reklama - zainteresowany?

UML dla każdego - Helion

UML dla każdego
Autor: Joseph Schmuller
Tytuł oryginału: Teach Yourself UML in 24 Hours
Tłumaczenie: Krzysztof Masłowski
ISBN: 83-7361-107-X
stron: 376, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-06-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka UML dla każdego

Tagi: UML - Programowanie

UML jest jednym z najbardziej ekscytujących narzędzi do tworzenia obiektowo zorientowanych systemów. Jest to język modelowania wizualnego, pozwalający budowniczym systemów na tworzenie planów, w których ich wizje zostaną uchwycone i wyrażone w standardowy, łatwy do zrozumienia sposób. UML dostarcza też mechanizmy ułatwiające efektywną wymianę informacji i przekazywanie projektów innym.

Podczas 24 sesji zawartych w książce "UML dla każdego" nauczysz się tworzenia diagramów za pomocą zunifikowanego języka modelowania. Proste wyjaśnienia i metoda prowadzenia za rękę krok po kroku w każdym rozdziale, pozwalają na poznanie podstaw tego języka i zrozumienie jego zastosowań.

Poznasz:

  • Podstawy projektowania obiektowego, związki UML-a z projektowaniem obiektowym
  • Powiązania, agregacje, agregacje całkowite, interfejsy i realizacje
  • Przypadki użycia i diagramy przypadków użycia
  • Diagramy: stanów, przebiegu, kooperacji, czynności, komponentów, wdrożenia
  • Tworzenie systemów za pomocą UML-a
  • Studium przypadku, pokazujące kolejne etapy tworzenia złożonego systemu
  • Przyszłość i rozszerzenia języka UML
Autor Joseph Schmuller, ekspert w tej dziedzinie, tłumaczy UML-a za pomocą odpowiednio dobranych i interesujących przykładów. Dzięki tej książce w szybkim tempie opanujesz sztukę operowania językiem UML i przekonasz się, jak bardzo porządkuje on proces projektowania oprogramowania.

Dodaj do koszyka UML dla każdego

 

Osoby które kupowały "UML dla każdego", wybierały także:

  • Język UML. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie systemów informatycznych
  • Język inżynierii systemów SysML. Architektura i zastosowania. Profile UML 2.x w praktyce
  • UML 2.0 w akcji. Przewodnik oparty na projektach
  • In
  • UML 2.0. Wprowadzenie

Dodaj do koszyka UML dla każdego

Spis treści

UML dla każdego -- spis treści

O Autorze (15)

Wstęp (17)

Część I Zaczynamy (19)

Rozdział 1. Co to jest UML (21)

  • Dodanie metody do szaleństwa (22)
  • Jak się narodził UML (23)
  • Komponenty UML-a (24)
    • Diagram klas (24)
    • Diagram obiektów (25)
    • Diagram przypadków użycia (26)
    • Diagram stanów (26)
    • Diagram przebiegu (27)
    • Diagram czynności (27)
    • Diagram kooperacji (28)
    • Diagram komponentów (29)
    • Diagram wdrożenia (29)
  • Kilka innych składników (29)
    • Pakiety (29)
    • Notatki (30)
    • Stereotypy (30)
  • Po co tyle różnych diagramów? (31)
  • Podsumowanie (31)
  • Warsztaty (31)
    • Test (32)
    • Ćwiczenia (32)

Rozdział 2. Co to jest obiektowość (33)

  • Obiekty, obiekty, wszędzie obiekty (34)
  • Kilka pojęć (35)
    • Abstrakcja (35)
    • Dziedziczenie (36)
    • Polimorfizm (37)
    • Kapsułkowanie (hermetyzacja) (38)
    • Wysyłanie komunikatów (39)
    • Powiązania (39)
    • Agregacja (41)
  • Korzyści (43)
  • Podsumowanie (43)
  • Warsztaty (44)
    • Test (44)

Rozdział 3. UML i obiektowość (45)

