Windows 8. Programowanie aplikacji z wykorzystaniem C# i XAML - Helion
Tytuł oryginału: Programming Windows: Writing Windows 8 Apps With C# and XAML
Tłumaczenie: Radosław Meryk, Paweł Gonera
ISBN: 978-83-246-7383-4
stron: 1088, Format: 164x239, okładka: miękka
Data wydania: 2013-10-31
Księgarnia: Helion
Cena książki: 129,00 zł
Przewodnik programisty Windows 8!
Sztandarowy produkt giganta z Redmond - Windows 8 - na dobre zagościł na rynku komputerowym. Już po pierwszym uruchomieniu rzuca się w oczy nowy interfejs użytkownika. Kafelki, bo o nich mowa, wzbudziły skrajne emocje. Część użytkowników wyjątkowo polubiła nowy wygląd ekranu, a inni mają problemy z przyzwyczajeniem się do niego. Jedno jest pewne - twórcy aplikacji powinni podążać za trendami wyznaczonymi przez Windows 8 i tworzyć spójne, przejrzyste aplikacje, wykorzystujące potencjał platformy.
Właśnie trzymasz w rękach najlepszą książkę poświęconą programowaniu dla platformy Windows. Jej najnowsze wydanie zostało zaktualizowane o wszystkie nowości, które pojawiły się w Windows 8. W trakcie lektury dowiesz się, co to jest XAML, poznasz jego składnię oraz możliwości. W kolejnych rozdziałach nauczysz się obsługiwać zdarzenia, tworzyć animacje, korzystać z wywołań asynchronicznych oraz wykonywać operacje natywne. Druga część książki zawiera informacje o funkcjach specjalnych: obsłudze urządzeń dotykowych, kamer, drukarek i rysików. Książka ta jest kompletnym przewodnikiem dla wszystkich programistów C# i osób zainteresowanych tym językiem.
Sięgnij po tę książkę i:
- poznaj nowości systemu Windows 8
- zobacz, jak tworzyć interfejs użytkownika Metro
- projektuj aplikacje na ekrany dotykowe
- odnieś sukces na rynku aplikacji dla platformy Windows 8
Twórz najlepsze aplikacje dla systemu Windows 8!
Osoby które kupowały "Windows 8. Programowanie aplikacji z wykorzystaniem C# i XAML", wybierały także:
- Gray Hat C#. Język C# w kontroli i łamaniu zabezpieczeń 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- Windows 8 PL 38,39 zł, (11,90 zł -69%)
- Windows 8.1 PL. Ćwiczenia praktyczne 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- ABC systemu Windows 8 PL 34,06 zł, (10,90 zł -68%)
- Windows od 179,00 zł, (89,50 zł -50%)
Spis treści
Windows 8. Programowanie aplikacji z wykorzystaniem C# i XAML -- spis treści
Wprowadzenie (9)
CZĘŚĆ I. PODSTAWY
Rozdział 1. Znaczniki i kod (21)
- Pierwszy projekt (21)
- Graficzne pozdrowienia (27)
- Manipulowanie tekstem (30)
- Multimedia również (38)
- Alternatywne programy realizowane za pomocą kodu (39)
- Wstawianie grafik za pomocą kodu (43)
- To nawet nie strona (45)
Rozdział 2. Składnia XAML (49)
- Pędzel gradientu w kodzie (49)
- Składnia element-właściwość (52)
- Właściwości ContentProperty (55)
- Właściwość ContentProperty elementu TextBlock (59)
- Współdzielenie pędzli (oraz innych zasobów) (61)
- Zasoby są współdzielone (65)
- Grafika wektorowa (65)
- Rozciąganie tekstu za pomocą elementu Viewbox (75)
- Style (78)
- Trochę o wiązaniu danych (83)
Rozdział 3. Podstawowa obsługa zdarzeń (87)
- Zdarzenie Tapped (87)
- Obsługa zdarzeń routowanych (90)
- Przesłanianie ustawienia Handled (96)
- Wejście, wyrównanie i tła (98)
- Zmiany rozmiaru i orientacji (101)
- Wiązanie danych dla elementów Run? (106)
- Odmierzanie czasu i animacja (108)
Rozdział 4. Prezentacja z wykorzystaniem elementów Panel (117)
- Element Border (118)
- Elementy Rectangle i Ellipse (121)
- Element StackPanel (123)
- Stosy poziome (125)
- Program WhatSize z wiązaniem danych (i elementem Converter) (128)
- Wykorzystanie elementu ScrollViewer (132)
- Osobliwość czy normalność? (138)
