Visual C++ dla programujących w Visual Basicu - Helion
Tytuł oryginału: Visual C++ for VB Programmers
Tłumaczenie: Przemysław Steć
ISBN: 83-7197-793-X
stron: 400, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-10-28
Księgarnia: Helion
Cena książki: 45,00 zł
C i C++ to języki dla profesjonalnych programistów, którzy nie znoszą ograniczeń. Za ich ogromne możliwości (w C/C++ napisano większość systemów operacyjnych i aplikacji użytkowych, jakie są obecnie wykorzystywane) trzeba jednak zapłacić słoną cenę: nie jest łatwo nauczyć się C/C++, a jeszcze trudniej jest w nich efektywnie programować. Dlatego nie są one polecane jako narzędzia dla początkujących. Skoro jednak -- jak sugeruje tytuł tej książki -- znasz już Visual Basic, pierwsze kroki masz już za sobą.
Dla chcącego nic trudnego, zwłaszcza, że współczesne, wizualne środowiska programistyczne, takie jak Visual C++ Microsoftu, ułatwiają tworzenie i uruchamianie aplikacji. Dodatkowo, na rynku pojawił się kolejny język z rodziny C: C#. Znosi on wiele trudności, jakie stawiały przed programistą C i C++, stanowiąc jednocześnie podstawowy język w technologii .NET, polecanej przez Microsoft jako przyszłościowy model tworzenia aplikacji, także sieciowych.
C, C++, C# -- więcej możliwości, więcej satysfakcji:
- Podstawy języków C i C++
- Różnice między C a Visual Basic
- C++ a Windows
- Pisanie bibliotek DLL
- Komponenty COM, formanty ActiveX, technologia .NET
- Programowanie w języku C#
Osoby które kupowały "Visual C++ dla programujących w Visual Basicu", wybierały także:
- Microsoft Visual Basic 2010 Krok po kroku 92,25 zł, (36,90 zł -60%)
- ASP.NET 4 z wykorzystaniem C# i VB. Zaawansowane programowanie 199,00 zł, (109,45 zł -45%)
- Visual Basic 2008. Warsztat programisty 146,34 zł, (81,95 zł -44%)
- Visual Basic 2010. Od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV 69,00 zł, (51,75 zł -25%)
Spis treści
Visual C++ dla programujących w Visual Basicu -- spis treści
O Autorze (11)
Wstęp (13)
Rozdział 1. Najpierw trochę historii (17)
- Historia Visual Basica i C++ (19)
- Środowisko 16-bitowe (19)
- Środowisko 32-bitowe (24)
- .NET (26)
- Znaczenie języka Visual Basic (27)
- Mocne strony Visual Basica (27)
- Słabości języka Visual Basic (28)
- Znaczenie języka C++ (30)
- Mocne strony C++ (30)
- Słabości języka C++ (31)
- Język C# (32)
Rozdział 2. Podstawy języka C (33)
- Elementy leksykalne (34)
- Słowa kluczowe (34)
- Identyfikatory (36)
- Stałe (37)
- Literały (40)
- Predefiniowane stałe i makropolecenia (42)
- Struktura (43)
- Dyrektywy (43)
- Struktura programu (52)
- Czas życia (53)
- Zakres i widoczność (53)
- Funkcje (56)
- Prototypy (56)
- Definicje (57)
- Wywoływanie funkcji (58)
- main, wmain, DllMain (58)
- Wskaźniki funkcji (60)
- Podsumowanie (60)
Rozdział 3. Programowanie w języku C (61)
- Zmienne oraz dane (62)
- Specyfikatory oraz kwalifikatory typu (62)
- Zmienne oraz ich deklaratory (63)
- Inicjalizacja (73)
- Wyrażenia (76)
- Operatory oraz ich priorytety (76)
- Priorytety operatorów (78)
- Konwersje i rzutowanie typów (81)
- Instrukcje (86)
- Instrukcje przypisania (86)
- Instrukcje sterujące przebiegiem programu (87)
- Pętle (90)
- Podsumowanie (92)
Rozdział 4. Podstawy języka C++ (93)
- Elementy leksykalne (94)
- Słowa kluczowe języka C++ (94)
- Identyfikatory (97)
- Stałe oraz literały (97)
- Struktura (97)
- Dyrektywy (98)
- Zakres, widoczność oraz czas życia (100)
- Łączność (101)
- Funkcje (102)
- Prototypy (102)
- Zmienna liczba parametrów (102)
- Przeciążanie funkcji (103)
- Zmienne oraz dane (104)
- RTTI - informacja o typie czasu wykonania (105)
- Definicje oraz deklaracje w języku C++ (106)
- Zmienne oraz ich deklaratory (108)
- Przestrzeń nazw (110)
- Wyrażenia (112)
- Operatory (112)
- Rzutowanie typów (116)
- Instrukcje (117)
- Obsługa błędów (117)
- Obsługa wyjątków języka C++ (118)
- Strukturalna obsługa wyjątków (120)
- Podsumowanie (120)
Rozdział 5. Klasy w języku C++ (121)
- Klasy (121)
- Pojęcia dotyczące programowania obiektowego (122)
- Podstawowe informacje o klasach (123)
- Nazwy (124)
- Składowe klasy (125)
- Zmienne składowe (126)
- Funkcje składowe (126)
