wykorzystaniem protokołu HTTP
  • Wykorzystanie zasobów zewnętrznych
  • Dynamiczne sterowanie animacją
  • Praca z wideo i dźwiękiem

Opanuj możliwości ActionScript szybko i przyjemnie!

Dodaj do koszyka ActionScript 3.0. Szybki start

 

Osoby które kupowały "ActionScript 3.0. Szybki start", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
  • ActionScript 3.0. Biblia

Dodaj do koszyka ActionScript 3.0. Szybki start

Spis treści

ActionScript 3.0. Szybki start -- spis treści

Przedmowa (9)

Wprowadzenie (13)

Rozdział 1. Wprowadzenie do ActionScript 3 (19)

  • Język ActionScript (20)
  • Składnia języka ActionScript (22)
  • Znaki przestankowe (23)
  • Dalej o klasach i obiektach (26)
  • Pisanie kodu ActionScript (30)

Rozdział 2. Zmienne i właściwości (35)

  • Co to jest zmienna? (36)
  • Deklarowanie zmiennych i przypisywanie do nich wartości (39)
  • Określanie typów danych zmiennych (40)
  • Łańcuchy znaków (42)
  • Liczby (44)
  • Konwertowanie typu danych (47)
  • Instancje i właściwości (48)
  • Zmienne typu Boolean (51)

Rozdział 3. Funkcje i metody (53)

  • Metoda a funkcja (54)
  • Zwracanie wartości przez funkcje (63)
  • Zakres funkcji (66)

Rozdział 4. Praca z klasami i obiektami (69)

  • Definiowanie klas i obiektów (70)
  • Importowanie klasy (72)
  • Tworzenie instancji obiektów (74)
  • Praca z kodem zewnętrznym (78)

Rozdział 5. Listy wyświetlania i obiekty wyświetlania (81)

  • Lista wyświetlania (82)
  • Klasy i obiekty wyświetlania (85)

Rozdział 6. Praca z obiektami wyświetlania (101)

  • Właściwości obiektów wyświetlania (102)
  • Zarządzanie głębokościami obiektów (109)
  • Usuwanie obiektów wyświetlania z listy wyświetlania (112)

Rozdział 7. Komunikacja i zdarzenia (113)

  • Model zdarzeń w ActionScript 3 (114)
  • Praca z funkcjami nasłuchującymi (118)
  • Przepływ zdarzeń (125)
  • Podklasy klasy Event (128)

Rozdział 8. Kontrolowanie osi czasu (129)

  • Kontrolowanie osi czasu (130)
  • Poruszanie się po osiach czasu za pomocą ścieżek adresowych (136)
  • Deklarowanie szybkości odtwarzania w czasie wykonywania (140)

Rozdział 9. Praca z łańcuchami znaków (143)

  • Klasa String (144)
  • Łączenie łańcuchów znaków (146)
  • Operacje na łańcuchach znaków (149)

Rozdział 10. Praca z polami tekstowymi (153)

  • Praca z polami tekstowymi (154)
  • Formatowanie pól tekstowych (160)
  • Osadzanie czcionek (166)

Rozdział 11. Praca z klasami Math i Date (169)

  • Klasa Math (170)
  • Klasa Date (176)
  • Strefy czasowe i czas UTC (182)

Rozdział 12. Praca z danymi za pomocą tablic i obiektów (183)

  • Praca z tablicami (klasa Array) (184)
  • Modyfikowanie tablic (188)
  • Klasa Object i tablice asocjacyjne (193)

Rozdział 13. Tworzenie instrukcji warunkowych (197)

  • Instrukcje warunkowe (198)

Rozdział 14. Iteracje i powtórzenia (207)

  • Pętla for (208)
  • Tworzenie dynamicznego menu za pomocą tablicy asocjacyjnej (210)
  • Iterowanie przez właściwości obiektu (215)
  • Pętle while i do...while (218)

Rozdział 15. Żądania HTTP i komunikacja zewnętrzna (221)

  • Nawigowanie do URL za pomocą żądań HTTP (222)
  • Wczytywanie zewnętrznej zawartości tekstowej (226)
  • Obsługa błędów (234)

Rozdział 16. Wczytywanie zasobów zewnętrznych (239)

  • Wczytywanie danych zewnętrznych za pomocą klasy Loader (240)
  • Monitorowanie postępów wczytywania (245)
  • Sterowanie wczytanymi plikami SWF (248)

Rozdział 17. Używanie kształtów, masek, trybów mieszania i filtrów (251)

  • Klasa Shape (252)
  • Dynamiczne maskowanie obiektów (256)
  • Tworzenie wizualnych efektów specjalnych za pomocą ActionScript (260)

Rozdział 18. Animacja sterowana dynamicznie (265)

  • Klasa Timer (266)
  • Zdarzenie ENTER_FRAME (271)
  • Klasy Tween i Easing (273)
  • Efekty przejść (klasy z pakietu transitions) (280)
  • Buforowanie obiektów wyświetlania (282)

Rozdział 19. Praca z dźwiękiem (283)

  • Praca z dźwiękami osadzonymi (284)
  • Kontrolowanie odtwarzania za pomocą klasy SoundChannel (287)
  • Wczytywanie dźwięków zewnętrznych (288)
  • Monitorowanie wczytywania dźwięku za pomocą zdarzeń klasy Sound (290)
  • Wykorzystywanie danych ID3 plików MP3 (293)
  • Kontrolowanie głośności dźwięku (294)
  • Monitorowanie postępu odtwarzania (295)

Rozdział 20. Praca z wideo (299)

  • Zastosowanie komponentu FLVPlayback (300)
  • Zdarzenia FLVPlayback (306)
  • Zaawansowane aplikacje wideo (317)

Skorowidz (319)

Dodaj do koszyka ActionScript 3.0. Szybki start

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.