reklama - zainteresowany?

Tworzenie stron WWW. Biblia. Wydanie III - Helion

Tworzenie stron WWW. Biblia. Wydanie III
Autor: Phillip Crowder, David A. Crowder
Tytuł oryginału: Creating Web Sites Bible, Third Edition
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-246-2116-3
stron: 824, Format: 172x245, okładka: twarda
Data wydania: 2009-10-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 109,00 zł

Dodaj do koszyka Tworzenie stron WWW. Biblia. Wydanie III

Tagi: Tworzenie stron WWW

Poznaj największe sekrety tworzenia stron WWW i rozkręć własny e-biznes!

  • Zaprojektuj i zbuduj własną stronę WWW!
  • Przyciągnij rzesze użytkowników!
  • Rozkręć swój e-biznes!

Jeśli chcesz zbudować własną stronę WWW lub sklep internetowy, potrzebujesz odpowiednich narzędzi oraz rzetelnej wiedzy, jak je wykorzystać. Wszystko to zapewni Ci książka, którą trzymasz w rękach. Znajdziesz tu praktyczne informacje odnośnie tego, jak krok po kroku stworzyć stronę, przykłady architektury prawdziwych aplikacji, a także interesujące materiały dodatkowe, zapewniające kontekst dla poznawanych zagadnień. Nauczysz się m.in. języka HTML i JavaScript oraz zrozumiesz, jak wykorzystać multimedia i blogi. Dzięki temu obszernemu podręcznikowi tworzenie stron WWW nie będzie miało przed Tobą żadnych tajemnic!

Książka "Tworzenie stron WWW. Biblia. Wydanie III" stanowi kompleksowe źródło wiedzy na temat projektowania witryn, umieszczania ich w sieci WWW, uaktualniania i wykorzystania w e-biznesie. Trzecie wydanie zostało wzbogacone o liczne przykłady tworzenia witryn WWW przy użyciu HTML -- można je zastosować jako model dla własnej strony. Zostały tu również dodane nowe rozdziały, dotyczące technologii XHTML, XML, RSS i AJAX. Z tym podręcznikiem szybko nauczysz się projektować i budować wyjątkowe strony internetowe, umieszczać witryny w Internecie oraz promować je w taki sposób, aby przyczyniały się do rozwoju Twojego e-biznesu.

  • HTML i JavaScript
  • Tabele, ramki i formularze
  • Określanie stylu stron WWW przy użyciu CSS
  • XHTML, XML i AJAX
  • Wyszukiwanie, tworzenie i wzbogacanie grafiki w sieci
  • Tworzenie sklepu
  • Umieszczanie witryny w sieci
  • Uaktualnianie witryny i RSS
  • Reklama i blogi
  • Multimedia

Zaprojektuj, zbuduj, zarabiaj!

Dodaj do koszyka Tworzenie stron WWW. Biblia. Wydanie III

Spis treści

Tworzenie stron WWW. Biblia. Wydanie III -- spis treści

O autorach (19)

Podziękowania (21)

Wstęp (23)

Część I: Wprowadzenie (29)

Rozdział 1. Podstawy tworzenia stron i witryn internetowych (31)

  • Przeglądarki internetowe (32)
  • Strony WWW (37)
  • Witryny WWW (41)
  • Klasyfikacja witryn internetowych (43)
    • Prywatne strony domowe (44)
    • Witryny informacyjne (44)
    • Witryny organizacji (47)
    • Witryny o tematyce politycznej (47)
    • Witryny komercyjne (49)
  • Wprowadzenie do demografii rynku internetowego (51)
    • Odnajdywanie dobrych informacji (51)
    • Badanie preferencji gości witryny internetowej (53)
  • Przygotowanie planu (53)
    • Koncentracja na celach (54)
    • Określanie poziomu złożoności (54)
    • Planowanie budżetu (55)
  • Co robić, a czego unikać przy tworzeniu witryn WWW? (56)
    • Cechy dobrych witryn WWW (56)
    • Cechy złych witryn (57)
  • Podsumowanie (58)

Rozdział 2. Popularne narzędzia do tworzenia stron WWW (59)

