reklama - zainteresowany?

iOS 5. Programowanie. Receptury - Helion

iOS 5. Programowanie. Receptury
Autor: Vandad Nahavandipoor
Tytuł oryginału: iOS 5 Programming Cookbook: Solutions & Examples for iPhone, iPad, and iPod touch Apps
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-246-4994-5
stron: 752, Format: 168x237 , okładka: miękka
Data wydania: 2012-11-19
Księgarnia: Helion

Cena książki: 119,00 zł

Dodaj do koszyka iOS 5. Programowanie. Receptury

Tagi: iPhone | Programowanie | Programowanie mobilne

Gotowe rozwiązania i przykłady aplikacji dla urządzeń iPhone, iPad i iPod touch

Szeroki wachlarz urządzeń mobilnych Apple sprawia, że łatwo jest dzięki nim dotrzeć do wielkiej liczby użytkowników. Z drugiej strony stawia jednak przed programistami nowe wyzwania - różne rozdzielczości ekranu i różne wyposażenie urządzeń to tylko niektóre z nich. Jak sobie poradzić z codziennymi problemami w trakcie tworzenia aplikacji dla iOS-a?

Jeżeli znasz iOS SDK, dzięki tej książce nauczysz się stosować setki technik z zakresu tworzenia oprogramowania na platformie iOS oraz pokonasz wiele uciążliwych problemów, które pojawiają się podczas tworzenia aplikacji dla urządzeń iPhone, iPad i iPod touch. Dowiesz się, jak zaimplementować procedurę rozpoznawania gestów, odtwarzania plików audio i wideo oraz wybierania konkretnych kontaktów i grup z książki adresowej. Ponadto znajdziesz gotowe do wdrożenia przykłady, korzystające z wielowątkowości, geolokalizacji i aparatu fotograficznego. Książka ta jest idealną pozycją dla wszystkich osób tworzących oprogramowanie dla platformy iOS. Zawarte w niej przykłady zaoszczędzą Ci mnóstwo czasu. Ta inwestycja się opłaca!

  • Używanie różnych podejść podczas tworzenia interfejsu użytkownika
  • Tworzenie aplikacji wykorzystujÄ…cych informacje o bieżącym poÅ‚ożeniu urzÄ…dzenia iOS
  • Implementacje procedur rozpoznawania gestów
  • Odtwarzanie plików audio i wideo oraz uzyskiwanie dostÄ™pu do biblioteki wbudowanej aplikacji Muzyka
  • Pobieranie poszczególnych kontaktów i grup kontaktów z książki adresowej
  • OkreÅ›lanie dostÄ™pnoÅ›ci kamery w urzÄ…dzeniu iOS oraz uzyskiwanie dostÄ™pu do biblioteki wbudowanej aplikacji ZdjÄ™cia
  • Tworzenie aplikacji wykorzystujÄ…cych możliwość wielozadaniowoÅ›ci systemu iOS
  • Stosowanie i obsÅ‚uga trwaÅ‚ego magazynu danych w aplikacjach
  • Używanie struktury Event Kit do zarzÄ…dzania kalendarzami i wydarzeniami
  • Wykorzystanie możliwoÅ›ci oferowanych przez strukturÄ™ Core Graphics
  • Uzyskiwanie dostÄ™pu do informacji pochodzÄ…cych z przyÅ›pieszeniomierza i żyroskopu
  • Wykorzystanie możliwoÅ›ci oferowanych przez usÅ‚ugÄ™ iCloud

Zaoszczędź czasu dzięki pomocnym przykładom!

