reklama - zainteresowany?

Programowanie dla poczÄ…tkujÄ…cych w 24 godziny. Wydanie IV - Helion

Programowanie dla poczÄ…tkujÄ…cych w 24 godziny. Wydanie IV
ebook
Autor: Greg Perry, Dean Miller
Tytuł oryginału: Beginning Programming in 24 Hours, Sams Teach Yourself (4th Edition)
TÅ‚umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-283-6798-2
stron: 448, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 51,75 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-17,25 zł)

Dodaj do koszyka Programowanie dla poczÄ…tkujÄ…cych w 24 godziny. Wydanie IV

Tagi: Algorytmy - Programowanie | C - Programowanie | C# - Programowanie | C++ - Programowanie | CSS | Inne - Programowanie | JavaScript - Programowanie | PHP - Programowanie | Python - Programowanie | SQL - Programowanie | Techniki programowania | Visual Basic - Programowanie

Warto nauczyć siÄ™ programowania! Poza stworzeniem sobie możliwoÅ›ci znalezienia ciekawej i dobrze pÅ‚atnej pracy czy pasjonujÄ…cego hobby umiejÄ™tność programowania bywa niezwykle przydatna w rozwiÄ…zywaniu różnych problemów. Paleta jÄ™zyków programowania i narzÄ™dzi programistycznych jest niezwykle szeroka i praktycznie każdy znajdzie coÅ› dla siebie. Zanim to jednak nastÄ…pi, trzeba zdobyć trochÄ™ wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci. Ale bez obaw! W nauce programowania najtrudniejszy bywa pierwszy krok, jednak ta książka sprawi, że wykonasz go bez trudu i dumnie wkroczysz w Å›wiat kodowania!

To kolejne wydanie lubianego samouczka, dziÄ™ki któremu w ramach 24 godzinnych lekcji przyswoisz solidne podstawy programowania. Zrozumiesz, jak dziaÅ‚ajÄ… programy, i nauczysz siÄ™ reguÅ‚ stosowanych przez profesjonalistów przy ich projektowaniu. Dowiesz siÄ™, jak wyglÄ…da Å›wiat programistów i na czym dokÅ‚adnie polega programowanie w korporacjach. Znajdziesz tutaj także wprowadzenie do kilku najpopularniejszych jÄ™zyków programowania, co pozwoli na ich porównanie i uÅ‚atwi wybór jÄ™zyka do dalszej nauki. Każdy z 24 rozdziaÅ‚ów zawiera materiaÅ‚, który można opanować w ciÄ…gu godziny. NaukÄ™ uÅ‚atwiajÄ… instrukcje krok po kroku, quizy, ćwiczenia i praktyczne przykÅ‚ady. DziÄ™ki tej książce zdobÄ™dziesz najlepsze podstawy, aby stać siÄ™ dobrym programistÄ…. Przygotujesz siÄ™ też do Å›wiadomego ksztaÅ‚towania swojej dalszej Å›cieżki zawodowej!

W książce między innymi:

  • przygotowanie narzÄ™dzi do pracy - sprzÄ™t i oprogramowanie
  • podstawowe aspekty programowania i projektowania programów
  • algorytmy, interaktywność, zmienne, funkcje
  • debugowanie kodu
  • programowanie obiektowe i korzystanie z baz danych
  • planowanie kariery programisty

Zacznij programować. Najlepiej od razu!

Dodaj do koszyka Programowanie dla poczÄ…tkujÄ…cych w 24 godziny. Wydanie IV

 

Osoby które kupowały "Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV", wybierały także:

  • Python na maturze. Kurs video. Algorytmy i podstawy j
  • Algorytmy kryptograficzne. Przewodnik po algorytmach w blockchain, kryptografii kwantowej, protoko
  • Informatyk samouk. Przewodnik po strukturach danych i algorytmach dla pocz
  • My
  • Nauka algorytm

