reklama - zainteresowany?

Tworzenie cyfrowego wideo - Helion

Tworzenie cyfrowego wideo
Autor: Deras Flynn
Tytuł oryginału: TechTVs Guide to Creating Digital Video Like a Pro
TÅ‚umaczenie: Witold Kurylak
ISBN: 83-7197-971-1
stron: 412, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-12-19
Księgarnia: Helion

Cena książki: 55,00 zł

Dodaj do koszyka Tworzenie cyfrowego wideo

Tagi: Video

Cyfrowa rewolucja nie ominęła technologii zapisu obrazu. Zapis cyfrowy pozwala na uzyskanie materiału znacznie lepszej jakości niż tradycyjne metody analogowe. W dodatku kamery cyfrowe są powszechnie dostępne i... coraz tańsze.

Książka "Tworzenie cyfrowego wideo" jest podręcznikiem zarówno dla osób dopiero zaczynających przygodę z tworzeniem amatorskich filmów, jak i dla osób z pewnym doświadczeniem w tej dziedzinie.

Omawia ona nie tylko sam proces rejestracji materiału, ale także późniejszy jego montaż, udźwiękowienie, edycję za pomocą odpowiednich programów (w tym Adobe Premiere) oraz zapis w postaci plików wideo. Jest też przewodnikiem pozwalający na zorientowanie się w bogatej ofercie kamer i akcesoriów dostępnych na rynku.

Dowiesz siÄ™ z niej:

  • Dlaczego cyfrowa kamera wideo jest lepsza od analogowej?
  • Jak dobrać cyfrowÄ… kamerÄ™ wideo stosownie do potrzeb?
  • Jak obsÅ‚ugiwać cyfrowÄ… kamerÄ™ wideo?
  • Jaki komputer najlepiej nadaje siÄ™ do przetwarzania obrazu wideo?
  • W jaki sposób edytować obraz wideo w komputerze?
  • Jaki jest najlepszy sposób rozpowszechniania wÅ‚asnych nagraÅ„?
  • Czym różni siÄ™ nagranie wideo od filmu i czy kamerÄ… cyfrowÄ… można nakrÄ™cić film?
  • Jak tworzyć wÅ‚asne pÅ‚yty DVD?
W książce znajdziesz jedenaście praktycznych ćwiczeń, pomocnych w sprawdzeniu nabytych wiadomości a także wiele adresów stron internetowych, których zawartość rozszerzy Twoją wiedzę.

  • Wybierz wÅ‚aÅ›ciwÄ… kamerÄ™ i dobierz do niej odpowiednie akcesoria
  • Naucz siÄ™ podstaw rejestracji obrazu i dźwiÄ™ku za pomocÄ… kamery cyfrowej
  • Samodzielnie zmontuj nagrany materiaÅ‚, popraw dźwiÄ™k, dodaj efekty wizualne i dźwiÄ™kowe
  • Naucz siÄ™ tworzyć wÅ‚asne pÅ‚yty DivX i DVD

Dodaj do koszyka Tworzenie cyfrowego wideo

Spis treści

Tworzenie cyfrowego wideo -- spis treści

O Autorze (13)

Wstęp (15)

Część I Cyfrowa technologia wideo - piękno układu zero-jedynkowego (19)

Rozdział 1. Historia wideo - od technologii analogowej do cyfrowej (21)

  • Krótka historia technologii wideo (21)
    • PoczÄ…tki technologii nagrywania analogowego (22)
    • Betamax i VHS (23)
  • Od technologii analogowej do cyfrowej (23)
  • Perspektywy cyfrowej technologii wideo (24)
  • Zgodność z przyszÅ‚ymi formatami (25)

Rozdział 2. Podstawowe informacje o cyfrowej technologii wideo (27)

  • Kodeki w cyfrowym wideo (28)
    • Kodeki z kompresjÄ… stratnÄ… (28)
    • Kodeki z kompresjÄ… bezstratnÄ… (32)
  • Formaty zapisu cyfrowego wideo (34)
    • MiniDV (34)
    • Digital8 (34)
    • MicroMV (35)
    • DVCAM (35)
    • DVCPRO (35)
    • Digital Betacam (36)
    • Nowe formaty zapisu wideo do zastosowaÅ„ profesjonalnych (36)

Rozdział 3. Przyszłość cyfrowej technologii wideo (37)

