reklama - zainteresowany?

Visual C++ dla programujących w Visual Basicu - Helion

Visual C++ dla programujących w Visual Basicu
Autor: Bill Locke
Tytuł oryginału: Visual C++ for VB Programmers
Tłumaczenie: Przemysław Steć
ISBN: 83-7197-793-X
stron: 400, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-10-28
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka Visual C++ dla programujących w Visual Basicu

Tagi: Visual Basic - Programowanie | Visual C++ - Programowanie

C i C++ to języki dla profesjonalnych programistów, którzy nie znoszą ograniczeń. Za ich ogromne możliwości (w C/C++ napisano większość systemów operacyjnych i aplikacji użytkowych, jakie są obecnie wykorzystywane) trzeba jednak zapłacić słoną cenę: nie jest łatwo nauczyć się C/C++, a jeszcze trudniej jest w nich efektywnie programować. Dlatego nie są one polecane jako narzędzia dla początkujących. Skoro jednak -- jak sugeruje tytuł tej książki -- znasz już Visual Basic, pierwsze kroki masz już za sobą.

Dla chcącego nic trudnego, zwłaszcza, że współczesne, wizualne środowiska programistyczne, takie jak Visual C++ Microsoftu, ułatwiają tworzenie i uruchamianie aplikacji. Dodatkowo, na rynku pojawił się kolejny język z rodziny C: C#. Znosi on wiele trudności, jakie stawiały przed programistą C i C++, stanowiąc jednocześnie podstawowy język w technologii .NET, polecanej przez Microsoft jako przyszłościowy model tworzenia aplikacji, także sieciowych.

C, C++, C# -- więcej możliwości, więcej satysfakcji:

  • Podstawy języków C i C++
  • Różnice między C a Visual Basic
  • C++ a Windows
  • Pisanie bibliotek DLL
  • Komponenty COM, formanty ActiveX, technologia .NET
  • Programowanie w języku C#

Dodaj do koszyka Visual C++ dla programujących w Visual Basicu

 

Osoby które kupowały "Visual C++ dla programujących w Visual Basicu", wybierały także:

  • Visual Basic 2008. Warsztat programisty
  • Visual Basic 2010. Od podstaw
  • ASP.NET 4 z wykorzystaniem C# i VB. Zaawansowane programowanie
  • Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV
  • Zrozumieć Excela. VBA - makra i funkcje

Dodaj do koszyka Visual C++ dla programujących w Visual Basicu

Spis treści

Visual C++ dla programujących w Visual Basicu -- spis treści

O Autorze (11)

Wstęp (13)

Rozdział 1. Najpierw trochę historii (17)

  • Historia Visual Basica i C++ (19)
    • Środowisko 16-bitowe (19)
    • Środowisko 32-bitowe (24)
    • .NET (26)
  • Znaczenie języka Visual Basic (27)
    • Mocne strony Visual Basica (27)
    • Słabości języka Visual Basic (28)
  • Znaczenie języka C++ (30)
    • Mocne strony C++ (30)
    • Słabości języka C++ (31)
  • Język C# (32)

Rozdział 2. Podstawy języka C (33)

  • Elementy leksykalne (34)
    • Słowa kluczowe (34)
    • Identyfikatory (36)
    • Stałe (37)
    • Literały (40)
    • Predefiniowane stałe i makropolecenia (42)
  • Struktura (43)
    • Dyrektywy (43)
    • Struktura programu (52)
    • Czas życia (53)
    • Zakres i widoczność (53)
  • Funkcje (56)
    • Prototypy (56)
    • Definicje (57)
    • Wywoływanie funkcji (58)
    • main, wmain, DllMain (58)
    • Wskaźniki funkcji (60)
  • Podsumowanie (60)

Rozdział 3. Programowanie w języku C (61)

  • Zmienne oraz dane (62)
    • Specyfikatory oraz kwalifikatory typu (62)
    • Zmienne oraz ich deklaratory (63)
    • Inicjalizacja (73)
  • Wyrażenia (76)
    • Operatory oraz ich priorytety (76)
    • Priorytety operatorów (78)
    • Konwersje i rzutowanie typów (81)
  • Instrukcje (86)
    • Instrukcje przypisania (86)
    • Instrukcje sterujące przebiegiem programu (87)
    • Pętle (90)
  • Podsumowanie (92)

Rozdział 4. Podstawy języka C++ (93)

  • Elementy leksykalne (94)
    • Słowa kluczowe języka C++ (94)
    • Identyfikatory (97)
    • Stałe oraz literały (97)
  • Struktura (97)
    • Dyrektywy (98)
    • Zakres, widoczność oraz czas życia (100)
    • Łączność (101)
  • Funkcje (102)
    • Prototypy (102)
    • Zmienna liczba parametrów (102)
    • Przeciążanie funkcji (103)
  • Zmienne oraz dane (104)
    • RTTI - informacja o typie czasu wykonania (105)
    • Definicje oraz deklaracje w języku C++ (106)
    • Zmienne oraz ich deklaratory (108)
    • Przestrzeń nazw (110)
  • Wyrażenia (112)
    • Operatory (112)
    • Rzutowanie typów (116)
  • Instrukcje (117)
    • Obsługa błędów (117)
    • Obsługa wyjątków języka C++ (118)
    • Strukturalna obsługa wyjątków (120)
  • Podsumowanie (120)

Rozdział 5. Klasy w języku C++ (121)

  • Klasy (121)
    • Pojęcia dotyczące programowania obiektowego (122)
    • Podstawowe informacje o klasach (123)
    • Nazwy (124)
    • Składowe klasy (125)
    • Zmienne składowe (126)
    • Funkcje składowe (126)
    • Sterowanie dostępem do składowych (136)
    • Funkcje zaprzyjaźnione (137)
  • Klasy pochodne (138)
    • Podstawy (139)
    • Wielokrotne klasy bazowe (143)
    • Deklaracja using (147)
    • Klasy abstrakcyjne (149)
  • Podsumowanie (149)

