reklama - zainteresowany?

TypeScript 4. Od pocz - Helion

TypeScript 4. Od pocz
ebook
Autor: Adam Freeman
Tytuł oryginału: Essential TypeScript 4: From Beginner to Pro, 2nd Edition
Tłumaczenie: Robert G
ISBN: 978-83-283-8830-7
stron: 568, Format: ebook
Księgarnia: Helion

Cena książki: 109,00 zł

Książka będzie dostępna od czerwca 2022

Tagi: JavaScript - Programowanie

JavaScript jest jednym z najwarto

 

Zobacz także:

  • Matematyka dla programistów JavaScript
  • Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów
  • D3.js w akcji
  • Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano
  • Tablice informatyczne. Node.js

Spis treści

TypeScript 4. Od początkującego do profesjonalisty. Wydanie II eBook -- spis treści

O autorze

O korektorze merytorycznym

Część I. Zaczynamy

Rozdział 1. Pierwsza aplikacja w TypeScripcie

  • Przygotowanie systemu
    • Krok 1. Instalowanie Node.js
    • Krok 2. Instalowanie Gita
    • Krok 3. Instalowanie TypeScriptu
    • Krok 4. Instalowanie programistycznego edytora tekstu
  • Utworzenie projektu
    • Inicjalizacja projektu
    • Utworzenie pliku konfiguracyjnego kompilatora
    • Tworzenie pliku kodu TypeScriptu
    • Kompilowanie i uruchamianie kodu
    • Definiowanie modelu danych
    • Dodawanie funkcji do klasy kolekcji
  • Używanie pakietu zewnętrznego
    • Dodawanie deklaracji typu dla pakietu JavaScriptu
  • Dodawanie poleceń
    • Filtrowanie elementów
    • Dodawanie zadań
    • Oznaczanie zadania jako wykonanego
  • Trwałe przechowywanie danych
    • Stosowanie klasy trwałego magazynu danych
  • Podsumowanie

Rozdział 2. Poznajemy TypeScript

  • Dlaczego powinieneś używać języka TypeScript?
    • Funkcje języka TypeScript zwiększające produktywność programisty
    • Poznawanie wersji JavaScriptu
  • Co powinieneś wiedzieć?
  • Jak skonfigurować środowisko programistyczne?
  • Jaka jest struktura książki?
  • Czy w książce znajdziesz wiele przykładów?
  • Gdzie znajdziesz przykładowe fragmenty kodu?
  • Co zrobić w przypadku problemów podczas wykonywania przykładów?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy znajdę błąd w książce?
  • Jak mogę skontaktować się z autorem?
  • Co zrobić, jeśli książka mi się podobała?
  • Co zrobić, jeśli książka mi się nie podobała?
  • Podsumowanie

Rozdział 3. Wprowadzenie do języka JavaScript - część I

  • Przygotowanie projektu
  • Zagmatwany JavaScript
  • Typy języka JavaScript
    • Praca z podstawowymi typami danych
    • Koercja typu
    • Praca z funkcją
  • Praca z tablicą
    • Używanie operatora rozwinięcia w tablicy
    • Destrukturyzacja tablicy
  • Praca z obiektem
    • Dodawanie, modyfikowanie i usuwanie właściwości obiektu
    • Używanie operatorów rozwinięcia i resztowego w obiekcie
    • Definiowanie funkcji typu getter i setter
    • Definiowanie metod
  • Słowo kluczowe this
    • Słowo kluczowe this w oddzielnych funkcjach
    • Słowo kluczowe this w metodach
    • Zmiana zachowania słowa kluczowego this
    • Słowo kluczowe this w funkcji strzałki
    • Powrót do problemu początkowego
  • Podsumowanie

