reklama - zainteresowany?

Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe. Wydanie III - Helion

Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe. Wydanie III
ebook
Autor: Jenifer Tidwell, Charles Brewer, Aynne Valencia-Brooks
Tytuł oryginału: Designing Interfaces: Patterns for Effective Interaction Design, Third Edition
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-6742-5
stron: 504, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-15
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,50 zł (poprzednio: 119,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-59,50 zł)

Dodaj do koszyka Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe. Wydanie III

Tagi: Inne | Tworzenie stron WWW

Twórcy oprogramowania mogÄ… dziÅ› korzystać z wielu niesÅ‚ychanie sprawnych narzÄ™dzi do tworzenia Å›wietnych aplikacji. RównoczeÅ›nie obserwujemy olbrzymi rozwój oprogramowania przeznaczonego do najróżniejszych urzÄ…dzeÅ„. Producenci aplikacji prowadzÄ… swoisty wyÅ›cig zbrojeÅ„, starajÄ…c siÄ™ zapewnić swoim użytkownikom porywajÄ…ce wrażenia podczas korzystania z oferowanych produktów. W tym niezwykle zmiennym Å›rodowisku staÅ‚e pozostaje jedno: sposób, w jaki ludzie postrzegajÄ… oprogramowanie i z niego korzystajÄ…. Ludzkie zmysÅ‚y i psychika czÅ‚owieka siÄ™ nie zmieniajÄ…. Nawet najdoskonalsza aplikacja, jeÅ›li ma być użyteczna, musi zapewniać interfejs odpowiadajÄ…cy potrzebom odbiorców.

Publikacja pozwala zapoznać siÄ™ z fundamentalnymi teoriami i praktycznymi aspektami dobrego designu; to wydanie zostaÅ‚o starannie przejrzane i uzupeÅ‚nione o najnowsze osiÄ…gniÄ™cia w tej dziedzinie. Zawiera również spory zbiór sprawdzonych wzorców projektowych, znaczÄ…co uÅ‚atwiajÄ…cych projektowanie interfejsów. Wzorce te stworzono z wykorzystaniem zdobyczy psychologii, starano siÄ™ przy tym zadbać o ich wszechstronność. PodstawÄ… do ich zbudowania byÅ‚y wiÄ™ksze lub mniejsze zadania wykonywane przy użyciu oprogramowania. Książka uÅ‚atwia poruszanie siÄ™ po skomplikowanych zagadnieniach projektowania interfejsów, zapewniajÄ…c wzorce dla aplikacji mobilnych, przeglÄ…darkowych i samodzielnych programów komputerowych. Każdy wzorzec zostaÅ‚ zilustrowany przykÅ‚adowymi projektami i opatrzony praktycznymi wskazówkami.

Dzięki tej książce dowiesz się, jak:

  • przygotować siÄ™ do projektowania interfejsu
  • zapewnić, aby oprogramowanie miaÅ‚o strukturÄ™ zrozumiaÅ‚Ä… dla użytkowników
  • projektować komponenty uÅ‚atwiajÄ…ce użytkownikom wykonywanie zadaÅ„
  • uÅ‚atwić użytkownikom odnajdywanie potrzebnych funkcji
  • uwzglÄ™dniać w projektowaniu wizualnym aspekt użytecznoÅ›ci produktu
  • tworzyć efektowne wizualizacje do prezentacji danych

Wzorce projektowe interfejsów: najlepsze wsparcie projektanta UX!

Dodaj do koszyka Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe. Wydanie III

 

Osoby które kupowały "Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe. Wydanie III", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Twoja firma w social mediach. Podr
  • Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby

Dodaj do koszyka Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe. Wydanie III

Spis treści

Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe. Wydanie III eBook -- spis treści

 

Wprowadzenie do trzeciego wydania 11

 

