eXtreme programming - Helion
Tytuł oryginału: Practical Guide to Extreme Programming
Tłumaczenie: Andrzej Grażyński
ISBN: 83-7197-909-6
stron: 288, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-12-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 50,00 zł
Teoria i praktyka prowadzenia projektów programistycznych
- Naucz siÄ™ zasad programowania ekstremalnego i zastosuj je w praktyce
- Od konceptualizacji do przekazania działającego systemu -- poznaj najlepsze sposoby pracy na każdym etapie tworzenia oprogramowania
- Poznaj znaczenie wszystkich uczestników procesu tworzenia oprogramowania: programistów, menedżerów i klientów
- Dowiedz się, jak rozwiązać najczęstsze problemy powstające przy wdrażaniu metodologii programowania ekstemalnego
"eXtreme programming" przedstawia nową metodologię i praktykę programowania w przystępny, a jednocześnie kompleksowy sposób. Autorzy omawiają podstawowe pojęcia programowania ekstremalnego: planowanie edycji, programowanie w parach, wczesne testowanie, "zręczne modelowanie" i refaktoryzację. Zostały one zaprezentowane na przykładzie konkretnego projektu, którego realizację omówiono w książce.
Kto powinien przeczytać tę książkę? Będzie ona niewątpliwie pożyteczną lekturą dla każdego, kto choć częściowo związał swe życie z tworzeniem oprogramowania -- programisty, menedżera czy koordynatora projektu. I nawet gdyby miało skończyć się tylko na czytaniu -- bez praktycznego zastosowania w najbliższym projekcie poznanych reguł, wiedza o programowaniu ekstremalnym okaże się bez wątpienia pożyteczna.
- Naucz siÄ™ zasad programowania ekstremalnego i zastosuj je w praktyce
- Od konceptualizacji do oddania działającego systemu -- poznaj najlepsze sposoby pracy na każdym etapie tworzenia programowania
- Poznaj znaczenie wszystkich uczestników procesu tworzenia oprogramowania: programistów, menedżerów i klientów
- Dowiedz się, jak rozwiązać najczęstsze problemy powstające przy wdrażaniu metodologii programowania ekstemalnego
Osoby które kupowały "eXtreme programming", wybierały także:
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 zł, (20,90 zł -68%)
- Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem 36,06 zł, (11,90 zł -67%)
- GameMaker. Kurs video. Kompleksowy przewodnik tworzenia gier platformowych 154,58 zł, (55,65 zł -64%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
Spis treści
eXtreme programming -- spis treści
Przedmowa (9)
Wprowadzenie (11)
Wstęp - w stronę samoaktualizacji (13)
Część I Reguły gry (19)
Rozdział 1. Zasady (21)
- Współpraca z klientami (21)
- Metafory ułatwiają zrozumienie skomplikowanych zagadnień (22)
- Plan (22)
- Skracaj zebrania (23)
- Najpierw testy (24)
- Prostota (25)
- Programowanie parami (25)
- Kodowanie zgodnie ze standardami (26)
- Kolektywne kontrolowanie kodu (26)
- Nieustanna integracja (27)
- Refaktoryzacja (28)
- Udostępniaj rezultaty małymi fragmentami (28)
- Bez przemęczania się (29)
- Bądź przygotowany na zmiany (29)
Rozdział 2. Gracze (31)
- Dwa zespoły (31)
- Zespół klientów (32)
- Zespół programistów (34)
- Znaczenie ról (36)
- Ustanawianie praw (37)
- Konkluzja (37)
Część II Konceptualizacja systemu (39)
Rozdział 3. Kreowanie wizji systemu (41)
- Konceptualizacja systemu (41)
- Karta wizji (42)
- Metafory (43)
- Metafory w procesie projektowym (44)
- Konkluzja (44)
Rozdział 4. Historie użytkownika (45)
- Koncepcja historii użytkownika (46)
- Historie użytkownika (46)
- Numeracja elementów na stosie (47)
- Konkluzja (48)
- Dodatek (51)
Rozdział 5. Testy akceptujące (53)
- Czym sÄ… testy akceptujÄ…ce? (53)
- Tworzenie testów akceptujących (54)
- Trudności związane z testami akceptującymi (56)