Rozdział 4. Wprowadzenie do języka JavaScript - część II

  • Przygotowanie projektu
  • Dziedziczenie obiektu JavaScriptu
    • Analizowanie i modyfikowanie prototypu obiektu
    • Tworzenie własnych właściwości
    • Używanie funkcji konstruktora
    • Sprawdzanie typu prototypu
    • Definiowanie statycznych właściwości i metod
    • Używanie klas JavaScriptu
  • Używanie iteratorów i generatorów
    • Używanie generatora
    • Definiowanie obiektów pozwalających na iterację
  • Używanie kolekcji JavaScriptu
    • Sortowanie danych według klucza przy użyciu obiektu
    • Sortowanie danych według klucza przy użyciu obiektu Map
    • Przechowywanie danych według indeksu
  • Używanie modułów
    • Tworzenie modułu JavaScriptu
    • Używanie modułu JavaScriptu
    • Eksportowanie funkcji z modułu
    • Definiowanie w modelu wielu funkcjonalności nazwanych
  • Podsumowanie

Rozdział 5. Używanie kompilatora TypeScriptu

  • Przygotowanie projektu
  • Struktura projektu
  • Używanie menedżera pakietów Node
  • Plik konfiguracyjny kompilatora TypeScriptu
  • Kompilacja kodu TypeScriptu
    • Błędy generowane przez kompilator
    • Używanie trybu monitorowania i wykonywania skompilowanego kodu
  • Używanie funkcjonalności wersjonowania celu
    • Wybór plików biblioteki do kompilacji
  • Wybór formatu modułu
  • Użyteczne ustawienia konfiguracji kompilatora
  • Podsumowanie

Rozdział 6. Testowanie i debugowanie kodu TypeScriptu

  • Przygotowanie projektu
  • Debugowanie kodu TypeScriptu
    • Przygotowanie do debugowania
    • Używanie Visual Studio Code do debugowania
    • Używanie zintegrowanego debuggera Node.js
    • Używanie funkcji zdalnego debugowania w Node.js
  • Używanie lintera TypeScriptu
    • Wyłączanie reguł lintowania
  • Testy jednostkowe w TypeScripcie
    • Konfigurowanie frameworka testów
    • Tworzenie testów jednostkowych
    • Uruchamianie frameworka testów
  • Podsumowanie

Część II. Praca z językiem TypeScript

Rozdział 7. Typowanie statyczne

  • Przygotowanie projektu
  • Typy statyczne
    • Tworzenie typu statycznego za pomocą adnotacji typu
    • Używanie niejawnie zdefiniowanego typu statycznego
    • Używanie typu any
  • Używanie unii typów
  • Używanie asercji typu
    • Asercja typu nieoczekiwanego
  • Używanie wartownika typu
    • Używanie typu never
  • Używanie typu unknown
  • Używanie typów null
    • Ograniczenie przypisywania wartości null
    • Usunięcie null z unii za pomocą asercji
    • Usuwanie wartości null z unii za pomocą wartownika typu
    • Używanie asercji ostatecznego przypisania
  • Podsumowanie

Rozdział 8. Używanie funkcji

  • Przygotowanie projektu
  • Definiowanie funkcji
    • Ponowne definiowanie funkcji
    • Parametry funkcji
    • Wynik działania funkcji
    • Przeciążanie typu funkcji
    • Funkcje asercji
  • Podsumowanie

Rozdział 9. Tablice, krotki i wyliczenia

  • Przygotowanie projektu
  • Praca z tablicami
    • Używanie automatycznie ustalonego typu tablicy
    • Unikanie problemów z automatycznie ustalanym typem tablicy
    • Unikanie problemów z pustą tablicą
  • Krotka
    • Przetwarzanie krotki
    • Używanie typów krotki
    • Używanie krotki z elementami opcjonalnymi
    • Definiowanie krotki z elementem resztowym
  • Wyliczenie
    • Sposób działania wyliczenia
    • Używanie wyliczenia w postaci ciągu tekstowego
    • Ograniczenia typu wyliczeniowego
  • Używanie typu literału wartości
    • Używanie w funkcji typu literałów wartości
    • Łączenie typów wartości w typie literałów wartości
    • Nadpisywanie za pomocą typu literałów wartości
    • Używanie szablonów typu literałów tekstowych
  • Używanie aliasu typu
  • Podsumowanie

