reklama - zainteresowany?

Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej - Helion

Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej
Autor: Paweł Buchwald
ISBN: 978-83-283-4408-2
stron: 96, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2018-05-25
Księgarnia: Helion

Cena książki: 24,05 zł (poprzednio: 37,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-12,95 zł)

Dodaj do koszyka Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej

Tagi: Inne | Inne - Programowanie

Odkryj rzeczywistość wirtualną na urządzeniach mobilnych

Rzeczywistość wirtualna (VR) to koncepcja znana już od co najmniej kilkudziesiÄ™ciu lat. Jednak dopiero postÄ™p w miniaturyzacji ukÅ‚adów cyfrowych, lawinowy wzrost ich wydajnoÅ›ci, obniżenie kosztów wytwarzania i masowa dostÄ™pność urzÄ…dzeÅ„ mobilnych oraz zapewniane przez nie możliwoÅ›ci interakcji sprawiÅ‚y, że wraz z rzeczywistoÅ›ciÄ… rozszerzonÄ… ta technologia trafiÅ‚a do szerokiego grona odbiorców i znalazÅ‚a praktyczne zastosowanie w setkach popularnych aplikacji wykorzystywanych przez użytkowników na caÅ‚ym Å›wiecie. Rzeczywistość wirtualna sprawdza siÄ™ doskonale miÄ™dzy innymi w medycynie, nauce, przemyÅ›le, edukacji, rozrywce i marketingu, a oferowane przez niÄ… możliwoÅ›ci sÄ… doceniane w coraz to nowych dziedzinach życia.

Wszyscy zainteresowani poznaniem technologii informatycznych wykorzystywanych w systemach rzeczywistoÅ›ci wirtualnej znajdÄ… w tej książce szereg informacji na temat możliwoÅ›ci praktycznego zastosowania VR w nowoczesnych aplikacjach dziaÅ‚ajÄ…cych na różnego rodzaju urzÄ…dzeniach. Monografia opisuje wybrane aspekty architektury, projektowania i implementacji tego rodzaju systemów z uwzglÄ™dnieniem popularnych rozwiÄ…zaÅ„ inżynierii programowania komputerowych systemów rozproszonych, gier komputerowych i wizualizacji 3D oraz aplikacji mobilnych. To kompendium wiedzy, które doceniÄ… zarówno osoby rozpoczynajÄ…ce swojÄ… przygodÄ™ z wirtualnÄ… rzeczywistoÅ›ciÄ…, jak i profesjonalni programiÅ›ci chcÄ…cy siÄ™ zapoznać z tematem lub uporzÄ…dkować posiadanÄ… wiedzÄ™.

Dzięki tej publikacji poznasz:

  • HistoriÄ™ i rozwój systemów rzeczywistoÅ›ci wirtualnej i rozszerzonej
  • Metody wizualizacji 3D w systemach VR
  • Åšrodowiska wykorzystywane w rozwiÄ…zaniach VR i AR
  • UrzÄ…dzenia i technologie zapewniajÄ…ce komunikacjÄ™ z systemem
  • Biblioteki i narzÄ™dzia stosowane w systemach VR i AR
  • KoncepcjÄ™ serwera aktywnoÅ›ci kinetycznej

Dowiedz się, jak implementować VR i AR na smartfonach!

Dodaj do koszyka Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej

 

Osoby które kupowały "Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w Å›wiecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym Å›rodowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Sztuka podst
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II

Dodaj do koszyka Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej

Spis treści

Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej -- spis treści

Wprowadzenie (5)

RozdziaÅ‚ 1. Rozwój systemów rzeczywistoÅ›ci wirtualnej i systemów rzeczywistoÅ›ci rozszerzonej (7)

  • 1.1. PoczÄ…tki systemów rzeczywistoÅ›ci wirtualnej (7)
  • 1.2. Tendencje rozwoju systemów rzeczywistoÅ›ci rozszerzonej (10)

