Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym - Helion
ISBN: 978-8-3801-2651-0
stron: 252, Format: ebook
Data wydania: 2015-08-31
Księgarnia: Helion
Cena książki: 6,90 zł (poprzednio: 24,64 zł)
Oszczędzasz: 72% (-17,74 zł)
Praca zawiera gÅ‚ówne tezy z obszaru nowoczesnych form zarzÄ…dzania i organizacji procesów ksztaÅ‚cenia. Prezentuje genezÄ™ nauczania opartego na nowoczesnych Å›rodkach technicznych, z e-learningiem wÅ‚Ä…cznie. W zakresie teoretycznym i badawczym omawia spoÅ‚eczne i techniczne aspekty upowszechnienia siÄ™ e-learningu w Polsce. Dokonuje deskrypcji znaczenia ICT wzglÄ™dem jej zastosowaÅ„ edukacyjnych w kontekÅ›cie spoÅ‚ecznej asymilacji.
Osoby które kupowały "Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym", wybierały także:
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Sztuka zdobywania władzy nad umysłami. Wydanie II 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Internet mo 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
- Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie II poszerzone 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy. Wydanie rozszerzone 34,86 zł, (12,90 zł -63%)
Spis treści
Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym eBook -- spis treści
Spis treści
Wstęp / 9
1. Znaczenie edukacji dla społeczeństwa informacyjnego w kontekście zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnej / 13
1.1. Multimedialny substrat technologiczny społeczeństwa informacyjnego w kontekście edukacji /14
1.1.1. Dorastanie społeczeństwa przedinformacyjnego / 14
1.1.2. Zarys rozwoju społeczeństwa informacyjnego w kontekście technologii informacyjno-komunikacyjnej / 17
1.1.3. Multimedia – technika mediów zintegrowanych / 23
1.1.4. Implikacje stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnej w sferze edukacji / 32
1.2. Znaczenie technologii informacyjno-komunikacyjnej w ksztaÅ‚ceniu ogólnym a dynamika zmian spoÅ‚eczno-ekonomicznych / 43
1.2.1. Globalizacja edukacyjnych źródeÅ‚ informacji i wiedzy – treÅ›ci ksztaÅ‚cenia / 44
1.2.2. Technologia informacyjno-komunikacyjna a „szok informacyjny” / 46
1.2.3. Perspektywy edukacji w kontekście technologii informacyjno-komunikacyjnej / 49
Literatura / 60
2. Techniczne i ekonomiczne aspekty dostępu do Internetu / 63
2.1. Szerokopasmowy dostęp do Internetu na przykładzie Polski / 65
2.1.1. Techniczny aspekt szerokopasmowego dostępu do Internetu / 67
2.1.2. Polski rynek szerokopasmowego dostępu do Internetu / 75
2.1.3. Znaczenie łączy światłowodowych dla rozwoju Internetu / 82
2.2. Satelitarne Å‚Ä…cza komunikacyjne dla Internetu / 87
2.2.1. Aspekt techniczny i kierunki rozwoju systemów Å‚Ä…cznoÅ›ci satelitarnej / 90
2.2.2. Rynek satelitarnych usług telekomunikacyjnych / 94
Literatura / 97
3. ZwiÄ…zki e-edukacji z koncepcjami behawiorystycznymi, kognitywistycznymi i konstruktywistycznymi / 99
3.1. Uczenie siÄ™ jako reakcja na bodźce – behawioryzm / 103
3.2. Uczenie siÄ™ jako aktywne przyswajanie informacji – procesy poznawcze / 107
3.3. Konstruowanie wiedzy jako podstawa kreatywności w społeczeństwie informacyjnym / 111
Literatura / 114
4. Od nauczania programowanego do wirtualnej przestrzeni społecznej Internetu na usługach e-learningu / 116
4.1. Nauczanie wspomagane komputerowo – wprowadzenie do e-learningu / 118
4.1.1. Znaczenie koncepcji nauczania programowanego / 120
4.1.2. Nauczanie wspomagane komputerowo – CAI / 127
4.2. Rozwój form ksztaÅ‚cenia w perspektywie wirtualnej przestrzeni spoÅ‚ecznej Internetu / 131