Dodaj do koszyka iOS 5. Programowanie. Receptury

 

Osoby które kupowały "iOS 5. Programowanie. Receptury", wybierały także:

  • Zen Steve'a Jobsa
  • Programowanie aplikacji mobilnych dla iOS z wykorzystaniem Xcode, Swift 3.0 i iOS 10 SDK. Kurs video. Poziom pierwszy
  • Flutter i Dart 2 dla poczÄ…tkujÄ…cych. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych
  • Dostosuj siÄ™ lub giÅ„. Jak odnieść sukces w branży aplikacji mobilnych
  • Podstawy jÄ™zyka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS

Dodaj do koszyka iOS 5. Programowanie. Receptury

Spis treści

iOS 5. Programowanie. Receptury -- spis treści

Wprowadzenie (11)

1. Podstawy (17)

  • 1.0. Wprowadzenie (17)
  • 1.1. Utworzenie prostej aplikacji iOS w Xcode (18)
  • 1.2. Zrozumienie moduÅ‚u Interface Builder (21)
  • 1.3. Kompilacja aplikacji iOS (24)
  • 1.4. Uruchomienie aplikacji iOS w symulatorze (26)
  • 1.5. Uruchomienie aplikacji iOS w urzÄ…dzeniu iOS (28)
  • 1.6. Przygotowanie aplikacji iOS do dystrybucji (30)
  • 1.7. Deklarowanie zmiennych w Objective-C (35)
  • 1.8. Alokacja i tworzenie ciÄ…gu tekstowego (37)
  • 1.9. Porównywanie wartoÅ›ci w Objective-C za pomocÄ… polecenia if (40)
  • 1.10. Implementacja pÄ™tli za pomocÄ… polecenia for (43)
  • 1.11. Implementacja pÄ™tli while (45)
  • 1.12. Tworzenie wÅ‚asnej klasy (48)
  • 1.13. Zdefiniowanie funkcjonalnoÅ›ci klasy (51)
  • 1.14. Definiowanie dwóch lub wielu metod o tej samej nazwie (55)
  • 1.15. Alokacja i inicjalizacja obiektów (58)
  • 1.16. Dodawanie wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci do klasy (60)
  • 1.17. PrzejÅ›cie od rÄ™cznego do automatycznego zarzÄ…dzania licznikiem użycia (63)
  • 1.18. Rzutowanie i technologia Automatic Reference Counting (68)
  • 1.19. Delegacja zadaÅ„ za pomocÄ… protokołów (71)
  • 1.20. Ustalenie, czy dostÄ™pna jest dana metoda klasy lub egzemplarza (76)
  • 1.21. Ustalenie, czy klasa jest dostÄ™pna podczas dziaÅ‚ania aplikacji (79)
  • 1.22. Alokacja i używanie liczb (80)
  • 1.23. Alokacja i używanie tablic (82)
  • 1.24. Alokacja i używanie sÅ‚owników (86)
  • 1.25. Alokowanie i używanie zbiorów (89)
  • 1.26. Tworzenie tzw. pakietu (91)
  • 1.27. Wczytywanie danych z pakietu głównego (92)
  • 1.28. Wczytywanie danych z innych pakietów (95)
  • 1.29. WysyÅ‚anie powiadomieÅ„ za pomocÄ… NSNotificationCenter (98)
  • 1.30. NasÅ‚uchiwanie powiadomieÅ„ wysyÅ‚anych przez NSNotificationCenter (100)

