Programowanie dla poczÄ…tkujÄ…cych w 24 godziny. Wydanie IV - Helion
Tytuł oryginału: Beginning Programming in 24 Hours, Sams Teach Yourself (4th Edition)
TÅ‚umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-283-6798-2
stron: 448, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 51,75 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-17,25 zł)
Warto nauczyć siÄ™ programowania! Poza stworzeniem sobie możliwoÅ›ci znalezienia ciekawej i dobrze pÅ‚atnej pracy czy pasjonujÄ…cego hobby umiejÄ™tność programowania bywa niezwykle przydatna w rozwiÄ…zywaniu różnych problemów. Paleta jÄ™zyków programowania i narzÄ™dzi programistycznych jest niezwykle szeroka i praktycznie każdy znajdzie coÅ› dla siebie. Zanim to jednak nastÄ…pi, trzeba zdobyć trochÄ™ wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci. Ale bez obaw! W nauce programowania najtrudniejszy bywa pierwszy krok, jednak ta książka sprawi, że wykonasz go bez trudu i dumnie wkroczysz w Å›wiat kodowania!
To kolejne wydanie lubianego samouczka, dziÄ™ki któremu w ramach 24 godzinnych lekcji przyswoisz solidne podstawy programowania. Zrozumiesz, jak dziaÅ‚ajÄ… programy, i nauczysz siÄ™ reguÅ‚ stosowanych przez profesjonalistów przy ich projektowaniu. Dowiesz siÄ™, jak wyglÄ…da Å›wiat programistów i na czym dokÅ‚adnie polega programowanie w korporacjach. Znajdziesz tutaj także wprowadzenie do kilku najpopularniejszych jÄ™zyków programowania, co pozwoli na ich porównanie i uÅ‚atwi wybór jÄ™zyka do dalszej nauki. Każdy z 24 rozdziaÅ‚ów zawiera materiaÅ‚, który można opanować w ciÄ…gu godziny. NaukÄ™ uÅ‚atwiajÄ… instrukcje krok po kroku, quizy, ćwiczenia i praktyczne przykÅ‚ady. DziÄ™ki tej książce zdobÄ™dziesz najlepsze podstawy, aby stać siÄ™ dobrym programistÄ…. Przygotujesz siÄ™ też do Å›wiadomego ksztaÅ‚towania swojej dalszej Å›cieżki zawodowej!
W książce między innymi:
- przygotowanie narzędzi do pracy - sprzęt i oprogramowanie
- podstawowe aspekty programowania i projektowania programów
- algorytmy, interaktywność, zmienne, funkcje
- debugowanie kodu
- programowanie obiektowe i korzystanie z baz danych
- planowanie kariery programisty
Zacznij programować. Najlepiej od razu!
Osoby które kupowały "Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV", wybierały także:
- Python na maturze. Kurs video. Algorytmy i podstawy j 135,14 zł, (48,65 zł -64%)
- Algorytmy kryptograficzne. Przewodnik po algorytmach w blockchain, kryptografii kwantowej, protoko 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
- Informatyk samouk. Przewodnik po strukturach danych i algorytmach dla pocz 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- My 89,00 zł, (44,50 zł -50%)
- Nauka algorytm 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
Spis treści
Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV eBook -- spis treści
O autorach 11
Podziękowania 12
Wprowadzenie 13
CZĘŚĆ I. ZACZNIJ PROGRAMOWAĆ JUŻ DZIŚ
Godzina 1. Praktyczne ćwiczenia z programowania 19
- Przygotuj siÄ™ do programowania 19
- Co robi program komputerowy? 20
- Często powtarzane mity na temat programowania 21
- Istnieje już wiele programów 23
- Programiści są poszukiwani na rynku pracy 23
- Prawdziwa wartość programów 24
- Użytkownicy zwykle nie sÄ… wÅ‚aÅ›cicielami programów 24
- UdostÄ™pnianie programów komputerowych 24
- Twój pierwszy program 26
- Komentarze objaśniające kod 28
- Wpisywanie własnego programu 29
- Podsumowanie 31
- Pytania i odpowiedzi 32
- Warsztaty 32
Godzina 2. Proces i techniki 35
- Do czego potrzebne sÄ… programy? 35
- Programy, programy, wszędzie programy 38
- Programy jako wskazówki 39
- Podsumowanie 48
- Pytania i odpowiedzi 48
- Warsztaty 48
Godzina 3. Projektowanie programu 51
