ZarzÄ…dzanie kryzysem w social media - Helion
ISBN: 978-83-246-8954-5
stron: 288, Format: ebook
Data wydania: 2013-11-19
Księgarnia: Helion
Cena książki: 19,95 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,95 zł)
Kryzys - brzmi strasznie, ale dobrze zarządzany, może przerodzić się w sukces!
JeÅ›li wydaje Ci siÄ™, że czwarta wÅ‚adza to media, mylisz siÄ™. Teraz to social media sÄ… siÅ‚Ä… sprawczÄ…, która buduje i niszczy kariery, wynosi marki na szczyty popularnoÅ›ci lub równa je z ziemiÄ…. Social media to broÅ„ obosieczna - bywajÄ… źródÅ‚em kryzysów, ale także sposobem na ich pokonanie. Najważniejsza jest informacja: zabawna, oburzajÄ…ca, interesujÄ…ca. Im bardziej kontrowersyjna i noÅ›na, tym szybciej dotrze do tysiÄ™cy Twoich klientów. JeÅ›li myÅ›lisz, że Twojej marce nic nie grozi, lepiej przygotuj siÄ™ na kryzys. Zdarza siÄ™ on każdemu: i rzetelnym producentom, i perfekcyjnym usÅ‚ugodawcom. Nie myli siÄ™ tylko ten, kto nic nie robi, wiÄ™c prÄ™dzej czy później popeÅ‚nisz bÅ‚Ä…d lub natkniesz siÄ™ na pierwszego niezadowolonego klienta. A stÄ…d do kryzysu tylko jeden krok…
Sama myśl o wpadnięciu w jego epicentrum budzi grozę, prawda? A przecież wcale nie musi! Możesz świetnie przygotować się na sytuacje kryzysowe i dowiedzieć się, jak wyjść z nich z tarczą. Jeśli Twoja marka jest obecna na Facebooku, Twitterze czy innym profilu społecznościowym albo jeśli wiesz, że aktywni w tych mediach są Twoi klienci - a są tam na pewno - warto poznać zasady tej wirtualnej gry. Pierwsze prawo kryzysu w social media: zwykle zaczyna się tuż przed weekendem!
Monika Czaplicka - w branży social media dziaÅ‚a od siedmiu lat. Specjalizuje siÄ™ w marketingu szeptanym i WOMM oraz przygotowywaniu strategii marketingowych. Od kilku lat jest zwiÄ…zana z portalem Socjomania.pl. Jej interesujÄ…ce wystÄ…pienia na konferencjach branżowych cieszÄ… siÄ™ powszechnym uznaniem. WyksztaÅ‚cenie socjologiczne, zdobyte w trakcie studiów w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, umożliwia jej analizowanie danych i obserwowanie sieci z ciekawej perspektywy. Pracuje dla klientów z różnych dziedzin, ale jej fascynacjÄ… pozostajÄ… wyzwania, takie jak kryzysy.
Osoby które kupowały "Zarządzanie kryzysem w social media", wybierały także:
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym 24,64 zł, (6,90 zł -72%)
- Socjotechnika. Sztuka zdobywania władzy nad umysłami. Wydanie II 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Internet mo 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
- Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie II poszerzone 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
Spis treści
Zarządzanie kryzysem w social media eBook -- spis treści
Wstęp (7)
1. Teoretycznie zamiast "dzień dobry" (9)
- Kryzys... (9)
- ...media społecznościowe... (10)
- Jeśli nie Facebook, to co? (12)
- ...kryzys w social media (12)
2. Poradnik (15)
- Praktycznie o teorii (15)
- SkÄ…d siÄ™ biorÄ… kryzysy w social media? (15)
- Różne przyczyny kryzysów (16)
- Efekt śnieżnej kuli (reakcja łańcuchowa) (23)
- Efekt krÄ™gów na wodzie (25)
- Dlaczego akurat w weekendy? (25)
- Przebieg kryzysu (26)
- Pierwsze 24 godziny (27)
- Crisis management - zarzÄ…dzanie kryzysem (28)
- Jak reagować na kryzys? (30)
- Zasada 5P (32)
- Schemat narzędzi kryzysowych (33)
- It's hard to say "I'm sorry" (34)
- Kryzysiki i inne problemiki - zagwozdki (35)
- Już kryzys czy jeszcze zagwozdka? (36)
- Cztery kroki, żeby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia kryzysu (37)
