reklama - zainteresowany?

Visual Basic 4.0 - Helion

Visual Basic 4.0
Autor: Russell L. Jacobs, Lowell Mauer, Steve Potts
Tytuł oryginału: Visual Basic 4 by Example
Tłumaczenie: Andrzej Grażyński
ISBN: 83-86718-22-6
stron: 560, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 55,00 zł

Dodaj do koszyka Visual Basic 4.0

Tagi: Visual Basic - Programowanie

Visual Basic jest doskonałym przewodnikiem dla tych, którzy chcą opanować trudną sztukę programowania. Obfitujący w zwięzłe i treściwe przykłady, wzbogacone o pytania i ćwiczenia kontrolne z pewnością przyczyni się do przetarcia ścieżki do Twoich osobistych sukcesów na tym polu.

Autorzy książki postanowili zrealizować ten szczytny cel stawiając w pierwszym rzędzie na naukę praktyczną, opartą o tworzenie rzeczywistych aplikacji w Visual Basicu i zrozumienie roli, jaką odgrywają w nim jego elementy takie jak zmienne, operatory, struktury danych itp.

Przestudiowanie każdego przykładu w sposób zgodny z tymi założeniami zostaje uwieńczone otrzymaniem rzeczywistej, nietrywialnej aplikacji, spełniającej wszelkie wymogi czytelności i efektywności.

Nabycie praktycznych umiejętności w posługiwaniu się Visual Basiciem nie wyczerpuje ani celów ani treści tej książki; po pierwszych doświadczeniach przychodzi czas na doskonalenie swoich umiejętności - temu celowi mają służyć ćwiczenia i pytania przeglądowe oraz werbalny opis stosowanych koncepcji i mechanizmów. Tworzone aplikacje mogą w krótkim czasie osiągnąć poziom mistrzowski!.

Ucz się więc samodzielnie programowania w Visual Basicu. Pomożemy Ci w tym!.

Dodaj do koszyka Visual Basic 4.0

 

Osoby które kupowały "Visual Basic 4.0", wybierały także:

  • Visual Basic 2008. Warsztat programisty
  • Visual Basic 2010. Od podstaw
  • ASP.NET 4 z wykorzystaniem C# i VB. Zaawansowane programowanie
  • Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV
  • Zrozumieć Excela. VBA - makra i funkcje

Dodaj do koszyka Visual Basic 4.0

Spis treści

Visual Basic 4.0 -- spis treści

O autorach...

Wprowadzenie

  • O Visual Basicu
  • Po co w ogóle uczyć się programowania?
  • Kto powinien czytać tę książkę?
  • Co musisz wiedzieć o systemie Windows 95?
  • Piktogramy stosowane w tekście
    • Pseudokod

Rozdział 1. Visual Basic - pierwsze spotkanie

  • Historia Basica
  • Pojawienie się MS Windows
  • Pojawienie się Visual Basica
  • Terminologia stosowana w tej książce
    • Obiekt
    • Okno
    • Interfejs użytkownika
    • Zdarzenia
    • Programowanie sterowane zdarzeniami
    • Narzędzia i sterowniki
    • Projekt i aplikacja
    • Plik wykonywalny
    • Sterowniki rozszerzające
    • Ikony
  • Posługiwanie się narzędziami
  • Programowanie sterowane zdarzeniami
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 2. Programy w Visual Basicu

  • Uruchomienie Visual Basica
  • Okna - spojrzenie globalne
    • Okno formularza
    • Okno właściwości
    • Okno sterujące
    • Paleta narzędzi
    • Okno kodu
    • Okno Projektu
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 3. Programowanie sterowane zdarzeniami

  • Natura zdarzeń
  • Procedury zdarzeniowe
    • Wykrywanie zdarzeń
    • Zdarzenia pochodzące od myszki
    • Zdarzenia klawiaturowe
    • Zdarzenia wywołane zmianą stanu
    • Zdarzenia połączeniowe
    • Pozostałe zdarzenia
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 4. Środowisko Microsoft Windows

  • Historia MS Windows
  • Anatomia okienek
  • Programy w Windows
  • Korzystanie z systemu pomocy
    • Pasek menu systemu pomocy
    • Pasek narzędziowy
    • Inne elementy
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 5. Projekt

  • Korzyści płynące z Projektu
  • Tworzenie nowego projektu
    • Ustalanie opcji
  • Tworzenie zbioru wykonywalnego i uruchamianie programu
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 6. Środowisko Projektowe

  • Menu File
    • Opcje New Project, Save Project, Open Project, Save Project As
    • Opcje Save File, Save File As
    • Opcje Add File, Remove File
    • Opcje Print, Print Setup
    • Opcja Make EXE File
    • Ostatnio używane pliki Projektów
  • Menu Edit
    • Opcje Undo, Redo, Cut, Copy, Paste,
    • Opcja Paste Link
    • Opcje Find, Replace
    • Opcje Indent, Outdent
    • Opcja Bring To Front, Send To Back
    • Opcja Align to Grid
    • Opcja Lock Controls
  • Menu View
    • Opcja Code
    • Opcja Form
    • Opcja Procedure Definition
    • Opcja Last Position
    • Opcja Object Browser
    • Opcja Debug Window
    • Opcja Project
    • Opcje Toolbox, Toolbar, Color Palette
    • Opcja Properties
  • Menu Insert
  • Menu Run
  • Menu Tools
    • Opcja Menu Editor
    • Opcja Custom Controls
    • Opcja References
    • Opcje Environment, Project, Editors, Advanced
  • Menu Add-Ins
  • Menu Help
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 7. Okno właściwości

