reklama - zainteresowany?

Tworzenie serwisów WWW. Standardy sieciowe - Helion

Tworzenie serwisów WWW. Standardy sieciowe
Autor: John Allsopp
Tytuł oryginału: Developing with Web Standards
Tłumaczenie: Dagmara Suma
ISBN: 978-83-246-2657-1
stron: 480, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2010-10-25
Księgarnia: Helion

Cena książki: 67,00 zł

Dodaj do koszyka Tworzenie serwisów WWW. Standardy sieciowe

Tagi: Tworzenie stron WWW

Krajobraz nowoczesnych technologii WWW


  • Opanuj podstawy wiedzy o tworzeniu serwisów WWW
  • Poznaj zaawansowane rozwiązania dla profesjonalnych projektantów
  • Rozpracuj współczesne metody i technologie, używane do tworzenia serwisów WWW

John Allsopp, należący do panteonu moich bohaterów i będący jedną z najbardziej poważanych osób zajmujących się standardami WWW, napisał książkę, która stanowi doskonałe towarzystwo dla pozycji Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe. Znajdziesz tu podstawowe informacje, które będą Ci potrzebne, aby wdrożyć moją teorię w Twojej praktyce.
Jeffrey Zeldman, autor świetnie sprzedających się książek, projektant i ojciec chrzestny standardów WWW

John Allsopp sprawił, że w dziedzinie kodowania przeszedłem drogę od żółtodzioba do eksperta. Prezentowana przez niego wiedza umożliwia łatwe poszerzenie swoich umiejętności w zakresie koncepcji kodowania front-endu i przejęcie pełnej kontroli nad serwisami WWW, które tworzysz.
Jason Santa Maria, założyciel i dyrektor firmy Mighty LLC

Z pewnością znasz książkę Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe Jeffreya Zeldmana. Jeśli jesteś zagorzałym fanem tego kultowego podręcznika, niewątpliwie zainteresuje Cię również ten tom towarzyszący. Jego autor — instruktor oraz twórca licznych propozycji standardów sieciowych — oferuje wiedzę na temat architektury stojącej za profesjonalnymi witrynami WWW, wskazując przy tym sposoby stosowania standardów z czysto taktycznego i praktycznego punktu widzenia.


Książka ta jest przeznaczona dla żółtodziobów chcących nauczyć się budować strony WWW, a także dla doświadczonych twórców, szukających głębszej wiedzy, pomagającej wyjść poza metody i modele, które już dobrze znają. Zawiera mnóstwo sztuczek i chwytów, choć jej podstawowym celem jest pomoc w budowaniu systematycznej wiedzy na temat praktyki tworzenia serwisów WWW.


Poznaj:

  • podstawowe technologie tworzenia front-endu — HTML i XHTML, CSS i DOM;
  • zalecane metody tworzenia łatwych w użyciu serwisów WWW;
  • praktykę tworzenia serwisów WWW: semantyczny układ znaczników, techniki radzenia sobie z niezgodnościami i błędami przeglądarek, układy stron oparte na CSS oraz tematykę platform CSS;
  • technologie wchodzące na rynek: przełomowe narzędzia, z których możesz już zacząć korzystać, w tym HTML5, CSS3, czcionki WWW, SVG i Canvas.

Witryna WWW związana z oryginalnym wydaniem książki Tworzenie serwisów WWW. Standardy sieciowe (Developing with Web Standards) jest dostępna pod adresem devwws.com. Znajdziesz tam więcej informacji i dodatków, będziesz też mógł osobiście skontaktować się z autorem książki.


John Allsopp jest współzałożycielem witryny westciv.com oraz twórcą programu Style Master, cieszącego się wielką sławą narzędzia do tworzenia arkuszy stylów na różnych platformach. Jest również autorem wielu kursów, materiałów szkoleniowych, narzędzi, instrukcji oraz artykułów przeznaczonych dla projektantów czy twórców serwisów WWW, w tym bardzo ważnego artykułu The Dao of Web Design, opublikowanego na witrynie A List Apart. Pełni też funkcję współzarządcy nowej, działającej w ramach organizacji W3C, Incubator Group, której prace koncentrują się na kształceniu kolejnych pokoleń profesjonalnych twórców WWW (www.w3.org/2005/Incubator/owea).

