reklama - zainteresowany?

Zanurz si - Helion

Zanurz si
ebook
Autor: Bradford Tuckfield
Tytuł oryginału: Dive Into Algorithms: A Pythonic Adventure for the Intrepid Beginner
TÅ‚umaczenie: Ludwika Majchrzak
ISBN: 978-83-283-8349-4
stron: 272, Format: ebook
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Książka będzie dostępna od kwietnia 2022

Tagi: Algorytmy - Programowanie

Bez znajomo

 

Zobacz także:

  • Python na maturze. Kurs video. Algorytmy i podstawy j
  • Algorytmy kryptograficzne. Przewodnik po algorytmach w blockchain, kryptografii kwantowej, protoko
  • Informatyk samouk. Przewodnik po strukturach danych i algorytmach dla pocz
  • My
  • Nauka algorytm

Spis treści

Zanurz się w algorytmach. Przygoda dla początkujących odkrywców Pythona eBook -- spis treści

O autorze

O korektorze merytorycznym

Podziękowania

Wstęp

  • Dla kogo jest ta książka?
  • Co znajdziesz w tej książce
  • Konfigurowanie Å›rodowiska
    • Instalacja Pythona w systemie Windows
    • Instalacja Pythona w systemie macOS
    • Instalacja Pythona w systemie Linux
    • Instalacja bibliotek firm trzecich
  • Podsumowanie

1. RozwiÄ…zywanie problemów z użyciem algorytmów

  • PodejÅ›cie analityczne
    • Model Galileusza
    • Metoda rozwiÄ…zywania równaÅ„ z jednÄ… niewiadomÄ…
    • WewnÄ™trzny fizyk
  • PodejÅ›cie algorytmiczne
    • MyÅ›lenie za pomocÄ… karku
    • Zastosowanie algorytmu Chapmana
    • RozwiÄ…zywanie problemów z użyciem algorytmów
  • Podsumowanie

2. Algorytmy na przestrzeni wieków

  • Mnożenie rosyjskich chÅ‚opów
    • RÄ™czne obliczanie algorytmu mnożenia rosyjskich chÅ‚opów
    • Implementacja algorytmu mnożenia rosyjskich chÅ‚opów z użyciem Pythona
  • Algorytm Euklidesa
    • RÄ™czne obliczanie algorytmu Euklidesa
    • Implementacja algorytmu Euklidesa z użyciem Pythona
  • JapoÅ„skie kwadraty magiczne
    • Implementacja kwadratu Lo Shu z użyciem Pythona
    • Implementacja algorytmu Kurushimy z użyciem Pythona
  • Podsumowanie

3. Znajdowanie maksimum i minimum

  • Ustalanie stóp podatkowych
    • Kroki we wÅ‚aÅ›ciwym kierunku
    • Zmiana pojedynczych kroków na algorytm
  • Zastrzeżenia do metody bazujÄ…cej na gradiencie
  • Problem ekstremum lokalnego
    • Edukacja i zarobki z caÅ‚ego życia
    • Wspinanie siÄ™ na wzgórza edukacji - wÅ‚aÅ›ciwe podejÅ›cie
  • Od znajdowania maksimum do znajdowania minimum
  • Optymalizacja w ujÄ™ciu ogólnym
  • Kiedy nie używać algorytmów
  • Podsumowanie

4. Sortowanie i wyszukiwanie

  • Sortowanie przez wstawianie
    • Sortowanie przez wstawianie - wstawianie
    • Sortowanie przez wstawianie - sortowanie
  • Mierzenie wydajnoÅ›ci algorytmu
    • Dlaczego dbamy o wydajność?
    • Precyzyjny pomiar czasu
    • Zliczanie kroków
    • Porównywanie z dobrze znanymi funkcjami
    • Jeszcze wiÄ™cej precyzji
    • Notacja dużego O
  • Sortowanie przez scalanie
    • Scalanie
    • Od scalania do sortowania
  • Sortowanie przez spanie
  • Od sortowania do wyszukiwania
    • Wyszukiwanie binarne
    • Zastosowania wyszukiwania binarnego
  • Podsumowanie