- Przeciwdziałaj z głową (38)
- Dlaczego potrzebujesz nowego podejścia? (42)
- Rewolucja w komunikacji (42)
- Social media dla mediów (44)
- Social media i PR (45)
- Zmiana - kryzysy tradycyjne a nowe kryzysy (46)
- Dowód na istnienie (48)
- Nie taki kryzys straszny, jak go malujÄ… (50)
- Rodzaje kryzysów (51)
- Kryzysy postowania (53)
- Pięć sposobów radzenia sobie z negatywnymi komentarzami (54)
- Wkurzony klient - czego nie robić? (56)
- Do czego można wykorzystywać social media jako markę (59)
- Bezpieczeństwo przede wszystkim (61)
- Słowa, słowa, słowa... i obrazy (61)
- It's all about reputation (63)
- Oczywiste oczywistości (64)
- Pięć podstawowych rzeczy potrzebnych przed kryzysem (65)
- Dziesięć bÅ‚Ä™dów popeÅ‚nianych przed kryzysem (66)
- Osiem bÅ‚Ä™dów w kryzysie (68)
- ZespóÅ‚ antykryzysowy (69)
- Mity o kryzysie (70)
- Osiem nieprzyjemnych faktów o kryzysach (i jeden przyjemny) (71)
- Po chiÅ„sku "kryzys" skÅ‚ada siÄ™ z dwóch znaków: niebezpieczeÅ„stwa i szansy (71)
- Reagować czy nie? (72)
- Konflikt: rozdmuchać czy milczeć? (74)
- Jest kryzys. Co dalej? (75)
- Nie panikuj! (76)
- Nawet najdÅ‚uższa podróż zaczyna siÄ™ od jednego kroku (78)
- Ja sam! (79)
- Hashtagi (79)
- Do kogo należą konta "firmowe"? (80)
- Kryzysowe SEO (82)
- Jeśli firma nie traktuje Cię jako swojego najważniejszego klienta, to znaczy, że nie jest Ciebie warta! (83)
- Klient nie zawsze ma racjÄ™ (84)
- Marketing rekomendacji (85)
- Zero moment of truth (85)
- Fan, czyli kto? (87)
- Po co Ci adwokaci (ambasadorzy) marki i jak ich pozyskać? (89)
- Kryzys? Oczywiście! (92)
- Jeśli nie ma mnie w social media, to nic mi nie zrobią (99)
- Haters gonna hate (99)
- Customer experience (100)
- Teoria konsumenckiej góry lodowej narzekania (101)
- Gdzie jesteÅ›? (a gdzie CiÄ™ nie ma?) (101)
3. Badania kryzysów (103)
- Na świecie (103)
- Badanie strategii kryzysowych (105)
- W Polsce (107)
4. Manual antykryzysowy (111)
- Zanim ruszy lawina (111)
- Lista kontrolna przed kryzysem (112)
- Przykładowe zapisy (113)
5. Social media guideline (115)
- Pracownik jest częścią marki firmy (115)
- Cienka czerwona linia (116)
- Przykładowy dokument (szkic) (118)
6. Narzędzia (121)
- Monitoring sieci (121)
- Co należy monitorować? (126)
- Statystyki Facebooka (127)
7. Kryzysy w Polsce (131)
- Fashionelka vs Schaffashoes (131)
- Zabawa z Dotpayem (136)
- Serwis Allegro pada (140)
- Empik naciÄ…gacz? (145)
- "Czym zaskoczył Cię ostatnio Orange?" (147)
- ACTA by Wedel (151)
- Jestem WaszÄ… Ex (156)
- Logo Nikona pod ostrzałem (158)
- Cieć Virgin Mobile Polska (i PR Playa) (164)
- HTC Żal (167)
- Malaga, Tiki Taki i robaki (169)
- Graffiti Adidasa (173)
- Czerwony tatar z pozwem i worek z Sokołowa (178)
- Lodowy tron (186)
- GÄ…beczka od HP (190)
- Play i Socializer (192)
- Asus obraża klienta (195)
- nc+ (198)
- Kaszka ze szkÅ‚em od Nestlé (208)
- Kominek vs Dr. Oetker (211)
- Afera zbożowo-betonowa (216)
- "Uważam Rze" (220)
- Ostatni posiłek Bielucha (223)
- Bank error (226)
- W skrócie (230)
- Kontent kryzysogenny (przykłady) (235)
8. Kryzysy na świecie (243)
- KitKat Killer (243)
- Nikon i jego sprzęt (246)
- Olej się wylał BP (248)
- "Fuj" w Domino's Pizza (251)
- Homofobiczny Amazon? (Amazonfail) (254)
- SimCity (257)
- Burger King i Jeep zhakowane (Twitter) (260)
- Stop Eurostar (263)
- Rachunek dla Applebee's (265)
- Ford (269)
- Wylizane muszelki Taco Bell (271)
- Dell Hell (273)
- Zwolnienia w HMV (275)
- W skrócie (277)
Na pożegnanie (279)
Słowniczek z przymrużeniem oka (281)
Bibliografia (285)