  • DVD (37)
  • PÅ‚yty DVD domowej roboty (39)
    • DVD+R/DVD+RW (DVD+R/RW) (40)
    • DVD-R/DVD-RW (DVD-R/RW) (40)
    • DVD-RAM (40)
  • Szybsze procesy edycji (41)
    • Efekty specjalne (42)
  • Cyfrowe wideo podbija wielki ekran (43)
    • Cyfrowa kamera wideo w procesie realizacji nowej części filmu "Gwiezdne wojny" (43)
    • Projekcja cyfrowego materiaÅ‚u wideo (44)
  • Technologia HDTV (47)
  • Cyfrowa technologia wideo - podsumowanie (47)

Część II Sprzęt - kamery wideo i komputery (49)

Rozdział 4. Podstawowe informacje o cyfrowych kamerach wideo (51)

  • Podstawowe części skÅ‚adowe kamery wideo (51)
  • CCD (52)
    • CCD z przeplotem (52)
    • CCD ze skanowaniem progresywnym (53)
    • Kamery wideo z trzema przetwornikami CCD (56)
    • Technologia CMOS (56)
  • Obiektyw (57)
  • Rodzaje akumulatorów (59)
  • Wizjer (59)
  • WyÅ›wietlacz LCD (60)
  • Mikrofon (61)
  • Zoom optyczny i cyfrowy (63)
  • Optyczna i cyfrowa stabilizacja obrazu (64)
  • Efekty specjalne (65)
  • Ustawienia automatyczne i rÄ™czne (66)
    • Automatyczne i rÄ™czne ustawianie ostroÅ›ci (67)
    • Automatyczny i rÄ™czny balans bieli (67)
    • Automatyczne i rÄ™czne ustawianie parametrów naÅ›wietlania (68)
    • Automatyczne i rÄ™czne ustawianie czasu otwarcia migawki (70)
  • Możliwość robienia zdjęć (71)
  • Konwersja sygnaÅ‚u analogowego (72)
  • Uchwyt mocowania akcesoriów (73)
  • FireWire (IEEE 1394, I.Link) (74)
  • NoÅ›niki (74)
    • MiniDV (DV) (75)
    • Digital8 (75)
  • NoÅ›niki optyczne (76)

Rozdział 5. Wybór odpowiedniej kamery wideo (77)

  • Różne typy kamer wideo (77)
    • Bardzo maÅ‚e kamery wideo (kamery kieszonkowe) (77)
    • MaÅ‚e kamery wideo (78)
    • Kamery Å›redniej wielkoÅ›ci (78)
    • Duże kamery wideo (79)
    • Tanie kamery (79)
    • Tanie kamery DV (MiniDV) (81)
  • Kamery zapewniajÄ…ce najlepszy stosunek jakoÅ›ci do ceny (81)
    • Polecany model - Sony DCR-TRV30 (82)
    • Polecany model - Canon Optura 100MC (82)
    • Polecany model - JVC GR-DV2000 (83)
    • Godne polecenia modele wycofane z produkcji (83)
  • Najlepsze kamery dla użytkowników zaawansowanych (84)
    • Polecany model - Sony DCR-VX2000 (85)
    • Polecany model - Canon GL1 (polski odpowiednik - XM2) (85)
    • Polecany model - Sony DCR-TRV900 (86)

Rozdział 6. Akcesoria do kamer wideo (87)

  • Filtry i akcesoria do obiektywów (87)
    • Konwertery szerokokÄ…tne (89)
    • Telekonwertery (90)
    • Filtry (91)
  • Statywy (93)
  • Steadicam (statyw naramienny) (94)
  • Mikrofony (95)
    • Mikrofony dynamiczne i pojemnoÅ›ciowe (95)
    • Mikrofony o różnych charakterystykach (96)
    • Mikrofony rÄ™czne, mikrofony typu shotgun i mikrofony typu lavalier (96)
    • Mikrofony zabudowane w kamerach wideo (97)
    • Mikrofony zewnÄ™trzne (97)
  • Lampy (100)
  • Tabela zalecanych akcesoriów (101)

Rozdział 7. Zakup kamery wideo (103)

  • Badanie rynku (103)
    • Czasopisma i książki (104)
    • Sieć WWW (105)
    • Grupy dyskusyjne i usÅ‚uga Usenet (109)
  • Zakupy w Internecie (110)
    • Witryny WWW z ocenÄ… sprzedawców (111)
    • Wyszukiwarki cenowe (111)
    • Witryny z wyprzedażą (113)
    • Aukcje w Internecie (114)
    • NiebezpieczeÅ„stwa zwiÄ…zane z użyciem kart kredytowych podczas zakupów w sklepach internetowych (116)
  • Zakup w pobliskim sklepie (117)
    • PrzedÅ‚użona gwarancja (117)

