Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS - Helion
Tytuł oryginału: Swift Fundamentals: The Language of iOS Development
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-283-1915-8
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2016-03-18
Księgarnia: Helion
Cena książki: 24,50 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-24,50 zł)
JÄ™zyk Swift, uważany za nastÄ™pcÄ™ Objective-C, bardzo szybko staÅ‚ popularny wÅ›ród programistów tworzÄ…cych aplikacje na platformÄ™ iOS. Dzieje siÄ™ tak z wielu przyczyn: Swift w porównaniu ze swoim poprzednikiem charakteryzuje siÄ™ dużo bardziej zwiÄ™zÅ‚Ä… i przejrzystÄ… skÅ‚adniÄ…, a kod napisany w tym jÄ™zyku jest znacznie krótszy i czytelniejszy. Ponadto Swift Å‚Ä…czy wiele elementów takich jÄ™zyków, jak: JavaScript, Python, Ruby czy C#, dziÄ™ki czemu osoby posÅ‚ugujÄ…ce siÄ™ tymi jÄ™zykami nie powinny mieć trudnoÅ›ci z opanowaniem Swifta.
Swift jest językiem kompilowanym o dużej wydajności, z kompilatorem typu LLVM (ang. Low Level Virtual Machine). Oferuje on liczne funkcje wspomagające programowanie, przy tym jest elastyczny, jeśli chodzi o typy danych. Dzięki swej strukturze umożliwia wykorzystywanie paradygmatu programowania funkcyjnego.
Autor tej książki, uznany autorytet w dziedzinie programowania, w przystÄ™pny sposób przedstawiÅ‚ podstawy programowania w Swifcie i przygotowaÅ‚ caÅ‚y zestaw utrwalajÄ…cych tÄ™ wiedzÄ™ ćwiczeÅ„ i przykÅ‚adów.
Z racji tego, że Swift jest bardzo nowym i bardzo obiecujÄ…cym jÄ™zykiem programowania, umiejÄ™tność tworzenia w nim może wkrótce stać siÄ™ Twoim atutem — zacznij naukÄ™ już dziÅ›!
Dzięki tej książce:
- Bez problemów rozpoczniesz pracÄ™ ze Swiftem
- Poznasz typy zmiennych
- Opanujesz polecenia i pętle
- Nauczysz się tworzyć i uaktualniać tablice oraz słownik
- Poznasz rodzaje i metody wykorzystywania funkcji, klas i protokoÅ‚ów
- Stworzysz interfejs aplikacji na iOS8 z użyciem Swifta
Osoby które kupowały "Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa 38,39 zł, (11,90 zł -69%)
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 zł, (20,90 zł -68%)
Spis treści
Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS eBook -- spis treści
Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy (9)
- 1.1. Aplikacja typu "Witaj, świecie!" w języku Swift (9)
- 1.2. Praca w środowisku Xcode (17)
- Ćwiczenia do rozdziału 1. (26)
- Podsumowanie (27)
Rozdział 2. Zmienne (29)
- 2.1. Tworzenie zmiennych i stałych (29)
- 2.2. Typy zmiennej (35)
- 2.3. Operatory arytmetyczne (39)
- 2.4. Rzutowanie typu (44)
- 2.5. Interpolacja ciÄ…gu tekstowego (46)
- Ćwiczenia do rozdziału 2. (50)
- Podsumowanie (50)
Rozdział 3. Przepływ kontroli działania programu (53)
- 3.1. Polecenie if (53)
- 3.2. Złożone i skomplikowane polecenia if (59)
- 3.3. Konstrukcja switch (67)
- 3.4. Pętla while (71)
- 3.5. Pętla for (76)
- 3.6. Pętla for-in (79)
- Ćwiczenia do rozdziału 3. (82)
- Podsumowanie (83)
Rozdział 4. Tablice i słowniki (85)
- 4.1. Tworzenie i uaktualnianie tablic (85)
- 4.2. Funkcje array.count() i array.slice() (89)
- 4.3. Funkcje tablicy (95)
- 4.4. Utworzenie słownika (103)
- 4.5. Funkcje słownika (106)
- Ćwiczenia do rozdziału 4. (112)
- Podsumowanie (113)
Rozdział 5. Funkcje (115)
- 5.1. Definicja i wywołanie funkcji (115)
- 5.2. Funkcje pobierajÄ…ce argumenty (119)
- 5.3. Funkcje zwracające wartość (124)
- 5.4. Funkcje i zasięg zmiennej lub stałej (129)
- 5.5. Funkcje zagnieżdżone (133)
- Ćwiczenia do rozdziału 5. (136)
- Podsumowanie (137)
Rozdział 6. Klasy i protokoły (139)
- 6.1. Typy wyliczeniowe (139)
- 6.2. Tworzenie klasy i jej egzemplarza (146)
- 6.3. Podklasy i nadpisywanie metod (154)
- 6.4. Protokoły (161)
- Ćwiczenia do rozdziału 6. (166)
- Podsumowanie (167)
Rozdział 7. Więcej konstrukcji języka Swift (169)
- 7.1. Rozszerzenia (169)
- 7.2. Przeciążanie operatora (173)
- 7.3. Funkcje generyczne (176)
- 7.4. Emotikony (179)
- Ćwiczenia do rozdziału 7. (182)
- Podsumowanie (183)
Rozdział 8. Aplikacja iOS 8 w języku Swift (185)
- 8.1. Utworzenie interfejsu użytkownika aplikacji (185)
- 8.2. Utworzenie outletów i akcji (194)
- 8.3. Uruchomienie i przetestowanie aplikacji (203)
- Ćwiczenia do rozdziału 8. (208)
- Podsumowanie (212)
Odpowiedzi (213)
Dodatek (225)
Skorowidz (229)