Dodaj do koszyka Tworzenie serwisów WWW. Standardy sieciowe

 

Osoby które kupowały "Tworzenie serwisów WWW. Standardy sieciowe", wybierały także:

  • HTML5. Kurs video. Poziom pierwszy. Programowanie dla początkujących webmasterów
  • Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano
  • Flask. Kurs video. Od pierwszej linijki kodu do praktycznego zastosowania
  • Node.js i TypeScript. Kurs video. Tworzenie skalowalnych mikroserwisów
  • PHP 7.3. Kurs video. Tworzenie bezpiecznej strony typu e-commerce

Dodaj do koszyka Tworzenie serwisów WWW. Standardy sieciowe

Spis treści

Tworzenie serwisów WWW. Standardy sieciowe -- spis treści

Część I > Podstawy

1. Zanim zaczniesz (21)

  • Dla kogo jest ta książka (23)
    • Więc dla kogo nie jest ta książka (24)
  • Co da mi ta książka (24)
  • Czego ta książka mi nie da (25)
  • Jak używać tej książki (26)
    • Przyłączanie się do społeczności (26)
  • Co dalej (26)

2. Filozofie i techniki (27)

    • Wojny przeglądarek (28)
    • Jutrzenka standardów (28)
    • Standardy WWW dzisiaj (29)
  • Dlaczego powinno mnie to obchodzić? (29)
  • Jak tworzyć na potrzeby World Wide Web (30)
    • To wcale nie musi wyglądać tak samo w każdej przeglądarce (31)
    • Stopniowe usprawnianie (32)
    • Rozdzielanie treści, prezentacji i zachowania (33)
    • Jeszcze raz, z sensem (33)
    • Moja kolejna sztuczka (34)

3. Kodowanie (35)

  • Dlaczego "to działa w przeglądarkach" nie wystarcza (36)
  • HTML i XHTML (36)
  • Składnia i semantyka (37)
  • Bardzo krótka historia języka HTML (38)
    • HTML 4.01 (38)
    • XHTML 1.0, 1.1, 2.0 (39)
    • HTML5 (40)
  • Kluczowe koncepcje języka HTML (41)
    • Czym jest strona WWW? (41)
    • Terminologia: elementy, atrybuty, znaczniki i inne (42)
    • Puste elementy HTML (43)
  • Typy dokumentów (44)
    • Wprowadzenie do DOCTYPE (45)
  • Strukturalne podstawy języka HTML (47)
    • Podstawowy element html (47)
    • Element head (48)
    • Element body (50)
    • Elementy śródliniowe (56)
  • Rozszerzanie semantyki HTML (58)
    • class (58)
    • id (59)
    • span (60)
  • Łącza: "hiper" w "hipertekście" (60)
    • Kotwice (61)
    • Względne i bezwzględne adresy URL (62)
    • Tworzenie łączy do zasobów znajdujących się w internecie (66)
  • Treść osadzona (66)
    • Obrazy (66)
    • Osadzanie obrazów (68)
    • Treść multimedialna (69)
  • Formularze (71)
    • Element form (72)
    • Element input (72)
    • Element button (75)
    • Listy rozwijane (76)
    • Wyłączanie kontrolek (78)
    • Przypisywanie kontrolkom etykiet (79)
    • Grupowanie kontrolek (80)
  • Tabele (81)
    • Struktura tabeli (81)
    • Łączenie komórek (82)
  • Ramki i elementy iframe (83)
  • Znaki i encje (84)
  • Zapewnianie jakości (86)
    • Walidacja kodu (87)
    • Sprawdzanie łączy (88)
    • HTML Tidy (88)
  • HTML kontra XHTML (89)
    • Różnice w składni (89)
    • Udostępnianie dokumentu (89)
    • Obsługa błędów (89)
    • Którego powinieneś używać? (91)