  • Wizualizacja klas (45)
  • Atrybuty (46)
  • Operacje (47)
  • Atrybuty, operacje i wizualizacja (48)
  • Zobowiązania i ograniczenia (50)
  • Dołączone notatki (51)
  • Klasy - do czego służą i gdzie ich szukać (51)
  • Podsumowanie (53)
  • Warsztaty (54)
    • Test (54)
    • Ćwiczenia (54)

Rozdział 4. Związki (55)

  • Powiązania (55)
    • Ograniczenia powiązań (57)
    • Klasy powiązań (57)
    • Wiązania (58)
  • Liczebność (58)
  • Powiązania kwalifikowane (60)
  • Powiązanie zwrotne (60)
  • Dziedziczenie i uogólnienie (61)
    • Poznawanie dziedziczenia (62)
    • Klasy abstrakcyjne (62)
  • Zależności (63)
  • Podsumowanie (64)
  • Warsztaty (64)
    • Test (65)
    • Ćwiczenia (65)

Rozdział 5. Agregacje, agregacje całkowite, interfejsy i realizacje (67)

  • Agregacje (67)
    • Ograniczenia agregacji (68)
  • Agregacje całkowite (69)
  • Otoczenia (69)
  • Interfejsy i realizacje (71)
    • Widoczność (72)
    • Zasięg (73)
  • Podsumowanie (73)
  • Warsztaty (74)
    • Test (74)
    • Ćwiczenia (74)

Rozdział 6. Informacje wstępne o przypadkach użycia (75)

  • Przypadki użycia - co to takiego? (76)
  • Przypadki użycia - dlaczego są ważne? (76)
  • Przykład: automat do sprzedaży napojów gazowanych (77)
    • Przypadek użycia "Kup napój" (77)
    • Dodatkowy przypadek użycia (78)
  • Zawieranie przypadków użycia (79)
  • Rozszerzanie przypadków użycia (80)
  • Rozpoczęcie analizy przypadków użycia (80)
  • Podsumowanie (81)
  • Warsztaty (81)
    • Test (81)
    • Ćwiczenia (82)

Rozdział 7. Diagramy przypadków użycia (83)

  • Prezentacja modelu przypadków użycia (84)
    • Wracamy do przypadku automatu do sprzedaży napojów gazowanych (84)
    • Śledzenie kroków scenariuszy (84)
  • Związki między przypadkami użycia (86)
    • Zawieranie (86)
    • Rozszerzenie (86)
    • Uogólnienie (88)
    • Grupowanie (88)
  • Stosowanie przypadków użycia w procesie analizy (89)
  • Stosowanie modeli przypadków użycia - przykład (89)
    • Poznanie domeny (89)
    • Zrozumienie użytkowników (90)
    • Zrozumienie przypadków użycia (90)
    • Drążąc w głąb (91)
  • Remanent rzeczy poznanych (93)
    • Elementy strukturalne (94)
    • Związki (94)
    • Grupowanie (94)
    • Przypisy (95)
    • Rozszerzenie (95)
    • I inne (95)
  • Obraz ogólny (95)
  • Podsumowanie (96)
  • Warsztaty (96)
    • Test (96)
    • Ćwiczenia (97)

Rozdział 8. Diagramy stanów (99)

  • Diagram stanów (100)
    • Zestaw symboli (100)
    • Podawanie szczegółów w ikonie stanu (101)
    • Dodawanie szczegółów transmisji - zdarzenia i akcje (101)
    • Dodawanie szczegółów transmisji - warunki dozoru (103)
  • Podstany (103)
    • Podstany sekwencyjne (104)
    • Podstany współbieżne (104)
  • Stany wznowienia (105)
  • Komunikaty i sygnały (106)
  • Znaczenie diagramów stanów (107)
  • Obraz ogólny UML-a (108)
  • Podsumowanie (109)
  • Warsztaty (109)
    • Test (109)
    • Ćwiczenia (110)