- Tworzenie e-booka (140)
- Bardziej wyszukane elementy StackPanel (143)
- Pochodne klasy UserControl (145)
- Tworzenie bibliotek Windows Runtime (147)
- Alternatywa z zawijaniem (150)
- Element Canvas i właściwości załączone (153)
- Właściwość ZIndex (157)
- Osobliwości elementu Canvas (158)
Rozdział 5. Interakcje z kontrolkami (161)
- Specyfika kontrolek (161)
- Suwak do zakresów (163)
- Grid (167)
- Orientacja i współczynniki proporcji (173)
- Slider i konwerter sformatowanego tekstu (176)
- Wskazówki ekranowe i konwersja (177)
- Szkicowanie za pomocą suwaków (179)
- Różne odmiany przycisków (181)
- Definiowanie właściwości zależności (189)
- Znaczniki RadioButton (198)
- Wprowadzanie danych z klawiatury a elementy TextBox (205)
- Dotyk i kontrolka Thumb (208)
Rozdział 6. WinRT i MVVM (215)
- Model MVVM w skrócie (215)
- Powiadomienia wiązań danych (216)
- Warstwa ViewModel w programie ColorScroll (218)
- Skróty składniowe (223)
- Właściwość DataContext (226)
- Wiązania i TextBox (228)
- Przyciski a wzorzec MVVM (233)
- Klasa DelegateCommand (235)
Rozdział 7. Wywołania asynchroniczne (243)
- Wątki i interfejs użytkownika (243)
- Korzystanie z klasy MessageDialog (244)
- Wywołania zwrotne jako funkcje lambda (250)
- Operator await (251)
- Anulowanie operacji asynchronicznej (253)
- Sposoby wykonywania plikowych operacji wejścia-wyjścia (255)
- Lokalny magazyn aplikacji (256)
- Okna dialogowe do wskazywania plików (256)
- Dostęp masowy (257)
- Okna do wskazywania plików i operacje wejścia-wyjścia (257)
- Obsługa wyjątków (262)
- Konsolidacja wywołań asynchronicznych (263)
- Uproszczona obsługa plikowych operacji wejścia-wyjścia (265)
- Problemy związane z cyklem życia aplikacji (267)
- Własne metody asynchroniczne (272)
Rozdział 8. Paski aplikacji i wyskakujące okna (283)
- Implementacja menu kontekstowych (283)
- Wyskakujące okna dialogowe (287)
- Paski aplikacji (290)
- Styl przycisków paska aplikacji (293)
- Wewnątrz czcionki Segoe UI Symbol (298)
- Kontrolki pól wyboru i przełączników na paskach aplikacji (304)
- Pasek aplikacji Notatnika (308)
- Wprowadzenie do programu XAML Cruncher (314)
- Ustawienia aplikacji a warstwa ViewModel (329)
- Element Page aplikacji XAML Cruncher (332)
- Parsowanie znaczników XAML (337)
- Plikowe operacje wejścia-wyjścia w XAML (339)
- Okno dialogowe ustawień (343)
- Więcej niż Windows Runtime (348)
Rozdział 9. Animacje (349)
- Przestrzeń nazw Windows.UI.Xaml.Media.Animation (349)
- Podstawy animacji (350)
- Zmienne animacje (354)
- Inne animacje wartości typu double (359)
- Animowanie właściwości załączanych (366)
- Funkcje łagodzące (369)
- Animacje AII-XAML (378)
- Animowanie własnych klas (382)
- Animacje kluczowych klatek (386)
- Animacje właściwości klasy Object (390)
- Predefiniowane animacje i przejścia (392)
Rozdział 10. Transformacje (397)
- Przegląd informacji o transformacjach (397)
- Obroty (ręczne i animowane) (400)
- Wizualna komunikacja z użytkownikiem (405)
- Translacje (407)
- Grupy transformacji (411)
- Skalowanie (416)
- Tworzenie zegara analogowego (418)
- Pochylenie (424)
- Tworzenie efektów startowych (427)
- Podstawy matematyczne transformacji (428)
- Transformacja Composite (436)
- Transformacje z wykorzystaniem klasy Geometry (438)
- Transformacje z wykorzystaniem klasy Brush (440)
- Gdzie się podział mój element? (444)
- Transformacje rzutów - projekcje (447)
- Obliczanie macierzy Matrix3D (454)
Rozdział 11. Trzy szablony (465)
- Dane w przyciskach (466)
- Podejmowanie decyzji (475)
- Kontrolki kolekcji i rzeczywiste zastosowanie szablonu DataTemplate (479)
- Kolekcje i interfejsy (489)