1. Projektowanie dla ludzi 19

  • Kontekst 20
    • Poznaj odbiorcÄ™ 20
    • Interakcja jest konwersacjÄ… 20
    • Dopasowanie treÅ›ci i funkcjonalnoÅ›ci do potrzeb odbiorców 21
    • Poziom umiejÄ™tnoÅ›ci 22
    • Interfejs jest jedynie Å›rodkiem do celu 23
    • Spytaj: Dlaczego? 24
    • Wartość projektowania: wÅ‚aÅ›ciwe rozwiÄ…zanie wÅ‚aÅ›ciwego problemu 24
  • Badania: sposób na poznanie kontekstu i celów 26
    • Obserwacja bezpoÅ›rednia 27
    • Studia przypadków 27
    • Ankiety 27
    • Persony 28
    • Badania projektowe nie sÄ… badaniami rynku 28
  • Wzorce - procesy poznawcze i zachowania zwiÄ…zane z projektem interfejsu 29
    • Bezpieczna Eksploracja 30
    • Pragnienie Natychmiastowej Satysfakcji 31
    • Satisficing 31
    • Zmiany Na Bieżąco 32
    • Odwlekanie Decyzji 33
    • Stopniowa Konstrukcja 34
    • Przyzwyczajenie 35
    • Mikroprzerwy 36
    • Pamięć Przestrzenna 37
    • Pamięć Prospektywna 38
    • Wspomagane Powtarzanie 40
    • ObsÅ‚uga KlawiaturÄ… 41
    • Media SpoÅ‚ecznoÅ›ciowe, Dowód SpoÅ‚eczny I WspóÅ‚praca 42
  • Podsumowanie 43

2. Organizacja treści: architektura informacji i struktura aplikacji 45

  • Cel 46
  • Definicja 46
    • Projektowanie obszarów informacyjnych dla ludzi 47
  • PodejÅ›cie 47
    • Oddzielenie informacji od prezentacji 47
  • Zasada MECE 48
  • Sposoby organizacji i kategoryzacji treÅ›ci 49
    • Alfabet 49
    • Liczba 49
    • Czas 49
    • Lokalizacja 50
    • Hierarchia 50
    • PodobieÅ„stwo 50
  • Projektowanie na potrzeby aplikacji zorientowanych na zadaniowość i obieg pracy 50
    • Widoczność czÄ™sto używanych elementów 50
    • Dziel zadania na sekwencje kroków 51
    • WielokanaÅ‚owość i zróżnicowanie rozmiarów ekranów 51
    • Informacje w formie Kart 51
  • Projektowanie systemu typów ekranów 52
  • OglÄ…d - pokazanie listy lub siatki elementów 52
  • Skupienie - pokazanie jednego elementu 54
  • Tworzenie - udostÄ™pnienie narzÄ™dzi kreatywnych 54
  • DziaÅ‚anie - umożliwienie wykonania czynnoÅ›ci 55
  • Wzorce 55
    • Ekspozycja, Wyszukiwanie I PrzeglÄ…danie 56
    • BezpoÅ›redni DostÄ™p Mobilny 66
    • AktualnoÅ›ci 67
    • PrzeglÄ…darka Multimediów 81
    • Pulpit 90
    • PÅ‚ótno I Paleta 93
    • Kreator 97
    • Edytor UstawieÅ„ 99
    • Różne Widoki 105
    • Wiele Obszarów Roboczych 112
    • System Pomocy 115
    • Tagi 126
  • Podsumowanie 132

3. Tam i z powrotem: nawigacja, drogowskazy i orientacja 133

  • PrzestrzeÅ„ informacji i czynnoÅ›ci 134
  • Drogowskazy 134
  • Orientacja 134
  • Nawigacja 135
    • Nawigacja globalna 135
    • Nawigacja funkcyjna 136
    • Nawigacja asocjacyjna i wierszowa 136
    • PowiÄ…zane treÅ›ci 136
    • Tagi 136
    • Model spoÅ‚ecznoÅ›ciowy 137
  • Konwencje projektowania nawigacji 137
    • Oddzielenie projektu nawigacji od projektu wizualnego 137
    • Obciążenie poznawcze 137
    • Niewielkie odlegÅ‚oÅ›ci 138
  • Modele nawigacyjne 139
    • OÅ› i szprychy 139
    • PeÅ‚ne poÅ‚Ä…czenie 140
    • Wiele poziomów lub drzewo 140
    • Krok po kroku 142
    • Piramida 142
    • PÅ‚aska nawigacja 144
  • Wzorce 144
    • Wskazane Punkty Startowe 145
    • Spis TreÅ›ci 150
    • Piramida 155
    • Panel Modalny 159
    • GÅ‚Ä™bokie Linkowanie 164
    • WyjÅ›cie Ewakuacyjne 168
    • Grube Menu 172
    • Mapka Strony W Stopce 176
    • NarzÄ™dzia Logowania 181
    • Mapa Sekwencji 183
    • Okruszki 188
    • Pasek Przewijania Z AdnotacjÄ… 192
    • Animowane PrzejÅ›cie 195
  • Podsumowanie 200