  • Adobe Creative Suite 3 (CS3) (59)
    • Photoshop (60)
    • Dreamweaver (64)
    • Illustrator (70)
    • Flash Professional (70)
    • Photoshop Extended (71)
    • Fireworks (72)
    • Acrobat (73)
    • Contribute (73)
  • Oprogramowanie freeware i shareware (74)
    • Programy do edycji obrazów (75)
    • Programy do tworzenia obrazów (76)
    • Inne programy graficzne (77)
  • Projektowanie stron na urządzenia przenośne (78)
    • Historia projektowania stron na urządzenia przenośne (79)
    • Trudności w korzystaniu z sieci WWW przez urządzenia przenośne (81)
    • Przyszłość Internetu mobilnego (81)
  • Podsumowanie (82)

Część II: Podstawy (83)

Rozdział 3. Historia i rozwój Internetu oraz języka HTML (85)

  • Początki Internetu (86)
    • Początki komutacji pakietów i ARPANET (86)
    • Ewolucja Ethernetu (89)
    • Publicznie dostępny Internet (91)
    • Powstanie hipertekstu (93)
  • Rozwój i ewolucja języka HTML (94)
    • Hypercard (95)
    • HTML (96)
    • Przyszłość języka HTML (98)
    • Nadejście języka XHTML (99)
  • Podsumowanie (100)

Rozdział 4. Elementy języka HTML (101)

  • Tworzenie stron WWW za pomocą języka HTML (102)
  • Sekcje head i body (109)
    • Sekcja <head> (109)
    • Sekcja <body> (112)
  • Elementy blokowe (113)
    • Sekcja nagłówkowa (114)
    • Tytuł (114)
    • Ciało (114)
    • Elementy wewnątrzwierszowe (115)
    • Akapity (117)
    • Listy nieuporządkowane (118)
    • Listy uporządkowane (119)
    • Listy definicji (121)
    • Nagłówki (121)
  • Narzędzia do sprawdzania kodu HTML (121)
    • Programy sprawdzające łącza (121)
    • Programy sprawdzające zgodność kodu (122)
    • Programy sprawdzające zgodność z typami przeglądarek (122)
  • Narzędzia do tworzenia stron WWW (124)
    • Edytory tekstu (124)
    • Edytory HTML (126)
    • Programy WYSIWYG (127)
    • Programy do zaawansowanej edycji tekstu (129)
    • Inne programy (130)
  • Projektowanie prostej strony WWW (130)
  • Elementy logiczne i fizyczne (135)
    • Znaczniki fizyczne (135)
    • Znaczniki logiczne (136)
    • Stosowanie znaczników logicznych i fizycznych (136)
  • Znaki specjalne oraz schematy kodowania ASCII i Unicode (139)
  • Krótki przegląd elementów (140)
  • Podsumowanie (140)

Rozdział 5. Odnośniki tekstowe, mapy graficzne oraz nawigacja w witrynach WWW (143)

  • Przykładowa witryna (145)
  • Odnośniki wewnętrzne w formie znaczników kotwicy (148)
  • Tworzenie przykładowej witryny (150)
    • Nawigacja po witrynie (152)
    • Odnośniki do innych stron witryny (153)
    • Dodawanie stron o rodzinie i sporcie (154)
    • Tworzenie strony o rodzinie (156)
    • Dodawanie sekcji o sporcie i szkole (160)
  • Ścieżki bezwzględne i względne (161)
    • Wprowadzanie adresów URL za pomocą elementu BASE (162)
  • Odnośniki do poprzedniej i następnej strony (163)
  • Odnośniki zewnętrzne (164)
    • Wprowadzanie właściwych adresów w łączach (164)
    • Tworzenie wewnętrznych łączy za pomocą odnośników (165)
    • Wysyłanie wiadomości poczty elektronicznej za pomocą łącza mailto (165)
    • Inne rodzaje łączy (166)
    • Odnośniki w postaci rysunków (166)
    • Odnośniki w postaci map graficznych (167)
  • Projektowanie struktury witryny (170)
  • Krótki przegląd odnośników (172)
  • Podsumowanie (173)

Rozdział 6. Kolor i rysunki na stronach WWW (175)