Dodaj do koszyka Programowanie dla poczÄ…tkujÄ…cych w 24 godziny. Wydanie IV

Spis treści

Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV eBook -- spis treści


O autorach 11

Podziękowania 12

Wprowadzenie 13

CZĘŚĆ I. ZACZNIJ PROGRAMOWAĆ JUŻ DZIŚ

Godzina 1. Praktyczne ćwiczenia z programowania 19

  • Przygotuj siÄ™ do programowania 19
  • Co robi program komputerowy? 20
  • CzÄ™sto powtarzane mity na temat programowania 21
  • Istnieje już wiele programów 23
  • ProgramiÅ›ci sÄ… poszukiwani na rynku pracy 23
  • Prawdziwa wartość programów 24
  • Użytkownicy zwykle nie sÄ… wÅ‚aÅ›cicielami programów 24
  • UdostÄ™pnianie programów komputerowych 24
  • Twój pierwszy program 26
  • Komentarze objaÅ›niajÄ…ce kod 28
  • Wpisywanie wÅ‚asnego programu 29
  • Podsumowanie 31
  • Pytania i odpowiedzi 32
  • Warsztaty 32

Godzina 2. Proces i techniki 35

  • Do czego potrzebne sÄ… programy? 35
  • Programy, programy, wszÄ™dzie programy 38
  • Programy jako wskazówki 39
  • Podsumowanie 48
  • Pytania i odpowiedzi 48
  • Warsztaty 48

Godzina 3. Projektowanie programu 51

  • Dlaczego potrzebny jest projekt? 51
  • Umowa miÄ™dzy użytkownikiem a programistÄ… 52
  • Etapy projektowania 53
  • Podsumowanie 65
  • Pytania i odpowiedzi 65
  • Warsztaty 66

Godzina 4. Pobieranie danych wejściowych i wyświetlanie danych wyjściowych 69

  • WyÅ›wietlanie danych na ekranie za pomocÄ… Pythona 69
  • Przechowywanie danych 72
  • Przypisywanie wartoÅ›ci 73
  • Pobieranie danych z klawiatury za pomocÄ… metody input() 75
  • Podsumowanie 80
  • Pytania i odpowiedzi 80
  • Warsztaty 81

Godzina 5. Przetwarzanie danych z wykorzystaniem liczb i sÅ‚ów 83

  • Jeszcze o Å‚aÅ„cuchach znaków 83
  • Wykonywanie obliczeÅ„ matematycznych w Pythonie 87
  • W jaki sposób komputery wykonujÄ… obliczenia? 89
  • Używanie znaków Unicode 92
  • PrzeglÄ…d funkcji 93
  • Podsumowanie 98
  • Pytania i odpowiedzi 99
  • Warsztaty 99

CZĘŚĆ II. PODSTAWY PROGRAMOWANIA

Godzina 6. Sterowanie programami 103

  • Porównywanie danych za pomocÄ… instrukcji if 103
  • Pisanie warunków 106
  • PÄ™tle 108
  • Podsumowanie 116
  • Pytania i odpowiedzi 116
  • Warsztaty 116

Godzina 7. Narzędzia do debugowania 119

  • Pierwszy bÅ‚Ä…d 119
  • Wszystko zależy od precyzji 120
  • Pisz przejrzyste programy 126
  • Dodatkowe techniki debugowania 127
  • Podsumowanie 128
  • Pytania i odpowiedzi 128
  • Warsztaty 129

Godzina 8. Techniki programowania strukturalnego 131

  • Programowanie strukturalne 131
  • Umieszczanie kodu w Pythonie w funkcjach 137
  • Testowanie programu 139
  • Profilowanie kodu 141
  • Wróćmy do programowania 141
  • Podsumowanie 142
  • Pytania i odpowiedzi 142
  • Warsztaty 142

Godzina 9. Pisanie algorytmów 145

  • Liczniki i akumulatory 146
  • Listy w Pythonie 148
  • Obliczanie Å‚Ä…cznych wartoÅ›ci za pomocÄ… akumulatorów 151
  • Przestawianie wartoÅ›ci 152
  • Sortowanie 153
  • Przeszukiwanie list 158
  • WiÄ™cej o funkcjach 164
  • PÄ™tle zagnieżdżone 167
  • Podsumowanie 168
  • Pytania i odpowiedzi 168
  • Warsztaty 168