4.2.1. Kształcenie na odległość a e-learning / 132
4.2.2. Między portalem a platformą w e-learningu / 145
4.2.3. Systemy e-learningowe 3D / 150
4.3. Potencjał e-learningu a transformacje zinstytucjonalizowanej edukacji / 159
Literatura / 164
5. Oczekiwania wobec zastosowaÅ„ Internetu w edukacji a rzeczywiste postawy i potrzeby mÅ‚odego pokolenia Polaków / 168
5.1. Pokoleniowość użytkowników Internetu w kontekÅ›cie ekspansji wytworów ICT / 170
5.2. Edukacyjny wymiar Internetu w opiniach młodego pokolenia i jego nauczycieli / 175
5.3. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji – kierunków ksztaÅ‚cenia dla studiów nauczycielsko-informatycznych / 184
5.4. Znaczenie Internetu w życiu pracowników placówek oÅ›wiatowych wyznacznikiem zmian w zinstytucjonalizowanej edukacji / 189
Literatura / 197
Aneks / 201
Metodologia stosowana w badaniach własnych / 201
1. Wykorzystanie Internetu w procesie ksztaÅ‚cenia w ramach projektu „Internet w każdej gminie” (IwG) / 203
2. Edukacyjne zasoby Internetu w Polsce utworzone w ramach projektów wdrożeniowych / 206
3. Publiczny dostęp do Internetu w Polsce na przykładzie kawiarenek internetowych / 208
4. WpÅ‚yw Internetu na mÅ‚ode pokolenie w opiniach administratorów kawiarenek internetowych / 209
5. WpÅ‚yw Internetu na mÅ‚ode pokolenie w opiniach mÅ‚odych klientów kawiarenek internetowych / 211
6. Zawartość informacyjna witryn WWW Å›lÄ…skich szkóÅ‚ / 212
7. Przedmiot technologia informacyjna w edukacji gimnazjalnej w zreformowanym szkolnictwie w Polsce / 215
8. Trendy rozwojowe społeczeństwa informacyjnego w Polsce w obszarze wykorzystania ICT / 219
9. OddziaÅ‚ywanie szkolnego Internetu na twórcze zachowania uczniów / 221
10. OddziaÅ‚ywanie szkolnego Internetu na twórcze zachowania uczniów (kontynuacja – uzupeÅ‚nienie) / 222
11. Racjonalność pojmowania „spoÅ‚eczeÅ„stwa informacyjnego” w Å›rodowisku nauczycieli / 224
12. Sfera informacyjna placówek oÅ›wiatowych w zakresie wykorzystania Internetu / 225
13. Awans zawodowy nauczycieli w kontekście usług Internetu / 227
14. Szanse rozwojowe uczniów stwarzane przez zdobycze technologii informacyjno-komunikacyjnej / 228
15. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w zarzÄ…dzaniu publicznymi placówkami oÅ›wiatowymi / 229
16. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym dyrektorów publicznych placówek oÅ›wiatowych (1) / 230
17. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym dyrektorów publicznych placówek oÅ›wiatowych (2) / 231
18. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku ksztaÅ‚cenia (1) / 232
19. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku ksztaÅ‚cenia (2) / 234
20. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku ksztaÅ‚cenia (3) / 235
21. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku ksztaÅ‚cenia (4) / 236
22. Internet w życiu młodzieży gimnazjalnej (pilotażowe) / 237
23. Internet w życiu młodzieży gimnazjalnej (1) / 238
24. Internet w życiu młodzieży gimnazjalnej (2) / 239
25. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym nauczycieli (1) / 240
26. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym nauczycieli (2) / 241
27. WpÅ‚yw Internetu na procesy ksztaÅ‚cenia gimnazjalistów / 242
28. Bezpieczeństwo sieciowe w szkołach / 243
29. Wpływ Internetu na relacje w grupach kształcenia integracyjnego / 245
30. E-learning w życiu osób niepeÅ‚nosprawnych / 246
31. Znaczenie e-learningu dla rozwoju form kształcenia / 247
Summary / 249
Zusammenfassung / 249