  • Określanie atrybutów koloru (176)
    • Zmienianie ustawień kolorów (176)
    • Ustawianie koloru tła (177)
    • Wybór koloru tekstu (177)
    • Określanie koloru łączy (178)
  • Zasada trzech "k": komplementarność, kontrast i koordynacja (178)
    • Wybór kolorów komplementarnych (179)
    • Dobór odpowiedniego kontrastu (180)
    • Koordynacja schematu kolorów (180)
    • Wprowadzenie do temperatury kolorów (181)
  • Nazwy i kody szesnastkowe kolorów (181)
    • Kody RGB kolorów (183)
    • Nazwy kolorów (183)
    • Paleta bezpiecznych kolorów (184)
  • Popularne formaty plików graficznych (187)
    • Graphics Interchange Format (GIF) (187)
    • Joint Photographic Experts Group (JPEG i JPG) (189)
    • Portable Network Graphics (PNG) (189)
  • Ustawianie kolorów tła i tekstu (189)
    • Ustawianie koloru tła (190)
    • Określanie koloru tekstu (191)
  • Dodawanie grafiki jako tła (191)
    • Definiowanie wielkości obrazków wielokrotnie powielanych (191)
    • Wprowadzanie tła z bocznym motywem (192)
    • Obrazki tła bez widocznych spoin (195)
    • Unikanie tła rozpraszającego uwagę (196)
    • Wybór koloru i kontrastu (197)
  • Dodawanie obrazków do strony (197)
    • Manipulowanie obrazkami za pomocą stylów CSS (198)
  • Wyrównywanie obrazków (199)
    • Jednoczesne rozmieszczanie kilku obrazków (203)
    • Dodawanie marginesów (204)
    • Określanie grubości ramki (204)
  • Określanie rozmiaru rysunków (206)
    • Wykorzystywanie atrybutów height i width (207)
  • Rozwiązywanie problemów z obrazkami (209)
    • Wykorzystywanie miniaturek obrazków (209)
    • Osadzanie na stronie specjalnych krojów czcionek (210)
  • Krótki przegląd (211)
  • Podsumowanie (212)

Rozdział 7. Formatowanie tekstu (215)

  • Czcionki (215)
  • Style znaków (217)
    • Kursywa (217)
    • Tekst pogrubiony (218)
    • Tekst preformatowany (218)
    • Dodawanie indeksów górnych i dolnych za pomocą kodu HTML i CSS (219)
    • Elementy <span> i <div> (220)
  • Elementy FONT i BASEFONT (221)
    • Wyznaczanie wielkości czcionki (221)
    • Rozmiar czcionki i style wewnątrzwierszowe (222)
    • Skalowalność i miary bezwzględne (224)
    • Względna wielkość czcionki (225)
    • Porównanie wielkości czcionki i wielkości nagłówka (225)
    • Zmiana domyślnego kroju czcionki (225)
    • Kolor czcionki (227)
    • Modyfikowanie czcionki za pomocą stylów (227)
  • Wyrównywanie tekstu i wprowadzanie wcięć (229)
    • Co robić z elementami przestarzałymi? (230)
    • Wprowadzanie wcięć za pomocą elementu BLOCKQUOTE (231)
  • Wybór zestawu znaków (232)
  • Znaki specjalne (236)
  • Podsumowanie (244)

Część III: Projektowanie zaawansowane (245)

Rozdział 8. Wykorzystywanie tabel na stronach WWW (247)

  • Wstawianie tabel i definiowanie ich rozmiarów (248)
  • Obramowania tabel (253)
    • Atrybuty frame i rules (256)
  • Odstępy w tabelach (267)
  • Wyrównywanie tabel i zawartości komórek (269)
    • Wyrównywanie w poziomie (270)
    • Wyrównywanie w pionie (276)
    • Zablokowanie zawijania tekstu w komórkach (276)
  • Łączenie komórek (278)
  • Obrazki i kolory w tabelach (279)
    • Dodawanie obrazków tła do tabeli (280)
    • Definiowanie koloru tła tabeli (283)
  • Krótki przegląd informacji o tabelach (287)
  • Podsumowanie (288)

Rozdział 9. Projektowanie układu witryny za pomocą ramek (291)