  • Obiekty i właściwości
  • Anatomia okna właściwości
    • Pole obiektu
    • Lista właściwości
    • Specjalne sposoby zmiany wartości właściwości
  • Właściwości wspólne dla wszystkich obiektów Visual Basica
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 8. Przeglądarka obiektowa

  • Obiekty i ich przeglądanie
  • Metody obiektów
  • Jak używać przeglądarki?
  • Podsumowanie
  • Pytania Przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 9. Formularz

  • Modelowanie formularza
    • Zmiana koloru tła
    • Zmiana rozmiarów formularza
  • Zmiana położenia formularza
  • Modyfikowanie obrzeża
  • Wpisywanie tekstu do formularza
    • Zmiana czcionki
  • Wzbogacenie formularza o grafikę
  • Zmiana ikony
  • Pozostałe właściwości formularza
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 10. Przyciski poleceń, pola wyboru i przyciski opcji

  • Przyciski poleceń
  • Pola wyboru
  • Ramka i przyciski opcji
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 11. Paski przewijania

  • Typy pasków przewijania
  • Zmiana właściwości paska przewijania
  • Przewijanie obrazu
  • Paski przewijania jako ilustracja wyników
  • Wprowadzanie danych za pomocą pasków przewijania
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 12. Zegar

  • Zegar jako narzędzie w Visual Basicu
  • Zastosowanie zegara do animacji
  • Wykorzystanie właściwości Enabled
  • Tablica zegarów
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 13. Okna wyboru

  • Tworzenie listy wyboru
  • Wielokrotny wybór elementów
  • Kombinowane okno wyboru
    • Rozwijalna lista (Drop-Down List Combo Box)
    • Proste okno wyboru (Simple Combo Box)
    • Rozwijalne okienko kombinowane (Drop-Down Combo Box)
    • Specjalizowane okna wyboru
    • Okna wyboru napędów
    • Okna wyboru katalogów
    • Okna wyboru plików
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 14. Narzędzia graficzne

  • Kreślarz linii
  • Figury geometryczne
  • Ramki grafiki
  • Okienka Obrazów
  • Podsumowanie
  • Pytania Przeglądowe
  • Ćwiczenia Przeglądowe

Rozdział 15. Obsługa baz danych i mechanizmu OLE

  • Sterownik baz danych
  • Przeglądarka tabelaryczna
  • Łącznik OLE
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 16. Powszechnie używane narzędzia dialogowe

  • Arkusz otwarcia pliku
  • Arkusz zachowania pliku
  • Arkusz wyboru koloru
  • Arkusz wyboru czcionki
  • Arkusz wydruku
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 17. Edytor menu

  • Okno edytora menu
  • Akceleratory
  • Klawisze skrótu
  • Pozostałe elementy edytora menu
  • Menu podrzędne
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 18. Stałe i zmienne

  • Czym są stałe?
  • Czym są zmienne?
  • Typy zmiennych
  • Deklarowanie zmiennych
    • Nazewnictwo zmiennych
    • "Wymiarowanie" zmiennych
    • Domyślne deklarowanie zmiennych
    • Jawna deklaracja zmiennych
  • Zasięg deklaracji zmiennej
    • Zasięg lokalny
    • Zasięg modułowy
    • Zasięg globalny
    • Przesłanianie zmiennych
  • Modyfikatory zmiennych
    • Zmienne statyczne
    • Stałe
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 19. Podstawowe operacje wejścia-wyjścia

  • Wyjście programu
    • Wykorzystanie metody Print
    • Pisanie do okna śledzenia
    • Okno komunikatu
  • Wprowadzanie danych
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 20. Operatory arytmetyczne

  • Pierwszeństwo operatorów
  • Operator dodawania
  • Operator odejmowania
  • Operator mnożenia
  • Operatory dzielenia
  • Operator MOD
  • Operator potęgowania
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 21. Wyrażenia

  • Wyrażenia proste
  • Operatory porównania
  • Operatory logiczne
    • Operator And
    • Operator Not
    • Operator Or
    • Operator Xor
    • Operatory Eqv i Imp
  • Priorytety operatorów logicznych
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 22. Sterowanie warunkowe

  • Instrukcja warunkowa If
    • Frazy Else i ElseIf
  • Instrukcja wyboru Select Case
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 23. Instrukcja pętli Do..Loop

  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 24. Instrukcja pętli For

  • Składnia instrukcji For-Next
  • Fraza Step
  • Pętla z ujemną wartością kroku
  • Instrukcja Exit For
  • Zagnieżdżone pętle For
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 25. Procedury i funkcje