2. Implementacja kontrolera i widoku (105)

  • 2.0. Wprowadzenie (105)
  • 2.1. WyÅ›wietlanie komunikatów za pomocÄ… UIAlertView (106)
  • 2.2. Tworzenie i używanie przeÅ‚Ä…czników za pomocÄ… klasy UISwitch (114)
  • 2.3. Wybór wartoÅ›ci za pomocÄ… klasy UIPickerView (117)
  • 2.4. Wybór daty i godziny za pomocÄ… UIDatePicker (124)
  • 2.5. Implementacja możliwoÅ›ci wyboru wartoÅ›ci z zakresu za pomocÄ… UISlider (129)
  • 2.6. Grupowanie opcji za pomocÄ… UISegmentedControl (132)
  • 2.7. Prezentowanie widoków i zarzÄ…dzanie nimi za pomocÄ… klasy UIViewController (138)
  • 2.8. Implementacja nawigacji za pomocÄ… klasy UINavigationController (142)
  • 2.9. Operacje na tablicy kontrolerów widoku (147)
  • 2.10. WyÅ›wietlenie obrazu na pasku nawigacyjnym (148)
  • 2.11. Dodawanie przycisku do paska nawigacyjnego przy użyciu UIBarButtonItem (149)
  • 2.12. WyÅ›wietlenie wielu kontrolerów widoku za pomocÄ… UITabBarController (156)
  • 2.13. WyÅ›wietlanie tekstu statycznego za pomocÄ… UILabel (162)
  • 2.14. Akceptacja tekstowych danych wejÅ›ciowych użytkownika wprowadzanych przez UITextField (166)
  • 2.15. WyÅ›wietlanie dÅ‚ugich wierszy tekstu w UITextView (173)
  • 2.16. Dodawanie przycisków do interfejsu użytkownika za pomocÄ… klasy UIButton (178)
  • 2.17. WyÅ›wietlanie obrazów za pomocÄ… UIImageView (182)
  • 2.18. Utworzenie przewijanej treÅ›ci za pomocÄ… UIScrollView (186)
  • 2.19. Wczytywanie stron internetowych za pomocÄ… UIWebView (191)
  • 2.20. Przedstawianie widoków typu główny-szczegółowy za pomocÄ… UISplitViewController (195)
  • 2.21. WÅ‚Ä…czenie stronicowania w UIPageViewController (201)
  • 2.22. WyÅ›wietlanie okna typu Popover za pomocÄ… UIPopoverController (205)
  • 2.23. WyÅ›wietlanie paska postÄ™pu za pomocÄ… UIProgressView (214)
  • 2.24. NasÅ‚uchiwanie powiadomieÅ„ klawiatury i reagowanie na nie (216)

3. Konstruowanie i używanie widoku tabeli (231)

  • 3.0. Wprowadzenie (231)
  • 3.1. Utworzenie widoku tabeli (231)
  • 3.2. Przypisanie delegata widokowi tabeli (233)
  • 3.3. WypeÅ‚nianie widoku tabeli danymi (235)
  • 3.4. Pobieranie i obsÅ‚uga zdarzeÅ„ widoku tabeli (238)
  • 3.5. Używanie w komórce widoku tabeli różnego rodzaju przycisków pomocniczych (240)
  • 3.6. Tworzenie wÅ‚asnych przycisków pomocniczych w komórce widoku tabeli (242)
  • 3.7. WyÅ›wietlanie danych hierarchicznych w widoku tabeli (244)
  • 3.8. UsuniÄ™cie komórki widoku tabeli za pomocÄ… gestu machniÄ™cia (245)
  • 3.9. Utworzenie nagłówków i stopek w widoku tabeli (247)
  • 3.10. WyÅ›wietlanie menu kontekstowego w komórce widoku tabeli (255)
  • 3.11. Przenoszenie komórek i sekcji w widoku tabeli (259)
  • 3.12. Usuwanie komórek i sekcji z widoku tabeli (265)

4. Storyboard (275)

  • 4.0. Wprowadzenie (275)
  • 4.1. Utworzenie projektu z funkcjÄ… Storyboard (276)
  • 4.2. Dodanie kontrolera nawigacyjnego do aplikacji, w której wykorzystano funkcjÄ™ Storyboard (278)
  • 4.3. Przekazywanie danych pomiÄ™dzy ekranami (286)
  • 4.4. Dodanie funkcji Storyboard do istniejÄ…cego projektu (289)

