reklama - zainteresowany?

Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX - Helion

Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX

MIEJSCE 10 na liście TOP 20
Autor: Jo Van Hoey
Tytuł oryginału: Beginning x64 Assembly Programming: From Novice to AVX Professional
Tłumaczenie: Grzegorz Werner
ISBN: 978-83-289-0109-4
stron: 415, Format: 165x235, okładka: mi
Data wydania: 2023-08-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 50,05 zł (poprzednio: 77,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-26,95 zł)

Dodaj do koszyka Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX

Tagi: Asembler - Programowanie

Nauka programowania w asemblerze bywa frustruj

Dodaj do koszyka Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX

 

Osoby które kupowały "Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX", wybierały także:

  • Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX
  • Asembler. Programowanie
  • Asembler dla procesorów ARM. Podręcznik programisty
  • Asembler. Leksykon kieszonkowy
  • Praktyczny kurs asemblera. Wydanie II

Dodaj do koszyka Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX

Spis treści

Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX -- spis treści

O autorze

O recenzencie technicznym

Wprowadzenie

Zanim zaczniesz

Rozdział 1. Twój pierwszy program

  • Edycja, asemblacja, konsolidowanie i uruchamianie (lub debugowanie)
  • Struktura programu w asemblerze
    • Sekcja .data
    • Sekcja .bss
    • Sekcja .txt
  • Podsumowanie

Rozdział 2. Liczby binarne, liczby szesnastkowe i rejestry

  • Krótkie wprowadzenie do liczb binarnych
    • Liczby całkowite
    • Liczby zmiennoprzecinkowe
  • Krótkie wprowadzenie do rejestrów
    • Rejestry ogólnego przeznaczenia
    • Rejestr wskaźnika instrukcji (rip)
    • Rejestr flag
    • Rejestry xmm i ymm
  • Podsumowanie

Rozdział 3. Analizowanie programu za pomocą debugera: GDB

  • Rozpoczynanie debugowania
  • Do dzieła!
  • Kilka dodatkowych poleceń GDB
  • Nieco ulepszona wersja programu hello, world
  • Podsumowanie

Rozdział 4. Twój następny program: żyje i ma się dobrze!

  • Analiza programu
  • Wypisywanie
  • Podsumowanie

Rozdział 5. Asembler jest oparty na logice

  • NOT
  • OR
  • XOR
  • AND
  • Podsumowanie

Rozdział 6. Data Display Debugger

  • Praca z DDD
  • Podsumowanie

Rozdział 7. Skoki i pętle

  • Instalowanie SimpleASM
  • Używanie SASM
  • Podsumowanie

Rozdział 8. Pamięć

  • Eksplorowanie pamięci
  • Podsumowanie

Rozdział 9. Arytmetyka liczb całkowitych

  • Wprowadzenie do arytmetyki liczb całkowitych
  • Badanie instrukcji arytmetycznych
  • Podsumowanie

Rozdział 10. Stos

  • Jak działa stos
  • Monitorowanie stosu
  • Podsumowanie

Rozdział 11. Arytmetyka zmiennoprzecinkowa

  • Pojedyncza i podwójna precyzja
  • Kodowanie z liczbami zmiennoprzecinkowymi
  • Podsumowanie

Rozdział 12. Funkcje

  • Pisanie prostej funkcji
  • Więcej funkcji
  • Podsumowanie

Rozdział 13. Wyrównanie stosu i ramka stosu

  • Wyrównanie stosu
  • Więcej o ramkach stosu
  • Podsumowanie

Rozdział 14. Funkcje zewnętrzne

  • Budowanie i konsolidowanie funkcji
  • Rozszerzanie pliku makefile
  • Podsumowanie

Rozdział 15. Konwencje wywoływania

  • Argumenty funkcji
  • Układ stosu
  • Zachowywanie rejestrów
  • Podsumowanie

Rozdział 16. Operacje bitowe

  • Podstawy
  • Arytmetyka
  • Podsumowanie

Rozdział 17. Manipulacje bitowe

  • Inne sposoby modyfikowania bitów
  • Zmienna bitflags
  • Podsumowanie

Rozdział 18. Makra

  • Pisanie makr
  • Narzędzie objdump
  • Podsumowanie

Rozdział 19. Konsolowe wejście-wyjście

  • Praca z wejściem-wyjściem
  • Jak radzić sobie z przepełnieniem bufora
  • Podsumowanie