4. UkÅ‚ad elementów 201

  • Podstawy tworzenia layoutu 201
    • Hierarchia wizualna 201
    • Co sprawia, że element wydaje siÄ™ ważny 202
    • Cztery zasady psychologii postaci 207
    • PrzepÅ‚yw wzroku 209
    • Wykorzystanie dynamicznych elementów 211
    • Odblokowywanie Reakcyjne 213
    • Ujawnianie Reakcyjne 213
    • Obszary interfejsu 214
  • Wzorce 215
    • Layout 215
    • Wydzielanie informacji 216
    • Ramy Graficzne 216
    • Obszar Centralny 219
    • Siatka Równoprawnych Elementów 222
    • ZatytuÅ‚owane Sekcje 223
    • ZakÅ‚adki 226
    • Akordeon 230
    • Zwijane Panele 233
    • Ruchome Panele 235

5. Styl wizualny i estetyka 239

  • Podstawy projektowania graficznego 240
    • Hierarchia wizualna 240
    • Kompozycja 240
    • Kolor 242
    • Typografia 246
    • Czytelność 252
    • Sugestywność 253
    • Obrazy 257
  • Co to oznacza dla aplikacji biznesowych 259
    • DostÄ™pność 260
  • Rodzaje stylów wizualnych 260
    • Skeumorficzny 261
    • Ilustrowany 262
    • PÅ‚aski 263
    • Minimalistyczny 266
    • Adaptacyjny/parametryczny 268
  • Podsumowanie 269

6. UrzÄ…dzenia mobilne 271

  • Wyzwania i szanse towarzyszÄ…ce projektowaniu na urzÄ…dzenia mobilne 272
    • Niewielki rozmiar ekranu 272
    • Zróżnicowana szerokość ekranu 272
    • Ekrany dotykowe 273
    • Trudność w pisaniu 273
    • Problemy zwiÄ…zane z otoczeniem 273
    • Lokalizacja 274
    • Kontekst spoÅ‚eczny i ograniczona uwaga 274
  • Jak podejść do projektowania dla urzÄ…dzeÅ„ przenoÅ›nych 274
    • Wzorowe przykÅ‚ady 277
  • Wzorce 279
    • Pionowy Stos 280
    • Klisza 282
    • NarzÄ™dzia Dotykowe 284
    • Dolny Pasek Nawigacyjny 288
    • Kolekcje I Karty 289
    • NieskoÅ„czona Lista 293
    • Duże Marginesy 294
    • Wskaźniki Wczytywania 297
    • PoÅ‚Ä…czone Aplikacje 298
  • Zadbaj o interfejs mobilny 303

7. Listy 305

  • Scenariusze korzystania z list 305
  • Architektura informacji 306
  • Co chcesz pokazać? 307
  • Wzorce 310
    • Wybór Dwupanelowy lub Widok ZÅ‚ożony 310
    • UszczegóÅ‚owienie W Jednym Oknie 314
    • WkÅ‚adki 317
    • Karty 320
    • Siatka Miniaturek 323
    • Karuzela 327
    • Paginacja 329
    • BezpoÅ›rednie PrzejÅ›cie Do Elementu 332
    • Przewijanie Alfabetyczne/Numeryczne 335
    • Pole Nowego Elementu 336
  • Podsumowanie 338