- Dotyk i zaznaczanie (491)
- Panele i wirtualizacja (496)
- Własne panele (500)
- Tworzenie wykresu słupkowego z wykorzystaniem szablonu (513)
- Kontrolka FlipView (515)
- Szablon ControlTemplate (518)
- Menedżer stanu wizualizacji (528)
- Korzystanie z pliku generic.xaml (535)
- Części szablonu (536)
- Własne kontrolki (544)
- Szablony i kontenery elementów (550)
Rozdział 12. Strony i nawigacja (555)
- Problemy z rozdzielczością ekranu (555)
- Problemy ze skalowaniem (560)
- Widok przyciągnięty (564)
- Zmiana orientacji (569)
- Prosta nawigacja pomiędzy stronami (572)
- Stos powrotu (577)
- Zdarzenia nawigacji i przywracanie stron (579)
- Zapisanie i odtworzenie stanu aplikacji (583)
- Akceleratory nawigacji i przyciski myszy (587)
- Przekazywanie i zwracanie danych (590)
- Standardowe szablony Visual Studio (596)
- Modele widoku i kolekcje (602)
- Grupowanie elementów (620)
CZĘŚĆ II. FUNKCJE SPECJALNE
Rozdział 13. Dotyk itd. (629)
- Przegląd zdarzeń Pointer (630)
- Pierwsze podejście do malowania palcami (633)
- Przechwytywanie wskaźnika (636)
- Edycja z użyciem menu wyskakującego (644)
- Odczyt siły nacisku (647)
- Wygładzanie przewężeń (651)
- Jak zapisać swoje rysunki? (660)
- Realistyczne i surrealistyczne rysowanie palcami (660)
- Pianino dotykowe (663)
- Manipulacje, palce i elementy (668)
- Obsługa inercji (676)
- Kontrolka XYSlider (680)
- Centrowane skalowanie i obroty (686)
- Obroty jednym palcem (690)
Rozdział 14. Mapy bitowe (697)
- Bity pikseli (698)
- Przezroczystość i wstępnie pomnożona alfa (704)
- Pędzel z okrągłym gradientem (709)
- Ładowanie i zapisywanie plików obrazów (716)
- Zmiana głębi kolorów (727)
- Zapisywanie rysunku namalowanego palcami (734)
- Wybór koloru HSL (759)
- Rysowanie odwrotne (770)
- Dostęp do biblioteki obrazów (775)
- Użycie kamery (784)
Rozdział 15. Operacje natywne (791)
- Wprowadzenie do P/Invoke (792)
- Mała pomoc (797)
- Informacja o strefie czasowej (798)
- Komponent Windows Runtime dla DirectX (819)
- DirectWrite a czcionki (821)
- Konfiguracje i platformy (832)
- Interpretacja metryki czcionki (835)
- Rysowanie w obiekcie SurfaceImageSource (841)
Rozdział 16. Tekst sformatowany (855)
- Czcionki prywatne (856)
- Użycie elementu Glyphs (860)
- Pliki czcionek w magazynie lokalnym (862)
- Rozszerzenia typograficzne (866)
- Elementy RichTextBlock oraz Paragraph (867)
- Zaznaczanie w RichTextBlock (871)
- Obsługa nadmiarowego tekstu w RichTextBlock (871)
- Problemy ze stronicowaniem (878)
- Edycja tekstu sformatowanego w RichEditBox (885)
- Własne mechanizmy wprowadzania tekstu (895)
Rozdział 17. Współdzielenie i drukowanie (901)
- Ustawienia i okna wyskakujące (902)
- Współdzielenie danych poprzez schowek (906)
- Panel Udostępnianie (911)
- Proste drukowanie (912)
- Marginesy drukowalne i niedrukowalne (918)
- Proces stronicowania (922)
- Własne właściwości drukowania (929)
- Drukowanie miesięcznego planu pracy (935)
- Drukowanie zakresu stron (944)
- Gdzie można wykonywać czasochłonne zadania? (955)
- Drukowanie grafiki z FingerPaint (956)
Rozdział 18. Sensory i GPS (959)
- Orientacja (959)
- Przyspieszenie, siła, grawitacja i wektory (964)
- Podążaj za kulką (974)
- Dwie północe (979)
- Inklinometr = przyspieszeniomierz + kompas (981)
- OrientationSensor = przyspieszeniomierz + kompas (986)
- Azymut i wysokość (991)
- Mapy oraz kafelki map Bing (1004)
Rozdział 19. Pióro (nazywane również rysikiem) (1019)
- Kolekcje InkManager (1020)
- Atrybuty atramentu (1023)
- Usuwanie i inne rozszerzenia (1029)
- Zaznaczanie pociągnięć (1035)
- Żółty notatnik (1043)
Skorowidz (1061)
O autorze (1088)