Rozdział 20. Plikowe wejście-wyjście

  • Wywołania systemowe
  • Obsługa plików
  • Asemblacja warunkowa
  • Instrukcje do obsługi plików
  • Podsumowanie

Rozdział 21. Wiersz poleceń

  • Dostęp do argumentów wiersza polecenia
  • Debugowanie wiersza poleceń
  • Podsumowanie

Rozdział 22. Od C do asemblera

  • Pisanie pliku źródłowego C
  • Pisanie kodu asemblera
  • Podsumowanie

Rozdział 23. Asembler wplatany

  • Podstawowy asembler wplatany
  • Rozszerzony asembler wplatany
  • Podsumowanie

Rozdział 24. Łańcuchy

  • Przenoszenie łańcuchów
  • Porównywanie i skanowanie łańcuchów
  • Podsumowanie

Rozdział 25. Identyfikowanie procesora

  • Instrukcja cpuid
  • Instrukcja test
  • Podsumowanie

Rozdział 26. SIMD

  • Dane skalarne i upakowane
  • Dane niewyrównane i wyrównane
  • Podsumowanie

Rozdział 27. Rejestr mxcsr

  • Manipulowanie bitami mxcsr
  • Analiza programu
  • Podsumowanie

Rozdział 28. SSE - wyrównanie danych

  • Przykład z niewyrównanymi danymi
  • Przykład z wyrównanymi danymi
  • Podsumowanie

Rozdział 29. SSE - upakowane liczby całkowite

  • Instrukcje SSE operujące na liczbach całkowitych
  • Analiza kodu
  • Podsumowanie

Rozdział 30. SSE - manipulowanie łańcuchami

  • Bajt sterujący imm8
  • Używanie bajta sterującego imm8
    • Bity 0. i 1.
    • Bity 2. i 3.
    • Bity 4. i 5.
    • Bit 6.
    • Bit 7.
  • Flagi
  • Podsumowanie

Rozdział 31. Wyszukiwanie znaku

  • Określanie długości łańcucha
  • Wyszukiwanie w łańcuchach
  • Podsumowanie

Rozdział 32. Porównywanie łańcuchów

  • Długość niejawna
  • Długość jawna
  • Podsumowanie

Rozdział 33. Przetasowania

  • Pierwsze spojrzenie na tasowanie
  • Tasowanie z dystrybucją
  • Tasowanie z odwracaniem
  • Tasowanie z rotacją
  • Tasowanie bajtów
  • Podsumowanie

Rozdział 34. SSE - maski łańcuchowe

  • Wyszukiwanie znaków
  • Wyszukiwanie zakresu znaków
  • Wyszukiwanie podłańcucha
  • Podsumowanie

Rozdział 35. AVX

  • Test obsługi AVX
  • Przykładowy program AVX
  • Podsumowanie

Rozdział 36. AVX - operacje macierzowe

  • Przykładowe obliczenia na macierzach
  • Wypisywanie macierzy: printm4x4
  • Mnożenie macierzy: multi4x4
  • Odwracanie macierzy: inverse4x4
    • Twierdzenie Cayleya-Hamiltona
    • Algorytm Leverriera
    • Kod
  • Podsumowanie

Rozdział 37. Transpozycja macierzy

  • Przykładowy kod do transpozycji macierzy
  • Wersja z odpakowywaniem
  • Wersja z tasowaniem
  • Podsumowanie

Rozdział 38. Optymalizacja wydajności

  • Wydajność obliczeń związanych z transpozycją macierzy
  • Wydajność obliczania śladu macierzy
  • Podsumowanie

Rozdział 39. Witaj, świecie Windows

  • Pierwsze kroki
  • Pisanie kodu
  • Debugowanie
  • Wywołania systemowe
  • Podsumowanie

Rozdział 40. Używanie Windows API

  • Wyjście konsolowe
  • Budowanie okien
  • Podsumowanie

Rozdział 41. Funkcje w Windows

  • Używanie więcej niż czterech argumentów
  • Praca z wartościami zmiennoprzecinkowymi
  • Podsumowanie

Rozdział 42. Funkcje wariadyczne

  • Funkcje wariadyczne w Windows
  • Mieszanie wartości
  • Podsumowanie

Rozdział 43. Pliki w Windows

  • Podsumowanie

Posłowie. Co dalej?

Skorowidz

Dodaj do koszyka Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.