Zaawansowane aplikacje webowe: FRONTEND - Helion

ISBN: 978-83-67989-01-5
stron: 328, Format: ebook
Data wydania: 2025-08-31
Księgarnia: Helion
Cena książki: 44,25 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-14,75 zł)
Osoby które kupowały "Zaawansowane aplikacje webowe: FRONTEND", wybierały także:
- Gray Hat C#. Język C# w kontroli i łamaniu zabezpieczeń 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- ASP.NET Core. Kurs video. Tworzenie REST Web API 48,54 zł, (19,90 zł -59%)
- Programowanie asynchroniczne i równoległe w C#. Kurs video. Poziom podstawowy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- Technologia LINQ. Kurs video. Warsztat pracy z danymi z różnych źródeł 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- Język XAML. Kurs video. Poziom pierwszy. Programowanie aplikacji w WPF 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
Spis treści
Zaawansowane aplikacje webowe: FRONTEND eBook -- spis treści
SPIS TREŚCI
1 SŁOWO WSTĘPU .................................................................................................. 9
1.1 WYMAGANE OPROGRAMOWANIE ....................................................................... 9
1.1.1 Visual Studio Code .................................................................................... 9
1.1.2 Instalacja Visual Studio Code na systemie Windows 11 ........................... 9
1.1.3 Instalacja Visual Studio Code na systemie MacOS ................................. 10
1.1.4 Obsługa programu Visual Studio Code ................................................... 12
2 BIBLIOTEKA JQUERY ...................................................................................... 17
2.1 CZYM JEST JQUERY? ........................................................................................ 17
2.2 FUNKCJE $(DOCUMENT).READY() I $(WINDOW).ON(“LOAD”) .......................... 18
2.3 SELEKTORY ...................................................................................................... 21
2.4 MANIPULACJA ELEMENTAMI ............................................................................ 44
2.4.1 Metoda .on(), zdarzenia klawiatury i myszy oraz okna przeglądarki ...... 63
2.4.2 Efekty i Animacje ..................................................................................... 88
3 FRAMEWORK BOOTSTRAP ......................................................................... 111
3.1 CZYM JEST BOOTSTRAP?................................................................................ 111
3.1.1 System siatki w Bootstrapie ................................................................... 113
3.1.2 Wyrównanie i przesuwanie kolumn w Bootstrapie ................................ 122
3.1.3 Typografia ............................................................................................. 132
3.1.4 Tabele, przyciski i grupy przycisków ..................................................... 142
3.1.5 Paski postępu, spinnery ......................................................................... 162
3.1.6 Paski nawigacyjne (NavBar) ................................................................. 165
3.1.7 Formularze ............................................................................................ 167
4 TYPESCRIPT ..................................................................................................... 179
4.1 CZYM JEST TYPESCRIPT? ............................................................................... 179
4.2 RÓŻNICE MIĘDZY TYPESCRIPT A JAVASCRIPT ............................................... 179
4.3 ŚRODOWISKO ................................................................................................. 180
4.4 PIERWSZY PROJEKT ........................................................................................ 182
4.5 TYPY DANYCH ............................................................................................... 187
4.5.1 Podstawowe typy danych w TypeScript ................................................. 187
4.5.2 Tablice, krotki i typy wyliczeniowe ........................................................ 187
4.5.3 Typy specjalne ....................................................................................... 188
4.6 ZAAWANSOWANE TYPOWANIE ....................................................................... 188
4.6.1 Funkcje .................................................................................................. 188
4.6.2 Obiekty .................................................................................................. 194
4.7 PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE ...................................................................... 200
4.7.1 Klasy i dziedziczenie.............................................................................. 200
4.7.2 Klasy abstrakcyjne, interfejsy i polimorfizm ......................................... 204
4.8 OBSŁUGA BŁĘDÓW I ASYNCHRONICZNOŚĆ ..................................................... 208
4.8.1 Try, catch i finally, czyli obsługa błędów .............................................. 208
4.8.2 Promises, async i await, operacje asynchroniczne ............................... 210
4.8.3 Typowanie asynchronicznych operacji.................................................. 213
4.9 PRZYKŁADOWE PROJEKTY W TYPESCRIPT ..................................................... 214
4.9.1 Gra w “Zgadnij liczbę”......................................................................... 214
4.9.2 Quiz ....................................................................................................... 223
5 ANGULAR .......................................................................................................... 233
5.1.1 Czym jest Angular? ............................................................................... 233
5.1.2 Podstawowe pojęcia w Angularze ......................................................... 233
5.1.3 Instalacja Angulara ............................................................................... 234
5.1.4 Pierwszy projekt .................................................................................... 236
5.1.5 Struktura projektu ................................................................................. 238
5.1.6 Podstawowe komponenty ...................................................................... 240
5.1.7 Wiązania danych ................................................................................... 243
5.1.8 Komunikacja między komponentami ..................................................... 246
5.2 MODUŁY I DYREKTYWY ................................................................................. 256
5.2.1 Moduły i ich rola ................................................................................... 256
5.2.2 Dyrektywy wbudowane .......................................................................... 259
5.2.3 Dyrektywy użytkownika ......................................................................... 263
5.3 ROUTING ........................................................................................................ 266
5.3.1 Konfiguracja tras .................................................................................. 266
5.3.2 Ładowanie modułów (lazy loading) ...................................................... 270
5.3.3 Ochrona tras i autoryzacja ................................................................... 271
5.4 FORMULARZE I WALIDACJA ........................................................................... 277
5.4.1 Formularze ............................................................................................ 277
5.4.2 Walidacja .............................................................................................. 280
5.5 HTTP I KOMUNIKACJA Z BACKENDEM .......................................................... 285
5.5.1 API ........................................................................................................ 285
5.5.2 HTTPClient i żądania http .................................................................... 289
5.5.3 Obsługa błędów i zapytania asynchroniczne ........................................ 292
5.5.4 Interceptory ........................................................................................... 294
5.6 PROJEKTY W ANGULARZE .............................................................................. 300
5.6.1 Kalkulator ............................................................................................. 300
5.6.2 Lista zadań (To-Do-List) ....................................................................... 304