- Nieskończenie wiele testów (57)
- Automatyzacja testów akceptujących (57)
- Konkluzja (58)
Rozdział 6. Jedno proste rozwiązanie (59)
- Czego więc poszukujemy? (59)
- Zrób to prosto (60)
- Meandry konceptualizacji (60)
- Konkluzja (61)
Rozdział 7. Nazewnictwo (63)
- Problem (63)
- Czym sÄ… nazwy? (64)
- Stałe doskonalenie wiedzy (64)
- Konkluzja (65)
Część III Planowanie (67)
Rozdział 8. Oszacowania (69)
- Sporządzanie oszacowań (69)
- Założenia (70)
- Podział historii użytkownika (71)
- Trudności w planowaniu (72)
- Konkluzja (73)
Rozdział 9. Planowanie etapów (75)
- Szybkość (76)
- Koszt etapu (77)
- Ustanawianie priorytetów (77)
- Programowanie parami (78)
- Tworzenie planu (79)
- Konkluzja (80)
Rozdział 10. Planowanie iteracji (81)
- Definiowanie iteracji (81)
- Praktyczne aspekty planowania iteracji (82)
- Pierwsza iteracja (83)
- Kolejne iteracje (83)
- Określenie terminów (84)
- Konkluzja (84)
Rozdział 11. Planowanie taktyczne (85)
- Rozpoczynanie iteracji (85)
- Przydzielanie zadań (86)
- "StojÄ…ce" zebrania (87)
- Åšledzenie projektu (87)
- Przedterminowe wykonanie iteracji (88)
- Konkluzja (88)
Część IV Tworzenie systemu (89)
Rozdział 12. Programowanie parami (91)
- Organizacja programowania parami (91)
- Programowanie jako konwersacja (92)
- Presja partnera (93)
- Podwójna korzyść (93)
- Rezultaty (94)
- Tak szybkie, jak najwolniejsze (95)
- Konkluzja (96)
Rozdział 13. Najpierw testowanie (99)
- Projekt XP (99)
- Dlaczego testy? (100)
- Co testować? (101)
- Kiedy testować? (101)
- Jak testować? Środowisko testowe (102)
- Programowanie sterowane testami (104)
- Przykład (106)
- Korzyści (108)
- Konkluzja (109)
Rozdział 14. Projekt (111)
- Projekt a XP (112)
- Jak wzorce projektowe majÄ… siÄ™ do XP? (114)
- Architektura a XP (115)
- "Zwinne modelowanie" (AM) (115)
- Czym jest AM? (115)
- Przegląd wartości, zasad i praktyk AM (117)
- Konkluzja (123)
Rozdział 15. Sugestywne kodowanie (125)
- Nazewnictwo (126)
- Prostota jest krańcowo skomplikowana (127)
- Gwarantowane założenia (128)
- Niech kompilator zrobi to za Ciebie (128)
- Bez komentarzy (129)
- Kolektywne kontrolowanie kodu (131)
- Lepiej spłonąć niż zwiędnąć - czyżby? (131)
- Zadowoleni programiści to produktywni programiści (132)
- Ciesz się życiem (132)
- Konkluzja (133)
Rozdział 16. Refaktoryzacja (135)
- Przykłady refaktoryzacji (136)
- Odwaga (137)
- Zapachy kodu (137)
- Kiedy refaktoryzować? (138)
- Dwa kapelusze (139)
- Przykłady refaktoryzacji (139)
- Konkluzja (143)
Rozdział 17. Nieuchronne integrowanie (145)
- Kilka praktycznych wskazówek (146)
- Integruj tylko po kompletnym przetestowaniu (147)
- Antywzorzec (147)
- Dwa podejścia do integracji (148)
- A co z przeglÄ…dem kodu? (149)
- Konsekwencje kolektywnej kontroli kodu (149)
- Konkluzja (150)
Część V Udostępnianie (151)
Rozdział 18. Przekazanie systemu (153)
- Dzień dostarczenia (153)
- Przekazanie produkcyjne (154)
- Testowanie (154)
- Świętowanie zwycięstwa (155)
Część VI Zagadnienia dodatkowe (157)
Rozdział 19. Adoptowanie i adaptacja XP (159)
- Zrozumienie XP (159)
- Adoptowanie XP (160)
- Metody adopcji (161)
- Adaptacja XP (162)
- Praktyki XP (163)
- Zwrot inwestycji (163)
- Konkluzja (163)
Rozdział 20. Skalowanie XP (165)
- Programowanie w dużej skali (165)
- Organizacja dużych projektów XP (166)
- Otwarta i uczciwa komunikacja (167)
- Integracja (168)
- Znaczenie mÄ…drych ludzi (168)
- Konkluzja (169)
Rozdział 21. Przyszłość XP (171)
- DokÄ…d zmierza XP? (171)
- Na polu bitwy (172)
- Holoniczne podejście do XP (172)
- Tworzenie oprogramowania jako rzemiosło (174)
- Ewolucja XP (175)
Dodatki (177)
Przykładowa aplikacja (179)
Bibliografia (275)
Skorowidz (279)