4. Prezentacja (93)

  • Krótka historia stylów stosowanych w serwisach WWW (93)
    • Po co oddzielać treść od wyglądu? (96)
  • Czym jest CSS? (96)
  • Jak CSS jest wykorzystywany? (96)
    • Styl śródliniowy (97)
    • Osadzony kod CSS (97)
    • Dołączanie zewnętrznych arkuszy stylów (97)
  • Podstawowa składnia języka CSS (98)
    • Selektory, bloki deklaracji, deklaracje i własności (98)
  • Podstawowe informacje na temat selektorów (100)
    • Selektory typów (100)
    • Grupowanie selektorów (100)
  • Podstawowe własności: style czcionek (100)
    • color (101)
    • font-family (102)
    • font-size (104)
    • font-weight (106)
    • font-style (106)
    • text-decoration (107)
  • Dziedziczenie (107)
  • Zwiększenie szczegółowości: selektory class i id (108)
    • Selektory class (109)
    • Selektory id (109)
    • Precyzja selektora (109)
  • Często używane własności układu tekstu (110)
    • text-align (111)
    • line-height (111)
    • Odstępy pomiędzy literami i słowami (113)
    • text-indent (113)
  • Kombinacje: selektory potomków i dzieci (114)
    • Selektory potomków (114)
    • Selektory dzieci (115)
    • Łączenie w łańcuchy (116)
    • Precyzja selektorów potomków i dzieci (118)
  • Często używane własności tła (121)
    • background-color (122)
    • background-image (123)
    • Wartości URL (123)
    • background-repeat (124)
    • background-position (125)
    • background-attach (128)
    • Własności tła w CSS 3 (128)
    • Własności zbiorcze (129)
  • Selektory dynamiczne (129)
  • Podstawowe własności układu strony (131)
    • Elementy blokowe kontra elementy śródliniowe (132)
    • Model polowy (133)
    • width (134)
    • height (134)
    • Przelewająca się treść (135)
    • margin (135)
    • border (137)
    • padding (139)
    • Jak szeroki i wysoki jest element? (140)
  • Zaawansowane własności układu strony (140)
    • float (140)
    • clear (142)
  • Pozycjonowanie (142)
    • Własność position i schematy pozycjonowania (142)
  • Zaawansowane selektory (144)
    • Selektory sąsiadów (145)
    • Selektory atrybutów (145)
  • Typy wyświetlania (147)
    • visibility (147)
    • Pozycje listy (148)
  • Więcej własności (149)
    • Własności drukowania (149)
    • Własności interfejsu użytkownika (149)
    • Selektory (149)
    • Treść generowana (150)
  • Typy mediów (150)
    • CSS zależne od medium (151)
    • Łączenie z typami mediów (151)
    • Osadzanie na podstawie typów mediów (151)
    • @media (151)
  • Importowanie arkuszy stylów (152)
    • @import (153)
  • Zapewnianie jakości (154)
    • Walidacja kodu CSS (154)
    • Sprawdzanie zgodności z przeglądarkami (154)
  • Szczególne wyzwania i techniki (155)
    • Formatowanie formularzy (156)
    • Zastępowanie obrazem (156)
    • Układ strony (158)
    • Problemy z przeglądarkami (158)
    • Formatowanie CSS (159)
    • Wydajność mechanizmu CSS i serwisów WWW (159)

5. DOM (161)

    • DOM poziomu zerowego (162)
    • Przejściowy DOM (162)
    • DOM poziomu pierwszego (163)
    • Poziom drugi (163)
    • Poziom trzeci (163)
  • Drzewo DOM (164)
  • Podstawowe obiekty i metody DOM (166)
    • Obiekt window (166)
    • Obiekt document (167)
    • Obiekt element (168)
  • Zdarzenia (170)
    • Odbiorniki zdarzeń (171)
    • Propagacja zdarzeń (172)
  • Najlepsze praktyki w tworzeniu nowoczesnych, zgodnych ze standardami skryptów DOM (173)
    • Tworzenie dyskretnych skryptów (174)
    • Niezgodności przeglądarek (176)
    • Właściwość innerHTML kontra metody DOM (179)
    • Bezpieczeństwo (180)
  • Rozkwit bibliotek (181)
    • Wybór biblioteki (183)
    • JQuery (183)
    • Prototype (184)
    • Script.aculo.us (184)
    • Yahoo User Interface Library (YUI) (184)
  • Sprawdzanie skryptów DOM (184)
    • IE Developer Toolbar dla programów IE 6 i 7 (185)
    • Internet Explorer 8 Developer Toolbar (185)
    • Firebug oraz Web Developer Toolbar dla Firefoksa (185)
    • DragonFly dla programu Opera (185)
    • Web Inspector dla Safari (186)
  • Ajax? (187)
  • Podsumowanie (187)