- Dlaczego potrzebny jest projekt? 51
- Umowa między użytkownikiem a programistą 52
- Etapy projektowania 53
- Podsumowanie 65
- Pytania i odpowiedzi 65
- Warsztaty 66
Godzina 4. Pobieranie danych wejściowych i wyświetlanie danych wyjściowych 69
- Wyświetlanie danych na ekranie za pomocą Pythona 69
- Przechowywanie danych 72
- Przypisywanie wartości 73
- Pobieranie danych z klawiatury za pomocÄ… metody input() 75
- Podsumowanie 80
- Pytania i odpowiedzi 80
- Warsztaty 81
Godzina 5. Przetwarzanie danych z wykorzystaniem liczb i sÅ‚ów 83
- Jeszcze o Å‚aÅ„cuchach znaków 83
- Wykonywanie obliczeń matematycznych w Pythonie 87
- W jaki sposób komputery wykonujÄ… obliczenia? 89
- Używanie znaków Unicode 92
- PrzeglÄ…d funkcji 93
- Podsumowanie 98
- Pytania i odpowiedzi 99
- Warsztaty 99
CZĘŚĆ II. PODSTAWY PROGRAMOWANIA
Godzina 6. Sterowanie programami 103
- Porównywanie danych za pomocÄ… instrukcji if 103
- Pisanie warunków 106
- Pętle 108
- Podsumowanie 116
- Pytania i odpowiedzi 116
- Warsztaty 116
Godzina 7. Narzędzia do debugowania 119
- Pierwszy błąd 119
- Wszystko zależy od precyzji 120
- Pisz przejrzyste programy 126
- Dodatkowe techniki debugowania 127
- Podsumowanie 128
- Pytania i odpowiedzi 128
- Warsztaty 129
Godzina 8. Techniki programowania strukturalnego 131
- Programowanie strukturalne 131
- Umieszczanie kodu w Pythonie w funkcjach 137
- Testowanie programu 139
- Profilowanie kodu 141
- Wróćmy do programowania 141
- Podsumowanie 142
- Pytania i odpowiedzi 142
- Warsztaty 142
Godzina 9. Pisanie algorytmów 145
- Liczniki i akumulatory 146
- Listy w Pythonie 148
- Obliczanie Å‚Ä…cznych wartoÅ›ci za pomocÄ… akumulatorów 151
- Przestawianie wartości 152
- Sortowanie 153
- Przeszukiwanie list 158
- Więcej o funkcjach 164
- Pętle zagnieżdżone 167
- Podsumowanie 168
- Pytania i odpowiedzi 168
- Warsztaty 168
CZĘŚĆ III. JAVA I PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE
Godzina 10. Programowanie w Javie 173
- Wprowadzenie do Javy 174
- Java udostępnia zawartość wykonywalną 176
- Automatyczne wykonywanie 177
- Zawartość wykonywalna dostosowana do wielu systemów 178
- Podsumowanie użytkowania Javy 179
- Zacznij od niezależnego programu w Javie 180
- Interfejs Javy 181
- Kwestie bezpieczeństwa 182
- Java jako język do pisania gier 183
- Mechanizmy języka Java 183
- Przygotowania do rozpoczęcia 187
- Podsumowanie 188
- Pytania i odpowiedzi 188
- Warsztaty 188
Godzina 11. SzczegóÅ‚owe omówienie Javy 191
- Definiowanie danych w Javie 191
- Operatory 196
- Sterowanie programem 200
- Od szczegóÅ‚ów do ogólnego poziomu 205
- Podsumowanie 206
- Pytania i odpowiedzi 206
- Warsztaty 206
Godzina 12. Java ma klasÄ™ 209
- Używanie Å›rodowiska NetBeans do uruchamiania programów Javy 209
- Przejście do graficznego interfejsu użytkownika 213
- Java i programowanie obiektowe 215
- Omówienie klas 216
- Czy rozumiesz programowanie obiektowe? 218
- Za wykonywanie zadań w klasach odpowiadają metody 218
- Podsumowanie 221
- Pytania i odpowiedzi 221
- Warsztaty 221
CZĘŚĆ IV. TWORZENIE WITRYN INTERNETOWYCH W HTML-U I JAVASCRIPCIE
Godzina 13. HTML5 i CSS3 225
- Programowanie w HTML-u 225
- Prostszy przykład 230
- Szybkie wprowadzenie do HTML-a 231
- Używanie stylów CSS do okreÅ›lania wyglÄ…du tekstu 234
- Dodawanie grafiki do witryn za pomocÄ… HTML-a 236
- Podsumowanie 237
- Pytania i odpowiedzi 238
- Warsztaty 238
Godzina 14. JavaScript 241
- PoczÄ…tki z JavaScriptem 241
- Stosowanie komentarzy w JavaScripcie 242
- Pisanie pierwszego programu w JavaScripcie 242
- Wyświetlanie danych na ekranie za pomocą JavaScriptu 245
- Zmienne w JavaScripcie 245
- Pobieranie danych z klawiatury za pomocÄ… metody prompt 246
