reklama - zainteresowany?

Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym - Helion

Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym
ebook
Autor: Janusz Janczyk
ISBN: 978-8-3801-2651-0
stron: 252, Format: ebook
Data wydania: 2015-08-31
Księgarnia: Helion

Cena książki: 20,16 zł (poprzednio: 25,20 zł)
Oszczędzasz: 20% (-5,04 zł)

Dodaj do koszyka Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym

Tagi: Social Media

Praca zawiera gÅ‚ówne tezy z obszaru nowoczesnych form zarzÄ…dzania i organizacji procesów ksztaÅ‚cenia. Prezentuje genezÄ™ nauczania opartego na nowoczesnych Å›rodkach technicznych, z e-learningiem wÅ‚Ä…cznie. W zakresie teoretycznym i badawczym omawia spoÅ‚eczne i techniczne aspekty upowszechnienia siÄ™ e-learningu w Polsce. Dokonuje deskrypcji znaczenia ICT wzglÄ™dem jej zastosowaÅ„ edukacyjnych w kontekÅ›cie spoÅ‚ecznej asymilacji.

Dodaj do koszyka Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym

 

Osoby które kupowały "Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym", wybierały także:

  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracÄ… na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Socjotechnika. Sztuka zdobywania wÅ‚adzy nad umysÅ‚ami. Wydanie II
  • Twoja firma w social mediach. Podr
  • Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby
  • Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekst

Dodaj do koszyka Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym

Spis treści

Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym eBook -- spis treści

Spis treści

 

Wstęp / 9

 

1. Znaczenie edukacji dla społeczeństwa informacyjnego w kontekście zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnej / 13

1.1. Multimedialny substrat technologiczny społeczeństwa informacyjnego w kontekście edukacji /14

1.1.1. Dorastanie społeczeństwa przedinformacyjnego / 14

1.1.2. Zarys rozwoju społeczeństwa informacyjnego w kontekście technologii informacyjno-komunikacyjnej / 17

1.1.3. Multimedia – technika mediów zintegrowanych / 23

1.1.4. Implikacje stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnej w sferze edukacji / 32

1.2. Znaczenie technologii informacyjno-komunikacyjnej w ksztaÅ‚ceniu ogólnym a dynamika zmian spoÅ‚eczno-ekonomicznych / 43

1.2.1. Globalizacja edukacyjnych źródeÅ‚ informacji i wiedzy – treÅ›ci ksztaÅ‚cenia / 44

1.2.2. Technologia informacyjno-komunikacyjna a „szok informacyjny” / 46

1.2.3. Perspektywy edukacji w kontekście technologii informacyjno-komunikacyjnej / 49

Literatura / 60

 

2. Techniczne i ekonomiczne aspekty dostępu do Internetu / 63

2.1. Szerokopasmowy dostęp do Internetu na przykładzie Polski / 65

2.1.1. Techniczny aspekt szerokopasmowego dostępu do Internetu / 67

2.1.2. Polski rynek szerokopasmowego dostępu do Internetu / 75

2.1.3. Znaczenie łączy światłowodowych dla rozwoju Internetu / 82

2.2. Satelitarne Å‚Ä…cza komunikacyjne dla Internetu / 87

2.2.1. Aspekt techniczny i kierunki rozwoju systemów Å‚Ä…cznoÅ›ci satelitarnej / 90

2.2.2. Rynek satelitarnych usług telekomunikacyjnych / 94

Literatura / 97

 

3. ZwiÄ…zki e-edukacji z koncepcjami behawiorystycznymi, kognitywistycznymi i konstruktywistycznymi / 99

3.1. Uczenie siÄ™ jako reakcja na bodźce – behawioryzm / 103

3.2. Uczenie siÄ™ jako aktywne przyswajanie informacji – procesy poznawcze / 107

3.3. Konstruowanie wiedzy jako podstawa kreatywności w społeczeństwie informacyjnym / 111

Literatura / 114

 