5. Współbieżność (291)

  • 5.0. Wprowadzenie (291)
  • 5.1. Tworzenie obiektu bloku (296)
  • 5.2. Uzyskanie dostÄ™pu do zmiennych obiektu bloku (300)
  • 5.3. WywoÅ‚ywanie obiektu bloku (305)
  • 5.4. Przekazywanie zadaÅ„ do technologii Grand Central Dispatch (306)
  • 5.5. Wykorzystanie GCD do wykonywania zadaÅ„ zwiÄ…zanych z interfejsem użytkownika (307)
  • 5.6. Synchroniczne wykonywanie zadaÅ„ niepowiÄ…zanych z interfejsem użytkownika (311)
  • 5.7. Asynchroniczne wykonywanie zadaÅ„ niepowiÄ…zanych z interfejsem użytkownika (313)
  • 5.8. Wykonywanie zadaÅ„ w GCD po upÅ‚yniÄ™ciu pewnego czasu (318)
  • 5.9. Tylko jednorazowe wykonanie zadania za pomocÄ… technologii GCD (321)
  • 5.10. Grupowanie zadaÅ„ w GCD (322)
  • 5.11. Tworzenie wÅ‚asnej kolejki w technologii GCD (326)
  • 5.12. Synchroniczne wykonywanie zadaÅ„ wraz z operacjami (328)
  • 5.13. Asynchroniczne wykonywanie zadaÅ„ wraz z operacjami (334)
  • 5.14. Tworzenie zależnoÅ›ci pomiÄ™dzy operacjami (340)
  • 5.15. Tworzenie licznika czasu (342)
  • 5.16. Zapewnienie współbieżnoÅ›ci przy użyciu wÄ…tków (346)
  • 5.17. WywoÅ‚ywanie metod w tle (351)
  • 5.18. IstniejÄ…ce wÄ…tki i liczniki czasu (352)

6. Core Location i mapy (355)

  • 6.0. Wprowadzenie (355)
  • 6.1. Utworzenie widoku mapy (357)
  • 6.2. ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ widoku mapy (359)
  • 6.3. Zaznaczanie na mapie poÅ‚ożenia urzÄ…dzenia iOS (360)
  • 6.4. WyÅ›wietlanie pinezek na mapie (362)
  • 6.5. WyÅ›wietlanie w widoku mapy pinezek w różnych kolorach (365)
  • 6.6. WyÅ›wietlanie wÅ‚asnych pinezek w widoku mapy (370)
  • 6.7. Konwersja adresu na współrzÄ™dne geograficzne (373)
  • 6.8. Konwersja współrzÄ™dnych geograficznych na rzeczywisty adres (374)

7. Implementacja rozpoznawania gestów (377)

  • 7.0. Wprowadzenie (377)
  • 7.1. Wykrywanie gestu machniÄ™cia (379)
  • 7.2. Wykrywanie gestu obrotu (381)
  • 7.3. Wykrywanie gestów przesuniÄ™cia i przeciÄ…gniÄ™cia (384)
  • 7.4. Wykrywanie gestu dÅ‚ugiego naciÅ›niÄ™cia (386)
  • 7.5. Wykrywanie gestu stukniÄ™cia (389)
  • 7.6. Wykrywanie gestu uszczypniÄ™cia (390)

8. Sieć, JSON, XML i Twitter (393)

  • 8.0. Wprowadzenie (393)
  • 8.1. Asynchroniczne pobieranie danych za pomocÄ… klasy NSURLConnection (393)
  • 8.2. ObsÅ‚uga przekroczenia czasu oczekiwania dla poÅ‚Ä…czeÅ„ asynchronicznych (396)
  • 8.3. Synchroniczne pobieranie danych za pomocÄ… klasy NSURLConnection (397)
  • 8.4. Modyfikacja żądania URL za pomocÄ… klasy NSMutableURLRequest (399)
  • 8.5. WysyÅ‚anie żądaÅ„ HTTP GET za pomocÄ… klasy NSURLConnection (400)
  • 8.6. WysyÅ‚anie żądaÅ„ HTTP POST za pomocÄ… klasy NSURLConnection (402)
  • 8.7. WysyÅ‚anie żądaÅ„ HTTP DELETE za pomocÄ… klasy NSURLConnection (404)
  • 8.8. WysyÅ‚anie żądaÅ„ HTTP PUT za pomocÄ… klasy NSURLConnection (406)
  • 8.9. Serializacja tablic i sÅ‚owników do obiektu JSON (408)
  • 8.10. Deserializacja obiektu JSON na postać sÅ‚ownika i tablicy (410)
  • 8.11. Integracja funkcji serwisu Twitter w Twojej aplikacji (413)
  • 8.12. Przetwarzanie danych XML za pomocÄ… klasy NSXMLParser (418)