Rozdział 10. Praca z obiektami

  • Przygotowanie projektu
  • Praca z obiektami
    • Używanie adnotacji kształtu typu obiektu
    • Dopasowanie kształtu typu obiektu
    • Wymuszenie ścisłego sprawdzania metod
    • Używanie aliasu typu dla kształtu typu
    • Radzenie sobie z nadmiarem właściwości
    • Używanie unii kształtu typu
    • Typy właściwości unii
    • Używanie wartownika typu dla obiektu
  • Używanie złączenia typów
    • Używanie złączenia do korelacji danych
    • Łączenie złączeń
  • Podsumowanie

Rozdział 11. Praca z klasami i interfejsami

  • Przygotowanie projektu
  • Używanie funkcji konstruktora
  • Używanie klas
    • Używanie słów kluczowych kontroli dostępu
    • Używanie właściwości prywatnych JavaScriptu
    • Definiowanie właściwości tylko do odczytu
    • Upraszczanie klasy konstruktora
    • Używanie dziedziczenia klas
    • Używanie klasy abstrakcyjnej
  • Używanie interfejsu
    • Implementowanie wielu interfejsów
    • Rozszerzanie interfejsu
    • Definiowanie opcjonalnych właściwości i metod interfejsu
    • Definiowanie implementacji interfejsu abstrakcyjnego
    • Wartownik typu interfejsu
  • Dynamiczne tworzenie właściwości
    • Sprawdzanie wartości indeksu
  • Podsumowanie

Rozdział 12. Używanie typów generycznych

  • Przygotowanie projektu
  • Zrozumienie problemu
    • Dodawanie obsługi innego typu
  • Tworzenie klasy generycznej
    • Argumenty typu generycznego
    • Używanie argumentów innego typu
    • Ograniczanie wartości typu generycznego
    • Definiowanie parametrów wielu typów
    • Pozostawienie kompilatorowi zadania ustalenia typu argumentu
    • Rozszerzanie klasy generycznej
    • Wartownik typu generycznego
    • Definiowanie metody statycznej w klasie generycznej
  • Definiowanie interfejsu generycznego
    • Rozszerzanie interfejsu generycznego
    • Implementacja interfejsu generycznego
  • Podsumowanie

Rozdział 13. Zaawansowane typy generyczne

  • Przygotowanie projektu
  • Używanie kolekcji generycznych
  • Używanie iteratorów generycznych
    • Łączenie iteratora i obiektu możliwego do iteracji
    • Tworzenie klasy umożliwiającej iterację
  • Używanie typów indeksu
    • Używanie zapytania typu indeksu
    • Jawne dostarczanie parametrów typu generycznego dla typów indeksu
    • Używanie zindeksowanego operatora dostępu
    • Używanie typu indeksu dla klasy Collection<T>
  • Używanie mapowania typu
    • Zmiana mapowanych nazw i typów
    • Używanie parametru typu generycznego z typem mapowanym
    • Zmiana modyfikowalności i opcjonalności właściwości
    • Używanie wbudowanych typów mapowanych
    • Łączenie transformacji w pojedyncze mapowanie
    • Tworzenie typu z użyciem mapowania
  • Używanie typów warunkowych
    • Zagnieżdżanie typów warunkowych
    • Używanie typu warunkowego w klasie generycznej
    • Używanie typów warunkowych z uniami typów
    • Używanie typów warunkowych podczas mapowania typów
    • Identyfikowanie właściwości określonego typu
    • Automatyczne ustalanie typów dodatkowych w warunkach
  • Podsumowanie