  • Projektowanie układu ramek (292)
    • Funkcje ramek (293)
    • Projektowanie układu nawigacji (293)
    • Układ ramek typu działanie - wynik (295)
  • Tworzenie dokumentów układu ramek (295)
    • Wstawianie ramek pionowych i poziomych (296)
    • Definiowanie wymiarów ramki w pikselach, wartościach procentowych i względnych (300)
    • Zablokowanie możliwości zmiany wielkości ramek (303)
    • Definiowanie nazw i zawartości ramek (303)
    • Zagnieżdżanie dokumentów układu ramek (305)
    • Zastosowanie elementu NOFRAMES (307)
  • Wykorzystywanie odnośników w ramkach (308)
    • Lokalizowanie odnośników w określonych ramkach (308)
    • Element base target (309)
    • Listy rozwijane (309)
    • Wykorzystywanie zarezerwowanych nazw ramek (312)
  • Definiowanie obramowania i marginesów ramek (313)
    • Określanie grubości linii obramowania (313)
    • Definiowanie kolorów obramowania (315)
    • Wprowadzanie szerokości marginesów ramki (315)
  • Konfigurowanie opcji paska przewijania (316)
    • Alternatywy dla ramek (316)
  • Unikanie problemów z ramkami (318)
    • Sprawdzanie, czy została zdefiniowana właściwa liczba ramek (318)
    • Dodawanie obcych elementów (319)
    • Jakich rozdzielczości monitora najczęściej używają użytkownicy? (319)
    • Projektowanie właściwej liczby ramek (320)
    • Zamieszczanie połączeń do menu nawigacyjnego (320)
  • Krótki przegląd informacji na temat ramek (320)
  • Podsumowanie (322)

Rozdział 10. Pobieranie informacji za pomocą formularzy (323)

  • Wstawianie formularzy (324)
    • Element INPUT (324)
    • Wprowadzanie nazw kontrolek (325)
  • Wprowadzanie krótkich informacji za pomocą pól tekstowych (326)
    • Definiowanie rozmiaru pola tekstowego (328)
    • Definiowanie maksymalnej długości wprowadzanego tekstu (328)
    • Wprowadzanie wartości początkowych w polu tekstowym (329)
    • Definiowanie pól przeznaczonych tylko do odczytu i nieaktywnych (330)
  • Wprowadzanie kompleksowych informacji za pomocą wielowierszowych pól tekstowych (331)
    • Definiowanie wielkości wielowierszowych pól tekstowych (332)
    • Zawijanie tekstu (332)
    • Wprowadzanie domyślnej zawartości (334)
  • Wykorzystywanie pól wyboru i przycisków wyboru (334)
    • Dodawanie pól wyboru (335)
    • Grupowanie przycisków wyboru (336)
    • Definiowanie domyślnie zaznaczanego wyboru (337)
  • Wprowadzanie list wyboru za pomocą elementów SELECT oraz OPTION (338)
    • Wprowadzanie wartości (339)
    • Wyświetlanie menu przewijanego (340)
    • Możliwość wyboru wielu opcji w menu przewijanym (341)
    • Wprowadzanie domyślnie zaznaczanej opcji (341)
  • Wykorzystywanie przycisków INPUT (342)
    • Wstawianie przycisku Submit (342)
    • Wstawianie przycisku Reset (344)
    • Tworzenie własnych przycisków (344)
    • Wstawianie obrazków pełniących funkcję przycisków (345)
  • Wykorzystywanie elementu BUTTON (346)
  • Wstawianie pól ukrytych (348)
  • Dodawanie etykiet (348)
  • Definiowanie kolejności tabulacji (350)
  • Definiowanie klawiszy skrótów (350)
  • Wysyłanie formularza (352)
  • Wprowadzenie do modelu DOM (353)
  • Podsumowanie (355)

Część IV: Profesjonalny wygląd (357)

Rozdział 11. Dodawanie obiektów multimedialnych (359)

