reklama - zainteresowany?

Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer - Helion

Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer
ebook
Autor: Mariusz Duka
ISBN: 978-83-289-0359-3
stron: 496, Format: ebook
Data wydania: 2023-05-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,50 zł (poprzednio: 99,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-49,50 zł)

Dodaj do koszyka Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer

Tagi: C - Programowanie | C++ - Programowanie | Inne - Programowanie

Internet rzeczy to przyk

Dodaj do koszyka Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer

 

Osoby które kupowały "Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer", wybierały także:

  • JÄ™zyk C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania
  • Nowoczesny C. Przegl
  • Efektywny C. Wprowadzenie do profesjonalnego programowania
  • JÄ™zyk C. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie VIII
  • J

Dodaj do koszyka Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer

Spis treści

Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwerów sieciowych w językach C/C++, MicroPython i Lua na urządzeniach IoT ESP8266, ESP32 i Arduino eBook -- spis treści

Przedmowa

1. URZÄ„DZENIA INTERNETU RZECZY

  • 1.1. Platforma Arduino
    • 1.1.1. Arduino UNO R3
    • 1.1.2. Arduino Nano
    • 1.1.3. Arduino Mega 2560 Rev3
    • 1.1.4. Arduino Mega 2560 + WiFi ESP8266
    • 1.1.5. Podsumowanie
  • 1.2. Platforma Espressif
    • 1.2.1. ESP-01
    • 1.2.2. ESP-M
    • 1.2.3. ESP-07
    • 1.2.4. ESP-12
    • 1.2.5. ESP-15F
    • 1.2.6. PÅ‚ytki rozwojowe ESP
    • 1.2.7. Tryby pracy moduÅ‚ów
    • 1.2.8. Systemy plików SPIFFS i LittleFS
    • 1.2.9. Podsumowanie
  • 1.3. PozostaÅ‚e urzÄ…dzenia
    • 1.3.1. BW16 RTL8720DN
    • 1.3.2. SIM800L GSM/GPRS
    • 1.3.3. nRF24L01+
  • 1.4. Lista zakupów
    • 1.4.1. ESP8266 na dobry poczÄ…tek
    • 1.4.2. ESP32 dla wymagajÄ…cych

2. OPROGRAMOWANIE

  • 2.1. Arduino IDE
    • 2.1.1. Instalacja oprogramowania dla ESP8266 i ESP32
    • 2.1.2. ObsÅ‚uga systemów plików SPIFFS i LittleFS
  • 2.2. PlatformIO IDE
    • 2.2.1. Instalacja i konfiguracja
    • 2.2.2. Tworzenie nowego projektu
    • 2.2.3. ObsÅ‚uga systemów plików SPIFFS i LittleFS
  • 2.3. ESPlorer
  • 2.4. uPyCraft
  • 2.5. uPyLoader
  • 2.6. Flash Download Tool
  • 2.7. NodeMCU PyFlasher
  • 2.8. EM-WiFi Configuration

3. FIRMWARE

  • 3.1. Po co aktualizować oprogramowanie ukÅ‚adowe?
  • 3.2. Aktualizacja oprogramowania
    • 3.2.1. NarzÄ™dzia do aktualizacji oprogramowania
    • 3.2.2. AT
    • 3.2.3. MicroPython
    • 3.2.4. Lua (NodeMCU)
  • 3.3. Kompilowanie oprogramowania
    • 3.3.1. AT
    • 3.3.2. MicroPython
    • 3.3.3. Lua (NodeMCU)

4. PODSTAWY PROGRAMOWANIA

  • 4.1. C (Arduino)
    • 4.1.1. Struktura kodu źródÅ‚owego
    • 4.1.2. StaÅ‚e predefiniowane
    • 4.1.3. Zmienne i typy danych
    • 4.1.4. Konstrukcje warunkowe
    • 4.1.5. PÄ™tle
    • 4.1.6. Funkcje
    • 4.1.7. Zestaw funkcji dla Arduino
  • 4.2. MicroPython
    • 4.2.1. Struktura kodu źródÅ‚owego
    • 4.2.2. Zmienne i typy danych
    • 4.2.3. Operacje na plikach
    • 4.2.4. Konstrukcje warunkowe
    • 4.2.5. PÄ™tle
    • 4.2.6. Funkcje
    • 4.2.7. Biblioteki programistyczne
  • 4.3. Lua
    • 4.3.1. Zmienne i typy danych
    • 4.3.2. Operacje na plikach
    • 4.3.3. Konstrukcje warunkowe
    • 4.3.4. PÄ™tle
    • 4.3.5. Funkcje
    • 4.3.6. Biblioteki programistyczne