Rozdział 14. Praca z JavaScriptem

  • Przygotowanie projektu
    • Dodawanie kodu TypeScriptu do przykładowego projektu
  • Praca z JavaScriptem
    • Dołączanie kodu JavaScriptu w trakcie kompilacji
    • Sprawdzanie typu kodu JavaScriptu
  • Opisywanie typów używanych w kodzie JavaScriptu
    • Używanie komentarzy do opisywania typów
    • Używanie plików deklaracji typu
    • Opisywanie kodu JavaScriptu przygotowanego przez podmioty zewnętrzne
    • Używanie plików deklaracji pochodzących z projektu Definitely Typed
    • Używanie pakietów zawierających deklaracje typu
  • Generowanie plików deklaracji
  • Podsumowanie

Część III. Tworzenie aplikacji internetowych

Rozdział 15. Tworzenie aplikacji internetowej TypeScriptu - część I

  • Przygotowanie projektu
  • Przygotowanie zestawu narzędzi
  • Dodawanie obsługi paczek
  • Dodawanie programistycznego serwera WWW
  • Tworzenie modelu danych
    • Tworzenie źródła danych
  • Generowanie treści HTML-a za pomocą API modelu DOM
    • Dodawanie obsługi stylów Bootstrap CSS
  • Używanie formatu JSX do tworzenia treści HTML-a
    • Sposób działania JSX
    • Konfigurowanie kompilatora TypeScriptu i procedury wczytującej pakiet webpack
    • Tworzenie funkcji fabryki
    • Używanie klasy JSX
    • Importowanie funkcji fabryki w klasie JSX
  • Dodawanie funkcjonalności do aplikacji
    • Wyświetlanie filtrowanej listy produktów
    • Wyświetlanie treści i obsługa uaktualnień
  • Podsumowanie

Rozdział 16. Tworzenie aplikacji internetowej TypeScriptu - część II

  • Przygotowanie projektu
  • Dodawanie usługi sieciowej
    • Wykorzystanie źródła danych w aplikacji
  • Używanie dekoratorów
    • Używanie metadanych dekoratora
  • Dokończenie aplikacji
    • Dodawanie klasy Header
    • Dodawanie klasy obsługującej szczegóły zamówienia
    • Dodawanie klasy obsługującej potwierdzenie zamówienia
    • Zakończenie pracy nad aplikacją
  • Wdrażanie aplikacji
    • Dodawanie pakietu produkcyjnego serwera HTTP
    • Tworzenie pliku dla trwałego magazynu danych
    • Utworzenie serwera
    • Używanie względnych adresów URL do obsługi żądań danych
    • Kompilacja aplikacji
    • Testowanie gotowej aplikacji
  • Umieszczanie aplikacji w kontenerze
    • Instalowanie Dockera
    • Przygotowanie aplikacji
    • Tworzenie kontenera Dockera
    • Uruchamianie aplikacji
  • Podsumowanie

Rozdział 17. Tworzenie aplikacji internetowej Angulara - część I

  • Przygotowanie projektu
    • Konfigurowanie usługi sieciowej
    • Konfigurowanie pakietu Bootstrap CSS
    • Uruchomienie przykładowej aplikacji
  • Rola TypeScriptu w programowaniu z użyciem frameworka Angular
    • Rola TypeScriptu w łańcuchu narzędzi Angulara
  • Tworzenie modelu danych
    • Tworzenie źródła danych
    • Tworzenie implementacji klasy źródła danych
    • Konfigurowanie źródła danych
  • Wyświetlenie filtrowanej listy produktów
    • Wyświetlanie przycisków kategorii
    • Utworzenie nagłówka
    • Połączenie komponentów produktu, kategorii i nagłówka
  • Konfigurowanie aplikacji
  • Podsumowanie