  • Dodawanie dźwięku (360)
    • Wybór formatu pliku dźwiękowego (361)
    • Osadzanie dźwięku (362)
    • Definiowanie głośności (364)
    • Użycie elementu NOEMBED (364)
    • Źródła muzyki cyfrowej (364)
  • Osadzanie plików wideo (368)
    • Odtwarzanie filmu (370)
    • Źródła cyfrowych filmów wideo (371)
  • Tworzenie animacji za pomocą Flasha (371)
  • Układ programu Flash (371)
    • Obraz (372)
    • Sceny (373)
    • Warstwy (373)
    • Listwa czasowa (374)
    • Przybornik (375)
    • Panele narzędzi (377)
  • Tworzenie obiektów (377)
    • Rysowanie linii za pomocą narzędzia Line (379)
    • Zmiana właściwości rysowanych linii (379)
    • Zaznaczanie i usuwanie obiektów (381)
    • Narzędzia do rysowania dowolnych kształtów (381)
    • Zapisywanie dotychczasowej pracy (382)
    • Importowanie grafiki (382)
    • Korzystanie z biblioteki (383)
  • Modyfikowanie obiektów (384)
    • Rozciąganie i zniekształcanie obiektów (384)
    • Grupowanie obiektów (386)
    • Skalowanie (386)
    • Obracanie i pochylanie (386)
    • Prostowanie i wygładzanie (388)
    • Wypełnianie gradientami (388)
    • Wypełnianie bitmapami (389)
  • Praca z tekstem (390)
    • Dodawanie tekstu (390)
    • Wybór czcionki (391)
    • Definiowanie właściwości czcionki (391)
    • Tworzenie różnych efektów za pomocą tekstu (393)
  • Wykorzystywanie listwy czasowej do tworzenia animacji (394)
    • Wykorzystywanie klatek (394)
    • Wprowadzanie klatek kluczowych (394)
    • Dodawanie warstw (394)
    • Dodawanie obiektów do warstwy (395)
    • Zamiana obiektów na symbole (396)
    • Tworzenie animacji (397)
    • Tworzenie automatycznej animacji (398)
    • Tworzenie dodatkowych efektów na innych warstwach (398)
    • Dodawanie dźwięku (401)
    • Dodawanie plików dźwiękowych MP3 (402)
    • Synchronizacja dźwięku i zdarzeń (402)
  • Wykorzystywanie zaawansowanych funkcji (403)
    • Programowanie w ActionScript (403)
    • Wprowadzanie operacji (403)
  • Eksportowanie i publikowanie filmów (404)
    • Eksportowanie filmów (404)
    • Publikowanie filmów (406)
    • Wskazówki pomocne w optymalizowaniu filmów (409)
  • Podsumowanie (410)

Rozdział 12. Projektowanie stron za pomocą CSS (411)

  • Testowanie przeglądarki WWW (412)
  • Obsługa CSS w przeglądarce WWW (413)
  • Kaskadowa hierarchia (413)
    • Zastosowanie atrybutu style (414)
    • Osadzanie stylów za pomocą znacznika <STYLE> (414)
    • Dołączanie zewnętrznych arkuszy stylów (415)
  • Zmiana właściwości elementów HTML (417)
  • Przypisywanie klas (418)
  • Wykorzystywanie selektorów ID (418)
  • Definiowanie właściwości elementów zagnieżdżonych (419)
    • Niektóre ciekawe możliwości CSS (420)
  • Specyfikacja CSS (422)
    • Właściwości CSS1 (422)
    • Właściwości CSS2 (431)
  • Programy do tworzenia arkuszy stylów (458)
  • Przydatne witryny poświęcone CSS (459)
  • Dodawanie warstw (460)
    • Wykorzystywanie CSS do rozmieszczania elementów (460)
    • Różne układy (461)
    • Bezwzględny i względny sposób rozmieszczania warstw (461)
    • Elementy zagnieżdżone (464)
    • Warstwy nachodzące na siebie (465)
    • Układanie warstw w stos za pomocą atrybutu z-index (465)
    • Zastosowanie przezroczystości i kolorów tła warstwy (465)
  • Wycinanie fragmentów warstw (466)
    • Widoczność warstw (467)
  • Wyświetlanie elementów większych od rozmiarów warstwy (468)
    • Warstwy widoczne (468)
    • Warstwy ukryte (469)
    • Paski przewijania (469)
  • Krótki przegląd informacji na temat CSS i warstw (470)
  • Podsumowanie (471)

Rozdział 13. Tworzenie dynamicznych stron WWW z zastosowaniem JavaScript (473)

  • Pierwsze próby (474)
  • Wprowadzenie do języka JavaScript (475)
    • Zmienne, stałe i literały (475)
    • Zmiana wartości zmiennych za pomocą operatorów (479)
    • Dodawanie poleceń za pomocą procedur obsługi zdarzeń (483)
    • Łączenie poleceń w funkcje (489)
    • Dokonywanie wyboru za pomocą if oraz if...else (492)
    • Wykorzystywanie pętli (494)
  • Uruchamianie skryptów za pomocą zdarzeń (498)
    • Wywoływanie poleceń JavaScript przy ładowaniu strony i przechodzeniu na inną stronę (499)
    • Reagowanie na ruchy myszą (500)
    • Pojedyncze i podwójne kliknięcie myszą (502)
    • Wciskanie i zwalnianie klawiszy (503)
  • Obiekty w JavaScript (504)
    • Właściwości (505)
    • Metody (507)
  • Sprawdzanie danych formularza (507)
  • Sprawdzanie kompatybilności przeglądarki (511)
  • Krótki przegląd informacji na temat języka JavaScript (515)
  • Podsumowanie (516)

