reklama - zainteresowany?

eXtreme programming - Helion

eXtreme programming
Autor: David Astels, Granville Miller, Miroslav Novak
Tytuł oryginału: Practical Guide to Extreme Programming
Tłumaczenie: Andrzej Grażyński
ISBN: 83-7197-909-6
stron: 288, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-12-03
Księgarnia: Helion

Cena książki: 50,00 zł

Dodaj do koszyka eXtreme programming

Tagi: Techniki programowania

Teoria i praktyka prowadzenia projektów programistycznych

  • Naucz się zasad programowania ekstremalnego i zastosuj je w praktyce
  • Od konceptualizacji do przekazania działającego systemu -- poznaj najlepsze sposoby pracy na każdym etapie tworzenia oprogramowania
  • Poznaj znaczenie wszystkich uczestników procesu tworzenia oprogramowania: programistów, menedżerów i klientów
  • Dowiedz się, jak rozwiązać najczęstsze problemy powstające przy wdrażaniu metodologii programowania ekstemalnego

"eXtreme programming" przedstawia nową metodologię i praktykę programowania w przystępny, a jednocześnie kompleksowy sposób. Autorzy omawiają podstawowe pojęcia programowania ekstremalnego: planowanie edycji, programowanie w parach, wczesne testowanie, "zręczne modelowanie" i refaktoryzację. Zostały one zaprezentowane na przykładzie konkretnego projektu, którego realizację omówiono w książce.

Kto powinien przeczytać tę książkę? Będzie ona niewątpliwie pożyteczną lekturą dla każdego, kto choć częściowo związał swe życie z tworzeniem oprogramowania -- programisty, menedżera czy koordynatora projektu. I nawet gdyby miało skończyć się tylko na czytaniu -- bez praktycznego zastosowania w najbliższym projekcie poznanych reguł, wiedza o programowaniu ekstremalnym okaże się bez wątpienia pożyteczna.

  • Naucz się zasad programowania ekstremalnego i zastosuj je w praktyce
  • Od konceptualizacji do oddania działającego systemu -- poznaj najlepsze sposoby pracy na każdym etapie tworzenia programowania
  • Poznaj znaczenie wszystkich uczestników procesu tworzenia oprogramowania: programistów, menedżerów i klientów
  • Dowiedz się, jak rozwiązać najczęstsze problemy powstające przy wdrażaniu metodologii programowania ekstemalnego

Dodaj do koszyka eXtreme programming

 

Osoby które kupowały "eXtreme programming", wybierały także:

  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie
  • Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem
  • GameMaker. Kurs video. Kompleksowy przewodnik tworzenia gier platformowych
  • Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform

Dodaj do koszyka eXtreme programming

Spis treści

eXtreme programming -- spis treści

Przedmowa (9)

Wprowadzenie (11)

Wstęp - w stronę samoaktualizacji (13)

Część I Reguły gry (19)

Rozdział 1. Zasady (21)

  • Współpraca z klientami (21)
  • Metafory ułatwiają zrozumienie skomplikowanych zagadnień (22)
  • Plan (22)
  • Skracaj zebrania (23)
  • Najpierw testy (24)
  • Prostota (25)
  • Programowanie parami (25)
  • Kodowanie zgodnie ze standardami (26)
  • Kolektywne kontrolowanie kodu (26)
  • Nieustanna integracja (27)
  • Refaktoryzacja (28)
  • Udostępniaj rezultaty małymi fragmentami (28)
  • Bez przemęczania się (29)
  • Bądź przygotowany na zmiany (29)

Rozdział 2. Gracze (31)

  • Dwa zespoły (31)
  • Zespół klientów (32)
  • Zespół programistów (34)
  • Znaczenie ról (36)
  • Ustanawianie praw (37)
  • Konkluzja (37)

Część II Konceptualizacja systemu (39)

Rozdział 3. Kreowanie wizji systemu (41)

  • Konceptualizacja systemu (41)
  • Karta wizji (42)
  • Metafory (43)
  • Metafory w procesie projektowym (44)
  • Konkluzja (44)

Rozdział 4. Historie użytkownika (45)

  • Koncepcja historii użytkownika (46)
  • Historie użytkownika (46)
  • Numeracja elementów na stosie (47)
  • Konkluzja (48)
  • Dodatek (51)

Rozdział 5. Testy akceptujące (53)

  • Czym są testy akceptujące? (53)
  • Tworzenie testów akceptujących (54)
  • Trudności związane z testami akceptującymi (56)
  • Nieskończenie wiele testów (57)
  • Automatyzacja testów akceptujących (57)
  • Konkluzja (58)

Rozdział 6. Jedno proste rozwiązanie (59)

  • Czego więc poszukujemy? (59)
  • Zrób to prosto (60)
  • Meandry konceptualizacji (60)
  • Konkluzja (61)

Rozdział 7. Nazewnictwo (63)

