reklama - zainteresowany?

Zarys metodyki wspierającej naukę projektowania systemów informacyjnych - Helion

Zarys metodyki wspierającej naukę projektowania systemów informacyjnych
ebook
Autor: Ewa Stemposz Andrzej Jodłowski Alina Stasiecka
ISBN: 978-83-631-0366-8
stron: 560, Format: ebook
Data wydania: 2017-01-18
Księgarnia: Helion

Cena książki: 31,50 zł

Dodaj do koszyka Zarys metodyki wspierającej naukę projektowania systemów informacyjnych

Tagi: UML - Programowanie

Publikacja została przygotowana z myślą o osobach interesujących się modelowaniem
i/lub projektowaniem, a w szczególności dla tych, którzy zajmują się analizą wymagań na
systemy informacyjne i aktualnie wykorzystują albo planują wykorzystywać w przyszłości
popularny obiektowy graficzny język UML. Opracowanie to może być również użyteczne
dla osób prowadzących działalność związaną z modelowaniem i/lub projektowaniem,w
ramach innych dziedzin problemowych. Przez osoby interesujÄ…ce siÄ™ rozumiane sÄ… tu
zarówno osoby uczące się, nauczające, jak i osoby podejmujące ten rodzaj aktywności w
życiu zawodowym. Uogólniając, zaprezentowana w rozdziale pierwszym publikacji metodyka,
zarówno jeśli chodzi o schemat struktury zasobów, jak i określenie sposobów
postępowania w trakcie nauczania, może być wykorzystana w nauczaniu w innych dziedzinach
niekoniecznie związanych z informatyka czy z symulowaniem środowiska, do nauczania
tzw. umiejetności miękkich, za jakie można uznać modelowanie/projektowanie.
Publikacja może stanowić także pomoc dydaktyczna do przedmiotów związanych
z analiza i projektowaniem systemów informacyjnych. W aspekcie tego przeznaczenia,
szczególnie przydatne są rozdziały poświecone jedenastu zadaniom, dla których dołączono
przykładowe rozwiązania, omówienia błędów oraz opisy zdań w aspekcie ich
użyteczności w procesie nauczania. Innym ważnym celem, ze względu na powszechne
wykorzystanie UML w organizacjach związanych z produkcja oprogramowania, było
użycie w zadaniach jak największej liczby rodzajów diagramów dostarczanych przez ten
język. Przeważająca wiekszość popularnych pozycji wydawniczych o UML bazuje na
przykładach, które są albo na zbyt wysokim poziomie abstrakcji, albo odnoszą się do
bardzo ograniczonego wycinka dziedziny problemowej. Dotyczy to nie tylko informacji
zwiżzanej z modelowaniem i/lub projektowaniem w ogóle, ale także z wykorzystywaniem
konstrukcji UML. Ostatnim z założonych celów była próba zilustrowania sposobu
budowy oprogramowania z wykorzystaniem najlepszych praktyk zidentyfikowanych na
potrzeby inżynierii oprogramowania, czyli budowę oprogramowania w oparciu o model
iteracyjno-przyrostowy, na bazie architektury opartej na komponentach z wykorzystaniem
modelowania wizualnego.

Dodaj do koszyka Zarys metodyki wspierającej naukę projektowania systemów informacyjnych

 

Osoby które kupowały "Zarys metodyki wspierającej naukę projektowania systemów informacyjnych", wybierały także:

  • JÄ™zyk UML. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie systemów informatycznych
  • JÄ™zyk inżynierii systemów SysML. Architektura i zastosowania. Profile UML 2.x w praktyce
  • UML 2.0 w akcji. Przewodnik oparty na projektach
  • In
  • UML 2.0. Wprowadzenie

Dodaj do koszyka Zarys metodyki wspierającej naukę projektowania systemów informacyjnych

Spis treści

Zarys metodyki wspierającej naukę projektowania systemów informacyjnych eBook -- spis treści

