reklama - zainteresowany?

Visual Basic 2015 w 24 godziny - Helion

Visual Basic 2015 w 24 godziny
ebook
Autor: James Foxall
Tytuł oryginału: Visual Basic 2015 in 24 Hours, Sams Teach Yourself: Barnes & Noble Special Edition
Tłumaczenie: Andrzej Watrak
ISBN: 978-83-283-2875-4
stron: 560, Format: ebook
Data wydania: 2016-12-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 66,75 zł (poprzednio: 89,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-22,25 zł)

Dodaj do koszyka Visual Basic 2015 w 24 godziny

Tagi: Visual Basic - Programowanie

Zacznij od zaraz! 24 (+ dwie dodatkowe) sprawdzone, jednogodzinne lekcje

Visual Basic jest bardzo popularnym językiem programowania wysokiego poziomu rozwijanym przez firmę Microsoft. Jego składnię oparto na języku Basic i unowocześniono, zapewniając przy tym wykorzystanie technologii ActiveX. Visual Basic w wersji 2015 zasadniczo różni się od swoich poprzedników: jest zdecydowanie lepszy, ma większe możliwości, a funkcjonalnością dorównuje takim językom jak C++. Jednak konsekwencją tego rozwoju jest większa złożoność języka.

Niniejsza książka ma jeden cel: jak najszybciej nauczyć Cię poprawnego programowania w języku Visual Basic. W ciągu 26 lekcji, z których każda powinna zająć najwyżej godzinę, przyswoisz sobie praktyczne umiejętności pozwalające na samodzielne zbudowanie kompletnej aplikacji. Gruntownie poznasz środowisko programistyczne Visual Studio 2015 i takie elementy interfejsu użytkownika, jak formularze i kontrolki, a także dowiesz się, jak je wykorzystać, aby przygotować atrakcyjną i funkcjonalną aplikację. W książce znajdziesz także liczne przykłady starannie objaśnionego kodu.

Dowiedz się, jak:

  • tworzyć w pełni funkcjonalne, bogate aplikacje
  • programować w języku Visual Basic 2015 i wykorzystywać jego możliwości
  • korzystać z obiektów, kolekcji i zdarzeń
  • tworzyć atrakcyjne, funkcjonalne interfejsy użytkownika
  • w pełni wykorzystywać możliwości formularzy, kontrolek, modułów i procedur
  • skutecznie programować bazy danych i zapisywać w nich informacje
  • kodować podejmowanie decyzji
  • stosować techniki programowania obiektowego
  • pracować z grafiką i plikami tekstowymi
  • korzystać z systemu plików i rejestru Windows
  • wysyłać wiadomości e-mail
  • tworzyć przydatne moduły i współdzielone procedury
  • komunikować się z użytkownikiem
  • przeglądać i drukować dokumenty
  • diagnozować kod za pomocą udoskonalonych pułapek
  • rozpowszechniać swoje oprogramowanie
  • sterować aplikacjami Microsoft Office 2016
  • wzbogacać funkcje formularzy dzięki własnym kontrolkom

Poznaj Visual Basic — i programuj dla Windows!

Dodaj do koszyka Visual Basic 2015 w 24 godziny

 

Osoby które kupowały "Visual Basic 2015 w 24 godziny", wybierały także:

  • Visual Basic 2008. Warsztat programisty
  • Visual Basic 2010. Od podstaw
  • ASP.NET 4 z wykorzystaniem C# i VB. Zaawansowane programowanie
  • Zacznij Tu! Poznaj Microsoft Visual Basic 2012
  • Microsoft Visual Basic 2010 Krok po kroku