Rozdział 2. Metody wizualizacji obrazu 3D w systemach rzeczywistości wirtualnej (13)

  • 2.1. Reprezentacja obrazu 3D z użyciem metody anaglifowej (13)
  • 2.2. Wizualizacja obrazu 3D przy zastosowaniu okularów pasywnych (15)
  • 2.3. Wizualizacja obrazu 3D za pomocÄ… okularów aktywnych (18)

RozdziaÅ‚ 3. Åšrodowiska wizualizacji 3D majÄ…ce zastosowanie w implementacji systemów rzeczywistoÅ›ci wirtualnej i rozszerzonej (21)

  • 3.1. OpenGL oraz WebGL jako biblioteki implementacji scen trójwymiarowych w systemach rzeczywistoÅ›ci wirtualnej (21)
  • 3.2. Implementacja scen rzeczywistoÅ›ci wirtualnej w Å›rodowisku internet (25)
  • 3.3. Åšrodowisko Unity 3D w systemach rzeczywistoÅ›ci wirtualnej (28)

RozdziaÅ‚ 4. Monitorowanie aktywnoÅ›ci użytkowników systemów rzeczywistoÅ›ci wirtualnej i rozszerzonej (31)

  • 4.1. Użycie czujników urzÄ…dzeÅ„ mobilnych do monitorowania aktywnoÅ›ci użytkowników (31)
  • 4.2. HeÅ‚my 3D umożliwiajÄ…ce użycie telefonu komórkowego do kontroli ruchu (36)
  • 4.3. Pobieranie informacji o geolokalizacji użytkowników przy użyciu urzÄ…dzeÅ„ mobilnych (38)
  • 4.4. Åšledzenie lokalizacji urzÄ…dzeÅ„ mobilnych wewnÄ…trz budynków (46)
    • 4.4.1. Projekt Tango (48)
  • 4.5. Åšledzenie aktywnoÅ›ci kinetycznej użytkownika za pomocÄ… kontrolera Kinect (49)
  • 4.6. Detekcja gestów użytkownika za pomocÄ… kontrolera EMG (52)
  • 4.7. Åšledzenie aktywnoÅ›ci użytkowników za pomocÄ… sygnaÅ‚ów EEG (54)
    • 4.7.1. Koncepcja dziaÅ‚ania urzÄ…dzenia do detekcji EEG (55)

RozdziaÅ‚ 5. Biblioteki i narzÄ™dzia wspóÅ‚pracy z urzÄ…dzeniami HMI, majÄ…ce zastosowania w systemach rzeczywistoÅ›ci wirtualnej i rozszerzonej (57)

  • 5.1. Biblioteki wspóÅ‚pracy z kontrolerem Kinect (57)
  • 5.2. Wspomaganie Å›ledzenia gestów użytkownika przy pomocy biblioteki Myo Armband (63)
  • 5.3. MożliwoÅ›ci kontroli aktywnoÅ›ci użytkowników przy pomocy bibliotek programistycznych dostarczonych z urzÄ…dzeniami do odczytu EEG (67)
  • 5.4. Monitorowanie aktywnoÅ›ci użytkowników za pomocÄ… bibliotek przeznaczonych dla okularów 3D wspóÅ‚pracujÄ…cych z urzÄ…dzeniami mobilnymi (71)

Rozdział 6. Koncepcja serwera aktywności kinetycznej (75)

  • 6.1. Architektura serwera aktywnoÅ›ci kinetycznej (75)
  • 6.2. Komunikacja aplikacji z serwerem aktywnoÅ›ci kinetycznej (77)
  • 6.3. Analiza gestów użytkownika po stronie serwera aktywnoÅ›ci kinetycznej (78)
  • 6.4. Efektywność czasowa akwizycji danych o aktywnoÅ›ci kinetycznej użytkownika (80)

Podsumowanie (83)

Dodatek A. SÅ‚ownik ważniejszych skrótów i pojęć (85)

Literatura (89)

Skorowidz (91)

Dodaj do koszyka Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.