Win32ASM. Asembler w Windows - Helion
ISBN: 83-7361-022-7
stron: 376, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-03-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 44,90 zł
Przekonanie, że programowanie w asemblerze odeszło w przeszłość wraz z opartymi na interfejsie tekstowym systemami w rodzaju DOS i upowszechnieniem się wysokopoziomowych języków programowania takich jak Visual Basic, C++ czy Java, jest błędne. Całkiem spora grupa osób nadal używa asemblera w środowisku Windows. Jeśli chcesz do nich dołączyć, znalazłeś właściwą książkę.
Asembler daje programiście poczucie ogromnej wolności i pełnego panowania nad sprzętem. Dzięki tej książce nauczysz się programować w tym języku, poznasz również cały zestaw aplikacji, które programowanie to ułatwią. W tekście książki znajdziesz wiele przykładów kodu ilustrujących najważniejsze omawiane zagadnienia.
Książka przedstawia:- Podstawowe informacje związane z asemblerem: systemy kodowania, zapis liczb i znaków
- Rejestry i pamięć maszyny z punktu widzenia programisty asemblera, adresowanie
- Instrukcje asemblera i listę rozkazów procesora
- Programowanie z użyciem MASM -- Makro Asemblera
- Użycie programu NMAKE i tworzenie plików Makefile
- Programowanie w Windows: WinAPI
- Biblioteki DLL
- Technologie COM i OLE
- Zasoby programów Windows
Jeszcze jedna metoda tworzenia programów w Windows, która może zafascynować osoby lubiące "dłubanie w kodzie"? Dlaczego nie! Przeczytaj tę książkę, a sam będziesz mógł ocenić, czy asembler się zdewaluował.
Programowanie w Windows dla wtajemniczonych- Poznaj język asembler dla procesorów Intel i kompatybilnych
- Naucz się używać Windows API z poziomu asemblera
- Poznaj narzędzia ułatwiające programowanie
Osoby które kupowały "Win32ASM. Asembler w Windows", wybierały także:
- Roslyn Cookbook 135,91 zł, (29,90 zł -78%)
- PowerShell Advanced Cookbook 88,41 zł, (38,90 zł -56%)
- Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX 75,63 zł, (42,35 zł -44%)
- Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX 77,00 zł, (50,05 zł -35%)
- Asembler. Podręcznik programisty 119,00 zł, (77,35 zł -35%)
Spis treści
Win32ASM. Asembler w Windows -- spis treści
Od Autora (9)
Wstęp (11)
Rozdział 1. Zanim zaczniemy na poważnie (15)
- Platform SDK, MSDN (15)
- Pakiet Masm32 (16)
- Narzędziownia (17)
Rozdział 2. Asembler kontra Windows (19)
- Krótko o różnych rodzinach okienek (19)
- Gdzie się podziały przerwania? (23)
- Windows API (24)
- Windows z perspektywy asemblera (27)
Rozdział 3. Co trzeba wiedzieć? (31)
- Systemy liczbowe i nie tylko (31)
- Informacja i system dwójkowy (binarny) (32)
- Potęgi liczby 2 (33)
- Jednostki objętości danych (37)
- Kodowanie liczb (37)
- NKB (naturalny kod binarny) (40)
- Kod dwójkowo-dziesiętny BCD (Binary Coded Decimal) (41)
- Reprezentacja liczb ujemnych (42)
- Reprezentacja stałoprzecinkowa (45)
- Reprezentacja zmiennoprzecinkowa (45)
- Problemy związane z błędami obliczeń (46)
- Kodowanie znaków (47)
- ASCII (ISO 646) (47)
- ASCII rozszerzone (ASCII Extended, HI-ASCII) (47)
- Polskie znaki diaktryczne w różnych systemach kodowania znaków (54)
- ASCIIZ (ASCII Zero) (55)
- Systemy kodowania MBCS (Multibyte Character Set) i DBCS (Double Character Set) (55)
- Unicode (56)
Rozdział 4. Asembler (63)
- Z czego składa się typowy program? (63)
- Program wykonywalny - od środka (70)
- Gdzie umieszczać kod i dane? (73)
- Zamiana tekstu programu na kod wykonywalny (74)
- Procesory 80x86 - krótkie wprowadzenie (77)
- Pamięć - model płaski (77)
- Rejestry (80)
- Rejestry tzw. ogólnego przeznaczenia (80)
- Rejestr EIP (82)
- Rejestry segmentowe (82)
- Rejestr eflags (83)
- Moment uruchomienia programu (86)
- Dostęp do pamięci i sposoby jej adresowania (87)
- Adresowanie bezpośrednie (87)
- Adresowanie pośrednie (88)
- Adresowanie a wielkość danych (89)
- Adresowanie a rejestry segmentowe (90)
- Adresowanie łańcuchów (91)
- Instrukcje 32- i 16-bitowe (92)
- Stos (93)
- Wywoływanie procedur (94)
- Przekazywanie parametrów przez rejestry (95)
- Przekazywanie parametrów przez stos (95)