Dodaj do koszyka Visual Basic 2015 w 24 godziny

Spis treści

Visual Basic 2015 w 24 godziny eBook -- spis treści

  • O autorze
  • Dedykacja
  • Podziękowania
  • Wprowadzenie
    • Przeznaczenie i układ książki
    • Konwencje stosowane w tej książce
    • Gotowy? Start!
  • Część I Środowisko programistyczne Visual Basic 2015
  • Godzina 1. Skok na głęboką wodę: programowanie w Visual Basic 2015
    • Uruchomienie środowiska Visual Studio 2015
    • Tworzenie nowego projektu
    • Środowisko programistyczne Visual Studio 2015
    • Zmienianie cech obiektów
      • Nadawanie nazw obiektom
      • Ustawianie właściwości Text
      • Zapisywanie projektu
      • Definiowanie ikony formularza
      • Zmiana wielkości formularza
    • Umieszczanie kontrolek w formularzu
    • Projektowanie interfejsu użytkownika
      • Umieszczanie w formularzu widocznych kontrolek
      • Umieszczanie w formularzu niewidocznych kontrolek
    • Tworzenie kodu obsługującego interfejs użytkownika
      • Przeglądanie plików przez użytkownika
      • Zamykanie programu za pomocą kodu
    • Uruchomienie projektu
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 2. Obsługa środowiska Visual Studio 2015
    • Strona startowa środowiska Visual Studio 2015
      • Tworzenie nowego projektu
      • Otwieranie istniejącego projektu
    • Obsługa i dostosowywanie środowiska Visual Studio
      • Praca z panelami projektowymi
        • Wyświetlanie i ukrywanie paneli
        • Panele swobodne
        • Dokowanie paneli
        • Automatyczne ukrywanie paneli
      • Praca z paskami narzędzi
        • Wyświetlanie i ukrywanie pasków narzędzi
    • Dodawanie kontrolek do formularza za pomocą panelu Toolbox
    • Ustawianie właściwości obiektów w panelu Properties
      • Wybieranie obiektów i przeglądanie ich właściwości
      • Przeglądanie i zmienianie właściwości
      • Właściwości określające kolor
      • Opis właściwości
    • Zarządzanie projektami
      • Zarządzanie plikami projektu w panelu Solution Explorer
      • Praca z rozwiązaniami
      • Komponenty projektu
      • Właściwości projektu
      • Dodawanie i usuwanie plików projektu
    • Prowizoryczny podręcznik programowania
      • Przechowywanie danych w zmiennych
      • Procedura, czyli funkcjonalny fragment kodu
      • Metoda MessageBox.Show()
    • Pomoc
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 3. Obiekty i kolekcje
    • Obiekty
    • Właściwości
      • Ustawianie i odczytywanie właściwości
      • Praca z obiektami i ich właściwościami
    • Metody
      • Wywoływanie metod
      • Dynamika metod
    • Prosty przykład użycia obiektów
      • Rozbudowa interfejsu użytkownika
      • Utworzenie kodu obiektowego
      • Sprawdzenie programu
    • Kolekcje
    • Przeglądarka obiektów
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 4. Zdarzenia
    • Kod sterowany zdarzeniami
      • Wywoływanie zdarzeń
        • Zdarzenia wywoływane przez użytkownika
        • Zdarzenia wywoływane przez obiekt
        • Zdarzenia wywoływane przez system operacyjny
      • Zapobieganie rekurencyjnemu wywoływaniu zdarzeń
      • Dostęp do zdarzeń obiektu
      • Parametry zdarzeń
    • Przykładowy projekt z obsługą zdarzeń
      • Utworzenie interfejsu użytkownika
      • Utworzenie kodu obsługującego zdarzenia
    • Aktualizacja nazw procedur zdarzeń
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Część II Tworzenie interfejsu użytkownika
  • Godzina 5. Podstawy tworzenia formularzy
    • Zmienianie nazwy formularza
    • Zmienianie wyglądu formularza
      • Wyświetlanie tekstu w pasku tytułu
      • Zmienianie koloru tła
      • Umieszczanie obrazu w tle formularza
      • Przypisywanie ikony
      • Dodawanie przycisków minimalizującego, maksymalizującego i kontrolnego
      • Zmiana wyglądu i funkcji ramki
      • Określanie minimalnej i maksymalnej wielkości formularza
    • Wyświetlanie i ukrywanie formularzy
      • Wyświetlanie formularzy
      • Modalność formularza