Rozdział 8. Konserwacja kamery wideo (119)

  • Przechowywanie kamery wideo (119)
  • Wrogowie kamer wideo (120)
    • Wysokie i niskie temperatury (122)
    • SÅ‚oÅ„ce (123)
  • Czyszczenie kamery wideo (123)

Rozdział 9. Podstawowe informacje o sprzęcie komputerowym (127)

  • Minimalne i zalecane wymagania sprzÄ™towe (127)
    • Procesor (128)
    • Dysk twardy (129)
    • RAM (132)
    • Karta wideo (133)
    • Karta dźwiÄ™kowa (134)
    • Karta FireWire (135)
    • Zasilanie (136)
  • Granice rozsÄ…dku (136)
  • Minimalne wymagania sprzÄ™towe (136)
  • Zalecana konfiguracja sprzÄ™towa (137)

Rozdział 10. Rozbudowa komputera czy zakup nowego sprzętu? (139)

  • Rozbudowa komputera (139)
    • Instalowanie kart FireWire (139)
    • Dodawanie RAM-u (140)
    • Dodawanie wiÄ™kszego lub drugiego dysku twardego (141)
    • Instalowanie szybszego procesora (142)
  • Kompletowanie nowego komputera (142)
    • Zalety (143)
    • Skrótowa instrukcja montażu (143)
    • Ważne wskazówki odnoÅ›nie instalacji (144)
  • Zakup komputera markowego (146)
    • Standardowy zestaw komputerowy (146)
  • Kupowanie systemu przygotowanego "pod klucz" (147)
    • Systemy dla amatorów (147)
    • Systemy profesjonalne (148)
  • Wybór systemu operacyjnego (149)
    • Windows 95 (149)
    • Windows 98, 98SE i Windows Me (149)
    • Windows 2000 (150)
    • Windows XP (Professional i Home Edition) (150)
    • Mac OS X (151)

Rozdział 11. Konfiguracja i konserwacja komputera (153)

  • Zalecenia dla optymalnej edycji obrazu wideo (153)
  • Optymalizacja pamiÄ™ci (155)
  • Defragmentacja (156)
    • Standardowe narzÄ™dzie do defragmentacji w systemie Windows (156)
    • NarzÄ™dzia do defragmentacji dostarczane przez producentów niezależnych (157)
  • Spowolnienie pracy systemu (157)
    • Przeznaczenie systemu do edycji obrazu wideo (157)
    • Konfiguracja wielosystemowa (157)
    • Okresowe ponowne instalowanie systemu Windows i oprogramowania (158)
  • RozwiÄ…zywanie nieuniknionych problemów (158)

Projekty (161)

  • Projekt 1. MożliwoÅ›ci zakupu kamery w sieci WWW (161)
  • Projekt 2. MożliwoÅ›ci zakupu kamery w pobliskim sklepie (161)
  • Projekt 3. Sprawdzenie opinii o sklepie (161)
  • Projekt 4. ŹródÅ‚a pomocne w rozwiÄ…zywaniu problemów (162)

Część III Rejestracja materiału wideo - jak przechwytywać obraz najwyższej jakości (163)

Rozdział 12. Ograniczenia trybu automatycznego - kiedy warto stosować regulację ręczną? (165)

  • Tryb automatyczny (165)
  • WÅ‚Ä…czanie trybu regulacji rÄ™cznej (166)
  • RÄ™cznie sterowane ustawienia i tryby (166)
    • Tryb skanowania progresywnego (166)
    • RÄ™czne ustawianie czasu otwarcia migawki (167)
    • RÄ™czne ustawianie balansu bieli (168)
    • RÄ™czne ustawianie parametrów naÅ›wietlania (168)
    • Stabilizacja obrazu (169)
    • RÄ™czne ustawianie ostroÅ›ci (169)
    • Efekty specjalne (170)
    • RÄ™czne ustawianie wzmocnienia (171)
  • Najlepsze ustawienia dla różnych warunków rejestracji obrazu wideo (171)
    • Niski poziom oÅ›wietlenia i rejestrowanie obrazu w nocy (171)
    • Jasne Å›wiatÅ‚o sÅ‚oneczne lub nadmierne oÅ›wietlenie w pomieszczeniu (172)
    • Rejestrowanie zawodów sportowych (173)
    • Zmienne warunki (173)