4. Od nauczania programowanego do wirtualnej przestrzeni społecznej Internetu na usługach e-learningu / 116

4.1. Nauczanie wspomagane komputerowo – wprowadzenie do e-learningu / 118

4.1.1. Znaczenie koncepcji nauczania programowanego / 120

4.1.2. Nauczanie wspomagane komputerowo – CAI / 127

4.2. Rozwój form ksztaÅ‚cenia w perspektywie wirtualnej przestrzeni spoÅ‚ecznej Internetu / 131

4.2.1. Kształcenie na odległość a e-learning / 132

4.2.2. Między portalem a platformą w e-learningu / 145

4.2.3. Systemy e-learningowe 3D / 150

4.3. Potencjał e-learningu a transformacje zinstytucjonalizowanej edukacji / 159

Literatura / 164

 

5. Oczekiwania wobec zastosowaÅ„ Internetu w edukacji a rzeczywiste postawy i potrzeby mÅ‚odego pokolenia Polaków / 168

5.1. Pokoleniowość użytkowników Internetu w kontekÅ›cie ekspansji wytworów ICT / 170

5.2. Edukacyjny wymiar Internetu w opiniach młodego pokolenia i jego nauczycieli / 175

5.3. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji – kierunków ksztaÅ‚cenia dla studiów nauczycielsko-informatycznych / 184

5.4. Znaczenie Internetu w życiu pracowników placówek oÅ›wiatowych wyznacznikiem zmian w zinstytucjonalizowanej edukacji / 189

Literatura / 197

 

Aneks / 201

Metodologia stosowana w badaniach własnych / 201

1. Wykorzystanie Internetu w procesie ksztaÅ‚cenia w ramach projektu „Internet w każdej gminie” (IwG) / 203

2. Edukacyjne zasoby Internetu w Polsce utworzone w ramach projektów wdrożeniowych / 206

3. Publiczny dostęp do Internetu w Polsce na przykładzie kawiarenek internetowych / 208

4. WpÅ‚yw Internetu na mÅ‚ode pokolenie w opiniach administratorów kawiarenek internetowych / 209

5. WpÅ‚yw Internetu na mÅ‚ode pokolenie w opiniach mÅ‚odych klientów kawiarenek internetowych / 211

6. Zawartość informacyjna witryn WWW Å›lÄ…skich szkóÅ‚ / 212

7. Przedmiot technologia informacyjna w edukacji gimnazjalnej w zreformowanym szkolnictwie w Polsce / 215

8. Trendy rozwojowe społeczeństwa informacyjnego w Polsce w obszarze wykorzystania ICT / 219

9. OddziaÅ‚ywanie szkolnego Internetu na twórcze zachowania uczniów / 221

10. OddziaÅ‚ywanie szkolnego Internetu na twórcze zachowania uczniów (kontynuacja – uzupeÅ‚nienie) / 222

11. Racjonalność pojmowania „spoÅ‚eczeÅ„stwa informacyjnego” w Å›rodowisku nauczycieli / 224

12. Sfera informacyjna placówek oÅ›wiatowych w zakresie wykorzystania Internetu / 225

13. Awans zawodowy nauczycieli w kontekście usług Internetu / 227

14. Szanse rozwojowe uczniów stwarzane przez zdobycze technologii informacyjno-komunikacyjnej / 228

15. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w zarzÄ…dzaniu publicznymi placówkami oÅ›wiatowymi / 229

16. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym dyrektorów publicznych placówek oÅ›wiatowych (1) / 230

17. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym dyrektorów publicznych placówek oÅ›wiatowych (2) / 231

18. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku ksztaÅ‚cenia (1) / 232

19. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku ksztaÅ‚cenia (2) / 234

20. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku ksztaÅ‚cenia (3) / 235

21. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku ksztaÅ‚cenia (4) / 236

22. Internet w życiu młodzieży gimnazjalnej (pilotażowe) / 237

23. Internet w życiu młodzieży gimnazjalnej (1) / 238

24. Internet w życiu młodzieży gimnazjalnej (2) / 239

25. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym nauczycieli (1) / 240

26. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym nauczycieli (2) / 241

27. WpÅ‚yw Internetu na procesy ksztaÅ‚cenia gimnazjalistów / 242

28. Bezpieczeństwo sieciowe w szkołach / 243

29. Wpływ Internetu na relacje w grupach kształcenia integracyjnego / 245

30. E-learning w życiu osób niepeÅ‚nosprawnych / 246

31. Znaczenie e-learningu dla rozwoju form kształcenia / 247

 

Summary / 249

Zusammenfassung / 249

Dodaj do koszyka Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.