Rozdział 6. Język C++ a Windows (151)

  • Jak działa system Windows (152)
    • Procesy oraz wątki (152)
    • Podsystem komunikatów (152)
  • Jak działa program dla Windows (157)
    • Klasa Window (157)
    • Tworzenie głównego okna (157)
    • Usługi podstawowe (158)
    • GDI (167)
  • Podsumowanie (172)

Rozdział 7. Biblioteki DLL w języku C (173)

  • Kurs tworzenia prostej biblioteki DLL w języku C (174)
    • Tworzenie biblioteki DLL z wykorzystaniem Visual C++ (174)
    • Eksportowanie funkcji z biblioteki DLL (175)
    • Tworzenie prototypu funkcji (177)
    • Definiowanie treści funkcji (178)
    • Uruchamianie Visual Basica z poziomu środowiska C++ (179)
    • Deklarowanie i wywoływanie funkcji z poziomu Visual Basica (182)
    • Testowanie kodu C++ (184)
    • Podsumowanie kursu (186)
  • Przekazywanie zmiennych liczbowych (186)
    • Typy całkowite 4-bajtowe (Long) (186)
    • Typy całkowite 2-bajtowe (Integer) (188)
    • Typy rzeczywiste 4-bajtowe (Single) (188)
    • Typy rzeczywiste 8-bajtowe (Double) (189)
    • Typ logiczny (Boolean) (189)
    • Typ Currency (190)
  • Korzystanie z danych łańcuchowych (190)
    • Przekazywanie łańcuchów w formacie języka C (ByVal) (190)
    • Obsługa łańcuchów typu BSTR (191)
    • Przekazywanie tablic bajtów (193)
  • Przekazywanie i używanie struktur (typów UDT) (194)
  • Przekazywanie i używanie zmiennych wariantowych (198)
  • Przekazywanie i używanie tablic (199)
  • Format Unicode a ANSI (201)
  • Podsumowanie (203)

Rozdział 8. Biblioteki DLL w języku C - praktyczne przykłady (205)

  • Biblioteki typów a biblioteki DLL (205)
    • Kurs tworzenia biblioteki DLL zawierającej informacje biblioteki typów (206)
    • Kilka ciekawych cech pliku IDL (210)
  • Dodawanie zasobów do biblioteki DLL (212)
  • Przykłady biblioteki DLL w języku C (213)
    • Subclassing (213)
    • Rozszerzenie możliwości programu instalacyjnego InstallShield (218)
    • Rozszerzone procedury przechowywane (219)
    • Wywołania zwrotne, haki i inne paskudztwa (225)
  • Podsumowanie (228)

Rozdział 9. Komponenty i kontrolki (229)

  • Podstawowe wiadomości na temat komponentów (230)
  • Komponenty a dziedziczenie (230)
    • Dziedziczenie - definicja (231)
    • Abstrakcja (231)
    • Kapsułkowanie (231)
    • Polimorfizm (232)
    • Dziedziczenie (232)
    • Delegacja (233)
    • Agregacja (234)
  • COM (235)
    • Interfejsy (235)
  • Niestandardowe kontrolki (240)
  • Metody wykorzystywane do tworzenia kontrolek (242)
    • Visual Basic 5 oraz 6 (242)
    • MFC (243)
    • Visual Studio .NET (243)
  • Kontrolki ATL w szczegółach (244)
    • Tworzenie projektu kontrolki (244)
    • Dodawanie właściwości (252)
    • Dodawanie metod (258)
    • Implementacja zdarzeń (260)
    • Mapy komunikatów systemu Windows (261)
    • Obsługa myszy (262)
    • Obsługa klawiatury (267)
    • Strony właściwości (269)
    • Poprawna trwałość właściwości (274)
    • Właściwości wyliczeniowe (278)
    • Kategoryzacja właściwości (283)
    • Zwracanie błędów (285)
    • Bezpieczny w kontekście inicjalizacji i wykonywania skryptów (285)
    • Licencjonowanie (286)
    • Interfejs ISimpleFrame (287)
  • Tworzenie kontrolki w oparciu o kontrolkę Windows (291)
  • Złożone kontrolki (293)

Rozdział 10. Podstawy języka C# (297)

  • System typów języka C# (298)
    • Typy wartościowe w praktyce (298)
    • Typy referencyjne (302)
    • Opakowywanie i odpakowywanie (304)
  • Koncepcje programistyczne (305)
    • Przestrzenie nazw (305)
    • Instrukcje (308)
    • Operatory (312)
  • Tablice (314)
  • Struktury (316)
  • Klasy (319)
    • Klasa Object (320)
    • Metody (321)
    • Właściwości (325)
    • Operatory (326)
    • Dziedziczenie (331)
  • Interfejsy (333)
  • Delegaty (335)
  • Podsumowanie (336)

Rozdział 11. Język C# w praktyce (337)

  • Kontrolki Windows Forms w języku C# (337)
    • Tworzenie projektu obiektu sterującego (338)
    • Programowanie kontrolki (339)
  • Elementy kontrolki (349)
    • Przestrzenie nazw (349)
    • Właściwości i metody (350)
    • Zdarzenia (353)
    • Pomoc na etapie projektowania (356)
    • Rysowanie (363)
  • Podsumowanie (364)

Dodatek A Słowniczek (365)

Dodatek B Tabele kodów znaków (369)

Dodatek C Słowa kluczowe języka C oraz C++ (373)

Skorowidz (377)

Dodaj do koszyka Visual C++ dla programujących w Visual Basicu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.