Tworzenie aplikacji na platformę iOS 5 z wykorzystaniem Xcode, Interface Builder, Instruments, GDB oraz innych kluczowych narzędzi - Helion
Tytuł oryginału: Pro iOS 5 Tools: Xcode Instruments and Build Tools
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-246-6606-5
stron: 360, Format: ebook
Data wydania: 2012-09-25
Księgarnia: Helion
Cena książki: 51,75 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-17,25 zł)
Wykorzystaj potencjał platformy iOS!
System operacyjny iOS, wykorzystywany w urządzeniach Apple, cały czas zyskuje na popularności. Jego udział w rynku jest ogromny, a z każdym dniem staje się coraz większy. Co sprawia, że użytkownicy go uwielbiają? Atrakcyjna szata graficzna, błyskawiczne reagowanie na polecenia użytkownika oraz ogromny wybór dopracowanych aplikacji to główne atuty decydujące o jego sukcesie.
Aby zagwarantować ciągły dopływ aplikacji wysokiej jakości, twórcy tego systemu udostępnili programistom świetne środowisko do ich wytwarzania. W trakcie lektury tej książki zaznajomisz się z możliwościami systemu. Dowiesz się, jak używać wszystkich narzędzi dostępnych w arsenale programisty iOS: Xcode, Interface Builder, Instruments, a także narzędzi służących do diagnostyki sieci, obsługi systemu kontroli wersji i innych. Poznasz techniki usuwania błędów z aplikacji, znajdziesz informacje o strukturach Cocoa, zarządzaniu pamięcią, technologii ARC oraz automatyzacji. Nauczysz się tworzyć atrakcyjny i wydajny interfejs użytkownika, rozwiązywać typowe problemy oraz szanować baterię użytkownika. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział poświęcony testowaniu aplikacji oraz najlepszym technikom rozprowadzania jej wśród beta-testerów. Książka, ta jest idealną pozycją dla każdego programisty chcącego stworzyć jedyną w swoim rodzaju aplikację dla platformy iOS 5.
Odkryj tajemnice iOS 5:
- Zaprojektuj atrakcyjny i wydajny interfejs użytkownika
- Zapewnij niezawodność dzięki korzystaniu z testów
- Rozwiąż typowe problemy związane z wyciekami pamięci
- Dostarcz aplikację beta-testerom
Zaskocz użytkowników nowatorską aplikacją!
Osoby które kupowały "Tworzenie aplikacji na platformę iOS 5 z wykorzystaniem Xcode, Interface Builder, Instruments, GDB oraz innych kluczowych narzędzi", wybierały także:
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Programowanie aplikacji mobilnych dla iOS z wykorzystaniem Xcode, Swift 3.0 i iOS 10 SDK. Kurs video. Poziom pierwszy 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych 89,00 zł, (44,50 zł -50%)
- Dostosuj się lub giń. Jak odnieść sukces w branży aplikacji mobilnych 44,90 zł, (22,45 zł -50%)
- Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
Spis treści
Tworzenie aplikacji na platformę iOS 5 z wykorzystaniem Xcode, Interface Builder, Instruments, GDB oraz innych kluczowych narzędzi eBook -- spis treści
O autorach (11)
O recenzencie technicznym (13)
Podziękowania (15)
Wprowadzenie (17)
Rozdział 1. Zaczynamy! (19)
- Dla kogo jest ta książka? (19)
- Czym jest ta książka? (20)
- Czego potrzebujesz, aby rozpocząć pracę? (21)
- Co znajdziesz w tej książce? (21)
- A więc do dzieła! (24)
Rozdział 2. Pierwszorzędne narzędzia (25)
- Rozejrzyj się (26)
- Tak wiele paneli! (29)
- Edytory i powiązane z nimi narzędzia (29)
- Pasek Jump Bar (31)
- Okno Organizer (32)
- Karty, karty i jeszcze więcej kart (33)
- Wracamy do kodu (34)
- Uaktualnienie modelu Core Data (34)
- Dodanie nowego kontrolera widoku (39)
- Podsumowanie dotychczasowych działań (45)
- Praca z instrumentami narzędzia Instruments (45)
- Praca z narzędziem Instruments (47)
- Tak wiele instrumentów (48)
- Dostrajanie wydajności działania (50)
- Podsumowanie (51)
Rozdział 3. Trzy ekrany i cóż... to działa (53)
- Praca z GitHub (53)
- Nawiązanie połączenia z aplikacją Super Checkout (55)
- Rozejrzyj się (58)
- Uruchomienie aplikacji Super Checkout (59)
- Poruszanie się po projekcie (i po Xcode) (60)
- Podsumowanie (61)
Rozdział 4. Zarządzanie pamięcią i diagnostyka (63)
- Gałęzie to nasi przyjaciele (64)
- Automatyczne zarządzanie pamięcią (65)
- Konwersja na wersję w technologii ARC (66)
- Wykrywanie cykli zachowania (70)
- Powrót do ręcznego zarządzania licznikiem użycia obiektu (71)
- Najlepsze praktyki w zakresie tworzenia kodu (71)
- Przytrzymać czy nie przytrzymać - oto jest pytanie (71)
- Łączenie właściwości oraz polimorficzne kropki (73)
- Analiza statyczna (76)
- Zombie - nie, nie ten rodzaj Zombie (79)
- Zombie w innych wątkach (83)
- Wycieki (86)
- Powracamy do cyklu zachowania (91)