CZĘŚĆ III. JAVA I PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE

Godzina 10. Programowanie w Javie 173

  • Wprowadzenie do Javy 174
  • Java udostÄ™pnia zawartość wykonywalnÄ… 176
  • Automatyczne wykonywanie 177
  • Zawartość wykonywalna dostosowana do wielu systemów 178
  • Podsumowanie użytkowania Javy 179
  • Zacznij od niezależnego programu w Javie 180
  • Interfejs Javy 181
  • Kwestie bezpieczeÅ„stwa 182
  • Java jako jÄ™zyk do pisania gier 183
  • Mechanizmy jÄ™zyka Java 183
  • Przygotowania do rozpoczÄ™cia 187
  • Podsumowanie 188
  • Pytania i odpowiedzi 188
  • Warsztaty 188

Godzina 11. SzczegóÅ‚owe omówienie Javy 191

  • Definiowanie danych w Javie 191
  • Operatory 196
  • Sterowanie programem 200
  • Od szczegóÅ‚ów do ogólnego poziomu 205
  • Podsumowanie 206
  • Pytania i odpowiedzi 206
  • Warsztaty 206

Godzina 12. Java ma klasÄ™ 209

  • Używanie Å›rodowiska NetBeans do uruchamiania programów Javy 209
  • PrzejÅ›cie do graficznego interfejsu użytkownika 213
  • Java i programowanie obiektowe 215
  • Omówienie klas 216
  • Czy rozumiesz programowanie obiektowe? 218
  • Za wykonywanie zadaÅ„ w klasach odpowiadajÄ… metody 218
  • Podsumowanie 221
  • Pytania i odpowiedzi 221
  • Warsztaty 221

CZĘŚĆ IV. TWORZENIE WITRYN INTERNETOWYCH W HTML-U I JAVASCRIPCIE

Godzina 13. HTML5 i CSS3 225

  • Programowanie w HTML-u 225
  • Prostszy przykÅ‚ad 230
  • Szybkie wprowadzenie do HTML-a 231
  • Używanie stylów CSS do okreÅ›lania wyglÄ…du tekstu 234
  • Dodawanie grafiki do witryn za pomocÄ… HTML-a 236
  • Podsumowanie 237
  • Pytania i odpowiedzi 238
  • Warsztaty 238

Godzina 14. JavaScript 241

  • PoczÄ…tki z JavaScriptem 241
  • Stosowanie komentarzy w JavaScripcie 242
  • Pisanie pierwszego programu w JavaScripcie 242
  • WyÅ›wietlanie danych na ekranie za pomocÄ… JavaScriptu 245
  • Zmienne w JavaScripcie 245
  • Pobieranie danych z klawiatury za pomocÄ… metody prompt 246
  • Porównywanie danych za pomocÄ… instrukcji if 250
  • PÄ™tle 251
  • Podsumowanie 253
  • Pytania i odpowiedzi 253
  • Warsztaty 254

Godzina 15. Radość z programowania w JavaScripcie 257

  • Zmienianie zdjęć na stronie 257
  • Rejestrowanie pozycji kursora myszy 262
  • Dodawanie do witryny paska z powtarzanymi informacjami 264
  • Podsumowanie 267
  • Pytania i odpowiedzi 267
  • Warsztaty 268

Godzina 16. JavaScript i AJAX 271

  • Wprowadzenie do AJAX-a 271
  • Używanie obiektów typu XMLHttpRequest 275
  • Tworzenie prostej biblioteki AJAX-owej 277
  • Tworzenie quizu z wykorzystaniem AJAX-a i opisanej biblioteki 279
  • Podsumowanie 283
  • Pytania i odpowiedzi 283
  • Warsztaty 284

CZĘŚĆ V. INNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA

Godzina 17. SQL 287

  • Relacyjne bazy danych 287
  • Podstawowe zapytania w SQL-u 289
  • Pobieranie rekordów z bazy 290
  • Wstawianie i modyfikowanie rekordów w bazie danych 292
  • Usuwanie rekordów z bazy 294
  • Dodawanie, usuwanie i modyfikowanie pól w istniejÄ…cej tabeli 295
  • Podsumowanie 297
  • Pytania i odpowiedzi 297
  • Warsztaty 298