      • Wyświetlanie formularza w normalnej, zminimalizowanej i zmaksymalizowanej postaci
      • Określanie początkowego położenia formularza
      • Zapobieganie umieszczaniu ikony formularza w pasku narzędzi
      • Zamykanie formularza
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 6. Zaawansowane techniki projektowania formularzy
    • Definiowanie kontrolek
      • Dodawanie kontrolek do formularza
        • Dodanie kontrolki poprzez jej dwukrotne kliknięcie w panelu Toolbox
        • Dodanie kontrolki poprzez jej przeciągnięcie z panelu Toolbox
        • Dodanie kontrolki poprzez jej narysowanie
      • Manipulowanie kontrolkami
        • Siatka (gęstość i przyciąganie)
        • Przyciąganie do linii
        • Zaznaczanie grup kontrolek
        • Wyrównywanie kontrolek
        • Nadawanie kontrolkom tej samej wielkości
        • Ustawianie równych odstępów między kontrolkami
        • Ustawianie właściwości kontrolek w grupie
        • Kotwiczenie i automatyczne powiększanie kontrolek
      • Ustalanie kolejności wyróżniania kontrolek
      • Warstwy kontrolek
    • Tworzenie niemodalnych okien widocznych zawsze na pierwszym planie
    • Tworzenie przezroczystych formularzy
    • Tworzenie przewijanych formularzy
    • Tworzenie interfejsu MDI
    • Ustawianie formularza startowego
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 7. Praca z tradycyjnymi kontrolkami
    • Wyświetlanie statycznego tekstu za pomocą etykiet
    • Pole do wprowadzania tekstu
      • Wyrównywanie tekstu
      • Tworzenie wielowierszowego pola tekstowego
      • Paski przewijania
      • Ograniczanie liczby znaków wpisywanych przez użytkownika
      • Definiowanie pola do wprowadzania hasła
      • Najczęściej wykorzystywane zdarzenia pola tekstowego
    • Tworzenie przycisków
      • Przyciski zatwierdzający i anulujący
      • Wprowadzanie informacji tak/nie za pomocą pola wyboru
    • Tworzenie kontenerów i grup kontrolek
      • Panele i grupy kontrolek
      • Pola opcji
    • Listy elementów
      • Manipulowanie elementami listy w projekcie
      • Manipulowanie elementami listy podczas działania programu
        • Dodawanie elementów do listy
        • Usuwanie elementów z listy
        • Czyszczenie listy
        • Pozyskiwanie informacji o zaznaczonym elemencie listy
      • Sortowanie listy
    • Tworzenie list rozwijanych
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 8. Zaawansowane kontrolki
    • Tworzenie czasomierzy
    • Tworzenie okien dialogowych z zakładkami
    • Przechowywanie obrazów w kontrolce ImageList
    • Tworzenie zaawansowanych list za pomocą kontrolki ListView
      • Definiowanie kolumn
      • Dodawanie elementów listy
      • Manipulowanie listami za pomocą kodu
        • Dodawanie elementów za pomocą kodu
        • Określanie zaznaczonych elementów za pomocą kodu
        • Usuwanie elementów za pomocą kodu
        • Usuwanie wszystkich elementów
    • Tworzenie hierarchicznych list za pomocą kontrolki TreeView
      • Dodawanie węzłów do listy
      • Usuwanie węzłów
      • Usuwanie wszystkich węzłów
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 9. Dodawanie pasków menu i narzędzi do formularzy
    • Tworzenie menu
      • Tworzenie głównego menu
      • Tworzenie poleceń w podmenu
      • Przemieszczanie i usuwanie poleceń menu
      • Tworzenie zaznaczanych poleceń menu
      • Programowanie poleceń menu
      • Definiowanie menu kontekstowego
      • Przypisywanie skrótów klawiszowych do poleceń menu
    • Kontrolka paska narzędzi
      • Dodawanie przycisków do paska narzędzi za pomocą kolekcji Items
      • Programowanie paska narzędzi
      • Tworzenie rozwijanego menu w pasku narzędzi
    • Tworzenie paska stanu
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Część III Wprawianie aplikacji w ruch programowanie
  • Godzina 10. Tworzenie i wywoływanie procedur
    • Tworzenie modułów kodu Visual Basic
    • Tworzenie kodu procedur
