Twórz własne gry w Scratchu! - Helion
TÅ‚umaczenie: Monika Andryszczyk
ISBN: 9788301213978
stron: 192, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-04
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,20 zł (poprzednio: 73,09 zł)
Oszczędzasz: 19% (-13,89 zł)
W książce Twórz własne gry w Scratchu! będziemy pracować z narzędziem Scratch, które w łatwy sposób umożliwia rysowanie interaktywnych postaci poprzez łączenie prostych bloków kodów, co pozwala na budowanie zabawnych, dziwnych gier. Scratch to proste narzędzie do tworzenia animacji, gier oraz filmów. W książce Twórz własne gry w Scratchu! skupimy się na tworzeniu gier, więc nasze projekty będą zabawne i interaktywne. Scratch jest w wielu przypadkach narzędziem samowystarczalnym, na przykład jeśli potrzebujesz postaci do swojej gry możesz narysować ją bezpośrednio w programie lub wgrać obraz, który już masz. Możesz również wykorzystać jednego z bohaterów, które proponuje narządzie. Gry komputerowe mogą być wesołe, ekscytujące, interesujące, magiczne, a nawet przerażające. Lubimy grać w gry, ponieważ dzięki nim poznajemy inne światy - takie, które ruszają się i zmieniają podczas zabawy, a zasady w nich obowiązujące są inne, niż w naszym własnym świecie. (Czasami wydaje nam się, że te zasady mają więcej sensu, niż te panujące w naszym świecie). Gry to sposób na szybki relaks lub długie godziny spędzone przed komputerem. Poprzez gry możemy wcielać się w inne postaci oraz odkrywać inne perspektywy.
Osoby które kupowały "Twórz własne gry w Scratchu!", wybierały także:
- Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem 36,06 zł, (11,90 zł -67%)
- Mały programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0 59,00 zł, (23,60 zł -60%)
- M 37,00 zł, (18,50 zł -50%)
- Scratch 3 dla najm 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
- Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
Spis treści
Twórz własne gry w Scratchu! eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Dedykacja
- Spis treści
- Podziękowania
- Każdy może tworzyć gry
- Czego będziesz potrzebować
- Krótka historia gier
- Kto tworzy gry komputerowe?
- W jakim celu tworzy siÄ™ gry komputerowe?
- O czym powinna być moja gra?
- Czym jest Scratch?
- Ile kosztuje Scratch?
- Czy muszę umieć programować?
- A jeśli od dawna uwielbiam programować?
- Inne narzędzia do projektowania gier
- 1. Leaf me alone!: Scratch bez tajemnic
- PoczÄ…tek przygody ze Scratchem
- Zostaw mnie w spokoju (kiedy jem ten liść)
- Tworzenie własnych duszków
- Rysowanie dziwnych robaków
- Rysowanie tła
- Kategoria Zdarzenia
- Poruszanie robakiem
- Sterowanie robakiem
- Rysowanie otworów wygryzionych w liściach za pomocą pióra
- Rozpoczynanie gry od nowa
- Kontakt robaka z liściem
- Odtwarzanie dźwięków
- PorzÄ…dkowanie kodu
- Wyzwanie
- Udostępnianie gry
- To już umiesz
- 2. Obżarstwo dziwnego robaka: zbieranie przedmiotów i unikanie przeszkód
- Kopiowanie i modyfikowanie projektu
- PorzÄ…dkowanie kodu
- Rysowanie tęczowego śladu
- Projektowanie pożywienia dla robaka
- Klonowanie duszka
- Użycie liczb ujemnych
- Tworzenie strefy bez jagód
- Programowanie poleceń dla sklonowanych jagód
- Nadawanie komunikatów
- Gra na czas
- Wykorzystanie animacji do tworzenia zepsutych jagód
- Tworzenie rozgałęzienia za pomocą jeżeli i w przeciwnym razie
- Nagrywanie dźwięku fuj
- Przeszkody
- Dlaczego śmierdzące przeszkody działają
- Tworzenie kup poprzez klonowanie duszków
- Kodowanie śmierdzących przeszkód
- Podnoszenie poprzeczki
- Tworzenie własnych zmiennych
- Zmiana prędkości
- Zakończenie gry
- Wybór kostiumu motyla
- Kodowanie metamorfozy
- Zmiana zachowania motyla
- Wprowadzenie komunikatu rozpoczynajÄ…cego grÄ™
- Co jeszcze możesz wypróbować
- To już umiesz
- 3. Tworzenie gry platformowej Hatlight
- O grze Hatlight
- Kodowanie ruchu platformowego
- Tworzenie duszka hitbox
- Tworzenie okna testowego
- Porządkowanie kodu za pomocą zdarzeń
- Tworzenie zmiennych
- Kodowanie ruchu gracza
- Poruszanie siÄ™ w lewo i w prawo
- Wspinaczka po zboczach i schodach
- Spadanie
- Skoki
- Tworzenie naturalnego ruchu za pomocÄ… zmiennych
- Tworzenie świata pełnego odkrywczych wypraw
- Tworzenie mapy z siatką współrzędnych za pomocą zmiennych
- Przechodzenie między ekranami
- Kodowanie zmiany ekranu
- Światłość i ciemność
- Kodowanie światła padającego z latarki
- Tworzenie przedmiotów do zbierania
- To już umiesz
- 4. Projektowanie poziomów
- Przejdźmy do tworzenia poziomów!
- Rysowanie poziomów
- Rysowanie jaskini
- Odkładanie szczegółów na później
- O tym warto pamiętać
- Dodawanie scenerii w tle
- Jak prawidłowo grać w grę
- Wyświetlanie obiektów, do których gracz nie może się dostać
- Tworzenie charakterystycznych obiektów
- Tworzenie animacji
- Animowanie ruchów gracza
- Postać w formie kropli
- Tworzenie odbicia lustrzanego kostiumu
- Tworzenie kodu dla animacji
- Dodatkowe wyzwania
- To już umiesz
- Przejdźmy do tworzenia poziomów!
- 5. Tworzenie efektów dźwiękowych
- Narzędzie do projektowania dźwięku
- Nagrywanie i edytowanie dźwięków w programie Audacity
- Nagrywanie śmiertelnego upadku
- Selekcja dźwięku
- Użycie narzędzia Efekt
- Zapisywanie dźwięków
- Wykorzystanie dźwięków pobranych z Internetu
- Generowanie dźwięków za pomocą programu sfxr
- Kształt fali
- Zmiana dźwięków za pomocą suwaków
- Eksportowanie dźwięków
- Narzędzie bfxr
- Tworzenie pętli muzycznej za pomocą narzędzia Drumcircle
- Tworzenie pętli grających bębenków
- Dodawanie dźwięków bębna
- Dodawanie kolejnych dźwięków
- Dodawanie melodii
- Zapisywanie i eksportowanie pętli
- Narzędzie Bosca Ceoil
- Dodawanie pętli do gry w Scratchu
- Dodatkowe wyzwania
- Skomponuj muzykÄ™ do gry jedynie za pomocÄ… ust
- Użycie muzyki do tworzenia kontrastujących ze sobą nastrojów
- Stwórz prawdziwą muzyczną grę
- To już umiesz
- 6. Co dalej?
- Zadawanie pytań
- Nagraj swojÄ… grÄ™
- Udostępnij swoją grę na portalu itch.io
- Współpraca z innymi
- Gra dla wielu graczy
- Utwórz nietypowe urządzenie sterujące
- Odkrywaj i twórz!
- Przypisy