5. Czysta matematyka

  • UÅ‚amki Å‚aÅ„cuchowe
    • Jak wyrazić liczbÄ™ fi
    • WiÄ™cej o uÅ‚amkach Å‚aÅ„cuchowych
    • Algorytm generowania uÅ‚amka Å‚aÅ„cuchowego
    • Od uÅ‚amków dziesiÄ™tnych do uÅ‚amków Å‚aÅ„cuchowych
    • Od uÅ‚amków do pierwiastków
  • Pierwiastki kwadratowe
    • Metoda babiloÅ„ska
    • Pierwiastki kwadratowe w Pythonie
  • Generatory liczb losowych
    • Umożliwienie losowoÅ›ci
    • Liniowe generatory kongruentne
    • Ocena generatora liczb pseudolosowych
    • Testy Diehard do oceny losowoÅ›ci w sekwencji wyjÅ›ciowej generatora
    • Rejestr przesuwajÄ…cy z liniowym sprzężeniem zwrotnym
  • Podsumowanie

6. Zaawansowana optymalizacja

  • Å»ycie komiwojażera
    • SformuÅ‚owanie problemu
    • Mózg kontra mięśnie
    • Algorytm najbliższego sÄ…siada
    • Implementacja algorytmu najbliższego sÄ…siada
    • Poszukiwanie dalszych ulepszeÅ„
    • Algorytmy zachÅ‚anne
    • Funkcja temperatury
  • Symulowane wyżarzanie
    • Strojenie naszego algorytmu
    • Unikanie zbyt dużego pogarszania
    • Umożliwienie powrotu do wczeÅ›niejszego rozwiÄ…zania
    • Testowanie wydajnoÅ›ci
  • Podsumowanie

7. Geometria

  • Problem dyrektora poczty
  • TrójkÄ…ty
    • Podstawy
    • Åšrodek trójkÄ…ta
    • ZwiÄ™kszenie naszych możliwoÅ›ci rysowania
  • Triangulacja Delone
    • Inkrementacyjne generowanie triangulacji Delone
    • Implementacja triangulacji Delone
  • Od Delone do Woronoja
  • Podsumowanie

8. Analiza języka

  • Dlaczego algorytmy przetwarzajÄ…ce jÄ™zyk sÄ… skomplikowane
  • Dodawanie spacji
    • Definiowanie listy sÅ‚ów i wyszukiwanie sÅ‚ów
    • Radzenie sobie ze sÅ‚owami zÅ‚ożonymi
    • Poszukiwanie potencjalnych sÅ‚ów pomiÄ™dzy nastÄ™pujÄ…cymi po sobie spacjami
    • Wykorzystanie korpusu do sprawdzania poprawnoÅ›ci sÅ‚ów
    • Odszukiwanie pierwszej i drugiej części potencjalnego sÅ‚owa
  • DokaÅ„czanie fraz
    • Tokenizacja i tworzenie n-gramów
    • Nasza strategia
    • Znajdowanie potencjalnych n+1-gramów
    • Wybieranie frazy na podstawie czÄ™stoÅ›ci wystÄ™powania
  • Podsumowanie

9. Uczenie maszynowe

  • Drzewa decyzyjne
  • Tworzenie drzewa decyzyjnego
    • Pobranie zbioru danych
    • PrzeglÄ…danie zbioru danych
    • Dzielenie zbioru danych
    • Sprytne dzielenie
    • Wybieranie zmiennych do dzielenia
    • ZwiÄ™kszanie gÅ‚Ä™bokoÅ›ci
  • Ocena jakoÅ›ci drzewa decyzyjnego
    • Problem nadmiernego dopasowania
    • Ulepszenia i udoskonalenia
  • Losowy las decyzyjny
  • Podsumowanie

10. Sztuczna inteligencja

  • Gra w kreski
  • Rysowanie planszy
  • Zapis rozgrywki
  • Podliczanie punktów
  • Drzewa gry i sposób na wygranÄ…
    • Tworzenie drzewa gry
    • Wygrywanie gry
    • Dodawanie ulepszeÅ„
  • Podsumowanie

11. Ruszamy w dal

  • Odkrywanie dalszych możliwoÅ›ci algorytmów
  • Tworzenie chatbota
    • Zamiana sÅ‚ów na wektory liczbowe
    • PodobieÅ„stwo wektorów
  • ZwiÄ™kszanie wydajnoÅ›ci i prÄ™dkoÅ›ci dziaÅ‚ania
  • Algorytmy dla ambitnych
  • RozwiÄ…zywanie najwiÄ™kszych tajemnic

Skorowidz

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.