Zabawa w programowanie. Język C dla nastolatków - Helion
ISBN: 978-83-283-1491-7
stron: 104, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2015-11-24
Księgarnia: Helion
Cena książki: 14,94 zł (poprzednio: 24,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-9,96 zł)
Napisz sobie swój wÅ‚asny program!
- Zanim rozpoczniesz pracę, czyli jak zainstalować odpowiednie programy
- Bez tych klocków ani rusz, czyli co skÅ‚ada siÄ™ na jÄ™zyk C i jak tego używać
- Im dalej w las, czyli jak stosować bardziej zaawansowane mechanizmy
Programowanie w jÄ™zyku C wcale nie jest tak trudne, jak mogÅ‚oby siÄ™ wydawać. W rzeczywistoÅ›ci może je opanować nawet uczeÅ„ podstawówki, o ile tylko bÄ™dzie pamiÄ™tać o zasadach logiki oraz o przeznaczeniu poszczególnych elementów jÄ™zyka. Dlaczego wiÄ™c tak trudno samemu nauczyć siÄ™ programować? Przyczyna czÄ™sto tkwi w opisie jÄ™zyka programowania — podrÄ™czniki do nauki czyta siÄ™ tak, jakby ich autorzy zapomnieli, dla kogo piszÄ…. JeÅ›li nie masz ochoty przedzierać siÄ™ przez specjalistyczny żargon, ale chcesz programować, ta książka pomoże Ci osiÄ…gnąć cel.
Znajdziesz tu wszystko, czego potrzebuje poczÄ…tkujÄ…cy programista — od wskazówek w kwestii instalacji odpowiednich programów, przez omówienie niezbÄ™dnych komend, staÅ‚ych i zmiennych, aż do tablic i funkcji. Dowiesz siÄ™, jak dziaÅ‚ajÄ… pÄ™tle i operatory, do czego sÅ‚użą struktury i unie, jak dziaÅ‚ajÄ… kompilator, preprocesor i linker. Wreszcie zrozumiesz, o co chodzi z operacjami wyjÅ›cia i wejÅ›cia, a także nauczysz siÄ™ zapewniać bezawaryjne dziaÅ‚anie Twojego programu. I nagle okaże siÄ™, że odkrywasz caÅ‚kiem nowy, fascynujÄ…cy Å›wiat, a porozumienie z Twoim komputerem jest w gruncie rzeczy dziecinnie proste! Sprawdź to!
- Pierwszy program
- Idea bibliotek i funkcji
- Zmienne, stałe i funkcje
- Tablice i pętle
- Instrukcje warunkowe i operatory
- Podstawy logiki
- Operacje wejÅ›cia i wyjÅ›cia, podstawowa obsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów
- Enum i typedef
- Struktury i unie
- Malloc i free oraz stos i sterta
- Operacje na plikach i parametry wejściowe programu
- Preprocesor, kompilator i linker
- Pliki nagÅ‚ówkowe oraz static i extern
Programuj w języku C!
Osoby które kupowały "Zabawa w programowanie. Język C dla nastolatków", wybierały także:
- Learn LLVM 12 157,37 zł, (29,90 zł -81%)
- Learn C Programming - Second Edition 135,91 zł, (29,90 zł -78%)
- LLVM Techniques, Tips, and Best Practices Clang and Middle-End Libraries 135,91 zł, (29,90 zł -78%)
- Learn C Programming 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
- Hands-On Network Programming with C 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
Spis treści
Zabawa w programowanie. Język C dla nastolatków -- spis treści
Rozdział 1. O co tu chodzi? - opanujesz to w tydzień :) (5)
Rozdział 2. Rozpoczęcie pracy - zainstaluj odpowiednie programy (7)
Rozdział 3. Pierwszy program - już programujesz! (13)
Rozdział 4. Biblioteki i funkcje - jak to działa? (19)
Rozdział 5. Zmienne i stałe - niezbędne elementy (23)
Rozdział 6. Trochę więcej o funkcjach i zmiennych - zaczynamy rozwijać skrzydła (27)
Rozdział 7. Tablice - bardzo przydatna sprawa (33)
Rozdział 8. Instrukcje warunkowe - ważne i proste (37)
RozdziaÅ‚ 9. Operatory - tak naprawdÄ™ znasz to już od podstawówki (41)
Rozdział 10. Podstawy logiki. Nuda? Wcale nie! (45)
Rozdział 11. Pętle. Po co to? Po co to? Po co to? (51)
RozdziaÅ‚ 12. Operacje wejÅ›cia i wyjÅ›cia oraz podstawowa obsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów. Nareszcie! (57)
Rozdział 13. enum i typedef - przydatne bajery (63)
Rozdział 14. Struktury i unie. Liczyłem, że coś takiego wymyślono (67)
Rozdział 15. Wskaźniki - pora na małe wyzwanie (71)
RozdziaÅ‚ 16. malloc i free oraz stos i sterta, czyli kilka sÅ‚ów o pamiÄ™ci operacyjnej (75)
Rozdział 17. Operacje na plikach i parametry wejściowe programu - zawsze chciałem to zrobić (79)
Rozdział 18. Preprocesor, kompilator i linker - to tylko groźnie brzmi (83)
RozdziaÅ‚ 19. Pliki nagÅ‚ówkowe oraz static i extern, czyli jak dzielić program i dlaczego? (89)
Rozdział 20. Na koniec: to dopiero początek wspaniałej przygody! :) (95)
Skorowidz (97)