reklama - zainteresowany?

Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego - Helion

Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego
Autor: Michał Śmiałek
ISBN: 83-7361-918-6
stron: 304, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-07-27
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego

Tagi: UML - Programowanie

Usprawnij proces tworzenia oprogramowania,
stosując modelowanie w języku UML

  • Poznaj podstawy modelowania obiektowego
  • Zamodeluj środowisko, wymagania i architekturę systemu
  • Zaprojektuj system w oparciu o model UML

Tworzenie złożonego systemu informatycznego wymaga przygotowania projektu. Należy określić w nim środowisko działania systemu, wymagania użytkowników, procesy realizowane przez system i jego elementy składowe. Opis słowny, przydatny w trakcie zbierania założeń funkcjonalnych, może okazać się zbyt skomplikowany i niejednoznaczny na pozostałych etapach opisywania powstającego systemu. Niezbędny jest taki sposób opisu, który byłby jednakowo interpretowany i zrozumiały dla wszystkich członków zespołu projektowego. W tym celu opracowano język UML -- notację umożliwiającą zamodelowanie systemu w sposób graficzny, w postaci diagramów. Modele zapisane w języku UML są jednakowo interpretowane przez wszystkie osoby zaangażowane w dany projekt. Są też niezwykle uniwersalne. Można je stosować we wszystkich fazach projektowania i budowy oprogramowania.

Książka "Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego" to podręcznik modelowania systemów informatycznych z wykorzystaniem notacji UML 2.0. Przedstawia podstawy modelowania obiektowego i najważniejsze pojęcia związane z obiektowością. Opisuje sposoby modelowania otoczenia systemu, jego zakresu funkcjonalnego oraz struktury. W książce opisano również proces przejścia z modelu do kodu źródłowego systemu oraz metodyki projektowe oparte na języku UML. Każdy, kto bierze udział w procesie wytwarzania oprogramowania, znajdzie w tej książce przydatne dla siebie informacje.

  • Zasady modelowania obiektowego
  • Formułowanie i realizacja wymagań
  • Modelowanie otoczenia systemu oraz jego funkcjonalności
  • Projektowanie architektury systemu
  • Realizacja systemu w oparciu o projekt
  • Metodyki wytwarzania oprogramowania

Przekonaj się, jak bardzo UML może ułatwić proces tworzenia oprogramowania.

Dodaj do koszyka Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego

 

Osoby które kupowały "Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego", wybierały także:

  • Język UML. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie systemów informatycznych
  • In
  • Język inżynierii systemów SysML. Architektura i zastosowania. Profile UML 2.x w praktyce
  • UML 2.0. Wprowadzenie
  • UML 2.0 w akcji. Przewodnik oparty na projektach

Dodaj do koszyka Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego

Spis treści

Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego -- spis treści

Rozdział 1. Wstęp (5)

  • 1.1. Czym jest ta książka? (5)
  • 1.2. Dla kogo jest ta książka? (6)
  • 1.3. Dlaczego modelowanie? (7)
  • 1.4. Dlaczego język UML? (8)
  • 1.5. Co dalej w książce? (9)
  • 1.6. Oznaczenia typograficzne (12)
  • 1.7. Podziękowania (13)

Rozdział 2. Wprowadzenie do modelowania (15)

  • 2.1. Trudna sztuka modelowania (15)
  • 2.2. Złożoność oprogramowania. Jak ją pokonać? (17)
  • 2.3. Metodyka wytwarzania oprogramowania (20)

Rozdział 3. Podstawy modelowania obiektowego (25)

  • 3.1. Jak modelować świat obiektowo? (25)
  • 3.2. Obiekty (27)
  • 3.3. Klasy obiektów (32)
  • 3.4. Modelowanie struktury (37)
  • 3.5. Modelowanie dynamiki (43)
  • 3.6. Które modele muszę dobrze poznać? (50)

Rozdział 4. Od opisu środowiska do kodu (53)

  • 4.1. Jak zapewnić zgodność kodu ze środowiskiem? (53)
  • 4.2. Ścieżka od opisu środowiska do kodu (57)
  • 4.3. Tworzenie systemów sterowane modelami (60)
  • 4.4. Formułowanie wymagań (63)
  • 4.5. Realizacja wymagań (65)
  • 4.6. Modele, narzędzia, jakość (67)

Rozdział 5. Modelowanie środowiska (71)

  • 5.1. Jak opisać środowisko? (71)
  • 5.2. Struktura - aktorzy, jednostki organizacyjne i pojęcia (77)
  • 5.3. Dynamika - procesy, czynności i stany (87)
  • 5.4. Spójność modeli środowiska (100)
  • 5.5. Przykładowe problemy (102)

Rozdział 6. Modelowanie wymagań (105)

  • 6.1. Jak określić zakres funkcjonalny systemu oprogramowania? (105)
  • 6.2. Struktura - aktorzy, klasy (108)
  • 6.3. Dynamika - przypadki użycia, scenariusze, czynności, stany (124)
  • 6.4. Spójność modelu wymagań i zgodność ze środowiskiem (145)
  • 6.5. Przykładowe problemy (148)

Rozdział 7. Tworzenie architektury (151)

  • 7.1. Co to jest i z czego się składa architektura systemu oprogramowania? (151)
  • 7.2. Struktura - komponenty, interfejsy, klasy, węzły (155)
  • 7.3. Dynamika - interakcje, czynności (177)
  • 7.4. Spójność architektury i zgodność z wymaganiami (189)
  • 7.5. Przykładowe problemy (193)

Rozdział 8. Projektowanie i realizacja systemu (195)

  • 8.1. Jak stworzyć szczegółowy projekt systemu? (195)
  • 8.2. Struktura - interfejsy, klasy (197)
  • 8.3. Dynamika - interakcje, czynności (205)
  • 8.4. Spójność projektu i zgodność z architekturą (219)
  • 8.5. Przykładowe problemy (222)

Rozdział 9. Modelowanie w procesie wytwórczym (225)

  • 9.1. Nowoczesne metodyki wytwarzania oprogramowania (225)
  • 9.2. Proces techniczny oparty na modelach w języku UML (232)
  • 9.3. Podsumowanie: czy modelowanie to "srebrna kula"? (239)

Dodatek A Podsumowanie składni języka UML 2.0 (241)

Dodatek B Organizacja modeli w narzędziu CASE (259)

Dodatek C Krótki słownik metod obiektowych i języka UML (267)

Literatura (287)

Skorowidz (295)

Dodaj do koszyka Zrozumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.