Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer - Helion
ebook
Autor: Mariusz DukaISBN: 978-83-289-0359-3
stron: 496, Format: ebook
Data wydania: 2023-05-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,50 zł (poprzednio: 99,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-49,50 zł)
Osoby które kupowały "Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer", wybierały także:
- Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- Nowoczesny C. Przegl 119,00 zł, (59,50 zł -50%)
- Efektywny C. Wprowadzenie do profesjonalnego programowania 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- Język C. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie VIII 199,00 zł, (99,50 zł -50%)
- J 77,00 zł, (38,50 zł -50%)
Spis treści
Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwerów sieciowych w językach C/C++, MicroPython i Lua na urządzeniach IoT ESP8266, ESP32 i Arduino eBook -- spis treści
Przedmowa
1. URZÄ„DZENIA INTERNETU RZECZY
- 1.1. Platforma Arduino
- 1.1.1. Arduino UNO R3
- 1.1.2. Arduino Nano
- 1.1.3. Arduino Mega 2560 Rev3
- 1.1.4. Arduino Mega 2560 + WiFi ESP8266
- 1.1.5. Podsumowanie
- 1.2. Platforma Espressif
- 1.2.1. ESP-01
- 1.2.2. ESP-M
- 1.2.3. ESP-07
- 1.2.4. ESP-12
- 1.2.5. ESP-15F
- 1.2.6. PÅ‚ytki rozwojowe ESP
- 1.2.7. Tryby pracy moduÅ‚ów
- 1.2.8. Systemy plików SPIFFS i LittleFS
- 1.2.9. Podsumowanie
- 1.3. Pozostałe urządzenia
- 1.3.1. BW16 RTL8720DN
- 1.3.2. SIM800L GSM/GPRS
- 1.3.3. nRF24L01+
- 1.4. Lista zakupów
- 1.4.1. ESP8266 na dobry poczÄ…tek
- 1.4.2. ESP32 dla wymagajÄ…cych
2. OPROGRAMOWANIE
- 2.1. Arduino IDE
- 2.1.1. Instalacja oprogramowania dla ESP8266 i ESP32
- 2.1.2. ObsÅ‚uga systemów plików SPIFFS i LittleFS
- 2.2. PlatformIO IDE
- 2.2.1. Instalacja i konfiguracja
- 2.2.2. Tworzenie nowego projektu
- 2.2.3. ObsÅ‚uga systemów plików SPIFFS i LittleFS
- 2.3. ESPlorer
- 2.4. uPyCraft
- 2.5. uPyLoader
- 2.6. Flash Download Tool
- 2.7. NodeMCU PyFlasher
- 2.8. EM-WiFi Configuration
3. FIRMWARE
- 3.1. Po co aktualizować oprogramowanie układowe?
- 3.2. Aktualizacja oprogramowania
- 3.2.1. Narzędzia do aktualizacji oprogramowania
- 3.2.2. AT
- 3.2.3. MicroPython
- 3.2.4. Lua (NodeMCU)
- 3.3. Kompilowanie oprogramowania
- 3.3.1. AT
- 3.3.2. MicroPython
- 3.3.3. Lua (NodeMCU)
4. PODSTAWY PROGRAMOWANIA
- 4.1. C (Arduino)
- 4.1.1. Struktura kodu źródÅ‚owego
- 4.1.2. Stałe predefiniowane
- 4.1.3. Zmienne i typy danych
- 4.1.4. Konstrukcje warunkowe
- 4.1.5. Pętle
- 4.1.6. Funkcje
- 4.1.7. Zestaw funkcji dla Arduino
- 4.2. MicroPython
- 4.2.1. Struktura kodu źródÅ‚owego
- 4.2.2. Zmienne i typy danych
- 4.2.3. Operacje na plikach
- 4.2.4. Konstrukcje warunkowe
- 4.2.5. Pętle
- 4.2.6. Funkcje
- 4.2.7. Biblioteki programistyczne
- 4.3. Lua
- 4.3.1. Zmienne i typy danych
- 4.3.2. Operacje na plikach
- 4.3.3. Konstrukcje warunkowe
- 4.3.4. Pętle
- 4.3.5. Funkcje
- 4.3.6. Biblioteki programistyczne
5. PROGRAMOWANIE APLIKACJI SIECIOWYCH
- 5.1. Szybki kurs stosowania komend AT
- 5.1.1. Diagnostyka
- 5.1.2. Sieć wi-fi
- 5.1.3. Punkt dostępowy
- 5.1.4. Serwer z obsługą połączeń TCP i UDP
- 5.2. Szybki kurs tworzenia stron WWW
- 5.2.1. Szkielet dokumentu hipertekstowego
- 5.2.2. Stosowanie znaczników HTML w praktyce
- 5.3. Lista zakupów
- 5.4. RTC, Ethernet i karty pamięci
- Projekt 1. Zapis danych z czujników na kartÄ™ SD
- Projekt 2. Zegar czasu rzeczywistego - RTC
- Projekt 3. Dostęp do sieci Ethernet
- 5.5. Wi-fi, Blynk i serwer TCP
- Projekt 4. Serwer TCP i udostępnianie danych
- Projekt 5. Komunikacja TCP z platformÄ… Blynk
- Projekt 6. WÅ‚asna platforma IoT - PHP i SQL
- 5.6. Rozszerzenia dla modułu ESP-01
- Projekt 7. Czujnik temperatury DS18B20
- Projekt 8. Czujnik temperatury DHT11
- Projekt 9. Moduł przekaźnika
- Projekt 10. Kontroler RGB LED
- 5.7. Usługi sieciowe
- Projekt 11. SMTP - powiadomienia e-mail
- Projekt 12. MySQL - transfer danych do bazy SQL
- Projekt 13. FTP - zapis danych na serwerze plików
- Projekt 14. MQTT - protokóÅ‚ komunikacyjny dla IoT
- Projekt 15. DDNS - jedna nazwa przy zmiennym IP
- Projekt 16. SMS - komunikacja przez sieć GSM
- 5.8. Zdalna aktualizacja oprogramowania
- Projekt 17. OTA z Arduino IDE i w linii poleceń
- Projekt 18. Aktualizacja firmware przez WWW
- Projekt 19. Aktualizacja LittleFS przez WWW
- Projekt 20. ElegantOTA - elegancka alternatywa
6. WEB FRAMEWORK - C, MICROPYTHON I LUA
- 6.1. aWOT - serwer w języku C
- 6.1.1. Szkielet serwera WWW
- 6.1.2. Routing
- 6.1.3. ObsÅ‚uga żądaÅ„ HTTP i odpowiedzi do klientów
- Projekt 21. Serwer WWW w frameworku aWOT
- 6.2. Microdot - serwer w języku MicroPython
- 6.2.1. Przygotowanie środowiska pracy
- 6.2.2. Routing
- 6.2.3. Programowanie asynchroniczne i SSL
- 6.2.4. ObsÅ‚uga żądaÅ„ HTTP i odpowiedzi do klientów
- 6.2.5. Szablony dla strony WWW
- Projekt 22. Serwer WWW w frameworku Microdot
- 6.3. Express - serwer w języku Lua
- 6.3.1. Przygotowanie środowiska pracy
- Projekt 23. Serwer WWW we frameworku Express
7. ZAKOŃCZENIE
- 7.1. TrochÄ™ rozrywki z grÄ… Minecraft
- Projekt 24. Serwer gry Minecraft