- Deklarowanie zmiennych (95)
- Zmienne, wskaźniki - adresowanie (97)
- Najważniejsze instrukcje programu (99)
- Instrukcja mov (99)
- Para instrukcji push/pop (100)
- Rozkazy dotyczące operacji na łańcuchach (100)
- Rozkazy arytmetyczne (101)
- Etykiety, pętle, skoki (102)
- Rozkazy zwiÄ…zane z procedurami (103)
- Rozkazy logiczne (105)
- Rozkazy przesunięć (106)
- Lista rozkazów IA-32 - opis skrócony (108)
- Instrukcje transferu danych (108)
- Instrukcje arytmetyczne (108)
- Instrukcje porównujące i testujące ustawienie danego bitu (108)
- Instrukcje arytmetyczne (kod BCD) (109)
- Instrukcje logiczne (109)
- Instrukcje przesunięć (109)
- Instrukcje obrotów (109)
- Intrukcje operujÄ…ce na bitach (109)
- Intrukcje przenoszÄ…ce kontrolÄ™ do innego miejsca w programie (109)
- Intrukcje operujące na łańcuchach (110)
- Instrukcje dotyczące rejestru znaczników (110)
- Instrukcje dotyczące segmentów (110)
- Instrukcje różne (110)
Rozdział 5. Macro Assembler (131)
- MASM - Macro Assembler (131)
- Jak powstajÄ… makra? (133)
- Najważniejsze informacje o makrach (134)
- Znaki specjalne (134)
- Zapis liczb (134)
- Przedefiniowane symbole i funkcje (134)
- Operatory (136)
- Makra zwiÄ…zane z procesem asemblacji (138)
- Operatory zwiÄ…zane z programowaniem (147)
- Tworzenie własnych makr (155)
- Plik macro.inc - przykłady użytecznych makr (155)
- Słowa zarezerwowane w języku Macro Assembler (169)
Rozdział 6. Pisanie plików makefile - program NMAKE (175)
- Zawartość pliku projektowego (175)
- Bloki komentarzy (176)
- Bloki opisowe (176)
- Pora na praktykę - budowanie własnych projektów (178)
- Uniwersalny makefile (plik makefile.mak) (179)
Rozdział 7. Parametry wywołania programów MASM, LINK, RC i NMAKE (185)
- Parametry wywołania ML.EXE (185)
- Parametry wywołania LINK.EXE (187)
- Parametry wywołania RC.EXE (188)
- Parametry wywołania NMAKE (189)
Rozdział 8. Podstawy programowania Windows (191)
- Pojęcie okna (192)
- Komunikaty okna (193)
- Szkielet aplikacji dialogowej (194)
- Konsola (195)
- Podsumowanie (197)
Rozdział 9. Jak korzystać z dokumentacji SDK? (209)
- Notacja węgierska (209)
- Funkcje Win API (209)
- Parametry funkcji Win API (213)
- Funkcje Unicode kontra funkcje ANSI (215)
Rozdział 10. Win32ASM - graficzny interfejs użytkownika GUI (223)
- Rola interfejsu użytkownika (223)
- Elementy interfejsu (225)
- Zmiany wprowadzone przez Windows XP (226)
- Wszystko o oknach (226)
- Menu (262)
Rozdział 11. Zasoby programów Windows (269)
- Skrypty zasobów w plikach .rc i .res (269)
- Binaria, czyli zasoby w plikach wykonywalnych (272)
- Dostęp do zasobów z poziomu programu (273)
- Jeszcze raz o narzędziach (273)
- Tworzenie plików z zasobami (274)
- Piszemy własny edytor tekstu (275)
- Inne rodzaje zasobów (287)
- Manifest w Windows XP (288)
- Zakładka Wersja - informacje o programie (291)
Rozdział 12. WinAPI - najczęściej wykorzystywane funkcje (301)
- Wersja systemu (301)
- Odczyt parametrów systemu (301)
- Dostęp do katalogów systemowych (302)
- Powiadomienia o zmianach (stanu systemu, jego ustawień lub stanu okna itp.) (303)
- Dostęp do linii poleceń programu (303)
- Operacje na liczbach i łańcuchach (305)
- Pliki w systemie Windows (305)
- Dostęp do Rejestru (306)
- Liczniki czasowe (308)
Rozdział 13. Zagadnienia wcale niezaawansowane (309)
- Biblioteki DLL (309)
- Haki w systemie Windows (312)
- Internet (313)
- Uaktualnianie wersji programu przez internet (313)
- Piszemy "konia trojańskiego", czyli oprogramowanie typu serwer-klient (317)
Rozdział 14. Technologia COM i kontrolki OLE (331)
- Obecność na pasku zadań - interfejs ITaskbarList (332)
- Plik skrótu - interfejs IShellLink (338)
- Najmniejsza przeglądarka świata - interfejs IWebBrowser2 (340)
Rozdział 15. Materiały pomocnicze (351)
- Dokumentacja i podręczniki (351)
- Najważniejsze strony domowe poświęcone Win32ASM (351)
- Opracowania i literatura dotyczÄ…ce Win32ASM, WinAPI i tematyki pokrewnej (352)
- Asemblery, kompilatory, programy Å‚Ä…czÄ…ce (352)
- Inne (353)
- Wybrane strony z narzędziami (353)
Rozdział 16. Programy źródłowe (355)
Skorowidz (361)