Rozdział 13. Podstawowe wiadomości na temat oświetlenia (175)

  • NieprawidÅ‚owe dziaÅ‚anie kamer cyfrowych przy sÅ‚abym oÅ›wietleniu (175)
  • MożliwoÅ›ci oÅ›wietlenia (176)
    • Wykorzystanie dostÄ™pnego Å›wiatÅ‚a (177)
    • Lampa umieszczona na kamerze (177)
    • Zestaw oÅ›wietleniowy (177)
  • OÅ›wietlenie dla potrzeb filmów i wideo (179)
    • Temperatura barwowa (179)
    • Ustawienie źródeÅ‚ Å›wiatÅ‚a (180)
  • OÅ›wietlenie naturalne (182)

Rozdział 14. Dźwięk w kamerze wideo (183)

  • Problemy z szumem pochodzÄ…cym z mechanizmu napÄ™du taÅ›my (183)
    • Sposoby rozwiÄ…zania problemu szumu pochodzÄ…cego z mechanizmu napÄ™du taÅ›my (183)
    • Kamery zapewniajÄ…ce dobrÄ… jakość dźwiÄ™ku (184)
  • Podstawowe informacje o mikrofonach zewnÄ™trznych (184)
    • Mikrofony montowane w gnieździe akcesoriów z zasilaniem (185)
    • Uniwersalne mikrofony do kamer wideo (186)
  • OsÅ‚ona przeciwwietrzna (189)

Projekty (191)

  • Projekt 5. Filmowanie przy sÅ‚abym oÅ›wietleniu (191)
  • Projekt 6. Praca w jasno oÅ›wietlonym miejscu (192)
  • Projekt 7. Rejestrowanie szybko odbywajÄ…cych siÄ™ wydarzeÅ„ (192)
  • Projekt 8. Selektywny dobór ostroÅ›ci i ekspozycji (192)

Część IV Edycja obrazu wideo - przekształcanie materiału wideo w film (193)

Rozdział 15. Poszerzone informacje o wideo i filmowaniu (195)

  • Wiedza o rejestrowaniu materiaÅ‚u wideo wynikajÄ…ca z doÅ›wiadczenia (195)
    • Angażowanie kilku operatorów przy realizacji wideo w warunkach domowych (195)
    • Korzystanie z kilku kamer wideo (196)
  • PodrÄ™cznikowa wiedza o rejestrowaniu wideo dobrej jakoÅ›ci (196)
    • Rozrysowanie planowanych ujęć (storyboarding) (196)
    • Podstawowe techniki filmowania (198)

Rozdział 16. Programy do edycji obrazu wideo (203)

  • PrzeglÄ…d programów sÅ‚użących do edycji obrazu wideo (203)
  • Cechy programów do edycji obrazu wideo (204)
    • Przechwytywanie wsadowe (205)
    • Filtry wideo (205)
    • PrzejÅ›cia (206)
    • Odtwarzanie z listwy czasowej (207)
    • Edycja w trybie scenariusza obrazkowego (208)
    • Edycja wielu Å›cieżek na listwie czasowej (208)
    • MożliwoÅ›ci przesyÅ‚ania sygnaÅ‚u (209)
    • Przezroczystość i warstwy (209)
    • Zaawansowane funkcje tworzenia kompozycji i efektów specjalnych (209)
  • Amatorskie programy do edycji obrazu wideo (211)
    • Ulead Video Studio 5 (211)
    • MGI Videowave 4 (212)
    • Pinnacle Studio 7 (uprzednio Studio DV) (213)
    • Sonic Foundry Video Factory 2 (214)
    • iMovie 2 (215)
    • Zestawienie amatorskich programów do edycji obrazu wideo (216)
  • Zaawansowane programy do edycji obrazu wideo (216)
    • Adobe Premiere 6 (216)
    • Final Cut Pro 3 (218)
    • Ulead Media Studio Pro 6.5 (219)
    • Cinestream (220)
  • Konfigurowanie komputera na potrzeby edycji wideo (221)
  • Importowanie materiaÅ‚u wideo do komputera (222)

Rozdział 17. Podstawowe informacje o edycji obrazu wideo (223)