Rozdział 14. Umieszczanie witryny w Internecie (517)

  • Jak uzyskać własną nazwę domeny? (517)
    • Wybór nazwy domeny (518)
    • Wybór firmy rejestrującej nazwy domen (520)
    • Pułapki rejestracji (522)
  • Wybór firmy udostępniającej miejsce na serwerze WWW (523)
    • Wybór najlepszego serwera WWW (523)
    • Ilość potrzebnego miejsca na serwerze (526)
    • Sposób przechowywania witryny WWW na serwerze (526)
    • Wybór odpowiednich usług (528)
    • Sprawdzanie firm udostępniających miejsce na serwerach WWW (530)
  • Inne czynniki wpływające na wybór firmy (531)
    • Obsługa klienta (531)
    • Korzystanie z pomocy technicznej (531)
  • Unikanie nieuczciwych firm (532)
    • Na co zwrócić szczególną uwagę? (532)
    • Kradzież nazw domen (533)
    • Pułapka nielimitowanej liczby odwiedzin na stronie lub nieograniczonego miejsca na dysku (533)
    • Pułapka ofert promocyjnych (534)
  • Usługi dodatkowe (534)
    • Dodatkowe konta poczty elektronicznej (534)
    • Przekierowanie wiadomości poczty elektronicznej (534)
    • Konta pocztowe automatycznie wysyłające odpowiedzi (536)
    • Statystyki odwiedzin (537)
    • Konfigurowanie parametrów witryny za pomocą panelu administracyjnego (538)
    • Redystrybucja miejsca na serwerze WWW (540)
  • Ładowanie stron na serwer WWW (541)
    • Transfer poprzez FTP (541)
    • Transfer za pomocą przeglądarki WWW poprzez HTTP (546)
  • Krótki przegląd informacji na temat umieszczania witryn w Internecie (547)
  • Podsumowanie (548)

Część V: Krok w przyszłość: XHTML, XML i Ajax (549)

Rozdział 15. XHTML (551)

  • Krótki przegląd języka HTML (552)
  • Początki języka XHTML (553)
  • Przechodzenie na język XHTML 1.0 (554)
    • Definicje typu dokumentu (DTD) (554)
    • Kompatybilność HTML-a i XML-a (561)
    • Porównanie XHTML-a i HTML-a 4.0 (563)
    • Moduły (564)
    • Niezalecane techniki oparte na składni HTML (565)
  • Tworzenie dokumentów XHTML (568)
    • Przestrzeń nazw (569)
    • Dane CDATA i PCDATA (570)
    • Odstępy (572)
  • Walidacja kodu w dokumentach XHTML (572)
  • Tworzenie witryn na urządzenia przenośne za pomocą WAP i WML (575)
  • Co to jest WML? (575)
    • Pierwsze kroki w WML-u (576)
    • Znaczniki WML (578)
    • Tasowanie kart (579)
  • Interakcja z użytkownikiem (582)
    • Formularze w języku WML (582)
    • Definiowanie formatu wprowadzanych danych (583)
    • Definiowanie dopuszczalnych wartości wprowadzanych danych (584)
    • Tworzenie menu w języku WML (585)
    • Menu wielokrotnego wyboru (585)
    • Różnice pomiędzy listami w HTML-u i WML-u (586)
  • Przekształcanie kodu XHTML na WML (587)
  • Witryny oparte na WML-u (590)
  • Podsumowanie (591)

Rozdział 16. Projektowanie stron z wykorzystaniem języka XML (593)

  • Projektowanie z wykorzystaniem XML-a (593)
    • Zasady obowiązujące w języku XML (595)
    • Współpraca różnych słowników XML-a - przestrzenie nazw (596)
    • Klasyfikowanie zawartości a definiowanie układu wyświetlanej strony (597)
    • Definiowanie CSS (598)
    • Tworzenie arkusza stylów XSL (599)
    • Podobieństwa do języków programowania (603)
    • Definiowanie struktury dokumentu XML (606)
    • Dodawanie kolejnych znaczników (607)
    • Dodatkowe informacje na temat definicji typu dokumentu (DTD) (608)
  • Szablony (610)
    • Typ string i typy liczbowe (611)
    • Typy związane z datą i czasem (614)
    • Proste typy danych (615)
    • Struktura szablonu (615)
  • Witryny na temat języka XML (616)
  • Podsumowanie (617)