Rozdział 9. Diagramy przebiegu (111)

  • Co to jest diagram przebiegu? (111)
    • Obiekty (112)
    • Komunikaty (112)
    • Czas (112)
  • GUI (113)
    • Kolejność (113)
    • Pokazanie kolejności na diagramie przebiegu (114)
    • Przypadek użycia (114)
  • Automat do sprzedaży napojów - diagramy przebiegu: egzemplarzowy i ogólny (115)
    • Egzemplarzowy diagram przebiegu (116)
    • Ogólny diagram przebiegu (116)
  • Tworzenie obiektów podczas przebiegu (119)
  • Rekurencja (121)
  • Obraz ogólny UML-a (121)
  • Podsumowanie (121)
  • Warsztaty (123)
    • Test (123)
    • Ćwiczenia (123)

Rozdział 10. Diagramy kooperacji (125)

  • Co to jest diagram kooperacji? (126)
  • GUI (126)
    • Zmiany stanu (127)
  • Automat do sprzedaży napojów (128)
  • Tworzenie obiektów (129)
  • Kilka dodatkowych koncepcji (131)
    • Obiekty wielokrotne (131)
    • Zwracanie wyniku (131)
    • Obiekty aktywne (132)
    • Synchronizacja (132)
  • Obraz ogólny UML-a (133)
  • Podsumowanie (133)
  • Warsztaty (134)
    • Test (135)
    • Ćwiczenia (135)

Rozdział 11. Diagramy czynności (137)

  • Co to jest diagram czynności? (137)
    • Decyzje (138)
    • Ścieżki współbieżne (rozwidlone) (139)
    • Sygnały (140)
  • Stosowanie diagramów czynności (140)
    • Operacja: wyrazy ciągu Fibonacciego (140)
    • Proces: tworzenie dokumentu (141)
  • Tory (143)
  • Diagramy hybrydowe (143)
  • Obraz ogólny UML-a (144)
  • Podsumowanie (145)
  • Warsztaty (146)
    • Test (147)
    • Ćwiczenia (147)

Rozdział 12. Diagramy komponentów (149)

  • Co to jest komponent? (149)
  • Komponenty i interfejsy (150)
    • Zastępstwo i wielokrotne użycie (151)
  • Rodzaje komponentów (151)
  • Co to jest diagram komponentów? (152)
    • Reprezentacja komponentu (152)
    • Sposoby przedstawiania interfejsów (153)
  • Zastosowanie diagramów komponentów (154)
    • Strona WWW z apletem Java (154)
    • Strona WWW z kontrolkami ActiveX (155)
    • PowerToys (156)
  • Diagramy komponentów w ogólnym obrazie UML-a (157)
  • Podsumowanie (158)
  • Warsztaty (159)
    • Test (159)
    • Ćwiczenia (159)

Rozdział 13. Diagramy wdrożenia (161)

  • Czym jest diagram wdrożenia? (161)
  • Stosowanie diagramów wdrożenia (163)
    • Domowy system komputerowy (163)
    • Sieć token-ring (164)
    • Sieć ARCnet (164)
    • Cienki Ethernet (166)
    • Sieć bezprzewodowa Metricom Ricochet (167)
  • Diagramy wdrożenia w ogólnym obrazie UML-a (168)
  • Podsumowanie (168)
  • Warsztaty (169)
    • Test (169)
    • Ćwiczenia (169)

Rozdział 14. Podstawowe koncepcje UML-a (171)

  • Struktura UML (172)
  • Spojrzenie z bliska na warstwę metamodelu (173)
    • Pakiet Podstawy (174)
    • Pakiet Elementy zachowania (175)
    • Pakiet Model zarządzania (176)
  • Rozszerzanie UML-a (176)
  • Stereotypy (177)
    • Zależność (177)
    • Klasyfikator (178)
    • Klasa (178)
    • Uogólnienie (178)
    • Pakiety (179)
    • Komponent (179)
    • Kilka dodatkowych stereotypów (179)
    • Stereotypy graficzne (179)
  • Ograniczenia (180)
  • Metki (181)
  • Podsumowanie (181)
  • Warsztaty (182)
    • Test (182)