- GDB kung-fu (92)
- GDB, nie zawiedź mnie teraz (93)
- Rozpoczęcie pracy z GDB (94)
- Ustalanie kontekstu - gdzie ja jestem? (95)
- Przegląd danych - co otrzymałem? (97)
- Wymuszenie awarii nie jest takie trudne (100)
- Zebranie wszystkiego w całość (102)
- Usunięcie naszego błędu (102)
- Kiedy wszystko inne zawodzi (104)
- Błąd typu Heisenbug (104)
- Telefon do przyjaciela (105)
- Rozpoczęcie od nowa (105)
- Skończyliśmy... prawie (105)
- Podsumowanie (107)
Rozdział 5. Core Animation i płynne przewijanie (109)
- Wykorzystanie wątku głównego (109)
- Poznanie pętli zdarzeń (110)
- Optymalizacja wykonywania kodu (111)
- Mały skok w bok, czyli wszystko o docelowych rodzajach plików wykonywalnych (113)
- Powrót do profilowania (114)
- Usprawnienie listy produktów (120)
- Co się dzieje w tle podczas przewijania? (123)
- Leniwe wczytywanie obrazów (123)
- Nigdy więcej niezadowalającego przewijania (133)
- Krótki opis technologii Core Graphics (133)
- Powrót do narzędzia Instruments (135)
- Ucz się od Apple (142)
- Podsumowanie (144)
Rozdział 6. Sieć, buforowanie i zarządzanie energią (145)
- Zrozumienie sieci i buforowania (146)
- API po stronie klienta (146)
- API po stronie serwera (159)
- Spowolnienie sieci za pomocą Network Link Conditioner (163)
- Kontrolowanie bufora (164)
- Implementacja bufora na dysku (171)
- Zarządzanie energią (173)
- Sprzęt (173)
- Techniki tworzenia kodu (175)
- Podsumowanie (180)
Rozdział 7. Przygotowanie wersji beta (181)
- Zarządzanie testowaniem wersji beta (182)
- Zdefiniowanie wersji beta (182)
- Znalezienie testerów wersji beta (182)
- Przeszkolenie testerów (184)
- Tworzenie wersji tymczasowych aplikacji (184)
- Certyfikaty, iOS Provisioning Portal, dystrybucja, jejku! (185)
- Alfa, beta, gamma? (203)
- Podsumowanie (203)
Rozdział 8. Dlaczego to nie działa? (205)
- Programowanie techniką Test Driven Development (205)
- Kiedy powinienem rozpocząć testowanie? (206)
- Xcode ułatwia przeprowadzanie testów (207)
- Dopracowanie testów (218)
- Wykorzystanie w aplikacji zdobytej wiedzy (220)
- Testowanie SCJSONParser (220)
- Obiekt atrapa (221)
- Testowanie negacji (223)
- Negatywne testowanie i użyteczne porażki (224)
- Interfejs użytkownika dla testowania i instrument Automation (227)
- Rozpoczęcie pracy z instrumentem Automation (229)
- Skryptowanie testów interfejsu użytkownika (233)
- Wprowadzenie błędu (237)
- Potęga automatyzacji (240)
- Testuj w taki czy inny sposób (241)
Rozdział 9. Czy mogę to jakoś zautomatyzować? (243)
- Ciągła integracja (243)
- Poznaj aplikację Jenkins (244)
- Rozpoczęcie pracy z aplikacją Jenkins (244)
- Interfejs aplikacji Jenkins (245)
- Egzorcyzmy z demonem aplikacji Jenkins (249)
- Utworzenie zadania (251)
- Skryptowanie Xcode (257)
- Kto zepsuł aplikację? (260)
- Kontrola jakości (261)
- Łatwiejsza dystrybucja (265)
- PackageApplication, dlaczego? (267)
- Polecenie xcrun (267)
- Utwórz jedynie archiwum (267)
- Eksport poza aplikację Jenkins (268)
- Czy ktokolwiek może się tym zająć? (270)
- Tworzenie conocnych wersji aplikacji (271)
- Zabezpieczenie na przyszłość (272)
- Co jeszcze możemy zrobić? (273)
Rozdział 10. Teraz chcemy wersję dla iPada (275)
- Zanim rozpoczniemy tworzenie kodu (275)
- Projektowanie dla iPada (276)
- Implementacja wersji dla iPada (279)
- Modyfikacja docelowego rodzaju pliku wynikowego (279)
- Delegat aplikacji i uruchomienie interfejsu użytkownika (280)
- Uaktualnienie listy produktów oraz widoku szczegółowych informacji o produkcie (282)
- Modyfikacja kontrolera widoku koszyka na zakupy (302)
- Ostatnie przemyślenia (304)
- Podsumowanie (304)
Rozdział 11. Jak mogę się tym podzielić? (307)
- Umieszczenie kodu w bibliotece statycznej (308)
- Utworzenie biblioteki statycznej (309)
- Używanie biblioteki statycznej (315)
- Dzielenie się kodem poprzez serwis GitHub (328)
- Rejestracja w serwisie GitHub (329)
- Tworzenie repozytorium współdzielonego (330)
- Wprowadzanie zmian do repozytorium (333)
- Używanie funkcji GitHub (334)
- Rozsądny wybór licencji (336)
- Podsumowanie (336)
Rozdział 12. I jeszcze jedno... (337)
- Dostosowanie Xcode do własnych potrzeb (337)
- Karta Behaviors (338)
- Karta Fonts & Colors (338)
- Karta Text Editing (340)
- Karta Key Bindings (340)
- Karta Downloads (342)
- Karta Locations (344)
- Karta Distributed Builds (345)
- Skróty klawiszowe i nie tylko (345)
- Migracja z Xcode 3 do Xcode 4 (346)
- Podaj mi wreszcie te skróty klawiszowe! (347)
- Przeglądanie dokumentacji (349)
Podsumowanie (352)
Skorowidz (353)