      • Deklarowanie procedur niezwracających wartości
      • Deklarowanie procedur zwracających wartości
    • Wywoływanie procedur
      • Przekazywanie parametrów
    • Wychodzenie z procedur
    • Zapobieganie nieskończonym wywołaniom rekurencyjnym
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 11. Stałe, typy danych, zmienne i tablice
    • Typy danych
      • Określanie typu danych
      • Konwersja typu danych
    • Definiowanie i stosowanie stałych
    • Deklarowanie zmiennych i odwoływanie się do nich
      • Deklarowanie zmiennych
      • Nadawanie zmiennym ustalonych wartości
      • Używanie zmiennych w wyrażeniach
      • Jawne deklarowanie zmiennych i ich typów
      • Jawne deklarowanie zmiennych
      • Jawne określanie typów danych
    • Tablice
      • Deklarowanie tablic
      • Odwoływanie się do tablicy
      • Tworzenie tablic wielowymiarowych
    • Określanie zakresu widoczności
      • Zakres bloku
      • Zakres procedury (lokalny)
      • Zakres modułu
      • Zakres przestrzeni nazw (globalny)
      • Konflikt zakresów widoczności
    • Deklarowanie zmiennych statycznych
    • Zastosowanie zmiennych w projekcie Przeglądarka obrazów
      • Tworzenie zmiennych dla opcji
      • Inicjowanie i używanie zmiennych z opcjami
    • Modyfikowanie nazw zmiennych
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 12. Operacje na liczbach, tekstach, datach i godzinach
    • Operacje arytmetyczne w języku Visual Basic
      • Dodawanie
      • Odejmowanie i liczby ujemne
      • Mnożenie
      • Dzielenie
      • Potęgowanie
      • Modulo
      • Priorytety operatorów
    • Porównywanie wartości
    • Operatory logiczne
      • Operator And
      • Operator Not
      • Operator Or
      • Operator Xor
    • Operacje na ciągach znaków
      • Łączenie ciągów znaków
      • Podstawowe funkcje tekstowe
        • Określanie liczby znaków za pomocą funkcji Len()
        • Wyodrębnianie początku ciągu za pomocą funkcji Microsoft.VisualBasic.Left()
        • Wyodrębnianie końca ciągu za pomocą funkcji Microsoft.VisualBasic.Right()
        • Wyodrębnianie fragmentu ciągu za pomocą funkcji Mid()
        • Sprawdzanie zawartości ciągu znaków za pomocą funkcji InStr()
        • Usuwanie początkowych i końcowych spacji z ciągu
        • Zastępowanie ciągu znaków
    • Operacje na datach i godzinach
      • Typ danych Date
      • Dodawanie i odejmowanie dat i godzin
      • Określanie przedziału czasu pomiędzy dwiema datami
      • Wyodrębnianie części daty
      • Formatowanie daty i czasu
      • Odczytywanie bieżącej daty i godziny
      • Sprawdzenie, czy dana wartość reprezentuje datę
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 13. Podejmowanie decyzji w kodzie Visual Basic
    • Podejmowanie decyzji za pomocą instrukcji IfThen
      • Wykonywanie kodu, gdy wyrażenie ma wartość False
      • Zaawansowane podejmowanie decyzji za pomocą instrukcji ElseIf
      • Zagnieżdżanie konstrukcji If...Then
    • Instrukcja Select...Case wykorzystująca wyrażenie zwracające różne wartości
      • Sprawdzanie kilku wartości w jednej instrukcji Case
      • Przykładowy projekt z instrukcją Select Case
      • Kreatywne przykłady użycia instrukcji Select Case
    • Przechodzenie do innych miejsc kodu za pomocą instrukcji GoTo
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 14. Efektywne pętle
    • Wykonywanie kodu określoną liczbę razy za pomocą instrukcji For...Next
      • Inicjowanie pętli za pomocą instrukcji For
      • Zamykanie pętli Loop instrukcją Next
      • Określanie przyrostu za pomocą słowa Step
      • Wcześniejsze zakończenie pętli
      • Wykonywanie kolejnego obiegu pętli przed instrukcją Next
      • Przykład użycia pętli For...Next
    • Wykonywanie kodu nieokreśloną liczbę razy za pomocą pętli Do...Loop
      • Tworzenie pętli Do...Loop
      • Wychodzenie z pętli Do...Loop
      • Przykład użycia pętli Do...Loop
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 15. Diagnostyka kodu
