reklama - zainteresowany?

Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej - Helion

Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej
Autor: Paweł Buchwald
ISBN: 978-83-283-4408-2
stron: 96, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2018-05-25
Księgarnia: Helion

Cena książki: 22,20 zł (poprzednio: 37,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-14,80 zł)

Dodaj do koszyka Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej

Tagi: Inne | Inne - Programowanie

Odkryj rzeczywistość wirtualną na urządzeniach mobilnych

Rzeczywistość wirtualna (VR) to koncepcja znana już od co najmniej kilkudziesięciu lat. Jednak dopiero postęp w miniaturyzacji układów cyfrowych, lawinowy wzrost ich wydajności, obniżenie kosztów wytwarzania i masowa dostępność urządzeń mobilnych oraz zapewniane przez nie możliwości interakcji sprawiły, że wraz z rzeczywistością rozszerzoną ta technologia trafiła do szerokiego grona odbiorców i znalazła praktyczne zastosowanie w setkach popularnych aplikacji wykorzystywanych przez użytkowników na całym świecie. Rzeczywistość wirtualna sprawdza się doskonale między innymi w medycynie, nauce, przemyśle, edukacji, rozrywce i marketingu, a oferowane przez nią możliwości są doceniane w coraz to nowych dziedzinach życia.

Wszyscy zainteresowani poznaniem technologii informatycznych wykorzystywanych w systemach rzeczywistości wirtualnej znajdą w tej książce szereg informacji na temat możliwości praktycznego zastosowania VR w nowoczesnych aplikacjach działających na różnego rodzaju urządzeniach. Monografia opisuje wybrane aspekty architektury, projektowania i implementacji tego rodzaju systemów z uwzględnieniem popularnych rozwiązań inżynierii programowania komputerowych systemów rozproszonych, gier komputerowych i wizualizacji 3D oraz aplikacji mobilnych. To kompendium wiedzy, które docenią zarówno osoby rozpoczynające swoją przygodę z wirtualną rzeczywistością, jak i profesjonalni programiści chcący się zapoznać z tematem lub uporządkować posiadaną wiedzę.

Dzięki tej publikacji poznasz:

  • Historię i rozwój systemów rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej
  • Metody wizualizacji 3D w systemach VR
  • Środowiska wykorzystywane w rozwiązaniach VR i AR
  • Urządzenia i technologie zapewniające komunikację z systemem
  • Biblioteki i narzędzia stosowane w systemach VR i AR
  • Koncepcję serwera aktywności kinetycznej

Dowiedz się, jak implementować VR i AR na smartfonach!

Dodaj do koszyka Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej

 

Osoby które kupowały "Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Sztuka podst
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II

Dodaj do koszyka Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej

Spis treści

Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej -- spis treści

Wprowadzenie (5)

Rozdział 1. Rozwój systemów rzeczywistości wirtualnej i systemów rzeczywistości rozszerzonej (7)

  • 1.1. Początki systemów rzeczywistości wirtualnej (7)
  • 1.2. Tendencje rozwoju systemów rzeczywistości rozszerzonej (10)

Rozdział 2. Metody wizualizacji obrazu 3D w systemach rzeczywistości wirtualnej (13)

  • 2.1. Reprezentacja obrazu 3D z użyciem metody anaglifowej (13)
  • 2.2. Wizualizacja obrazu 3D przy zastosowaniu okularów pasywnych (15)
  • 2.3. Wizualizacja obrazu 3D za pomocą okularów aktywnych (18)

Rozdział 3. Środowiska wizualizacji 3D mające zastosowanie w implementacji systemów rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej (21)

  • 3.1. OpenGL oraz WebGL jako biblioteki implementacji scen trójwymiarowych w systemach rzeczywistości wirtualnej (21)
  • 3.2. Implementacja scen rzeczywistości wirtualnej w środowisku internet (25)
  • 3.3. Środowisko Unity 3D w systemach rzeczywistości wirtualnej (28)

Rozdział 4. Monitorowanie aktywności użytkowników systemów rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej (31)

  • 4.1. Użycie czujników urządzeń mobilnych do monitorowania aktywności użytkowników (31)
  • 4.2. Hełmy 3D umożliwiające użycie telefonu komórkowego do kontroli ruchu (36)
  • 4.3. Pobieranie informacji o geolokalizacji użytkowników przy użyciu urządzeń mobilnych (38)
  • 4.4. Śledzenie lokalizacji urządzeń mobilnych wewnątrz budynków (46)
    • 4.4.1. Projekt Tango (48)
  • 4.5. Śledzenie aktywności kinetycznej użytkownika za pomocą kontrolera Kinect (49)
  • 4.6. Detekcja gestów użytkownika za pomocą kontrolera EMG (52)
  • 4.7. Śledzenie aktywności użytkowników za pomocą sygnałów EEG (54)
    • 4.7.1. Koncepcja działania urządzenia do detekcji EEG (55)

Rozdział 5. Biblioteki i narzędzia współpracy z urządzeniami HMI, mające zastosowania w systemach rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej (57)

  • 5.1. Biblioteki współpracy z kontrolerem Kinect (57)
  • 5.2. Wspomaganie śledzenia gestów użytkownika przy pomocy biblioteki Myo Armband (63)
  • 5.3. Możliwości kontroli aktywności użytkowników przy pomocy bibliotek programistycznych dostarczonych z urządzeniami do odczytu EEG (67)
  • 5.4. Monitorowanie aktywności użytkowników za pomocą bibliotek przeznaczonych dla okularów 3D współpracujących z urządzeniami mobilnymi (71)

Rozdział 6. Koncepcja serwera aktywności kinetycznej (75)

  • 6.1. Architektura serwera aktywności kinetycznej (75)
  • 6.2. Komunikacja aplikacji z serwerem aktywności kinetycznej (77)
  • 6.3. Analiza gestów użytkownika po stronie serwera aktywności kinetycznej (78)
  • 6.4. Efektywność czasowa akwizycji danych o aktywności kinetycznej użytkownika (80)

Podsumowanie (83)

Dodatek A. Słownik ważniejszych skrótów i pojęć (85)

Literatura (89)

Skorowidz (91)

Dodaj do koszyka Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.