reklama - zainteresowany?

Twórz własne gry w Scratchu! - Helion

Twórz własne gry w Scratchu!
ebook
Autor: Anna Anthropy
TÅ‚umaczenie: Monika Andryszczyk
ISBN: 9788301213978
stron: 192, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-04
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,20 zł (poprzednio: 73,09 zł)
Oszczędzasz: 19% (-13,89 zł)

Dodaj do koszyka Twórz własne gry w Scratchu!

Tagi: Scratch

W książce Twórz własne gry w Scratchu! będziemy pracować z narzędziem Scratch, które w łatwy sposób umożliwia rysowanie interaktywnych postaci poprzez łączenie prostych bloków kodów, co pozwala na budowanie zabawnych, dziwnych gier. Scratch to proste narzędzie do tworzenia animacji, gier oraz filmów. W książce Twórz własne gry w Scratchu! skupimy się na tworzeniu gier, więc nasze projekty będą zabawne i interaktywne. Scratch jest w wielu przypadkach narzędziem samowystarczalnym, na przykład jeśli potrzebujesz postaci do swojej gry możesz narysować ją bezpośrednio w programie lub wgrać obraz, który już masz. Możesz również wykorzystać jednego z bohaterów, które proponuje narządzie. Gry komputerowe mogą być wesołe, ekscytujące, interesujące, magiczne, a nawet przerażające. Lubimy grać w gry, ponieważ dzięki nim poznajemy inne światy - takie, które ruszają się i zmieniają podczas zabawy, a zasady w nich obowiązujące są inne, niż w naszym własnym świecie. (Czasami wydaje nam się, że te zasady mają więcej sensu, niż te panujące w naszym świecie). Gry to sposób na szybki relaks lub długie godziny spędzone przed komputerem. Poprzez gry możemy wcielać się w inne postaci oraz odkrywać inne perspektywy.

Dodaj do koszyka Twórz własne gry w Scratchu!

 

Osoby które kupowały "Twórz własne gry w Scratchu!", wybierały także:

  • Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem
  • MaÅ‚y programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0
  • M
  • Scratch 3 dla najm
  • MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II

Dodaj do koszyka Twórz własne gry w Scratchu!