9. Audio i wideo (425)

  • 9.0. Wprowadzenie (425)
  • 9.1. Odtwarzanie plików audio (425)
  • 9.2. ObsÅ‚uga zakłóceÅ„ podczas odtwarzania treÅ›ci audio (427)
  • 9.3. Nagrywanie treÅ›ci audio (428)
  • 9.4. ObsÅ‚uga zakłóceÅ„ podczas nagrywania treÅ›ci audio (434)
  • 9.5. Odtwarzanie treÅ›ci audio podczas odtwarzania innych dźwiÄ™ków (435)
  • 9.6. Odtwarzanie plików wideo (438)
  • 9.7. Tworzenie zrzutu ekranu z odtwarzanego pliku wideo (442)
  • 9.8. Uzyskanie dostÄ™pu do biblioteki muzycznej (444)

10. Książka adresowa (451)

  • 10.0. Wprowadzenie (451)
  • 10.1. Pobranie odniesienia do książki adresowej (452)
  • 10.2. Pobranie informacji z wszystkich kontaktów w książce adresowej (455)
  • 10.3. Pobranie wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci kontaktu książki adresowej (456)
  • 10.4. Wstawienie kontaktu do książki adresowej (460)
  • 10.5. Wstawianie grupy do książki adresowej (463)
  • 10.6. Dodawanie kontaktów do grupy (466)
  • 10.7. Przeszukiwanie książki adresowej (469)
  • 10.8. Pobieranie i ustawianie obrazu kontaktu w książce adresowej (473)

11. Aparat i biblioteka zdjęć (479)

  • 11.0. Wprowadzenie (479)
  • 11.1. Wykrywanie i sprawdzanie możliwoÅ›ci kamery (481)
  • 11.2. Wykonywanie zdjęć aparatem (485)
  • 11.3. Nagrywanie filmów kamerÄ… (488)
  • 11.4. Przechowywanie zdjęć w bibliotece aplikacji ZdjÄ™cia (491)
  • 11.5. Przechowywanie filmów w bibliotece aplikacji ZdjÄ™cia (493)
  • 11.6. Pobieranie zdjęć i filmów z biblioteki aplikacji ZdjÄ™cia (495)
  • 11.7. Pobieranie zasobów z biblioteki zasobów (496)
  • 11.8. Edycja pliku filmu w urzÄ…dzeniu iOS (502)

12. Wielozadaniowość (507)

  • 12.0. Wprowadzenie (507)
  • 12.1. Wykrywanie obsÅ‚ugi wielozadaniowoÅ›ci (508)
  • 12.2. Wykonywanie dÅ‚ugotrwaÅ‚ych operacji w tle (509)
  • 12.3. Otrzymywanie w tle powiadomieÅ„ lokalnych (512)
  • 12.4. Odtwarzanie dźwiÄ™ku w tle (519)
  • 12.5. ObsÅ‚uga w tle zmian poÅ‚ożenia urzÄ…dzenia (521)
  • 12.6. Zapis i odczyt informacji o stanie w aplikacjach wykorzystujÄ…cych wielozadaniowość (524)
  • 12.7. ObsÅ‚uga poÅ‚Ä…czeÅ„ sieciowych w tle (527)
  • 12.8. ObsÅ‚uga powiadomieÅ„ dostarczanych aktywowanej aplikacji (530)
  • 12.9. Udzielanie odpowiedzi na zmiany w aplikacji Ustawienia (532)
  • 12.10. Rezygnacja z wielozadaniowoÅ›ci (534)

13. Core Data (537)

  • 13.0. Wprowadzenie (537)
  • 13.1. Tworzenie modelu Core Data za pomocÄ… Xcode (540)
  • 13.2. Generowanie plików klas dla encji Core Data (543)
  • 13.3. Tworzenie i zapisywanie danych za pomocÄ… Core Data (545)
  • 13.4. Odczyt danych z Core Data (547)
  • 13.5. Usuwanie danych z Core Data (549)
  • 13.6. Sortowanie danych w Core Data (552)
  • 13.7. Uzyskanie dostÄ™pu do danych w widoku tabeli (553)
  • 13.8. Implementacja zwiÄ…zków w Core Data (564)