  • Prosta edycja w programie Ulead VideoStudio 5 (223)
  • RozpoczÄ™cie projektu i przechwytywanie materiaÅ‚u wideo z kamery (224)
  • Przycinanie przechwyconych klipów wideo (228)
  • Okno kodu czasowego (229)
  • Montaż filmu z poskÅ‚adanych klipów (229)
  • Edycja zaawansowana (230)
    • Wprowadzanie przejść (231)
    • Wykorzystywanie filtrów wideo (231)
    • Dodawanie napisów (232)
    • Dodawanie dźwiÄ™ków (234)
    • Dodawanie narracji (235)
    • Dodawanie efektów dźwiÄ™kowych i muzyki (237)
  • PrzesyÅ‚anie materiaÅ‚u po edycji (238)
  • Czas generowania filmu (dla komputera 800 MHz AMD Athlon) (240)

Rozdział 18. Podstawowe wiadomości na temat programu Adobe Premiere (241)

  • Zapoznanie z programem (241)
    • Edycja w trybie A/B Editing (242)
    • Edycja w trybie Single-Track Editing (243)
  • PrzeglÄ…d interfejsu użytkownika (243)
    • Okno Monitor (243)
    • Okno Project (248)
    • Okno Timeline (252)
  • PrzeglÄ…d elementów interfejsu do pracy z efektami (262)
    • Palety Audio Effects i Video Effects (262)
    • Paleta Effects Controls (263)
  • Okno Audio Mixer (265)
    • PrzeglÄ…d okna Audio Mixer (265)
    • Zaawansowane elementy sterujÄ…ce miksera (265)
    • Efekty dźwiÄ™kowe (266)
    • Paleta Info (267)
  • Palety Navigator, History i Commands (267)
  • Menu programu Premiere (268)
    • Menu File (269)
    • Menu Project (274)
    • Menu Timeline (274)
    • Menu Window (275)
    • Skróty klawiaturowe (275)

Rozdział 19. Podstawowe operacje edycyjne w programie Adobe Premiere 6 (277)

  • RozpoczÄ™cie nowego projektu (277)
  • Dostosowywanie interfejsu programu do wÅ‚asnych potrzeb (278)
  • Przechwytywanie cyfrowego materiaÅ‚u wideo (279)
    • Elementy sterujÄ…ce przechwytywaniem (280)
    • Zaawansowane sterowanie przechwytywaniem (281)
    • Ograniczenia w przechwytywaniu (282)
  • PrzeglÄ…d interfejsu użytkownika (282)
  • Edycja scen z materiaÅ‚u wideo (283)
    • Elementy sterujÄ…ce monitora Source - edycja klipów (284)
    • Przyciski Mark In i Mark Out (284)
  • Okno Storyboard (284)
    • Edycja przy użyciu okna Storyboard (285)
    • Umieszczanie zawartoÅ›ci okna Storyboard w oknie Timeline (286)
  • PrzeglÄ…d okna Timeline (288)
    • RozpoczÄ™cie pracy w oknie Timeline (288)
    • Wstawianie przejść (290)
    • Wprowadzanie efektów wideo (291)
    • Dodawanie Å›cieżek dźwiÄ™kowych (293)
    • Audio Mixer (294)
    • Dodawanie efektów dźwiÄ™kowych (295)
  • Wprowadzanie napisów (296)
    • Tekst animowany (298)
    • Stopniowe pojawianie siÄ™ i zanikanie napisów (299)
    • Zaawansowane techniki tworzenia napisów (299)
  • Warstwy wideo (300)
  • Eksportowanie materiaÅ‚u wideo (300)
    • Eksport na taÅ›mÄ™ wideo (301)
    • Optymalizacja operacji eksportu (302)
    • Eksportowanie na potrzeby sieci WWW - Windows Media, RealMedia czy QuickTime? (304)
  • Kodeki - nieustanna ewolucja (309)

Rozdział 20. Zaawansowane opcje eksportu i rozpowszechniania filmów (311)