Rozdział 17. Ajax (619)

  • Obiekt XMLHttpRequest (620)
    • Instrukcja switch z warunkiem 0 (624)
    • Instrukcja switch z warunkiem 1 (624)
    • Instrukcja switch z warunkiem 2 (626)
    • Instrukcja switch z warunkiem 3 (626)
    • Instrukcja switch z warunkiem 4 (627)
    • Zgłaszanie żądań XMLHttpRequest (628)
  • Interfejs obsługi węzłów w specyfikacjach DOM 3 w języku IDL (630)
  • Ajax i Internet mobilny (631)
  • Krótki przegląd informacji na temat Ajaksa (632)
  • Podsumowanie (632)

Część VI: Grafika w sieci WWW (635)

Rozdział 18. Wyszukiwanie, tworzenie i retuszowanie obrazków na potrzeby stron WWW (637)

  • Rodzaje plików graficznych (637)
    • GIF (638)
    • JPEG (638)
    • PNG (639)
    • Porównanie formatów (639)
  • Wybór programu graficznego (639)
    • Photoshop (639)
    • Fireworks (640)
    • Painter X (641)
    • Paint Shop Pro (641)
    • Xara (643)
  • Modyfikowanie obrazków (643)
    • Kadrowanie (644)
    • Zmiana wielkości i rozdzielczości (646)
    • Obracanie i odwracanie (649)
    • Wyostrzanie i rozmazywanie (652)
    • Stosowanie filtrów efektów artystycznych (653)
  • Wykorzystywanie programów do tworzenia grafiki trójwymiarowej (656)
    • Poser (656)
    • Bryce (656)
    • trueSpace (657)
  • Korzystanie z darmowej grafiki dostępnej w Internecie (658)
    • Fotografie ogólnie dostępne (659)
    • Wykorzystywanie dzieł grafików (660)
    • Wybór właściwych artystów (660)
    • Wykorzystywanie kolekcji fotografii (661)
  • Unikanie problemów prawnych (661)
    • Wykorzystywanie materiału chronionego prawem autorskim (661)
    • Poszanowanie znaków towarowych (662)
  • Podsumowanie (663)

Część VII: E-biznes (665)

Rozdział 19. Zakładanie sklepu internetowego (667)

  • Wybór rodzaju działalności (667)
    • Witryny oferujące pojedyncze lub wyspecjalizowane produkty (668)
    • Witryny sprzedające różnorodne produkty (669)
    • Witryny oferujące usługi (671)
    • Centra handlowe (673)
    • Sklepy partnerskie (673)
  • Konfigurowanie koszyka zakupów (674)
    • Kwestia bezpieczeństwa (675)
    • Zakładanie sklepu w istniejącym centrum handlowym (676)
    • Zakup komercyjnych programów (677)
    • Korzystanie z programów o otwartym dostępie do kodu źródłowego (677)
  • Pobieranie opłat (679)
    • Karty kredytowe i debetowe (680)
    • Problem obciążeń zwrotnych (682)
    • Czeki (683)
    • E-pieniądz (685)
    • Procedury zwrotu towarów i pieniędzy (685)
    • Zakładanie sklepu powiązanego z witryną (687)
  • Wzorce dokonywania zakupów w Internecie (688)
  • Uaktualnianie witryny (690)
  • Systematyczne uaktualnianie witryny (691)
    • Zamieszczanie najnowszych informacji (691)
    • Ustalanie harmonogramu zmian (692)
    • Przygotowywanie aktualnych informacji (692)
    • Zachęcanie użytkowników do prezentowania opinii (693)
  • Techniki budowania stałych relacji z klientami (694)
    • Tworzenie biuletynów i czasopism elektronicznych (695)
    • Opinie o produkcie (696)
    • Tworzenie wirtualnych przewodników (696)
  • Podsumowanie (697)

Rozdział 20. Reklama (699)