14. Daty, kalendarze i wydarzenia (571)

  • 14.0. Wprowadzenie (571)
  • 14.1. Pobieranie listy kalendarzy (574)
  • 14.2. Dodawanie wydarzeÅ„ do kalendarzy (576)
  • 14.3. Uzyskanie dostÄ™pu do treÅ›ci kalendarzy (578)
  • 14.4. Usuwanie wydarzeÅ„ z kalendarza (582)
  • 14.5. Umieszczanie w kalendarzach powtarzajÄ…cych siÄ™ wydarzeÅ„ (587)
  • 14.6. Pobieranie uczestników wydarzenia (589)
  • 14.7. Dodawanie alarmu do kalendarza (594)
  • 14.8. ObsÅ‚uga powiadomieÅ„ informujÄ…cych o zmianie wydarzenia (596)
  • 14.9. WyÅ›wietlenie kontrolera widoku wydarzenia (598)
  • 14.10. WyÅ›wietlanie kontrolera widoku wydarzenia umożliwiajÄ…cego edycjÄ™ wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci wydarzenia (603)

15. Grafika i animacja (607)

  • 15.0. Wprowadzenie (607)
  • 15.1. WyÅ›wietlenie listy czcionek i ich wczytywanie (614)
  • 15.2. WyÅ›wietlanie tekstu (616)
  • 15.3. Tworzenie, konfigurowanie i używanie koloru (617)
  • 15.4. WyÅ›wietlanie obrazów (622)
  • 15.5. Rysowanie linii (626)
  • 15.6. Tworzenie Å›cieżek (631)
  • 15.7. Rysowanie prostokÄ…tów (635)
  • 15.8. Dodawanie cienia do ksztaÅ‚tu (638)
  • 15.9. Rysowanie gradientów (642)
  • 15.10. Zmiana poÅ‚ożenia ksztaÅ‚tów narysowanych w kontekÅ›cie graficznym (649)
  • 15.11. Skalowanie ksztaÅ‚tów w kontekÅ›cie graficznym (652)
  • 15.12. Obracanie ksztaÅ‚tów rysowanych w kontekÅ›cie graficznym (654)
  • 15.13. Animacja i przesuwanie widoków (655)
  • 15.14. Animacja i skalowanie widoku (663)
  • 15.15. Animacja i obrót widoku (665)

16. Core Motion (667)

  • 16.0. Wprowadzenie (667)
  • 16.1. Wykrywanie dostÄ™pnoÅ›ci przyÅ›pieszeniomierza (668)
  • 16.2. Wykrywanie dostÄ™pnoÅ›ci żyroskopu (670)
  • 16.3. Pobieranie danych z przyÅ›pieszeniomierza (671)
  • 16.4. Wykrywanie gestu potrzÄ…Å›niÄ™cia w urzÄ…dzeniu iOS (674)
  • 16.5. Pobieranie danych z żyroskopu (677)

17. iCloud (681)

  • 17.0. Wprowadzenie (681)
  • 17.1. Konfiguracja aplikacji w celu zapewnienia obsÅ‚ugi usÅ‚ugi iCloud (682)
  • 17.2. Przechowywanie i synchronizacja sÅ‚owników w iCloud (686)
  • 17.3. Tworzenie katalogów i zarzÄ…dzanie nimi w usÅ‚udze iCloud dla aplikacji (691)
  • 17.4. Wyszukiwanie plików i katalogów w usÅ‚udze iCloud (697)
  • 17.5. Przechowywanie dokumentów użytkownika w usÅ‚udze iCloud (705)
  • 17.6. ZarzÄ…dzanie stanem dokumentów w usÅ‚udze iCloud (718)
  • 17.7. ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów w dokumentach iCloud (721)

Skorowidz (731)

Dodaj do koszyka iOS 5. Programowanie. Receptury

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.