Rozdział 15. UML jako narzędzie tworzenia systemów (183)

  • Metodologie: stara i nowa (184)
    • Stara metoda (184)
    • Nowa metoda (185)
  • Co trzeba zrobić podczas tworzenia oprogramowania? (185)
  • GRAPPLE (187)
  • RAD3: struktura GRAPPLE (187)
    • Zbieranie wymagań (188)
    • Analiza (191)
    • Projekt (192)
    • Budowa kodu (193)
    • Wdrożenie (194)
  • Spojrzenie wstecz na GRAPPLE (195)
  • Podsumowanie (195)
  • Warsztaty (196)
    • Test (196)

Część II Studium przypadku (197)

Rozdział 16. Studium przypadku - informacje wstępne (199)

  • GRAPPLE-owanie problemu (200)
  • Poznanie procesów biznesowych (200)
    • Obsługa klienta (201)
    • Przygotowanie posiłku (206)
    • Sprzątanie stołu (208)
  • Czego się nauczyliście? (210)
  • Podsumowanie (212)
  • Warsztaty (212)
    • Test (213)
    • Ćwiczenia (213)

Rozdział 17. Analiza domeny (215)

  • Analiza wywiadu dotyczącego procesów biznesowych (215)
  • Tworzenie wstępnego diagramu klas (217)
  • Grupowanie klas (217)
  • Tworzenie powiązań (219)
    • Powiązania z klientem (219)
    • Powiązania z kelnerem (223)
    • Powiązania z szefem kuchni (225)
    • Powiązania z sprzątaczem (225)
    • Powiązania menadżera (225)
    • Dygresja (226)
  • Tworzenie agregacji i agregacji całkowitych (227)
  • Wypełnianie klas (227)
    • Klient (227)
    • Pracownik (229)
    • Rachunek (230)
  • Ogólne zagadnienia modelowania (231)
    • Słownik modelu (231)
    • Organizacja diagramu (231)
  • Przerobiony materiał (231)
  • Podsumowanie (232)
  • Warsztaty (232)
    • Test (232)
    • Ćwiczenia (233)

Rozdział 18. Poznawanie wymagań systemu (235)

  • Tworzenie wizji (237)
  • Zanim zaczniemy zbierać wymagania systemu (244)
  • Sesja JAD poświęcona wymaganiom systemu (245)
  • Rezultaty (248)
  • Co dalej? (251)
  • Podsumowanie (251)
  • Warsztaty (251)
    • Test (251)
    • Ćwiczenie (251)

Rozdział 19. Praca nad przypadkami użycia (253)

  • Efektywne wykorzystanie przypadków użycia (254)
  • Analiza przypadku użycia (254)
  • Pakiet Kelner (255)
    • Przyjmij zamówienie (256)
    • Przekaż zamówienie do kuchni (256)
    • Zmień zamówienie (257)
    • Śledź stan realizacji zamówienia (258)
    • Informuj szefa o statusie klientów (259)
    • Wystaw rachunek (260)
    • Drukuj rachunek (261)
    • Wezwij pomocnika (262)
    • Pozostałe przypadki użycia (263)
  • Komponenty systemu (263)
  • Podsumowanie (264)
  • Warsztaty (264)
    • Test (264)
    • Ćwiczenia (264)

Rozdział 20. Poznawanie interakcji i zmian stanu (265)

  • Robocze części systemu (265)
    • Pakiet Kelner (266)
    • Pakiet SzefKuchni (266)
    • Pakiet Sprzątacz (267)
    • Pakiet Pomocnik Kelnera (267)
    • Pakiet Pomocnik Szefa Kuchni (267)
    • Pakiet Barman (267)
    • Pakiet Szatniarz (268)
  • Interakcje występujące w systemie (268)
    • Przyjmij zamówienie (268)
    • Zmień zamówienie (271)
    • Śledź stan realizacji zamówienia (272)
  • Implikacje (273)
  • Podsumowanie (274)
  • Warsztaty (274)
    • Test (275)
    • Ćwiczenia (275)

