reklama - zainteresowany?

UML 2.0. Wprowadzenie - Helion

UML 2.0. Wprowadzenie
ebook
Autor: Russ Miles, Kim Hamilton
Tytuł oryginału: Learning UML 2.0
TÅ‚umaczenie: Rafal Szpoton
ISBN: 978-83-246-6100-8
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2012-11-08
Księgarnia: Helion

Cena książki: 18,50 zł (poprzednio: 37,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-18,50 zł)

Dodaj do koszyka UML 2.0. Wprowadzenie

Tagi: programowanie-kupon | UML - Programowanie

Najtrudniejszym etapem każdego procesu tworzenia systemu informatycznego jest wykonanie odpowiedniego projektu. Umiejętność pogodzenia wymagań użytkowników i osób finansujących system z możliwościami oferowanymi przez technologię jest kluczowym elementem sukcesu. Im bardziej złożony system, tym bardziej zawiły staje się projekt. Konieczność ustandaryzowana technik projektowania systemów zaowocowała powstaniem narzędzi, dzięki którym nawet najbardziej skomplikowany projekt można przedstawić w prosty i czytelny sposób. Takim narzędziem jest notacja UML -- zestaw ikon tworzących diagramy opisujące system i jego elementy.

Książka "UML 2.0. Wprowadzenie" w praktyczny sposób przedstawia techniki modelowania systemów informatycznych za pomocą języka UML 2.0. Czytając ją, nauczysz się graficznie przedstawiać otoczenie systemu, wymagania stawiane przez użytkowników i metody ich implementacji w systemie. Utworzysz diagramy klas, interakcji, komponentów, wdrożenia i inne, które opisują projekt w jednoznaczny oraz prosty sposób. Dowiesz się także, jak zaplanować proces wdrożenia produktu za pomocą UML.

  • Elementy jÄ™zyka UML
  • Modelowanie wymagaÅ„ za pomocÄ… przypadków użycia
  • Diagramy czynnoÅ›ci i sekwencji
  • Modelowanie klas i powiÄ…zaÅ„ pomiÄ™dzy nimi
  • Diagramy komponentów
  • PodziaÅ‚ modelu na pakiety
  • Modelowanie wdrożenia systemu

Poznaj nowoczesne metody projektowania systemów informatycznych.

Dodaj do koszyka UML 2.0. Wprowadzenie

 

Osoby które kupowały "UML 2.0. Wprowadzenie", wybierały także:

  • Ruby on Rails. Ćwiczenia
  • Zen Steve'a Jobsa
  • ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio
  • TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu
  • GitHub. Przyjazny przewodnik

Dodaj do koszyka UML 2.0. Wprowadzenie

Spis treści

UML 2.0. Wprowadzenie eBook -- spis treści

Przedmowa (7)

1. Wstęp (11)

2. Modelowanie wymagań: przypadki użycia (29)

  • Wychwytywanie wymagaÅ„ systemowych (31)
  • ZależnoÅ›ci pomiÄ™dzy przypadkami użycia (39)
  • PrzeglÄ…dowe diagramy przypadków użycia (47)
  • Co dalej? (49)

3. Modelowanie przepływu czynności w systemie: diagramy aktywności (51)

  • Podstawy diagramów aktywnoÅ›ci (52)
  • CzynnoÅ›ci a akcje (54)
  • WÄ™zÅ‚y decyzyjne oraz poÅ‚Ä…czenia (55)
  • Jednoczesne wykonywanie wielu zadaÅ„ (58)
  • Zdarzenia czasowe (59)
  • WywoÅ‚ywanie innych czynnoÅ›ci (60)
  • Obiekty (61)
  • Nadawanie oraz odbieranie sygnałów (63)
  • Rozpoczynanie czynnoÅ›ci (65)
  • KoÅ„czenie czynnoÅ›ci oraz przepÅ‚ywów (65)
  • Partycje (tory pÅ‚ywackie) (67)
  • ZarzÄ…dzanie zÅ‚ożonymi diagramami czynnoÅ›ci (68)
  • Co dalej? (70)

4. Modelowanie struktury logicznej systemu: klasy oraz ich diagramy (71)

  • Czym jest klasa? (71)
  • Podstawy klas w jÄ™zyku UML (74)
  • Widoczność (75)
  • Stan klasy: atrybuty (79)
  • Zachowanie klasy: operacje (83)
  • Statyczne części klas (85)
  • Co dalej? (88)

5. Modelowanie struktury logicznej systemu: zaawansowane diagramy klas (89)

  • ZwiÄ…zki pomiÄ™dzy klasami (89)
  • Ograniczenia (97)
  • Klasy abstrakcyjne (98)
  • Interfejsy (100)
  • Szablony (103)
  • Co dalej? (104)