Godzina 18. Skrypty w PHP 301

  • Czego potrzebujesz do programowania w PHP? 301
  • Podstawowe struktury ze skryptów PHP 303
  • PÄ™tle 307
  • CegieÅ‚ki jÄ™zyka PHP: zmienne, typy danych i operatory 309
  • Używanie i tworzenie funkcji w PHP 318
  • Praca z obiektami w jÄ™zyku PHP 322
  • Typowe zastosowania jÄ™zyka PHP 326
  • Podsumowanie 327
  • Pytania i odpowiedzi 327
  • Warsztaty 328

Godzina 19. Programowanie w językach C i C++ 331

  • Wprowadzenie do jÄ™zyka C 331
  • Czego potrzebujesz do programowania w jÄ™zykach C i C++? 332
  • Spojrzenie na kod w C 333
  • Dane w jÄ™zyku C 335
  • Funkcje w C 336
  • Operatory w C 343
  • Instrukcje sterujÄ…ce w C sÄ… takie jak w Pythonie 343
  • Nauka jÄ™zyka C++ 343
  • Terminologia obiektowa 344
  • Podstawowe różnice miÄ™dzy jÄ™zykami C i C++ 344
  • Wprowadzenie do obiektów w jÄ™zyku C++ 346
  • Co dalej? 351
  • Podsumowanie 352
  • Pytania i odpowiedzi 353
  • Warsztaty 353

Godzina 20. Programowanie w języku Visual Basic 2019 355

  • Zawartość ekranu w Å›rodowisku Visual Basica 355
  • Tworzenie od podstaw prostej aplikacji 357
  • Inne uwagi zwiÄ…zane z programowaniem w Visual Basicu 364
  • NastÄ™pny krok 366
  • Podsumowanie 367
  • Pytania i odpowiedzi 367
  • Warsztaty 367

Godzina 21. C# i platforma .NET Core 369

  • Przeznaczenie platformy .NET 369
  • Åšrodowisko CLR 370
  • Biblioteka FCL 371
  • Platforma przetwarzania równolegÅ‚ego 372
  • Åšrodowisko DLR 372
  • JÄ™zyk C# 372
  • Podsumowanie 379
  • Pytania i odpowiedzi 380
  • Warsztaty 380

CZĘŚĆ VI. BRANŻA PROGRAMISTYCZNA

Godzina 22. Programowanie w firmach 385

  • DziaÅ‚y przetwarzania danych i IT 385
  • Stanowiska zwiÄ…zane z komputerami 389
  • Nazwy stanowisk 390
  • Ustrukturyzowane przeglÄ…dy 396
  • Przenoszenie programu do Å›rodowiska produkcyjnego 397
  • Konsulting 399
  • Podsumowanie 399
  • Pytania i odpowiedzi 399
  • Warsztaty 400

Godzina 23. Rozpowszechnianie aplikacji 403

  • Kwestie zwiÄ…zane z rozpowszechnianiem aplikacji 403
  • Korzystanie z systemu kontroli wersji 407
  • Podsumowanie 407
  • Pytania i odpowiedzi 408
  • Warsztaty 408

Godzina 24. Przyszłość programowania 411

  • Przydatne narzÄ™dzia 411
  • Czy programowanie przestanie być potrzebne? 414
  • Wymóg ciÄ…gÅ‚ego doksztaÅ‚cania siÄ™ 417
  • Podsumowanie 418
  • Pytania i odpowiedzi 419
  • Warsztaty 419

DODATKI

Dodatek A. Instalowanie Pythona 423

  • Pobieranie Pythona z witryny Python Software Foundation 423
  • Instalowanie Å›rodowiska Anaconda 425
  • Inne Å›rodowiska Pythona 428

Dodatek B. Używanie środowiska IDE NetBeans 429

  • Instalowanie Å›rodowiska NetBeans 429
  • Tworzenie nowego projektu 430
  • Tworzenie nowych klas Javy 431
  • Uruchamianie aplikacji 433
  • Usuwanie bÅ‚Ä™dów 434

Dodatek C. SÅ‚owniczek 437

Dodaj do koszyka Programowanie dla poczÄ…tkujÄ…cych w 24 godziny. Wydanie IV

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.