8. Jak to się robi: czynności i polecenia 339

  • Dotykanie, przeciÄ…ganie i szczypanie 340
  • Obracanie i potrzÄ…sanie 341
  • Przyciski 341
  • Paski menu 341
  • Menu kontekstowe 342
  • Rozwijane menu 342
  • Paski narzÄ™dzi 342
  • OdnoÅ›niki 342
  • Panele poleceÅ„ 342
  • Ukryte narzÄ™dzia 343
  • Pojedyncze i dwukrotne klikniÄ™cia 343
  • Polecenia klawiszowe 343
    • Skróty 344
    • Kolejność tabulacji 344
  • PrzeciÄ…gnij i upuść 344
  • Wpisywane polecenia 344
  • Afordancja 345
  • BezpoÅ›rednia manipulacja obiektami 345
  • Wzorce 347
    • Grupy Przycisków 348
    • Ukryte NarzÄ™dzia 350
    • Panel PoleceÅ„ 353
    • Wyszczególniony Przycisk "ZakoÅ„cz" 356
    • Inteligentne Elementy Menu 362
    • PodglÄ…d 364
    • Spinnery I Wskaźniki PostÄ™pu 368
    • OdwoÅ‚ywalność 373
    • Wielopoziomowe Cofanie CzynnoÅ›ci 375
    • Historia PoleceÅ„ 379
    • Makra 381
  • Podsumowanie 387

9. Prezentowanie złożonych danych 389

  • Podstawy infografik 389
    • Modele organizacyjne - jak wyglÄ…da organizacja danych? 390
    • PrzedÅ›wiadoma interpretacja zmiennych - co wiąże siÄ™ z czym? 391
    • Nawigacja i przeglÄ…danie - jak mogÄ™ zgÅ‚Ä™bić te dane? 395
    • Sortowanie i przestawianie - czy mogÄ™ zmienić strukturÄ™ danych, by uzyskać inny punkt widzenia? 396
    • Wyszukiwanie i filtrowanie - w jaki sposób mogÄ™ dostać wyÅ‚Ä…cznie te dane, których potrzebujÄ™? 399
    • Dane jako takie - jakie sÄ… konkretne wartoÅ›ci danych? 400
  • Wzorce 402
    • Chmurki Informacyjne 402
    • PodÅ›wietlanie Danych 406
    • Dynamiczne Kwerendy 408
    • Rozrysowywanie Danych 411
    • RównolegÅ‚e Wykresy 415
    • Wykres Panelowy 418
  • Moc wizualizacji danych 422

10. Dane wejściowe: formularze i kontrolki 423

  • Podstawy projektowania formularzy 424
    • Formularze stale ewoluujÄ… 426
    • Dodatkowe materiaÅ‚y 427
  • Wzorce 427
    • Format PobÅ‚ażliwy 428
    • Format Strukturalny 432
    • UzupeÅ‚nianie 435
    • Wskazówki 438
    • Zapytanie 442
    • Miernik BezpieczeÅ„stwa HasÅ‚a 444
    • Automatyczne UzupeÅ‚nianie 449
    • Rozwijany Selektor 456
    • Kreator Listy 460
    • Poprawne WartoÅ›ci DomyÅ›lne 464
    • Komunikaty O BÅ‚Ä™dach 468
  • Podsumowanie 474

11. Systemy interfejsów użytkownika i Atomic Design 475

  • Systemy UI 476
    • PrzykÅ‚ad systemu UI opartego na komponentach: Microsoft Fluent 476
  • Atomic Design - metodyka projektowania systemów 479
    • PrzeglÄ…d 480
    • Hierarchia Atomic Design 481
  • Frameworki UI 482
    • PrzeglÄ…d 483
    • KorzyÅ›ci 483
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci frameworków UI 483
    • PrzeglÄ…d wybranych frameworków UI 484
  • Podsumowanie 494

12. Poza ekranem 497

  • Inteligentne systemy - części skÅ‚adowe 498
    • PoÅ‚Ä…czone urzÄ…dzenia 498
    • Systemy antycypacyjne 498
    • Systemy asystujÄ…ce 498
    • Naturalne interfejsy użytkownika 499
  • Podsumowanie 499

Dodaj do koszyka Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe. Wydanie III

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.