Rozdział 21. Ogólne spojrzenie na projektowanie i wdrażanie (277)

  • Kilka ogólnych zasad projektowania GUI (277)
  • Sesja JAD poświęcona GUI (280)
  • Od przypadków użycia do interfejsów użytkownika (281)
  • Diagramy UML-owe projektowanych GUI (283)
  • Planowanie wdrażania systemu (284)
    • Sieć (284)
    • Węzły i diagram wdrożenia (285)
  • Następne kroki... (286)
  • ...i kilka słów od zleceniodawcy (287)
    • Zwiększanie zdolności sprzedaży (287)
    • Ekspansja restauracyjnego imperium (288)
  • Podsumowanie (289)
  • Warsztaty (290)
    • Test (290)
    • Ćwiczenia (290)

Rozdział 22. Wzorce projektowe (291)

  • Parametryzacja (291)
  • Wzorce projektowe (293)
  • Łańcuch odpowiedzialności (294)
    • Łańcuch odpowiedzialności: domena restauracji (295)
    • Łańcuch odpowiedzialności: Modele zdarzeń przeglądarki sieciowej (297)
  • Nasze własne wzorce projektowe (298)
  • Korzyści ze stosowania wzorców (300)
  • Podsumowanie (300)
  • Warsztaty (301)
    • Test (301)
    • Ćwiczenia (301)

Część III Spojrzenie w przyszłość (303)

Rozdział 23. Modelowanie systemów wbudowanych (305)

  • Potrzeba jest matką wynalazków (306)
  • Narodziny PoprawiaczaChwytu (307)
  • Czym jest system wbudowany? (309)
  • Pojęcia dotyczące systemów wbudowanych (309)
    • Czas (310)
    • Wątki (310)
    • Przerwania (310)
    • System operacyjny (311)
  • Modelowanie PoprawiaczaChwytu (313)
    • Klasy (314)
    • Przypadki użycia (315)
    • Interakcje (316)
    • Ogólne zmiany stanu (317)
    • Wdrożenie (318)
  • Poprawianie muskułów (318)
  • Podsumowanie (319)
  • Warsztaty (320)
    • Test (320)
    • Ćwiczenia (320)

Rozdział 24. Co dalej z UML-em? (321)

  • Rozszerzenia dla biznesu (321)
  • Nauki płynące z rozszerzeń biznesowych (323)
  • Interfejsy graficzne użytkownika (323)
    • Połączenie z przypadkami użycia (323)
    • Modelowanie GUI (324)
  • Systemy ekspertowe (325)
    • Komponenty systemu ekspertowego (325)
    • Przykład (327)
    • Modelowanie bazy wiedzy (328)
  • Aplikacje sieci WWW (331)
  • To już wszystko (333)
  • Podsumowanie (333)
  • Warsztaty (334)
    • Test (334)
    • Ćwiczenia (334)

Dodatki (335)

Dodatek A Rozwiązania testów (337)

Dodatek B Narzędzia modelowania w UML-u (349)

  • Cechy wspólne (349)
  • Rational Rose (350)
  • Select Enterprise (352)
  • Visual UML (354)
  • Idealne narzędzie do tworzenia modeli (355)

Dodatek C Podsumowanie w rysunkach (357)

  • Diagram czynności (357)
  • Diagram klas (358)
  • Diagram kooperacji (359)
  • Diagram komponentów (360)
  • Diagram wdrożenia (360)
  • Diagram przebiegu (360)
  • Diagram stanów (361)
  • Diagram przypadków użycia (361)

Skorowidz (363)

Dodaj do koszyka UML dla każdego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.