6. Dostępność (189)

    • Biznesowe argumenty za zapewnianiem dostępności (190)
    • Prawodawstwo na świecie (191)
  • Dostępność i W3C (191)
    • WCAG 1 (192)
    • WCAG 2 (195)
    • ARIA (196)
  • Typowe problemy związane z dostępnością (i ich rozwiązania) (203)
    • Łącza i tytuły (203)
    • Nagłówki (204)
    • Tekst alternatywny (204)
    • Kontrast kolorów (205)
    • Tabele (205)
    • Formularze (209)
  • Podsumowanie (211)

Część II > Sztuka tworzenia w świecie rzeczywistym

7. Blaski i cienie współpracy z przeglądarkami (215)

  • Trzy rodzaje wad przeglądarek (216)
  • Tryby pracy przeglądarki (217)
    • Tryb dziwactw i przełączanie DOCTYPE (218)
    • Wybieranie trybu standardów (219)
    • Nowy model przełączania DOCTYPE wprowadzony w IE 8 (220)
  • Typowe błędy przeglądarek (222)
    • Błąd modelu polowego (222)
    • Błąd podwójnego marginesu elementu dryfującego (224)
    • Błąd niescalanych marginesów (225)
  • IE i właściwość hasLayout (227)
    • W głębiach Twojej przeglądarki (227)
    • Jak element otrzymuje układ? (228)
    • Naprawianie (i wyzwalanie) błędów związanych z właściwością hasLayout (229)
  • Naprawianie błędów: hakować czy nie hakować? (231)
    • Poznaj swojego wroga (232)
  • Dopasowywanie się do przeglądarek (234)
    • Ukrywanie arkuszy stylów przed starszymi przeglądarkami (235)
  • Gdy brakuje obsługi możliwości (238)
    • IE 7 (i IE 8) Deana Edwardsa (239)
  • Podsumowanie (241)

8. Najlepsze metody nowoczesnego kodowania (243)

  • Czytelność kodu (244)
    • Stosowanie nazw (244)
    • Formatowanie, komentowanie i konsekwencja (245)
  • Prosty, stary, semantyczny kod HTML (246)
    • Używanie elementów HTML oraz atrybutów class i id do uzyskiwania lepszych konstrukcji semantycznych (247)
    • Język znaczników handlu elektronicznego (ECML) (251)
  • Kodowanie i SEO (252)
  • Mikroformaty (253)
    • Zalety mikroformatów (253)
    • Mikroformaty w akcji (255)
    • Narzędzia związane z mikroformatami (257)
    • Wiele, wiele więcej (258)
  • Podsumowanie (258)

9. Układy stron wykorzystujące CSS (259)

  • Wyśrodkowanie poziome (260)
  • Wyśrodkowanie pionowe (263)
  • Pozycjonowanie CSS (264)
    • Schematy pozycjonowania (265)
    • Własności pozycjonowania (265)
    • Pozycjonowanie bezwzględne w akcji (266)
  • Układy wykorzystujące dryfowanie (274)
    • Poziome, dryfujące listy nawigacji (274)
    • Wypełnianie pola (276)
    • Obramowanie dookoła listy nawigacji (277)
    • Wielokolumnowe układy wykorzystujące dryfowanie (278)
    • Stopka (284)
    • Zagadka kolorów (284)
  • Układy siatkowe (292)
    • Własności układu tabelarycznego CSS 2.1 (292)
  • Podsumowanie (294)

10. Resety i platformy CSS (295)

  • Resety CSS (296)
    • Zalety resetów CSS (296)
    • Argumenty przeciwko resetom (297)
    • Jak wyglądają resety CSS? (299)
    • Popularne resety CSS (299)
  • Platformy CSS (301)
    • Platformy CSS - za i przeciw (301)
    • Popularne platformy i ich zastosowania (303)
  • Podsumowanie (305)