    • Umieszczanie komentarzy w kodzie
    • Dwa podstawowe rodzaje błędów
    • Narzędzia diagnostyczne środowiska Visual Studio
      • Pułapki
      • Panel Immediate Window
      • Zaawansowane cechy pułapek
        • Wstrzymywanie kodu po spełnieniu zadanego warunku
        • Wstrzymywanie kodu po przejściu przez pułapkę określoną liczbę razy
        • Wyświetlanie komunikatów w panelu Output w punktach kontrolnych kodu
    • Obsługa błędów za pomocą instrukcji Try...Catch...Finally
      • Obsługa wyjątków
      • Obsługa spodziewanych wyjątków
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 16. Tworzenie obiektów za pomocą klas
    • Klasy
      • Enkapsulacja kodu i danych w klasach
      • Porównanie modułów klas z modułami standardowymi
      • Tworzenie interfejsu obiektu
        • Udostępnianie zmiennych klasy jako właściwości
          • Definiowanie za pomocą sekcji Get właściwości do odczytu
          • Definiowanie za pomocą sekcji Set właściwości do zapisu
          • Definiowanie właściwości tylko do odczytu lub tylko do zapisu
        • Udostępnianie procedur w postaci metod
    • Tworzenie instancji obiektów za pomocą klas
      • Zapisywanie referencji obiektu w zmiennej
        • Późne wiązanie referencji obiektu
        • Wczesne wiązanie referencji obiektu
        • Tworzenie obiektu w deklaracji zmiennej
      • Usuwanie obiektów
      • Czas życia obiektu
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 17. Interakcje z użytkownikiem
    • Wyświetlanie komunikatów za pomocą metody MessageBox.Show()
      • Wyświetlanie przycisków i ikony
      • Określenie klikniętego przycisku
      • Tworzenie czytelnych komunikatów
    • Tworzenie własnych okien dialogowych
    • Uzyskiwanie informacji od użytkownika za pomocą procedury InputBox()
    • Interakcje przy użyciu klawiatury
    • Wykorzystywanie najważniejszych zdarzeń wywoływanych za pomocą myszy
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 18. Praca z grafiką
    • Obiekt Graphics
      • Tworzenie obiektu Graphics reprezentującego formularz lub kontrolkę
      • Tworzenie obiektu Graphics reprezentującego nową mapę bitową
    • Stosowanie piór
    • Stosowanie kolorów systemowych
    • Przeznaczenie prostokątów
    • Rysowanie kształtów
      • Rysowanie linii
      • Rysowanie prostokątów
      • Rysowanie okręgów i elips
      • Usuwanie zawartości obszaru graficznego
    • Rysowanie tekstu
    • Utrwalanie obrazu formularza
    • Przykładowy projekt z obsługą grafiki
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Część IV Praca z danymi
  • Godzina 19. Operacje na plikach
    • Zastosowanie kontrolek OpenFileDialog i SaveFileDialog
      • Stosowanie kontrolki OpenFileDialog
        • Definiowanie filtrów plików
        • Wyświetlanie okna do wybierania plików
      • Stosowanie kontrolki SaveFileDialog
    • Wykonywanie operacji na plikach za pomocą obiektu File
      • Sprawdzanie, czy plik istnieje
      • Kopiowanie pliku
      • Przenoszenie pliku
      • Zmiana nazwy pliku
      • Usuwanie pliku
      • Odczytywanie właściwości pliku
        • Odczytywanie daty i czasu
        • Odczytywanie atrybutów pliku
        • Kod odczytujący atrybuty pliku
    • Wykonywanie operacji na folderach za pomocą obiektu System.IO.Directory
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 20. Operacje na rejestrze i plikach tekstowych
    • Korzystanie z rejestru systemu Windows
      • Struktura rejestru systemu Windows
      • Dostęp do rejestru za pomocą obiektu My.Computer.Registry
        • Tworzenie kluczy rejestru
        • Usuwanie kluczy rejestru
        • Nadawanie i odczytywanie wartości kluczy
      • Dostosowanie projektu Przeglądarka obrazów do korzystania z rejestru systemu Windows
        • Odczytywanie ustawień z rejestru
        • Zapisywanie ustawień w rejestrze
        • Wykorzystywanie ustawień zapisanych w rejestrze
        • Testy i diagnostyka projektu Przeglądarka obrazów
