Zrozumieć social media - Helion
ISBN: 978-83-283-6600-8
stron: 296, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2020-09-08
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,40 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-19,60 zł)
Facebook na kozetce
Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjÄ™cia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy siÄ™ filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i uważasz, że jesteÅ› caÅ‚kowicie wolny od ich wpÅ‚ywu? Mylisz siÄ™. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube'a korzystajÄ… ludzie wokóÅ‚ Ciebie, Twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy komentujÄ… w telewizji otaczajÄ…cÄ… CiÄ™ rzeczywistość, to i tak masz na co dzieÅ„ do czynienia z mediami spoÅ‚ecznoÅ›ciowymi. A ponieważ sÄ… to potężne narzÄ™dzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, spoÅ‚ecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedziaÅ‚, jak dziaÅ‚ajÄ… i jak siÄ™ pod ich wpÅ‚ywem zmieniamy.
Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi:
- Dlaczego w ogóle korzystamy z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych
- Co powoduje, że się od nich uzależniamy, i czy możemy się przed tym bronić
- Jak firmy i politycy wykorzystujÄ… to, czym dzielimy siÄ™ w sieci dla swoich celów
- W jaki sposób mÄ…drze używać mocy mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych
Osoby które kupowały "Zrozumieć social media", wybierały także:
- Lider wystarczaj 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Internet a prawo - jak si 46,67 zł, (14,00 zł -70%)
- Content marketing. Od strategii do efektów 39,90 zł, (11,97 zł -70%)
- Bioksi 43,75 zł, (14,00 zł -68%)
Spis treści
Zrozumieć social media -- spis treści
Wstęp. Dlaczego powstała ta książka? 7
Rozdział 1. Czym są media społecznościowe? 13
- Kiedy powstały media społecznościowe? 18
- Jak rozwijały się media społecznościowe w Polsce? 21
- Z komputera na telefon, czyli pierwsza rewolucja w mediach społecznościowych 23
- Każdy z nas jest reporterem i publicystą 25
- Od feedu do stories, czyli druga rewolucja w mediach społecznościowych 27
- Jak dziaÅ‚ajÄ… algorytmy wyÅ›wietlania treÅ›ci Facebooka, Instagrama i innych serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 30
- Quiz: sprawdź swoją wiedzę o mediach społecznościowych 36
RozdziaÅ‚ 2. Dlaczego i jak używamy mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 39
- Miejsce mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych w piramidzie potrzeb Maslowa 42
- Potrzeba kontaktu z bliskimi gÅ‚ównÄ… motywacjÄ… do korzystania z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 45
- Ile czasu spędzamy na konsumowaniu treści? 46
- Czas czasowi nierówny w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 49
- Kto i dlaczego NIE korzysta z serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 52
Rozdział 3. Nowi idole w mediach społecznościowych 57
- Kim jest influencer? 59
- Za co kochamy influencerów? 65
- Jak media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe zmieniÅ‚y życie celebrytów? 70
- Od lekarza do influencera 71
- Czy ufamy influencerom? 73
- Idealne życie na Instagramie 77
- Historia pewnej instagramerki oraz naleÅ›ników, które okazaÅ‚y siÄ™ plackami tortilli 78
- "Instagram daÅ‚ mi w kość i wywróciÅ‚ moje życie do góry nogami" - wywiad 81
Rozdział 4. W pogoni za treściami, czyli strach przed niedoinformowaniem 87
- Ile osób w Polsce ma FOMO? 92
- Pokolenie Z, czyli always on 94
- Fonoholizm wÅ›ród polskich nastolatków 102
Rozdział 5. Emocje w mediach społecznościowych 105
- Emocje podstawowe i złożone 108
- Eksperyment Facebooka z manipulacją treściami 111
- Co siÄ™ dzieje w mózgu, gdy dostajemy like'a? 115
- Jak zmienił nas Instagram? 117
RozdziaÅ‚ 6. Cechy osobowoÅ›ciowe a korzystanie z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 121
- Czym jest wielka piÄ…tka? 124
- Jak poszczególne wymiary osobowoÅ›ci determinujÄ… korzystanie z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i internetu? 127
- Po like'ach ich poznacie 130
- Media społecznościowe lepsze od psychiatry? 134
- Jak różnice kulturowe wpÅ‚ywajÄ… na korzystanie z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 136
- Chińska utopia 138
RozdziaÅ‚ 7. Czy korzystanie z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych powoduje depresjÄ™? 143
- Przez media społecznościowe żyjemy w erze zazdrości 147
- Zabiła się, bo dostawała za mało polubień w serwisach społecznościowych 151
- Bierne i aktywne korzystanie z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 153
RozdziaÅ‚ 8. Serwisy spoÅ‚ecznoÅ›ciowe i ich wpÅ‚yw na odbiorców 157
- Negatywny wpÅ‚yw mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych na zdrowie 160
- Nie śpię, bo lajkuję posty 161
- Media społecznościowe a zadowolenie z własnego wyglądu 163
- Przemoc w mediach społecznościowych 165
- Jak minimalizować negatywny wpÅ‚yw mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 171
- Jakie sÄ… pozytywne efekty korzystania z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 175
- Jak pozytywne i negatywne aspekty korzystania z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych rozkÅ‚adajÄ… siÄ™ na poszczególne serwisy? 179
RozdziaÅ‚ 9. WpÅ‚yw mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych na duże grupy ludzi 181
- Fake news groźniejszą bronią niż karabin maszynowy 184
- Co łączy Trumpa z macedońskim miastem Wełes? 188
- Jak rozpoznać fałszywe informacje? 190
- Deepfake nowÄ… formÄ… fake newsa 197
- WpÅ‚yw mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych na politykÄ™ 200
- O takich, co ukradli dane 203
- Media społecznościowe w czasach pandemii 206
Rozdział 10. Media społecznościowe w reklamie i promocji 213
- Jakie dane przekazujemy serwisom społecznościowym? 218
- Media społecznościowe napędzają nas do wydawania pieniędzy 220
- Przepis na fałszywego influencera 223
- Marketing szeptany 226
- Chcę zaistnieć ze swoją marką w mediach społecznościowych. Jak to zrobić? 232
RozdziaÅ‚ 11. Jak używać serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych na co dzieÅ„? 241
- Ucz się na błędach innych, czyli zestawienie wpadek w mediach społecznościowych 247
- Jak pokonać trolla? 251
- ChcÄ™ mieć wiÄ™cej like'ów! Jakie posty publikować? 255
- Jak korzystać z hasztagów w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych? 259
- Biznesowe media społecznościowe 263
- W grupie raźniej. Zwłaszcza na Facebooku 270
- Kim jest community manager? 275
- Quiz: sprawdź swoją wiedzę o mediach społecznościowych 279
Zakończenie. Jakie będą media społecznościowe w przyszłości? 283