- Porównywanie danych za pomocÄ… instrukcji if 250
- Pętle 251
- Podsumowanie 253
- Pytania i odpowiedzi 253
- Warsztaty 254
Godzina 15. Radość z programowania w JavaScripcie 257
- Zmienianie zdjęć na stronie 257
- Rejestrowanie pozycji kursora myszy 262
- Dodawanie do witryny paska z powtarzanymi informacjami 264
- Podsumowanie 267
- Pytania i odpowiedzi 267
- Warsztaty 268
Godzina 16. JavaScript i AJAX 271
- Wprowadzenie do AJAX-a 271
- Używanie obiektów typu XMLHttpRequest 275
- Tworzenie prostej biblioteki AJAX-owej 277
- Tworzenie quizu z wykorzystaniem AJAX-a i opisanej biblioteki 279
- Podsumowanie 283
- Pytania i odpowiedzi 283
- Warsztaty 284
CZĘŚĆ V. INNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA
Godzina 17. SQL 287
- Relacyjne bazy danych 287
- Podstawowe zapytania w SQL-u 289
- Pobieranie rekordów z bazy 290
- Wstawianie i modyfikowanie rekordów w bazie danych 292
- Usuwanie rekordów z bazy 294
- Dodawanie, usuwanie i modyfikowanie pól w istniejÄ…cej tabeli 295
- Podsumowanie 297
- Pytania i odpowiedzi 297
- Warsztaty 298
Godzina 18. Skrypty w PHP 301
- Czego potrzebujesz do programowania w PHP? 301
- Podstawowe struktury ze skryptów PHP 303
- Pętle 307
- Cegiełki języka PHP: zmienne, typy danych i operatory 309
- Używanie i tworzenie funkcji w PHP 318
- Praca z obiektami w języku PHP 322
- Typowe zastosowania języka PHP 326
- Podsumowanie 327
- Pytania i odpowiedzi 327
- Warsztaty 328
Godzina 19. Programowanie w językach C i C++ 331
- Wprowadzenie do języka C 331
- Czego potrzebujesz do programowania w językach C i C++? 332
- Spojrzenie na kod w C 333
- Dane w języku C 335
- Funkcje w C 336
- Operatory w C 343
- Instrukcje sterujÄ…ce w C sÄ… takie jak w Pythonie 343
- Nauka języka C++ 343
- Terminologia obiektowa 344
- Podstawowe różnice miÄ™dzy jÄ™zykami C i C++ 344
- Wprowadzenie do obiektów w jÄ™zyku C++ 346
- Co dalej? 351
- Podsumowanie 352
- Pytania i odpowiedzi 353
- Warsztaty 353
Godzina 20. Programowanie w języku Visual Basic 2019 355
- Zawartość ekranu w środowisku Visual Basica 355
- Tworzenie od podstaw prostej aplikacji 357
- Inne uwagi zwiÄ…zane z programowaniem w Visual Basicu 364
- Następny krok 366
- Podsumowanie 367
- Pytania i odpowiedzi 367
- Warsztaty 367
Godzina 21. C# i platforma .NET Core 369
- Przeznaczenie platformy .NET 369
- Åšrodowisko CLR 370
- Biblioteka FCL 371
- Platforma przetwarzania równolegÅ‚ego 372
- Åšrodowisko DLR 372
- Język C# 372
- Podsumowanie 379
- Pytania i odpowiedzi 380
- Warsztaty 380
CZĘŚĆ VI. BRANŻA PROGRAMISTYCZNA
Godzina 22. Programowanie w firmach 385
- Działy przetwarzania danych i IT 385
- Stanowiska zwiÄ…zane z komputerami 389
- Nazwy stanowisk 390
- Ustrukturyzowane przeglÄ…dy 396
- Przenoszenie programu do środowiska produkcyjnego 397
- Konsulting 399
- Podsumowanie 399
- Pytania i odpowiedzi 399
- Warsztaty 400
Godzina 23. Rozpowszechnianie aplikacji 403
- Kwestie zwiÄ…zane z rozpowszechnianiem aplikacji 403
- Korzystanie z systemu kontroli wersji 407
- Podsumowanie 407
- Pytania i odpowiedzi 408
- Warsztaty 408
Godzina 24. Przyszłość programowania 411
- Przydatne narzędzia 411
- Czy programowanie przestanie być potrzebne? 414
- Wymóg ciÄ…gÅ‚ego doksztaÅ‚cania siÄ™ 417
- Podsumowanie 418
- Pytania i odpowiedzi 419
- Warsztaty 419
DODATKI
Dodatek A. Instalowanie Pythona 423
- Pobieranie Pythona z witryny Python Software Foundation 423
- Instalowanie środowiska Anaconda 425
- Inne środowiska Pythona 428
Dodatek B. Używanie środowiska IDE NetBeans 429
- Instalowanie środowiska NetBeans 429
- Tworzenie nowego projektu 430
- Tworzenie nowych klas Javy 431
- Uruchamianie aplikacji 433
- Usuwanie bÅ‚Ä™dów 434
Dodatek C. SÅ‚owniczek 437