  • Reklamowanie się poprzez Google i inne wyszukiwarki internetowe (699)
    • Reklama poprzez Google (700)
    • Reklamowanie się w innych wyszukiwarkach (705)
    • Reklama z użyciem banerów (708)
  • Współpraca z agencjami reklamowymi (709)
    • Znajdowanie odpowiedniej agencji reklamowej (709)
    • Programy partnerskie (710)
  • Promowanie witryny (711)
  • Wykorzystywanie wyszukiwarek internetowych (712)
    • Zasada działania robotów i pająków (714)
    • Rejestrowanie się w przeglądarce (715)
    • Jak ułatwić wyszukiwanie kluczowych informacji na stronie? (715)
    • Przykład wykorzystania opisu zawartości strony (718)
    • Ranking wyników wyszukiwania (719)
    • Portale (719)
    • Blokowanie przeszukiwania witryny (720)
  • Korzystanie z katalogów internetowych (722)
    • Ranking stron w katalogu (722)
    • Zgłaszanie witryny do katalogu (723)
    • Usługi katalogowe typu Free-For-All (724)
  • Publikowanie ogłoszeń prasowych (724)
    • Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktu z klientem (725)
    • Odnajdywanie adresów poczty elektronicznej (725)
    • Formatowanie e-maili - HTML czy zwykły tekst? (726)
  • Wykorzystywanie wzajemnych odnośników (726)
  • Wykorzystywanie banerów reklamowych (727)
    • Tworzenie banerów (727)
    • Projektowanie efektywnych banerów (728)
    • Reklamy multimedialne (729)
    • Wymiana banerów (729)
    • Reklama tradycyjna (729)
  • Inne formy reklamy (730)
    • Reklama za pomocą e-maili (730)
    • Zbieranie adresów e-mail (730)
    • Rozsyłanie biuletynów pocztowych (731)
  • Podsumowanie (732)

Rozdział 21. Różne aspekty prowadzenia witryny internetowej (733)

  • Używanie nazw domen i znaków towarowych (733)
    • Dyskusja związana z nazwami domen (734)
    • Ustawa ACPA (736)
    • Odszukiwanie nazw domen w Internecie (737)
    • Dbanie o swoją domenę (737)
    • Sprawdzanie znaków towarowych w Internecie (738)
  • Rozwiewanie obaw (740)
    • Informowanie o bezpieczeństwie witryny (740)
    • Polityka prywatności (741)
  • Zasady reklamacji i zwrotów towarów (743)
  • Możliwości zarabiania w Internecie (744)
    • Zamieszczanie reklam (745)
    • Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek (747)
  • Podsumowanie (749)

Część VIII: Uaktualnianie witryny (751)

Rozdział 22. Administrowanie witryną (753)

  • Testowanie witryny (753)
    • Oceń witrynę z punktu widzenia użytkownika (755)
    • Zlecanie testowania witryny osobom z zewnątrz (755)
    • Analiza opinii osób testujących lub odwiedzających witrynę (757)
  • Zmiany sposobu wyświetlania witryny (758)
    • Konfiguracja przeglądarki (759)
  • Spójność elementów witryny (760)
    • Dbaj o komfort gości Twojej witryny (760)
    • Podstawowe zadania administratora witryny (761)
    • Wybór narzędzi do administrowania (761)
    • Programy monitorujące pracę serwerów (762)
  • Podsumowanie (762)

Rozdział 23. Kanały RSS (763)

  • Początki technologii RSS (763)
  • Strona NASA z odnośnikami do kanałów RSS (765)
  • Krótki przegląd informacji na temat kanałów RSS (771)
  • Podsumowanie (771)

Rozdział 24. Blogi (773)

  • Świat blogów (773)
  • Korzystanie z witryny Blogger.com (775)
    • Krótka historia Bloggera (775)
    • Tworzenie bloga w witrynie Blogger (776)
    • Dodawanie nowych wpisów do bloga (781)
  • Inne narzędzia do tworzenia blogów (785)
    • blogs.com i TypePad (786)
    • LiveJournal (787)
    • Radio UserLand (788)
    • Dodatki dla blogerów (790)
  • Integrowanie blogów z witrynami WWW (791)
    • Blogowanie jako styl pisania (792)
    • Integrowanie bloga z witryną za pomocą łączy (792)
    • Pełna integracja bloga z witryną (792)
  • Podsumowanie (793)

Skorowidz (795)

Dodaj do koszyka Tworzenie stron WWW. Biblia. Wydanie III

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.