Część III > Tworzenie serwisów WWW w praktyce

11. HTML 5 (309)

  • Czym jest HTML 5? (309)
  • Najważniejsze możliwości HTML 5 (311)
    • Obsługa błędów (311)
    • Element canvas (312)
    • Lokalne przechowywanie danych (312)
    • "Wielowątkowy" JavaScript z Web Workers (312)
    • Obsługa multimediów (312)
    • Lokalizowane aplikacje WWW z geolokacją (313)
    • Strony umożliwiające użytkownikom edycję (313)
  • Różnice pomiędzy HTML 4 a HTML 5 (313)
    • Deklarowanie DOCTYPE (314)
    • Nagłówki, stopki, sekcje i inne nowe elementy strukturalne w języku HTML 5 (315)
  • Przykład dokumentu HTML 5 (323)
  • Materiały wideo, audio i inne osadzone treści w języku HTML 5 (329)
    • Wideo (330)
    • Audio (334)
    • Obsługa elementów video i audio przez przeglądarki (334)
    • Dostępność materiałów wideo i audio (335)
  • Obsługa standardu HTML 5 przez przeglądarki (336)
    • IE 7 i wcześniejsze wersje programu Internet Explorer (336)
  • Sprawdzanie poprawności i udostępnianie kodu HTML 5 (337)
  • Czy powinienem już korzystać z języka HTML 5? (338)

12. CSS 3 i przyszłość CSS (341)

  • CSS przeładowany (341)
  • Wejście CSS 3 (342)
    • Problem kompatybilności wstecz i naprzód "rozwiązany"? (345)
    • Rozszerzenia specyficzne dla dostawców (346)
  • Nowe selektory (349)
    • Strukturalne selektory pseudoelementów (349)
    • Struktura dokumentu (350)
    • Selektor first-child (350)
    • Selektor first-of-type (352)
    • Selektor last-child (354)
    • Selektor nth-child (355)
    • Selektor target (360)
  • Podsumowanie (361)

13. Nowe własności w CSS 3 (363)

  • Efekty cieni (364)
    • Własność text-shadow (364)
    • Własność box-shadow (368)
  • Własność border-radius (370)
    • Kompatybilność (373)
  • Własność transparency (373)
    • Konstrukcja background-color: transparent (373)
    • Półprzezroczyste obrazy tła (374)
    • Własność opacity (374)
  • Kolory RGBa (375)
    • Kompatybilność (376)
  • Tekst wielokolumnowy (376)
  • Przejścia (378)
    • Definiowanie przejścia (380)
  • Inne własności (382)
    • Obrazy obramowań (382)
    • Wielokrotne obrazy tła (382)
    • Przekształcenia CSS (383)
    • Gradienty (383)
  • Więcej, więcej, więcej! (384)

14. Dostosowywanie serwisów WWW do potrzeb różnych mediów za pomocą CSS (387)

    • Węszenie agenta użytkownika (388)
    • Haki (389)
  • Zapytania mediów (389)
    • Korzystanie z zapytań mediów (392)
    • Do czego mogą się przydać zapytania mediów? (395)
    • Kompatybilność (399)
    • Ale czy jest to w jakiś sposób lepsze od węszenia agenta użytkownika? (399)
  • Podsumowanie (400)

15. Czcionki w serwisach WWW (401)

  • Krótka historia łączenia i osadzania czcionek (402)
  • Bieżąca sytuacja prawna (404)
  • Bieżąca sytuacja techniczna (405)
  • @font-face i osadzanie czcionek (405)
    • Osadzanie czcionek w przypadku programu Internet Explorer (406)
    • Łączenie czcionek w przypadku innych przeglądarek (407)
    • Wyzwania (409)
    • Łagodzenie problemów (410)
    • Czcionki jako usługi (411)
  • Podsumowanie (411)

16. SVG i canvas: grafika w przeglądarce (413)

  • SVG (415)
    • Podstawowe koncepcje i składnia SVG (416)
    • Układ współrzędnych SVG (418)
    • Zalety SVG (419)
    • Przypadki zastosowania SVG (421)
    • Umieszczanie obrazów SVG w serwisach WWW (422)
    • Obsługa SVG zapewniana przez przeglądarki (425)
    • Udostępnianie SVG (427)
    • Poza SVG (427)
  • Element canvas standardu HTML 5 (428)
    • Używanie elementu canvas (428)
    • Dodawanie elementu canvas (428)
    • Pobieranie kontekstu rysowania (430)
    • Rysowanie za pomocą kontekstu (432)
    • I więcej... (437)
    • Przypadki zastosowania elementu canvas (438)
  • Kanwy kontra SVG (439)
  • Podsumowanie (441)

Źródła (443)

Skorowidz (453)

Dodaj do koszyka Tworzenie serwisów WWW. Standardy sieciowe

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.