  • MożliwoÅ›ci tworzenia i dystrybucji wÅ‚asnego materiaÅ‚u wideo (311)
    • VHS (311)
    • Wideo w poczcie e-mail (312)
    • Dyski CD z materiaÅ‚em wideo (313)
    • VCD (Video CD) (315)
    • SVCD (Super Video CD) (315)
    • DVD (Digital Video Disc) (316)
    • Format miniDVD (316)
  • Opracowywanie dysków CD z materiaÅ‚em wideo (317)
    • Opracowywanie dysków CD z materiaÅ‚em wideo w formacie MPEG-1 (317)
    • Opracowywanie dysków CD z materiaÅ‚em wideo w formacie MPEG-2 (326)
    • Kodowanie w formacie MPEG-1 i MPEG-2 z wykorzystaniem kodera TMPGenc (327)
    • SprzÄ™towe kodery MPEG - niespeÅ‚nione oczekiwania (331)
    • Tworzenie dysków CD z materiaÅ‚em wideo w formacie MPEG-4 (331)
  • Tworzenie dysku VCD (336)
    • Kodowanie w formacie VCD przy użyciu programu UVS (337)
    • Inne możliwoÅ›ci kodowania VCD (337)
    • Opracowywanie wÅ‚asnych dysków VCD (337)
  • Tworzenie dysku SVCD (344)
  • Tworzenie dysków XVCD i XSVCD (345)
  • Tworzenie pÅ‚yt DVD (345)
    • Ulead MovieFactory (346)
    • Umieszczanie filmu DVD na CD (354)
  • Inne możliwoÅ›ci opracowywania pÅ‚yt DVD (355)
    • Sonic MyDVD (355)
    • Ulead Media Studio Pro Director's Cut (356)
  • PrzeglÄ…d koderów pod wzglÄ™dem jakoÅ›ci (359)

Rozdział 21. Zaawansowane techniki edycji obrazu i dźwięku (361)

  • Pobieranie statycznych obrazów z materiaÅ‚u wideo (361)
    • Przechwytywanie nieruchomych obrazów w programie Adobe Premiere (363)
    • Usuwanie przeplotu w Paint Shop Pro 7 (364)
    • Usuwanie przeplotu w programie Photoshop (365)
  • Usuwanie z materiaÅ‚u dźwiÄ™kowego szumu pochodzÄ…cego z mechanizmu napÄ™du taÅ›my (367)
    • Eksportowanie dźwiÄ™ku w programie Premiere (367)
    • Usuwanie szumu w programie Cool Edit 2000 (368)
    • Wprowadzanie zmienionej Å›cieżki dźwiÄ™kowej z powrotem do programu Premiere (369)
    • Inne programy sÅ‚użące do redukcji szumu (370)
  • PrzesyÅ‚anie muzyki z pÅ‚yty kompaktowej do komputera (371)
    • Konwersja dźwiÄ™ku z pÅ‚yty CD do formatu WAV za pomocÄ… programu Musicmatch 7.0 (371)
    • Konwersja do formatu MP3 za pomocÄ… programu Musicmatch 7.0 (372)
    • Opcje konwersji i kodowania dla wymagajÄ…cych i dla profesjonalistów (372)

Rozdział 22. Zaawansowane efekty specjalne (375)

  • Efekty blue screen (375)
    • Niebieskie ekrany wÅ‚asnej produkcji (376)
    • Stosowanie efektu blue screen w programie MGI Videowave 4 (376)
    • Tworzenie efektu blue screen w programie Adobe Premiere (377)
  • Tworzenie kompozycji wideo (379)
    • Tworzenie kompozycji wideo w Videowave 4 (379)
    • Tworzenie kompozycji wideo w Premiere 6 (380)

Rozdział 23. Uwagi dla filmowców (383)

  • Cyfrowe wideo alternatywÄ… dla tradycyjnego filmu (383)
    • Porównanie wyglÄ…du obrazu wideo i filmowego (383)
    • Wideo z przeplotem a skanowanie progresywne (384)
    • Kamery wideo PAL czy NTSC? (384)
    • Stosowanie obiektywu anamorficznego (385)
    • KoÅ„cowe uwagi o wyborze kamery wideo dla filmowców (387)
  • Rejestrowanie dźwiÄ™ku na oddzielnym noÅ›niku (DAT, MINIDISC) (387)
  • Prezentacja filmów (388)
    • Festiwale filmowe (388)
    • Witryny filmowe (388)

Projekty (389)

  • Projekt 9. Sterowanie kamerÄ… z komputera (389)
  • Projekt 10. Tworzenie krótkiego filmu (389)
  • Projekt 11. Kodowanie filmu w kilku formatach (389)

Dodatki (391)

Dodatek A Przewodnik po TechTV (393)

  • Widownia (393)
  • Witryna internetowa (393)
  • MiÄ™dzynarodowy zasiÄ™g (394)
  • TechLive - najważniejsze informacje (394)
    • Misja (394)
    • Forma (394)
  • Program TechTV (395)
    • AudioFile (395)
    • Big Thinkers (395)
    • Call for Help (395)
    • CyberCrime (396)
    • Extended Play (396)
    • Fresh Gear (396)
    • Silicon Spin (397)
    • The Screen Savers (397)
    • Titans of Tech (397)

Skorowidz (399)

Dodaj do koszyka Tworzenie cyfrowego wideo

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.