  • Procedury
  • Przekazywanie parametrów
  • Instrukcja Exit Sub
  • Funkcje
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 26. Tablice

  • Proste tablice
  • Deklaracja Option Base
  • Deklarowanie zakresu indeksów
  • Tablice wielowymiarowe
  • Funkcje LBound i UBound
  • Funkcja Array
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 27. Typy definiowane przez użytkownika

  • Proste struktury
  • Struktury w strukturach - zagnieżdżone definicje struktur
  • Struktury nieco bardziej złożone
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 28. Obsługa plików dyskowych

  • Proste instrukcje plikowe
    • Instrukcja Open
    • Funkcja FreeFile
    • Instrukcja Close
  • Dostęp sekwencyjny
    • Instrukcja Print #
    • Instrukcja Input #
    • Instrukcja Write#
  • Pliki o dostępie bezpośrednim
  • Pliki o dostępie bajtowym
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 29. Projektowanie aplikacji

  • Czym w istocie jest aplikacja
  • Anatomia aplikacji
  • Opis aplikacji
    • Identyfikacja niezbędnych funkcji
    • Wykorzystanie pseudokodu w prototypach
  • Wybór systemu bazy danych
    • Rozwój systemów baz danych
  • Projektowanie bazy danych
    • Jak wygląda baza danych?
    • Czego powinieneś się wystrzegać
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 30. Tworzenie formularzy

  • Formularze tworzą interfejs użytkownika!
  • Zasady poprawnego tworzenia formularzy
    • Przestrzegaj zasady spójności formy
    • Stosuj te same standardy w całej aplikacji
    • Umieszczaj przyciski w tych samych miejscach formularzy
    • Używaj kolorów do rozróżniania hierarchii informacji
    • Zachowaj czytelną postać formularzy
    • Unikaj przeładowania formularzy informacją
    • Zapewnij prostotę wprowadzania informacji
  • Co powinny zawierać poszczególne formularze?
  • No, to zaczynamy...
  • Formularze MDI
  • Menu, przyciski i system pomocy
    • Paski menu głównego w formularzach
  • Pasek narzędziowy jako alternatywa dla menu
  • A co z systemem pomocy?
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 31. Wykorzystanie sterowników OLE

  • "Darmowe" sterowniki rozszerzające
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 32. Wykorzystanie okien komunikatów i pasków przewijania

  • Kiedy używać okien komunikatów?
    • Wyświetlanie informacji dla użytkownika
  • Przewijanie obszaru formularzy
    • Wbudowane paski przewijania
    • Zastosowanie pasków przewijania do wprowadzania danych
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 33. Sterowniki baz danych

  • Przeglądarka tabelaryczna
    • Konstruowanie przeglądarki
    • Nadawanie wartości komórkom przeglądarki
    • Edycja zawartości komórek przeglądarki
  • Podstawy dostępu do baz danych
    • Integralność danych - przetwarzanie transakcyjne
    • Sterowniki związane
  • Programowa obsługa baz danych
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 34. Sprawność aplikacji i jej odporność na błędy

  • Jak radzić sobie z błędami
    • Przykładowa obsługa błędów
  • Błędy związane z procedurami dostępu do bazy danych
  • Dbałość o wrażenie użytkownika
  • Techniczne aspekty sprawności aplikacji
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Rozdział 35. Testowanie, usuwanie błędów i dystrybucja aplikacji

  • "Odpluskwianie" - co to jest?
  • Wykrywanie i błędów
  • Rodzaje błędów i ich naprawa
    • Błędy projektowe
    • Błędy kodowania
    • Błędy logiczne
  • Lokalizowanie i eliminowanie błędów
    • Wykorzystanie punktów przerwania
    • Praca krokowa
    • Okno śledzenia
    • Wykorzystanie metody Print obiektu Debug
    • Wyrażenia testowe
  • Dystrybucja aplikacji
    • Czynności końcowe
    • Program Application Setup Wizard
  • Podsumowanie
  • Pytania przeglądowe
  • Ćwiczenia przeglądowe

Odpowiedzi na pytania przeglądowe

  • Rozdział 1
  • Rozdział 2
  • Rozdział 3
  • Rozdział 4
  • Rozdział 5
  • Rozdział 6
  • Rozdział 7
  • Rozdział 8
  • Rozdział 9
  • Rozdział 10
  • Rozdział 11
  • Rozdział 12
  • Rozdział 13
  • Rozdział 14
  • Rozdział 15
  • Rozdział 16
  • Rozdział 17
  • Rozdział 18
  • Rozdział 19
  • Rozdział 20
  • Rozdział 21
  • Rozdział 22
  • Rozdział 23
  • Rozdział 24
  • Rozdział 25
  • Rozdział 26
  • Rozdział 27
  • Rozdział 28
  • Rozdział 29
  • Rozdział 30
  • Rozdział 31
  • Rozdział 32
  • Rozdział 33
  • Rozdział 34
  • Rozdział 35

Skorowidz

Dodaj do koszyka Visual Basic 4.0

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.