Rozdział 18. Tworzenie aplikacji internetowej Angulara - część II

  • Przygotowanie projektu
  • Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji
    • Dodawanie komponentu obsługującego podsumowanie zamówienia
    • Tworzenie konfiguracji routingu
  • Wdrażanie aplikacji
    • Dodawanie pakietu produkcyjnego serwera HTTP
    • Tworzenie pliku dla trwałego magazynu danych
    • Tworzenie serwera
    • Używanie względnych adresów URL do obsługi żądań danych
    • Kompilowanie aplikacji
    • Testowanie gotowej aplikacji
  • Umieszczanie aplikacji w kontenerze
    • Przygotowanie aplikacji
    • Tworzenie kontenera Dockera
    • Uruchamianie aplikacji
  • Podsumowanie

Rozdział 19. Tworzenie aplikacji internetowej React - część I

  • Przygotowanie projektu
    • Konfigurowanie usługi sieciowej
    • Instalowanie pakietu Bootstrap CSS
    • Uruchamianie przykładowej aplikacji
  • TypeScript i programowanie z użyciem frameworka React
  • Definiowanie typów encji
  • Wyświetlanie filtrowanej listy produktów
    • Używanie zaczepów i komponentów funkcyjnych
    • Wyświetlanie listy kategorii i nagłówka
    • Przygotowanie i przetestowanie komponentów
  • Tworzenie magazynu danych
    • Tworzenie klasy żądania HTTP
    • Łączenie komponentów z magazynem danych
  • Podsumowanie

Rozdział 20. Tworzenie aplikacji internetowej React - część II

  • Przygotowanie projektu
  • Konfigurowanie routingu URL
  • Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji
    • Dodawanie komponentu obsługującego podsumowanie zamówienia
    • Dodawanie komponentu potwierdzającego złożenie zamówienia
    • Dokończenie konfiguracji routingu
  • Wdrażanie aplikacji
    • Dodawanie pakietu produkcyjnego serwera HTTP
    • Tworzenie pliku dla trwałego magazynu danych
    • Tworzenie serwera
    • Używanie względnych adresów URL do obsługi żądań danych
    • Kompilowanie aplikacji
    • Testowanie gotowej aplikacji
  • Umieszczanie aplikacji w kontenerze
    • Przygotowanie aplikacji
    • Tworzenie kontenera Dockera
    • Uruchamianie aplikacji
  • Podsumowanie

Rozdział 21. Tworzenie aplikacji internetowej Vue.js - część I

  • Przygotowanie projektu
    • Konfigurowanie usługi sieciowej
    • Instalowanie pakietu Bootstrap CSS
    • Uruchamianie przykładowej aplikacji
  • TypeScript i programowanie w Vue.js
    • Zestaw narzędzi TypeScriptu podczas programowania z użyciem frameworka Vue.js
  • Tworzenie klas encji
  • Wyświetlanie filtrowanej listy produktów
    • Wyświetlanie listy kategorii i nagłówka
    • Tworzenie i testowanie komponentów
  • Tworzenie magazynu danych
    • Łączenie komponentów z magazynem danych
  • Dodawanie obsługi usługi sieciowej
  • Podsumowanie

Rozdział 22. Tworzenie aplikacji internetowej Vue.js - część II

  • Przygotowanie projektu
  • Konfigurowanie routingu URL
  • Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji
    • Dodawanie komponentu obsługującego podsumowanie zamówienia
    • Dodawanie komponentu potwierdzającego złożenie zamówienia
    • Dokończenie konfiguracji routingu
  • Wdrażanie aplikacji
    • Dodawanie pakietu produkcyjnego serwera HTTP
    • Tworzenie pliku dla trwałego magazynu danych
    • Tworzenie serwera
    • Używanie względnych adresów URL do obsługi żądań danych
    • Kompilowanie aplikacji
    • Testowanie gotowej aplikacji
  • Umieszczanie aplikacji w kontenerze
    • Przygotowanie aplikacji
    • Tworzenie kontenera Dockera
    • Uruchamianie aplikacji
  • Podsumowanie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.