reklama - zainteresowany?

Win32ASM. Asembler w Windows - Helion

Win32ASM. Asembler w Windows
Autor: Adam Błaszczyk
ISBN: 83-7361-022-7
stron: 376, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-03-03
Księgarnia: Helion

Cena książki: 44,90 zł

Dodaj do koszyka Win32ASM. Asembler w Windows

Tagi: Asembler - Programowanie

Przekonanie, że programowanie w asemblerze odeszło w przeszłość wraz z opartymi na interfejsie tekstowym systemami w rodzaju DOS i upowszechnieniem się wysokopoziomowych języków programowania takich jak Visual Basic, C++ czy Java, jest błędne. Całkiem spora grupa osób nadal używa asemblera w środowisku Windows. Jeśli chcesz do nich dołączyć, znalazłeś właściwą książkę.

Asembler daje programiście poczucie ogromnej wolności i pełnego panowania nad sprzętem. Dzięki tej książce nauczysz się programować w tym języku, poznasz również cały zestaw aplikacji, które programowanie to ułatwią. W tekście książki znajdziesz wiele przykładów kodu ilustrujących najważniejsze omawiane zagadnienia.

Książka przedstawia:
  • Podstawowe informacje związane z asemblerem: systemy kodowania, zapis liczb i znaków
  • Rejestry i pamięć maszyny z punktu widzenia programisty asemblera, adresowanie
  • Instrukcje asemblera i listę rozkazów procesora
  • Programowanie z użyciem MASM -- Makro Asemblera
  • Użycie programu NMAKE i tworzenie plików Makefile
  • Programowanie w Windows: WinAPI
  • Biblioteki DLL
  • Technologie COM i OLE
  • Zasoby programów Windows

Jeszcze jedna metoda tworzenia programów w Windows, która może zafascynować osoby lubiące "dłubanie w kodzie"? Dlaczego nie! Przeczytaj tę książkę, a sam będziesz mógł ocenić, czy asembler się zdewaluował.

Programowanie w Windows dla wtajemniczonych
  • Poznaj język asembler dla procesorów Intel i kompatybilnych
  • Naucz się używać Windows API z poziomu asemblera
  • Poznaj narzędzia ułatwiające programowanie

Dodaj do koszyka Win32ASM. Asembler w Windows

 

Osoby które kupowały "Win32ASM. Asembler w Windows", wybierały także:

  • Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX
  • Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX
  • Asembler. Podręcznik programisty
  • Asembler. Programowanie
  • Asembler dla procesorów ARM. Podręcznik programisty

Dodaj do koszyka Win32ASM. Asembler w Windows

Spis treści

Win32ASM. Asembler w Windows -- spis treści

Od Autora (9)

Wstęp (11)

Rozdział 1. Zanim zaczniemy na poważnie (15)

  • Platform SDK, MSDN (15)
  • Pakiet Masm32 (16)
  • Narzędziownia (17)

Rozdział 2. Asembler kontra Windows (19)

  • Krótko o różnych rodzinach okienek (19)
  • Gdzie się podziały przerwania? (23)
  • Windows API (24)
  • Windows z perspektywy asemblera (27)

Rozdział 3. Co trzeba wiedzieć? (31)

  • Systemy liczbowe i nie tylko (31)
    • Informacja i system dwójkowy (binarny) (32)
  • Potęgi liczby 2 (33)
  • Jednostki objętości danych (37)
  • Kodowanie liczb (37)
    • NKB (naturalny kod binarny) (40)
    • Kod dwójkowo-dziesiętny BCD (Binary Coded Decimal) (41)
    • Reprezentacja liczb ujemnych (42)
    • Reprezentacja stałoprzecinkowa (45)
    • Reprezentacja zmiennoprzecinkowa (45)
    • Problemy związane z błędami obliczeń (46)
  • Kodowanie znaków (47)
    • ASCII (ISO 646) (47)
    • ASCII rozszerzone (ASCII Extended, HI-ASCII) (47)
    • Polskie znaki diaktryczne w różnych systemach kodowania znaków (54)
    • ASCIIZ (ASCII Zero) (55)
    • Systemy kodowania MBCS (Multibyte Character Set) i DBCS (Double Character Set) (55)
    • Unicode (56)

Rozdział 4. Asembler (63)