6. Powoływanie klas do istnienia: diagramy obiektów (107)

  • Instancje obiektów (107)
  • PoÅ‚Ä…czenia (109)
  • WiÄ…zanie szablonów klas (111)
  • Co dalej? (112)

7. Modelowanie uporzÄ…dkowanych interakcji: diagramy sekwencji (113)

  • Uczestnicy na diagramie sekwencji (114)
  • Czas (115)
  • Zdarzenia, sygnaÅ‚y oraz komunikaty (116)
  • Belki aktywacji (117)
  • Komunikaty zagnieżdżone (118)
  • StrzaÅ‚ki komunikatów (119)
  • Ożywianie przypadku użycia za pomocÄ… diagramu sekwencji (123)
  • ZarzÄ…dzanie zÅ‚ożonymi interakcjami za pomocÄ… fragmentów sekwencji (129)
  • Co dalej? (133)

8. Połączenia opisujące interakcję: diagramy komunikacji (135)

  • Uczestnicy, poÅ‚Ä…czenia oraz komunikaty (135)
  • UzupeÅ‚nianie interakcji za pomocÄ… diagramu komunikacji (139)
  • Diagramy komunikacji a diagramy sekwencji (142)
  • Co dalej? (145)

9. Harmonogramowanie interakcji: diagramy czasowe (147)

  • Jak wyglÄ…dajÄ… diagramy czasowe? (147)
  • Tworzenie diagramu czasowego na podstawie diagramu sekwencji (149)
  • Umieszczanie uczestników na diagramie czasowym (150)
  • Stany (150)
  • Czas (151)
  • Linia stanu uczestnika (153)
  • Zdarzenia i komunikaty (155)
  • Ograniczenia czasowe (156)
  • Rozmieszczanie uczestników na diagramie czasowym (158)
  • Notacja alternatywna (159)
  • Co dalej? (163)

10. Uzupełnianie obrazu interakcji: przeglądowe diagramy interakcji (165)

  • Części przeglÄ…dowego diagramu interakcji (165)
  • Modelowanie przypadku użycia za pomocÄ… przeglÄ…dowego diagramu interakcji (167)
  • Co dalej? (173)

11. Modelowanie struktury wewnętrznej klasy: struktury złożone (175)

  • Struktury wewnÄ™trzne (176)
  • Prezentacja sposobu użycia klasy (182)
  • Prezentacja wzorców przy użyciu diagramów współpracy (183)
  • Co dalej? (187)

12. Zarządzanie częściami systemu oraz ich współużytkowanie: diagramy komponentów (189)

  • Czym jest komponent? (189)
  • Prosty komponent w jÄ™zyku UML (190)
  • UdostÄ™pniane oraz wymagane interfejsy komponentu (191)
  • Prezentacja współdziaÅ‚ania komponentów (193)
  • Klasy realizujÄ…ce komponent (194)
  • Porty oraz struktura wewnÄ™trzna (196)
  • Widoki czarnej oraz biaÅ‚ej skrzynki (199)
  • Co dalej? (200)

13. PorzÄ…dkowanie modelu: pakiety (201)

  • Pakiety (202)
  • Przestrzenie nazw oraz klasy odwoÅ‚ujÄ…ce siÄ™ do siebie (204)
  • Widoczność elementów (206)
  • ZależnoÅ›ci pomiÄ™dzy pakietami (206)
  • Importowanie oraz używanie pakietów (207)
  • ZarzÄ…dzanie zależnoÅ›ciami pomiÄ™dzy pakietami (210)
  • Stosowanie pakietów do porzÄ…dkowania przypadków użycia (211)
  • Co dalej? (212)

14. Modelowanie stanu obiektów: diagramy maszyny stanowej (213)

  • Podstawy (214)
  • Stany (215)
  • PrzejÅ›cia (216)
  • Stany programu (219)
  • Zaawansowane zachowanie stanu (220)
  • Stany zÅ‚ożone (222)
  • Zaawansowane pseudostany (223)
  • SygnaÅ‚y (224)
  • Maszyny stanowe protokoÅ‚u (225)
  • Co dalej? (225)

15. Modelowanie wdrożenia systemu: diagramy wdrożenia (227)

  • Wdrażanie prostego systemu (227)
  • Wdrażanie oprogramowania: artefakty (229)
  • Czym jest wÄ™zeÅ‚? (232)
  • WÄ™zÅ‚y sprzÄ™towe oraz Å›rodowiska uruchomieniowego (232)
  • Komunikacja pomiÄ™dzy wÄ™zÅ‚ami (234)
  • Specyfikacje wdrożenia (235)
  • Kiedy stosować diagram wdrożenia? (236)
  • Co dalej? (237)

A Język ograniczeń obiektowych (239)

B Dostosowywanie UML-a: profile (247)

C Historia UML-a (253)

Skorowidz (259)

Dodaj do koszyka UML 2.0. Wprowadzenie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.