5. PROGRAMOWANIE APLIKACJI SIECIOWYCH

  • 5.1. Szybki kurs stosowania komend AT
    • 5.1.1. Diagnostyka
    • 5.1.2. Sieć wi-fi
    • 5.1.3. Punkt dostÄ™powy
    • 5.1.4. Serwer z obsÅ‚ugÄ… poÅ‚Ä…czeÅ„ TCP i UDP
  • 5.2. Szybki kurs tworzenia stron WWW
    • 5.2.1. Szkielet dokumentu hipertekstowego
    • 5.2.2. Stosowanie znaczników HTML w praktyce
  • 5.3. Lista zakupów
  • 5.4. RTC, Ethernet i karty pamiÄ™ci
    • Projekt 1. Zapis danych z czujników na kartÄ™ SD
    • Projekt 2. Zegar czasu rzeczywistego - RTC
    • Projekt 3. DostÄ™p do sieci Ethernet
  • 5.5. Wi-fi, Blynk i serwer TCP
    • Projekt 4. Serwer TCP i udostÄ™pnianie danych
    • Projekt 5. Komunikacja TCP z platformÄ… Blynk
    • Projekt 6. WÅ‚asna platforma IoT - PHP i SQL
  • 5.6. Rozszerzenia dla moduÅ‚u ESP-01
    • Projekt 7. Czujnik temperatury DS18B20
    • Projekt 8. Czujnik temperatury DHT11
    • Projekt 9. ModuÅ‚ przekaźnika
    • Projekt 10. Kontroler RGB LED
  • 5.7. UsÅ‚ugi sieciowe
    • Projekt 11. SMTP - powiadomienia e-mail
    • Projekt 12. MySQL - transfer danych do bazy SQL
    • Projekt 13. FTP - zapis danych na serwerze plików
    • Projekt 14. MQTT - protokóÅ‚ komunikacyjny dla IoT
    • Projekt 15. DDNS - jedna nazwa przy zmiennym IP
    • Projekt 16. SMS - komunikacja przez sieć GSM
  • 5.8. Zdalna aktualizacja oprogramowania
    • Projekt 17. OTA z Arduino IDE i w linii poleceÅ„
    • Projekt 18. Aktualizacja firmware przez WWW
    • Projekt 19. Aktualizacja LittleFS przez WWW
    • Projekt 20. ElegantOTA - elegancka alternatywa

6. WEB FRAMEWORK - C, MICROPYTHON I LUA

  • 6.1. aWOT - serwer w jÄ™zyku C
    • 6.1.1. Szkielet serwera WWW
    • 6.1.2. Routing
    • 6.1.3. ObsÅ‚uga żądaÅ„ HTTP i odpowiedzi do klientów
    • Projekt 21. Serwer WWW w frameworku aWOT
  • 6.2. Microdot - serwer w jÄ™zyku MicroPython
    • 6.2.1. Przygotowanie Å›rodowiska pracy
    • 6.2.2. Routing
    • 6.2.3. Programowanie asynchroniczne i SSL
    • 6.2.4. ObsÅ‚uga żądaÅ„ HTTP i odpowiedzi do klientów
    • 6.2.5. Szablony dla strony WWW
    • Projekt 22. Serwer WWW w frameworku Microdot
  • 6.3. Express - serwer w jÄ™zyku Lua
    • 6.3.1. Przygotowanie Å›rodowiska pracy
    • Projekt 23. Serwer WWW we frameworku Express

7. ZAKOŃCZENIE

  • 7.1. TrochÄ™ rozrywki z grÄ… Minecraft
    • Projekt 24. Serwer gry Minecraft

Dodaj do koszyka Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.