Spis treści

Twórz własne gry w Scratchu! eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • Dedykacja
  • Spis treÅ›ci
  • PodziÄ™kowania
  • Każdy może tworzyć gry
    • Czego bÄ™dziesz potrzebować
    • Krótka historia gier
    • Kto tworzy gry komputerowe?
    • W jakim celu tworzy siÄ™ gry komputerowe?
    • O czym powinna być moja gra?
    • Czym jest Scratch?
      • Ile kosztuje Scratch?
      • Czy muszÄ™ umieć programować?
      • A jeÅ›li od dawna uwielbiam programować?
      • Inne narzÄ™dzia do projektowania gier
  • 1. Leaf me alone!: Scratch bez tajemnic
    • PoczÄ…tek przygody ze Scratchem
    • Zostaw mnie w spokoju (kiedy jem ten liść)
      • Tworzenie wÅ‚asnych duszków
      • Rysowanie dziwnych robaków
      • Rysowanie tÅ‚a
      • Kategoria Zdarzenia
      • Poruszanie robakiem
      • Sterowanie robakiem
      • Rysowanie otworów wygryzionych w liÅ›ciach za pomocÄ… pióra
      • Rozpoczynanie gry od nowa
      • Kontakt robaka z liÅ›ciem
      • Odtwarzanie dźwiÄ™ków
    • PorzÄ…dkowanie kodu
    • Wyzwanie
    • UdostÄ™pnianie gry
    • To już umiesz
  • 2. Obżarstwo dziwnego robaka: zbieranie przedmiotów i unikanie przeszkód
    • Kopiowanie i modyfikowanie projektu
    • PorzÄ…dkowanie kodu
    • Rysowanie tÄ™czowego Å›ladu
    • Projektowanie pożywienia dla robaka
      • Klonowanie duszka
      • Użycie liczb ujemnych
      • Tworzenie strefy bez jagód
      • Programowanie poleceÅ„ dla sklonowanych jagód
      • Nadawanie komunikatów
    • Gra na czas
      • Wykorzystanie animacji do tworzenia zepsutych jagód
      • Tworzenie rozgaÅ‚Ä™zienia za pomocÄ… jeżeli i w przeciwnym razie
      • Nagrywanie dźwiÄ™ku fuj
    • Przeszkody
      • Dlaczego Å›mierdzÄ…ce przeszkody dziaÅ‚ajÄ…
      • Tworzenie kup poprzez klonowanie duszków
      • Kodowanie Å›mierdzÄ…cych przeszkód
    • Podnoszenie poprzeczki
      • Tworzenie wÅ‚asnych zmiennych
      • Zmiana prÄ™dkoÅ›ci
    • ZakoÅ„czenie gry
      • Wybór kostiumu motyla
      • Kodowanie metamorfozy
    • Zmiana zachowania motyla
    • Wprowadzenie komunikatu rozpoczynajÄ…cego grÄ™
    • Co jeszcze możesz wypróbować
    • To już umiesz
  • 3. Tworzenie gry platformowej Hatlight
    • O grze Hatlight
    • Kodowanie ruchu platformowego
      • Tworzenie duszka hitbox
      • Tworzenie okna testowego
      • PorzÄ…dkowanie kodu za pomocÄ… zdarzeÅ„
      • Tworzenie zmiennych
    • Kodowanie ruchu gracza
      • Poruszanie siÄ™ w lewo i w prawo
      • Wspinaczka po zboczach i schodach
      • Spadanie
      • Skoki
      • Tworzenie naturalnego ruchu za pomocÄ… zmiennych
    • Tworzenie Å›wiata peÅ‚nego odkrywczych wypraw
      • Tworzenie mapy z siatkÄ… współrzÄ™dnych za pomocÄ… zmiennych
      • Przechodzenie miÄ™dzy ekranami
      • Kodowanie zmiany ekranu
      • ÅšwiatÅ‚ość i ciemność
      • Kodowanie Å›wiatÅ‚a padajÄ…cego z latarki
      • Tworzenie przedmiotów do zbierania
    • To już umiesz
  • 4. Projektowanie poziomów
    • Przejdźmy do tworzenia poziomów!
      • Rysowanie poziomów
      • Rysowanie jaskini
      • OdkÅ‚adanie szczegółów na później
      • O tym warto pamiÄ™tać
      • Dodawanie scenerii w tle
    • Jak prawidÅ‚owo grać w grÄ™
      • WyÅ›wietlanie obiektów, do których gracz nie może siÄ™ dostać
      • Tworzenie charakterystycznych obiektów
    • Tworzenie animacji
      • Animowanie ruchów gracza
      • Postać w formie kropli
      • Tworzenie odbicia lustrzanego kostiumu
      • Tworzenie kodu dla animacji
    • Dodatkowe wyzwania
    • To już umiesz
  • 5. Tworzenie efektów dźwiÄ™kowych
    • NarzÄ™dzie do projektowania dźwiÄ™ku
    • Nagrywanie i edytowanie dźwiÄ™ków w programie Audacity
      • Nagrywanie Å›miertelnego upadku
      • Selekcja dźwiÄ™ku
      • Użycie narzÄ™dzia Efekt
      • Zapisywanie dźwiÄ™ków
      • Wykorzystanie dźwiÄ™ków pobranych z Internetu
    • Generowanie dźwiÄ™ków za pomocÄ… programu sfxr
      • KsztaÅ‚t fali
      • Zmiana dźwiÄ™ków za pomocÄ… suwaków
      • Eksportowanie dźwiÄ™ków
      • NarzÄ™dzie bfxr
    • Tworzenie pÄ™tli muzycznej za pomocÄ… narzÄ™dzia Drumcircle
      • Tworzenie pÄ™tli grajÄ…cych bÄ™benków
      • Dodawanie dźwiÄ™ków bÄ™bna
      • Dodawanie kolejnych dźwiÄ™ków
      • Dodawanie melodii
      • Zapisywanie i eksportowanie pÄ™tli
      • NarzÄ™dzie Bosca Ceoil
      • Dodawanie pÄ™tli do gry w Scratchu
    • Dodatkowe wyzwania
      • Skomponuj muzykÄ™ do gry jedynie za pomocÄ… ust
      • Użycie muzyki do tworzenia kontrastujÄ…cych ze sobÄ… nastrojów
      • Stwórz prawdziwÄ… muzycznÄ… grÄ™
    • To już umiesz
  • 6. Co dalej?
    • Zadawanie pytaÅ„
    • Nagraj swojÄ… grÄ™
    • UdostÄ™pnij swojÄ… grÄ™ na portalu itch.io
    • Współpraca z innymi
    • Gra dla wielu graczy
    • Utwórz nietypowe urzÄ…dzenie sterujÄ…ce
    • Odkrywaj i twórz!
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Twórz własne gry w Scratchu!

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.