    • Odczytywanie i zapisywanie plików tekstowych
      • Zapisywanie plików tekstowych
      • Odczytywanie plików tekstowych
      • Dostosowanie programu Przeglądarka obrazów do korzystania z plików tekstowych
        • Tworzenie pliku dziennika
        • Wyświetlanie pliku dziennika
        • Testy dziennika programu Przeglądarka obrazów
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 21. Praca z bazą danych
    • Podstawy platformy ADO.NET
      • Nawiązywanie połączenia z bazą danych
      • Zamykanie połączenia z bazą danych
    • Przetwarzanie danych
      • Obiekt DataTable
      • Tworzenie obiektu SqlDataAdapter
      • Tworzenie obiektu DataTable i odczytywanie danych
      • Dostęp do pól obiektu DataRow
      • Przeglądanie rekordów danych
      • Zmienianie rekordów danych
      • Tworzenie nowych rekordów danych
      • Usuwanie rekordów danych
      • Uruchomienie programu Przykładowa baza danych
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 22. Drukowanie
    • Przygotowanie projektu Przeglądarka obrazów
      • Dodanie do formularza przycisków Drukuj i Podgląd wydruku
      • Dodanie kontrolek PrintDocument, PrintPreviewDialog i PageSetupDialog
    • Wydruk i podgląd wydruku dokumentu
      • Drukowanie dokumentu
        • Tworzenie procedury DrukujObraz()
        • Drukowanie aktualnie wyświetlanego obrazu
      • Podgląd dokumentu
    • Zmiana ustawień strony
    • Skalowanie obrazu na stronie
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 23. Wysyłanie wiadomości e-mail
    • Klasy do wysyłania wiadomości e-mail
    • Wysyłanie wiadomości za pomocą aplikacji Przeglądarka obrazów
      • Dodanie przycisku do wysyłania wiadomości e-mail
      • Utworzenie formularza do wysyłania wiadomości e-mail
      • Utworzenie kodu do wysyłania wiadomości e-mail
      • Sprawdzenie kodu
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Część V Aplikacje wdrażanie i nie tylko
  • Godzina 24. Wdrażanie aplikacji
    • Technologia ClickOnce
    • Utworzenie programu instalacyjnego za pomocą kreatora Publish Wizard
    • Sprawdzenie programu instalacyjnego aplikacji Przeglądarka obrazów
    • Odinstalowanie udostępnionej aplikacji
    • Zaawansowane opcje technologii ClickOnce
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 25. Sterowanie aplikacjami Microsoft Office 2016
    • Sterowanie programem Microsoft Excel
      • Utworzenie referencji do biblioteki automatyzacyjnej
      • Utworzenie obiektu reprezentującego serwer automatyzacyjny
      • Obsługa serwera automatyzacyjnego
        • Wyświetlenie okna programu Excel
        • Utworzenie skoroszytu programu Excel
        • Przetwarzanie danych w skoroszycie
        • Test aplikacji klienckiej
    • Sterowanie programem Microsoft Word
      • Utworzenie referencji do biblioteki automatyzacyjnej
      • Utworzenie obiektu reprezentującego serwer automatyzacyjny
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Godzina 26. Tworzenie własnych kontrolek
    • Tworzenie kontrolki potomnej
      • Dostosowanie pola tekstowego do wpisywania wyłącznie liczb
      • Zapobieganie wklejaniu znaków innych niż cyfry
      • Dodawanie do kontrolki dymku z tekstem pomocy
    • Tworzenie kontrolki zagregowanej
      • Dodawanie istniejących kontrolek do kontrolki zagregowanej
      • Określanie właściwego wyglądu kontrolki podczas zmiany jej wielkości
      • Tworzenie niestandardowej właściwości
      • Tworzenie niestandardowej metody
      • Tworzenie niestandardowego zdarzenia
      • Test zagregowanej kontrolki
    • Podsumowanie
    • Pytania i odpowiedzi
    • Warsztat
      • Quiz
      • Odpowiedzi
    • Ćwiczenia
  • Dodatki
  • Dodatek A Z szerokiej perspektywy
    • Platforma .NET
      • Środowisko CLR
    • Język Microsoft IL
    • Przestrzenie nazw
    • Wspólny system typów
    • Porządkowanie pamięci
    • Dodatkowe materiały
    • Podsumowanie

Dodaj do koszyka Visual Basic 2015 w 24 godziny

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.