  • Z czego składa się typowy program? (63)
  • Program wykonywalny - od środka (70)
  • Gdzie umieszczać kod i dane? (73)
  • Zamiana tekstu programu na kod wykonywalny (74)
  • Procesory 80x86 - krótkie wprowadzenie (77)
  • Pamięć - model płaski (77)
  • Rejestry (80)
    • Rejestry tzw. ogólnego przeznaczenia (80)
    • Rejestr EIP (82)
    • Rejestry segmentowe (82)
    • Rejestr eflags (83)
  • Moment uruchomienia programu (86)
  • Dostęp do pamięci i sposoby jej adresowania (87)
    • Adresowanie bezpośrednie (87)
    • Adresowanie pośrednie (88)
  • Adresowanie a wielkość danych (89)
  • Adresowanie a rejestry segmentowe (90)
  • Adresowanie łańcuchów (91)
  • Instrukcje 32- i 16-bitowe (92)
  • Stos (93)
  • Wywoływanie procedur (94)
    • Przekazywanie parametrów przez rejestry (95)
    • Przekazywanie parametrów przez stos (95)
  • Deklarowanie zmiennych (95)
  • Zmienne, wskaźniki - adresowanie (97)
  • Najważniejsze instrukcje programu (99)
    • Instrukcja mov (99)
    • Para instrukcji push/pop (100)
    • Rozkazy dotyczące operacji na łańcuchach (100)
    • Rozkazy arytmetyczne (101)
    • Etykiety, pętle, skoki (102)
    • Rozkazy związane z procedurami (103)
    • Rozkazy logiczne (105)
    • Rozkazy przesunięć (106)
  • Lista rozkazów IA-32 - opis skrócony (108)
    • Instrukcje transferu danych (108)
    • Instrukcje arytmetyczne (108)
    • Instrukcje porównujące i testujące ustawienie danego bitu (108)
    • Instrukcje arytmetyczne (kod BCD) (109)
    • Instrukcje logiczne (109)
    • Instrukcje przesunięć (109)
    • Instrukcje obrotów (109)
    • Intrukcje operujące na bitach (109)
    • Intrukcje przenoszące kontrolę do innego miejsca w programie (109)
    • Intrukcje operujące na łańcuchach (110)
    • Instrukcje dotyczące rejestru znaczników (110)
    • Instrukcje dotyczące segmentów (110)
    • Instrukcje różne (110)

Rozdział 5. Macro Assembler (131)

  • MASM - Macro Assembler (131)
    • Jak powstają makra? (133)
  • Najważniejsze informacje o makrach (134)
    • Znaki specjalne (134)
    • Zapis liczb (134)
    • Przedefiniowane symbole i funkcje (134)
    • Operatory (136)
    • Makra związane z procesem asemblacji (138)
    • Operatory związane z programowaniem (147)
    • Tworzenie własnych makr (155)
    • Plik macro.inc - przykłady użytecznych makr (155)
  • Słowa zarezerwowane w języku Macro Assembler (169)

Rozdział 6. Pisanie plików makefile - program NMAKE (175)

  • Zawartość pliku projektowego (175)
    • Bloki komentarzy (176)
    • Bloki opisowe (176)
  • Pora na praktykę - budowanie własnych projektów (178)
  • Uniwersalny makefile (plik makefile.mak) (179)

Rozdział 7. Parametry wywołania programów MASM, LINK, RC i NMAKE (185)

  • Parametry wywołania ML.EXE (185)
  • Parametry wywołania LINK.EXE (187)
  • Parametry wywołania RC.EXE (188)
  • Parametry wywołania NMAKE (189)

Rozdział 8. Podstawy programowania Windows (191)

  • Pojęcie okna (192)
  • Komunikaty okna (193)
  • Szkielet aplikacji dialogowej (194)
  • Konsola (195)
  • Podsumowanie (197)

Rozdział 9. Jak korzystać z dokumentacji SDK? (209)

  • Notacja węgierska (209)
  • Funkcje Win API (209)
  • Parametry funkcji Win API (213)
  • Funkcje Unicode kontra funkcje ANSI (215)

Rozdział 10. Win32ASM - graficzny interfejs użytkownika GUI (223)

    • Rola interfejsu użytkownika (223)
    • Elementy interfejsu (225)
    • Zmiany wprowadzone przez Windows XP (226)
    • Wszystko o oknach (226)
    • Menu (262)

Rozdział 11. Zasoby programów Windows (269)

  • Skrypty zasobów w plikach .rc i .res (269)
  • Binaria, czyli zasoby w plikach wykonywalnych (272)
    • Dostęp do zasobów z poziomu programu (273)
    • Jeszcze raz o narzędziach (273)
    • Tworzenie plików z zasobami (274)
    • Piszemy własny edytor tekstu (275)
    • Inne rodzaje zasobów (287)
    • Manifest w Windows XP (288)
    • Zakładka Wersja - informacje o programie (291)

Rozdział 12. WinAPI - najczęściej wykorzystywane funkcje (301)

  • Wersja systemu (301)
  • Odczyt parametrów systemu (301)
  • Dostęp do katalogów systemowych (302)
  • Powiadomienia o zmianach (stanu systemu, jego ustawień lub stanu okna itp.) (303)
  • Dostęp do linii poleceń programu (303)
  • Operacje na liczbach i łańcuchach (305)
  • Pliki w systemie Windows (305)
  • Dostęp do Rejestru (306)
  • Liczniki czasowe (308)

Rozdział 13. Zagadnienia wcale niezaawansowane (309)

  • Biblioteki DLL (309)
  • Haki w systemie Windows (312)
  • Internet (313)
    • Uaktualnianie wersji programu przez internet (313)
    • Piszemy "konia trojańskiego", czyli oprogramowanie typu serwer-klient (317)

Rozdział 14. Technologia COM i kontrolki OLE (331)

  • Obecność na pasku zadań - interfejs ITaskbarList (332)
  • Plik skrótu - interfejs IShellLink (338)
  • Najmniejsza przeglądarka świata - interfejs IWebBrowser2 (340)

Rozdział 15. Materiały pomocnicze (351)

  • Dokumentacja i podręczniki (351)
  • Najważniejsze strony domowe poświęcone Win32ASM (351)
  • Opracowania i literatura dotyczące Win32ASM, WinAPI i tematyki pokrewnej (352)
  • Asemblery, kompilatory, programy łączące (352)
  • Inne (353)
  • Wybrane strony z narzędziami (353)

Rozdział 16. Programy źródłowe (355)

Skorowidz (361)

Dodaj do koszyka Win32ASM. Asembler w Windows

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.