- Sterowanie dostępem do składowych (136)
- Funkcje zaprzyjaźnione (137)
- Klasy pochodne (138)
- Podstawy (139)
- Wielokrotne klasy bazowe (143)
- Deklaracja using (147)
- Klasy abstrakcyjne (149)
- Podsumowanie (149)
Rozdział 6. Język C++ a Windows (151)
- Jak działa system Windows (152)
- Procesy oraz wątki (152)
- Podsystem komunikatów (152)
- Jak działa program dla Windows (157)
- Klasa Window (157)
- Tworzenie głównego okna (157)
- Usługi podstawowe (158)
- GDI (167)
- Podsumowanie (172)
Rozdział 7. Biblioteki DLL w języku C (173)
- Kurs tworzenia prostej biblioteki DLL w języku C (174)
- Tworzenie biblioteki DLL z wykorzystaniem Visual C++ (174)
- Eksportowanie funkcji z biblioteki DLL (175)
- Tworzenie prototypu funkcji (177)
- Definiowanie treści funkcji (178)
- Uruchamianie Visual Basica z poziomu środowiska C++ (179)
- Deklarowanie i wywoływanie funkcji z poziomu Visual Basica (182)
- Testowanie kodu C++ (184)
- Podsumowanie kursu (186)
- Przekazywanie zmiennych liczbowych (186)
- Typy całkowite 4-bajtowe (Long) (186)
- Typy całkowite 2-bajtowe (Integer) (188)
- Typy rzeczywiste 4-bajtowe (Single) (188)
- Typy rzeczywiste 8-bajtowe (Double) (189)
- Typ logiczny (Boolean) (189)
- Typ Currency (190)
- Korzystanie z danych łańcuchowych (190)
- Przekazywanie łańcuchów w formacie języka C (ByVal) (190)
- Obsługa łańcuchów typu BSTR (191)
- Przekazywanie tablic bajtów (193)
- Przekazywanie i używanie struktur (typów UDT) (194)
- Przekazywanie i używanie zmiennych wariantowych (198)
- Przekazywanie i używanie tablic (199)
- Format Unicode a ANSI (201)
- Podsumowanie (203)
Rozdział 8. Biblioteki DLL w języku C - praktyczne przykłady (205)
- Biblioteki typów a biblioteki DLL (205)
- Kurs tworzenia biblioteki DLL zawierającej informacje biblioteki typów (206)
- Kilka ciekawych cech pliku IDL (210)
- Dodawanie zasobów do biblioteki DLL (212)
- Przykłady biblioteki DLL w języku C (213)
- Subclassing (213)
- Rozszerzenie możliwości programu instalacyjnego InstallShield (218)
- Rozszerzone procedury przechowywane (219)
- Wywołania zwrotne, haki i inne paskudztwa (225)
- Podsumowanie (228)
Rozdział 9. Komponenty i kontrolki (229)
- Podstawowe wiadomości na temat komponentów (230)
- Komponenty a dziedziczenie (230)
- Dziedziczenie - definicja (231)
- Abstrakcja (231)
- Kapsułkowanie (231)
- Polimorfizm (232)
- Dziedziczenie (232)
- Delegacja (233)
- Agregacja (234)
- COM (235)
- Interfejsy (235)
- Niestandardowe kontrolki (240)
- Metody wykorzystywane do tworzenia kontrolek (242)
- Visual Basic 5 oraz 6 (242)
- MFC (243)
- Visual Studio .NET (243)
- Kontrolki ATL w szczegółach (244)
- Tworzenie projektu kontrolki (244)
- Dodawanie właściwości (252)
- Dodawanie metod (258)
- Implementacja zdarzeń (260)
- Mapy komunikatów systemu Windows (261)
- Obsługa myszy (262)
- Obsługa klawiatury (267)
- Strony właściwości (269)
- Poprawna trwałość właściwości (274)
- Właściwości wyliczeniowe (278)
- Kategoryzacja właściwości (283)
- Zwracanie błędów (285)
- Bezpieczny w kontekście inicjalizacji i wykonywania skryptów (285)
- Licencjonowanie (286)
- Interfejs ISimpleFrame (287)
- Tworzenie kontrolki w oparciu o kontrolkę Windows (291)
- Złożone kontrolki (293)
Rozdział 10. Podstawy języka C# (297)
- System typów języka C# (298)
- Typy wartościowe w praktyce (298)
- Typy referencyjne (302)
- Opakowywanie i odpakowywanie (304)
- Koncepcje programistyczne (305)
- Przestrzenie nazw (305)
- Instrukcje (308)
- Operatory (312)
- Tablice (314)
- Struktury (316)
- Klasy (319)
- Klasa Object (320)
- Metody (321)
- Właściwości (325)
- Operatory (326)
- Dziedziczenie (331)
- Interfejsy (333)
- Delegaty (335)
- Podsumowanie (336)
Rozdział 11. Język C# w praktyce (337)
- Kontrolki Windows Forms w języku C# (337)
- Tworzenie projektu obiektu sterującego (338)
- Programowanie kontrolki (339)
- Elementy kontrolki (349)
- Przestrzenie nazw (349)
- Właściwości i metody (350)
- Zdarzenia (353)
- Pomoc na etapie projektowania (356)
- Rysowanie (363)
- Podsumowanie (364)
Dodatek A Słowniczek (365)
Dodatek B Tabele kodów znaków (369)
Dodatek C Słowa kluczowe języka C oraz C++ (373)
Skorowidz (377)