  • Problem (63)
  • Czym są nazwy? (64)
  • Stałe doskonalenie wiedzy (64)
  • Konkluzja (65)

Część III Planowanie (67)

Rozdział 8. Oszacowania (69)

  • Sporządzanie oszacowań (69)
  • Założenia (70)
  • Podział historii użytkownika (71)
  • Trudności w planowaniu (72)
  • Konkluzja (73)

Rozdział 9. Planowanie etapów (75)

  • Szybkość (76)
  • Koszt etapu (77)
  • Ustanawianie priorytetów (77)
  • Programowanie parami (78)
  • Tworzenie planu (79)
  • Konkluzja (80)

Rozdział 10. Planowanie iteracji (81)

  • Definiowanie iteracji (81)
  • Praktyczne aspekty planowania iteracji (82)
  • Pierwsza iteracja (83)
  • Kolejne iteracje (83)
  • Określenie terminów (84)
  • Konkluzja (84)

Rozdział 11. Planowanie taktyczne (85)

  • Rozpoczynanie iteracji (85)
  • Przydzielanie zadań (86)
  • "Stojące" zebrania (87)
  • Śledzenie projektu (87)
  • Przedterminowe wykonanie iteracji (88)
  • Konkluzja (88)

Część IV Tworzenie systemu (89)

Rozdział 12. Programowanie parami (91)

  • Organizacja programowania parami (91)
  • Programowanie jako konwersacja (92)
  • Presja partnera (93)
  • Podwójna korzyść (93)
  • Rezultaty (94)
  • Tak szybkie, jak najwolniejsze (95)
  • Konkluzja (96)

Rozdział 13. Najpierw testowanie (99)

  • Projekt XP (99)
  • Dlaczego testy? (100)
  • Co testować? (101)
  • Kiedy testować? (101)
  • Jak testować? Środowisko testowe (102)
  • Programowanie sterowane testami (104)
  • Przykład (106)
  • Korzyści (108)
  • Konkluzja (109)

Rozdział 14. Projekt (111)

  • Projekt a XP (112)
  • Jak wzorce projektowe mają się do XP? (114)
  • Architektura a XP (115)
  • "Zwinne modelowanie" (AM) (115)
  • Czym jest AM? (115)
  • Przegląd wartości, zasad i praktyk AM (117)
  • Konkluzja (123)

Rozdział 15. Sugestywne kodowanie (125)

  • Nazewnictwo (126)
  • Prostota jest krańcowo skomplikowana (127)
  • Gwarantowane założenia (128)
  • Niech kompilator zrobi to za Ciebie (128)
  • Bez komentarzy (129)
  • Kolektywne kontrolowanie kodu (131)
  • Lepiej spłonąć niż zwiędnąć - czyżby? (131)
  • Zadowoleni programiści to produktywni programiści (132)
  • Ciesz się życiem (132)
  • Konkluzja (133)

Rozdział 16. Refaktoryzacja (135)

  • Przykłady refaktoryzacji (136)
  • Odwaga (137)
  • Zapachy kodu (137)
  • Kiedy refaktoryzować? (138)
  • Dwa kapelusze (139)
  • Przykłady refaktoryzacji (139)
  • Konkluzja (143)

Rozdział 17. Nieuchronne integrowanie (145)

  • Kilka praktycznych wskazówek (146)
  • Integruj tylko po kompletnym przetestowaniu (147)
  • Antywzorzec (147)
  • Dwa podejścia do integracji (148)
  • A co z przeglądem kodu? (149)
  • Konsekwencje kolektywnej kontroli kodu (149)
  • Konkluzja (150)

Część V Udostępnianie (151)

Rozdział 18. Przekazanie systemu (153)

  • Dzień dostarczenia (153)
  • Przekazanie produkcyjne (154)
  • Testowanie (154)
  • Świętowanie zwycięstwa (155)

Część VI Zagadnienia dodatkowe (157)

Rozdział 19. Adoptowanie i adaptacja XP (159)

  • Zrozumienie XP (159)
  • Adoptowanie XP (160)
  • Metody adopcji (161)
  • Adaptacja XP (162)
  • Praktyki XP (163)
  • Zwrot inwestycji (163)
  • Konkluzja (163)

Rozdział 20. Skalowanie XP (165)

  • Programowanie w dużej skali (165)
  • Organizacja dużych projektów XP (166)
  • Otwarta i uczciwa komunikacja (167)
  • Integracja (168)
  • Znaczenie mądrych ludzi (168)
  • Konkluzja (169)

Rozdział 21. Przyszłość XP (171)

  • Dokąd zmierza XP? (171)
  • Na polu bitwy (172)
  • Holoniczne podejście do XP (172)
  • Tworzenie oprogramowania jako rzemiosło (174)
  • Ewolucja XP (175)

Dodatki (177)

Przykładowa aplikacja (179)

Bibliografia (275)

Skorowidz (279)

Dodaj do koszyka eXtreme programming

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.