 
Rozdział 1
Zarys metodyki wspierajÄ…cej naukÄ™ projektowania systemów
informacyjnych ......................................................................................................... 3
Ewa Stemposz
Rozdział 2
Fundacja „UFO” .................................................................................. 61
Ewa Stemposz, Alina Stasiecka, Andrzej Jodłowski
Rozdział 3
Wytwórnia porcelany stoÅ‚owej ......................................................... 141
Ewa Stemposz, Alina Stasiecka
Rozdział 4
Dom aukcyjny „Stare auta” .............................................................. 181
Ewa Stemposz, Andrzej Jodłowski
Rozdział 5
System „Najlepsze gry” ..................................................................... 217
Ewa Stemposz, Andrzej Jodłowski
Rozdział 6
Muzeum .............................................................................................. 251
Ewa Stemposz, Andrzej Jodłowski
Rozdział 7
Kwatery do wynajęcia ....................................................................... 279
Ewa Stemposz, Andrzej Jodłowski
Rozdział 8
Osiedlowy klub kartingowy .............................................................. 321
Ewa Stemposz, Andrzej Jodłowski
Rozdział 9
Internetowa książka kucharska ........................................................ 369
Ewa Stemposz, Andrzej Jodłowski
Rozdział 10
Klinika jednego dnia ........................................................................ 415
Ewa Stemposz, Andrzej Jodłowski
Rozdział 11
Hurtownia ......................................................................................... 461
Ewa Stemposz, Alina Stasiecka, Andrzej Jodłowski
Rozdział 12
Klub judo ......................................................................................... 525
Ewa Stemposz, Alina Stasiecka, Andrzej Jodłowski
Bibliografia ............................................................................................................ 557

 
 
Spis treści rozdziału 1
1.1 Wprowadzenie ...................................................................................................... 4
1.2 Model efektywnego nauczania ............................................................................. 5
1.2.1 Podział procesu dydaktycznego na etapy .................................................. 6
1.2.2 Struktura zasobów wykorzystywanych w metodyce ................................. 8
1.2.3 AktywnoÅ›ci wyróżnione w metodyce ...................................................... 12
1.2.4 Aktywność złożona: Zarządzaj grupą tematyczną ................................... 13
1.3 Grupy tematyczne i tematy ................................................................................. 15
1.4 Zgrupowane omówienia najczęściej popeÅ‚nianych bÅ‚Ä™dów − na podstawie
modeli tworzonych przez osoby nauczane/uczÄ…ce siÄ™ .............................................. 21
1.4.1 Omówienia bÅ‚Ä™dów dla grupy: Wprowadzenie do przedmiotu ................ 22
1.4.2 Omówienia bÅ‚Ä™dów dla grupy: Analiza funkcjonalna .............................. 24
1.4.3 Omówienia bÅ‚Ä™dów dla grupy: Analiza strukturalna ............................... 28
1.4.4 Omówienia bÅ‚Ä™dów dla grupy: Analiza dynamiczna ................................ 35
1.5 Polecenia proste .................................................................................................. 37
1.5.1 Polecenia proste dla grupy: Wprowadzenie do przedmiotu ..................... 37
1.5.2 Polecenia proste dla grupy: Analiza funkcjonalna ................................... 38
1.5.3 Polecenia proste dla grupy: Analiza strukturalna .................................... 38
1.5.4 Polecenia proste dla grupy: Analiza dynamiczna ..................................... 42
1.6 Szablony sÅ‚użące do tworzenia opisów zadaÅ„ projektowo/problemowych ........ 43
1.7 Metryki do oceny jakości rozwiązań .................................................................. 46
1.7.1 Metryki do oceny jakości rozwiązań w grupie: Analiza funkcjonalna .... 47
1.7.2 Metryka do oceny jakości rozwiązań w grupie: Analiza strukturalna ..... 50
1.7.3 Metryka do oceny jakości rozwiązań w grupie: Analiza dynamiczna ..... 53
1.8 Wzorzec dokumentacji projektowej ................................................................... 54
1.9 Podsumowanie .................................................................................................... 59

Spis tresci rozdziału 2
1.
2.
 

Dodaj do koszyka Zarys metodyki wspierającej naukę projektowania systemów informacyjnych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.