Zagubiony przedsiębiorca. Brutalnie szczery przewodnik po świecie startupów - Helion
Tytuł oryginału: Lost and Founder: A Painfully Honest Field Guide to the Startup World
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-283-4671-0
stron: 304, Format: ebook
Data wydania: 2019-03-19
Księgarnia: Helion
Cena książki: 24,50 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-24,50 zł)
Przeczytaj wywiad z autorem!
Rand Fishkin, zaÅ‚ożyciel i byÅ‚y prezes Moz, opisuje, w jaki sposób konwencjonalne "mÄ…droÅ›ci" rodem z Doliny Krzemowej sprowadzajÄ… wiele startupów na zÅ‚Ä… drogÄ™. Pisze w sposób przejrzysty i peÅ‚en poczucia humoru, które doceniÅ‚y już setki tysiÄ™cy czytelników jego bloga.
Wszyscy doskonale wiedzą, jak powinna rozwijać się historia startupu: młody, błyskotliwy przedsiębiorca wpada na jakiś świetny pomysł, rzuca studia, pokazuje malkontentom, że się mylą, pokonuje wszelkie przeciwności i staje się przedmiotem zawiści całego świata technologicznego.
Cóż, nie tak to szÅ‚o.
To nie tak, że Randowi Fishkinowi siÄ™ nie udaÅ‚o - po prostu jego historia nie jest aż tak Zuckerbergowska. Moz, firma Randa zajmujÄ…ca siÄ™ oprogramowaniem dla marketerów, osiÄ…ga obecnie przychody na poziomie 45 milionów dolarów rocznie, a sam Rand jest jednym z gÅ‚ównych Å›wiatowych ekspertów w dziedzinie SEO. PrzedsiÄ™wziÄ™cie to i jego twórca potrzebowali jednak piÄ™tnastu lat, aby wejść na ten poziom. Firma Moz nie powstaÅ‚a w pokoju akademika na Harvardzie - wszystko zaczęło siÄ™ od maÅ‚ej firmy rodzinnej, prowadzonej razem z mamÄ…, oraz od wielkich dÅ‚ugów, w jakie oboje popadli.
Fishkin postanowiÅ‚ pokazać Å›wiatu prawdÄ™ o startupach technologicznych, obnażyć wzloty i upadki charakterystyczne dla tego stylu życia, o których wiÄ™kszość prezesów woli nie wspominać. Oto przykÅ‚ady: minimalnie satysfakcjonujÄ…cy produkt może być przyczynÄ… zguby, jeÅ›li zostanie oddany użytkownikom w nieodpowiednim momencie. Przychody i wzrost nie chroniÄ… przed koniecznoÅ›ciÄ… redukcji etatów. Korzystanie z kapitaÅ‚u VC rodzi okreÅ›lone konsekwencje.
Wiedza przedstawiona tu przez Fishkina znajduje zastosowanie w dowolnych realiach biznesowych. Nie ma znaczenia, jak wysoko w hierarchii organizacyjnej siÄ™ znajdujesz, na jakim etapie rozwoju jest Twoja firma oraz czy odnosisz akurat sukcesy, czy masz trudniejszy okres - ta książka pomoże Ci rozwiÄ…zać problemy, z którymi siÄ™ zmagasz. DziÄ™ki niej wyzbÄ™dziesz siÄ™ poczucia, że jesteÅ› z tym wszystkim sam.
Osoby które kupowały "Zagubiony przedsiębiorca. Brutalnie szczery przewodnik po świecie startupów", wybierały także:
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku 93,33 zł, (14,00 zł -85%)
- Stw 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narz 56,00 zł, (14,00 zł -75%)
- Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
Spis treści
Zagubiony przedsiębiorca. Brutalnie szczery przewodnik po świecie startupów eBook -- spis treści
Wprowadzenie. Start-upowe cheaty 7
RozdziaÅ‚ 1. Prawda CiÄ™ wyzwoli (od mnóstwa gównianych sytuacji) 19
RozdziaÅ‚ 2. Dlaczego w Å›wiecie start-upów tak bardzo nie cierpi siÄ™ usÅ‚ug (i dlaczego powinieneÅ› podchodzić do tego inaczej) 35
Rozdział 3. Najwybitniejsi założyciele nie robią tego, co kochają - oni urzeczywistniają wizję 53
Rozdział 4. Uważaj na zwroty 65
Rozdział 5. Niedaleko pada jabłko od jabłoni 73
RozdziaÅ‚ 6. Nie pozyskuj finansowania z niewÅ‚aÅ›ciwych powodów lub od nieodpowiednich ludzi 93
RozdziaÅ‚ 7. No wiÄ™c postanowiÅ‚eÅ› poprosić zupeÅ‚nie obcych ludzi o miliony dolarów 103
Rozdział 8. Możesz założyć start-up należący do najlepszych 5 procent, ale się na tym nie wzbogacić 113
Rozdział 9. Skalowalne marketingowe koła zamachowe są lepsze niż hakowanie wzrostu 123
RozdziaÅ‚ 10. Prawdziwe wartoÅ›ci nie uÅ‚atwiajÄ… zarabiania (przynajmniej w krótkim okresie) 141
RozdziaÅ‚ 11. Å»yj życiem swoich klientów i opiniotwórców (tak start-upy chodzÄ… na skróty) 165
Rozdział 12. Świetne produkty rzadko bywają "minimalnie satysfakcjonujące" 179
RozdziaÅ‚ 13. Czy powinieneÅ› szybko sprzedać swój start-up? Cóż, raczej tak 195
Rozdział 14. Jeśli awansować można tylko na menedżera, to wszyscy mamy p********e 209
Rozdział 15. Wrażliwość ? słabość 221
RozdziaÅ‚ 16. SamoÅ›wiadomość to źródÅ‚o olbrzymiej siÅ‚y 235
Rozdział 17. Koncentracja 249
Posłowie. Ściąga na przyszłość 283
Podziękowania 294
Przypisy 299