reklama - zainteresowany?

WPF i Material Design. Od podstaw do tworzenia praktycznych aplikacji - Helion

WPF i Material Design. Od podstaw do tworzenia praktycznych aplikacji
ebook
Autor: Rafa
ISBN: 978-83-289-3244-9
stron: 328, Format: ebook
Księgarnia: Helion

Cena książki: 89,00 zł

Książka będzie dostępna od lipca 2025

Tagi: .NET - Programowanie | Funkcjonalno | Inne - Programowanie | XAML - Programowanie

Zacznij programowa

Spis treści

WPF i Material Design. Od podstaw do tworzenia praktycznych aplikacji eBook -- spis treści

Wstęp

O autorze

Wstęp do WPF

  • Czym jest WPF?
  • Dlaczego WPF?
    • Połączenie prostoty i możliwości
    • Rozwój poprzez społeczność
    • Dojrzałość i ilość dostępnej dokumentacji
    • WPF nadal jest dość popularny!
  • WPF kontra inne technlogie w .NET
    • WPF kontra WinForms
    • WPF kontra MAUI
    • WPF kontra Avalonia

Przygotowanie środowiska

  • Instalacja .NET i WPF
  • Przygotowanie środowiska programistycznego
  • Utworzenie projektu

Podstawy WPF

  • XAML i C#
  • Kontrolki i elementy WPF
    • Nasza pierwsza kontrolka
    • O zdarzeniach
    • Panele
    • Najważniejsze kontrolki
    • Dodatkowe właściwości
  • Dodatkowe zdarzenia
  • Okna i strony

Zaawansowane zagadnienia WPF

  • Konwencja wypisywania właściwości elementów XAML
  • Okna dialogowe
  • Style i szablony
    • O stylach
    • Jak odwoływać się do zasobów w WPF
    • Inne zasoby
    • Szablony
    • Triggery
  • Animacje
  • Data binding
  • Własne kontrolki
  • Asynchroniczność w WPF
  • Zaawansowane właściwości kontrolek tekstowych
  • Implementacja poruszania oknem
  • Ustawianie ikonki aplikacji

Material Design w WPF

  • Czym jest Material Design?
  • Instalacja Material Design
    • Pakiety Material Design
    • Demo kontrolek Material Design
  • Ikonki Material Design
  • Kontrolki Material Design
    • Podstawowe kontrolki
    • Kontrolki wyświetlające dane
    • Style kontrolek
    • Kolory w Material Design
    • Właściwości dołączone
  • Motywy Material Design

Tworzenie praktycznych aplikacji

  • Struktura aplikacji
  • Projektowanie UI/UX
    • Spójność wizualna interfejsu
    • Intuicyjność i łatwość obsługi
    • Dostosowanie i dostępność
    • Responsywność i płynność działania
    • Estetyka i atrakcyjność wizualna
  • Własne okna
  • Prosty przykład aplikacji
  • Polecenia
    • Czym są polecenia?
    • Dlaczego polecenia, a nie zdarzenia?
    • Przykład poleceń
  • Architektura MVVM
    • Czym jest MVVM?
    • Jaka korzyść płynie z MVVM?
    • Biblioteki MVVM
  • Prosty przykład aplikacji MVVM
  • Lokalizacja interfejsu użytkownika
  • Publikowanie aplikacji WPF
    • Publikowanie skompilowanej aplikacji
    • Publikowanie aplikacji w Microsoft Store
  • Przykład aplikacji - sklep internetowy
    • Dodanie większej liczby przedmiotów
    • Zmiana ikonki w kontrolce w zależności od kategorii
    • Dodatkowy element koszyka z zakupami
    • Dodatkowe kategorie w oknie głównym
  • Pomysły na kolejne aplikacje
    • System rezerwacji lotów
    • Gra w statki
    • Aplikacja do rysowania

Bibliografia

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.