reklama - zainteresowany?

UML. Wprowadzenie - Helion

UML. Wprowadzenie
Autor: Sinan Si Alhir
Tytuł oryginału: Learning UML
TÅ‚umaczenie: Adam Jarczyk
ISBN: 83-7361-327-7
stron: 256, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-12-18
Księgarnia: Helion

Cena książki: 35,00 zł

Dodaj do koszyka UML. Wprowadzenie

Tagi: UML - Programowanie

W książce "UML. Wprowadzenie" Sinan Si Alhir przedstawia UML i jego znaczenie, a następnie prowadzi w kierunku mistrzowskiego opanowania języka. Najpierw dowiesz się, jak UML wykorzystywany jest do modelowania struktury systemu. W rozdziale poświęconym diagramom klas i diagramom obiektów przedstawiono wiele pojęć związanych z UML-em: ogólnych (klasy) i szczegółowych (obiekty). Następnie dowiesz się, jak za pomocą diagramów przypadków użycia modelować funkcjonalność systemu. Na koniec zobaczysz, w jaki sposób za pomocą diagramów komponentów i wdrażania modeluje się sposób wdrożenia systemu w środowisku fizycznym.

Nauczysz się, jak posługiwać się diagramami sekwencji i kolaboracji, jak modelować interakcje pomiędzy składnikami systemu, jak za pomocą diagramów stanów opisywać cykle życiowe składników systemu i jak dokumentować czynności przepływów sterowania i zakresy odpowiedzialności.

Od pierwszej do ostatniej strony książki Sinan Si Alhir koncentruje się na UML-u jako języku i unika zaplątania się w metodologii. Jego wywody są jasne i zwięzłe. Każdy rozdział kończy się zestawem ćwiczeń, które pozwolą Ci sprawdzić Twoją coraz większą znajomość języka UML. Pod koniec książki (a nawet wcześniej), powinieneś zauważyć swoją rosnącą sympatię do prostego, acz wyrazistego języka, jakim jest UML i zacząć stosować go do efektywnego i profesjonalnego przekazywania wszelkich aspektów projektowania systemów.

Dodaj do koszyka UML. Wprowadzenie

 

Osoby które kupowały "UML. Wprowadzenie", wybierały także:

  • JÄ™zyk UML. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie systemów informatycznych
  • JÄ™zyk inżynierii systemów SysML. Architektura i zastosowania. Profile UML 2.x w praktyce
  • UML 2.0 w akcji. Przewodnik oparty na projektach
  • In
  • UML 2.0. Wprowadzenie

Dodaj do koszyka UML. Wprowadzenie

Spis treści

UML. Wprowadzenie -- spis treści

Przedmowa (9)

Część I Podstawy (13)

Rozdział 1. Wprowadzenie (15)

  • Co to jest UML? (16)
  • UML i proces (21)
  • Nauka UML-a (25)

Rozdział 2. Modelowanie obiektowe (27)

  • Wymogi systemu zarzÄ…dzania projektami (27)
  • Alfabety, sÅ‚owa i zdania (28)
  • Paradygmat obiektowy (31)
  • Akapity (38)
  • RozdziaÅ‚y (51)
  • Dokumenty (52)

Część II Modelowanie strukturalne (55)

Rozdział 3. Diagramy klas i obiektów (57)

  • Klasy i obiekty (58)
  • Asocjacje i powiÄ…zania (70)
  • Typy, klasy implementacji i interfejsy (83)
  • Generalizacje, realizacje i zależnoÅ›ci (87)
  • Pakiety i podsystemy (94)
  • Ćwiczenia (100)

Rozdział 4. Diagramy przypadków użycia (105)

  • Aktorzy (106)
  • Przypadki użycia (108)
  • Asocjacje komunikacyjne (111)
  • ZależnoÅ›ci (112)
  • Generalizacje (117)
  • Ćwiczenia (120)

Rozdział 5. Diagramy komponentów i wdrożenia (123)

  • Komponenty (124)
  • WÄ™zÅ‚y (126)
  • ZależnoÅ›ci (128)
  • Asocjacje komunikacyjne (131)
  • Ćwiczenia (133)

Część III Modelowanie behawioralne (135)

Rozdział 6. Diagramy sekwencji i kolaboracji (137)

  • Role (138)
  • Komunikaty i bodźce (143)
  • Interakcje i kolaboracje (144)
  • Diagramy sekwencji (145)
  • Diagramy kolaboracji (153)
  • Ćwiczenia (159)

Rozdział 7. Diagramy stanów (163)

  • Stany (163)
  • PrzejÅ›cia (165)
  • Zaawansowane diagramy stanów (168)
  • Ćwiczenia (170)

Rozdział 8. Diagramy aktywności (173)

  • Stany akcji (173)
  • PrzejÅ›cia przepÅ‚ywu (175)
  • Tory pÅ‚ywackie (177)
  • Decyzje (178)
  • Współbieżność (179)
  • Ćwiczenia (180)

Część IV Wyjść poza UML (183)

Rozdział 9. Mechanizmy rozszerzania (185)

  • Architektura jÄ™zyka (186)
  • Stereotypy (187)
  • WÅ‚asnoÅ›ci (189)
  • Profile (192)
  • Ćwiczenia (193)

Rozdział 10. Object Constraint Language (195)

  • Wyrażenia (195)
  • Ograniczenia proste (198)
  • Ograniczenia zÅ‚ożone (202)
  • Ćwiczenia (205)

Dodatki (207)

Dodatek A Źródła (209)

Dodatek B Rozwiązania do ćwiczeń (211)

Skorowidz (243)

Dodaj do koszyka UML. Wprowadzenie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.