reklama - zainteresowany?

Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego - Helion

Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego
Autor: Michał Śmiałek
ISBN: 83-7361-918-6
stron: 304, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-07-27
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego

Tagi: UML - Programowanie

Usprawnij proces tworzenia oprogramowania,
stosując modelowanie w języku UML

  • Poznaj podstawy modelowania obiektowego
  • Zamodeluj Å›rodowisko, wymagania i architekturÄ™ systemu
  • Zaprojektuj system w oparciu o model UML

Tworzenie złożonego systemu informatycznego wymaga przygotowania projektu. Należy określić w nim środowisko działania systemu, wymagania użytkowników, procesy realizowane przez system i jego elementy składowe. Opis słowny, przydatny w trakcie zbierania założeń funkcjonalnych, może okazać się zbyt skomplikowany i niejednoznaczny na pozostałych etapach opisywania powstającego systemu. Niezbędny jest taki sposób opisu, który byłby jednakowo interpretowany i zrozumiały dla wszystkich członków zespołu projektowego. W tym celu opracowano język UML -- notację umożliwiającą zamodelowanie systemu w sposób graficzny, w postaci diagramów. Modele zapisane w języku UML są jednakowo interpretowane przez wszystkie osoby zaangażowane w dany projekt. Są też niezwykle uniwersalne. Można je stosować we wszystkich fazach projektowania i budowy oprogramowania.

Książka "Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego" to podręcznik modelowania systemów informatycznych z wykorzystaniem notacji UML 2.0. Przedstawia podstawy modelowania obiektowego i najważniejsze pojęcia związane z obiektowością. Opisuje sposoby modelowania otoczenia systemu, jego zakresu funkcjonalnego oraz struktury. W książce opisano również proces przejścia z modelu do kodu źródłowego systemu oraz metodyki projektowe oparte na języku UML. Każdy, kto bierze udział w procesie wytwarzania oprogramowania, znajdzie w tej książce przydatne dla siebie informacje.

  • Zasady modelowania obiektowego
  • FormuÅ‚owanie i realizacja wymagaÅ„
  • Modelowanie otoczenia systemu oraz jego funkcjonalnoÅ›ci
  • Projektowanie architektury systemu
  • Realizacja systemu w oparciu o projekt
  • Metodyki wytwarzania oprogramowania

Przekonaj się, jak bardzo UML może ułatwić proces tworzenia oprogramowania.

Dodaj do koszyka Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego

 

Osoby które kupowały "Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego", wybierały także:

  • JÄ™zyk UML. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie systemów informatycznych
  • JÄ™zyk inżynierii systemów SysML. Architektura i zastosowania. Profile UML 2.x w praktyce
  • UML 2.0 w akcji. Przewodnik oparty na projektach
  • In
  • UML 2.0. Wprowadzenie

Dodaj do koszyka Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego

Spis treści

Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego -- spis treści

Rozdział 1. Wstęp (5)

  • 1.1. Czym jest ta książka? (5)
  • 1.2. Dla kogo jest ta książka? (6)
  • 1.3. Dlaczego modelowanie? (7)
  • 1.4. Dlaczego jÄ™zyk UML? (8)
  • 1.5. Co dalej w książce? (9)
  • 1.6. Oznaczenia typograficzne (12)
  • 1.7. PodziÄ™kowania (13)

Rozdział 2. Wprowadzenie do modelowania (15)

  • 2.1. Trudna sztuka modelowania (15)
  • 2.2. ZÅ‚ożoność oprogramowania. Jak jÄ… pokonać? (17)
  • 2.3. Metodyka wytwarzania oprogramowania (20)

Rozdział 3. Podstawy modelowania obiektowego (25)

  • 3.1. Jak modelować Å›wiat obiektowo? (25)
  • 3.2. Obiekty (27)
  • 3.3. Klasy obiektów (32)
  • 3.4. Modelowanie struktury (37)
  • 3.5. Modelowanie dynamiki (43)
  • 3.6. Które modele muszÄ™ dobrze poznać? (50)

Rozdział 4. Od opisu środowiska do kodu (53)

  • 4.1. Jak zapewnić zgodność kodu ze Å›rodowiskiem? (53)
  • 4.2. Åšcieżka od opisu Å›rodowiska do kodu (57)
  • 4.3. Tworzenie systemów sterowane modelami (60)
  • 4.4. FormuÅ‚owanie wymagaÅ„ (63)
  • 4.5. Realizacja wymagaÅ„ (65)
  • 4.6. Modele, narzÄ™dzia, jakość (67)

Rozdział 5. Modelowanie środowiska (71)

  • 5.1. Jak opisać Å›rodowisko? (71)
  • 5.2. Struktura - aktorzy, jednostki organizacyjne i pojÄ™cia (77)
  • 5.3. Dynamika - procesy, czynnoÅ›ci i stany (87)
  • 5.4. Spójność modeli Å›rodowiska (100)
  • 5.5. PrzykÅ‚adowe problemy (102)

Rozdział 6. Modelowanie wymagań (105)

  • 6.1. Jak okreÅ›lić zakres funkcjonalny systemu oprogramowania? (105)
  • 6.2. Struktura - aktorzy, klasy (108)
  • 6.3. Dynamika - przypadki użycia, scenariusze, czynnoÅ›ci, stany (124)
  • 6.4. Spójność modelu wymagaÅ„ i zgodność ze Å›rodowiskiem (145)
  • 6.5. PrzykÅ‚adowe problemy (148)

Rozdział 7. Tworzenie architektury (151)

  • 7.1. Co to jest i z czego siÄ™ skÅ‚ada architektura systemu oprogramowania? (151)
  • 7.2. Struktura - komponenty, interfejsy, klasy, wÄ™zÅ‚y (155)
  • 7.3. Dynamika - interakcje, czynnoÅ›ci (177)
  • 7.4. Spójność architektury i zgodność z wymaganiami (189)
  • 7.5. PrzykÅ‚adowe problemy (193)

Rozdział 8. Projektowanie i realizacja systemu (195)

  • 8.1. Jak stworzyć szczegółowy projekt systemu? (195)
  • 8.2. Struktura - interfejsy, klasy (197)
  • 8.3. Dynamika - interakcje, czynnoÅ›ci (205)
  • 8.4. Spójność projektu i zgodność z architekturÄ… (219)
  • 8.5. PrzykÅ‚adowe problemy (222)

Rozdział 9. Modelowanie w procesie wytwórczym (225)

  • 9.1. Nowoczesne metodyki wytwarzania oprogramowania (225)
  • 9.2. Proces techniczny oparty na modelach w jÄ™zyku UML (232)
  • 9.3. Podsumowanie: czy modelowanie to "srebrna kula"? (239)

Dodatek A Podsumowanie składni języka UML 2.0 (241)

Dodatek B Organizacja modeli w narzędziu CASE (259)

Dodatek C Krótki słownik metod obiektowych i języka UML (267)

Literatura (287)

Skorowidz (295)

Dodaj do koszyka Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.