reklama - zainteresowany?

Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady - Helion

Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady
Autor: Kazimierz Jakubczyk
ISBN: 83-7197-873-1
stron: 240, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-11-06
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,00 zł

Dodaj do koszyka Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady

Tagi: Turbo Pascal - Programowanie

Książka ta adresowana jest do czytelników, którzy rozpoczęli lub właśnie rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem. Zawiera ona szereg przykładowych programów napisanych zgodnie z zasadami dobrego stylu programowania. Wszystkie stworzone zostały w dwóch wersjach: w Turbo Pascalu i C++. Dlatego książka ta jest szczególnie polecana osobom, które już potrafią programować w Pascalu i chcą zapoznać się z językiem C++.

W książce omówiono:

  • Proste operacje na liczbach
  • Działania na datach
  • Tworzenie grafiki z wykorzystaniem BGI
  • Animacje
  • Tworzenie list jednokierunkowych
  • Programowanie zorientowane obiektowo
Wymagania stawiane czytelnikowi są niewielkie -- wystarczy podstawowa umiejętność programowania, najlepiej w Pascalu.

Do książki dołączona jest dyskietka z przykładami.

Dodaj do koszyka Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady

 

Osoby które kupowały "Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady", wybierały także:

  • Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien
  • Turbo Pascal. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami
  • Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien
  • Wstęp do programowania z przykładami w Turbo Pascalu
  • Pascal. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III

Dodaj do koszyka Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady

Spis treści

Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady -- spis treści

Wstęp (7)

Rozdział 1. Operacje na liczbach (11)

  • Ile cyfr ma liczba? (11)
    • Program LCyf w Pascalu (11)
    • Pętle w Pascalu (12)
    • Pętle w C i C++ (13)
    • Program LCyf w C++ (13)
    • Uruchamianie programu w środowisku programowania (14)
  • Odwrócenie kolejności bitów liczby (15)
    • Program Bity w Pascalu (15)
    • Program Bity w C++ (16)
    • Wyrażenia przypisujące w C i C++ (16)
  • Zapis liczby w notacji rzymskiej (17)
    • Program LRzym w Pascalu (18)
    • Program LRzym w C++ (19)
    • Wskaźniki a łańcuchy w C i C++ (20)
  • Współczynniki Newtona i trójkąt Pascala (20)
    • Algorytm iteracyjny (21)
    • Algorytm rekurencyjny (22)
    • Program TPascala w Pascalu (22)
    • Program TPascala w C++ (24)
  • Tablicowanie funkcji Bessela (24)
    • Algorytm obliczania sumy szeregu liczbowego (25)
    • Program FBessela w Pascalu (26)
    • Program FBessela w C++ (27)
    • Formatowanie wydruku w funkcji printf (28)
  • Ćwiczenia (29)

Rozdział 2. Zadania z kalendarzem (31)

  • Dzień tygodnia i numer dnia w roku (31)
    • Algorytmy kalendarzowe (32)
    • Moduł obliczeniowy Kal w Pascalu (33)
    • Program Dzien w Pascalu (34)
    • Moduł obliczeniowy Kal w C++ (35)
    • Program Dzien w C++ (37)
  • Kalendarz miesięczny (38)
    • Moduł Klaw czytania znaku w Pascalu (38)
    • Moduł Klaw czytania znaku w C++ (39)
    • Program KMies w Pascalu (40)
    • Program KMies w C++ (42)
  • Kolorowanie kalendarza (44)
    • Algorytm Gaussa wyznaczania daty Wielkanocy (45)
    • Program KMies2 w Pascalu (46)
    • Program KMies2 w C++ (48)
  • Ćwiczenia (51)

Rozdział 3. Grafika (53)

  • Gra w chaos (53)
    • Algorytm gry w chaos (54)
    • Program Chaos w Pascalu (54)
    • Program Chaos w C++ (56)
  • Wielokąt foremny i gwiazdka (57)
    • Wyznaczanie wierzchołków wielokąta foremnego (57)
    • Rysowanie wielokąta foremnego w Pascalu (58)
    • Rysowanie wielokąta foremnego w C++ (59)
    • Wyznaczanie wierzchołków gwiazdki równoramiennej (59)
    • Program Gwiazdka w Pascalu (60)
    • Program Gwiazdka w C++ (61)
  • Najmniejszy wielokąt wypukły (62)
    • Algorytm wyznaczania brzegu najmniejszego wielokąta wypukłego (62)
    • Program WielWyp w Pascalu (64)
    • Program WielWyp w C++ (66)
    • Wskaźniki a tablice w C i C++ (68)
    • Wyrażenia warunkowe w C i C++ (68)
  • Częstotliwość występowania liter w pliku (69)
    • Program Litery w Pascalu (69)
    • Program Litery w C++ (71)
    • Konwersja znaku na łańcuch w C i C++ (73)
    • Definiowanie stałych symbolicznych w C++ (74)
  • Wykres funkcji drgań harmonicznych tłumionych (74)
    • Okno i widok przy tworzeniu wykresu funkcji (74)
    • Program Drgania w Pascalu (76)
    • Nazwa funkcji parametrem podprogramu w Pascalu (78)
    • Nazwa funkcji a wskaźnik w C i C++ (79)
    • Program Drgania w C++ (80)
  • Ćwiczenia (82)

Rozdział 4. Animacja (85)

  • Piłeczka (85)
    • Program Pileczka w Pascalu (86)
    • Program Pileczka w C++ (87)
  • Wieże Hanoi (88)
    • Reprezentacja danych w Pascalu (89)
    • Wizualizacja krążków na ekranie monitora (89)
    • Nakładanie krążka na szczyt wieży (90)
    • Zdejmowanie krążka ze szczytu wieży (91)
    • Algorytm rekurencyjny przenoszenia wież (91)
    • Program WHanoi w Pascalu (92)
    • Program WHanoi w C++ (94)
  • Krzywe Lissajous (97)
    • Rysowanie krzywej na ekranie monitora (97)
    • Odwracający tryb rysowania (98)
    • Program Lissa w Pascalu (98)
    • Przekazywanie parametrów przez wartość i referencję w C++ (100)
    • Program Lissa w C++ (101)
  • Układ planetarny (102)
    • Model komputerowy układu planetarnego (103)
    • Program Grawit w Pascalu (104)
    • Program Grawit w C++ (107)
  • Hipocykloida (109)
    • Obliczanie współrzędnych punktów (109)
    • Algorytm animacji oparty na kopiowaniu fragmentów obrazu (110)
    • Dynamiczne przydzielanie i zwalnianie pamięci (111)
    • Program Hipo w Pascalu (112)
    • Program Hipo w C++ (113)
    • Elementy charakterystyczne dla C++ (114)
  • Ćwiczenia (115)

Rozdział 5. Listy jednokierunkowe (117)

  • Sito Eratosthenesa (118)
    • Definiowanie listy w Pascalu (118)
    • Wstawianie elementu na początek listy (119)
    • Przeglądanie listy i usuwanie elementów (120)
    • Program SitoEra w Pascalu (121)
    • Definiowanie i obsługa listy w C++ (123)
    • Program SitoEra w C++ (123)
    • Wskaźnik NULL w roli wyrażenia warunkowego (125)
  • Rozwinięcie dziesiętne ułamka (125)
    • Tablica czy lista? (125)
    • Generowanie listy cyfr rozwinięcia dziesiętnego ułamka (126)
    • Program Rozwin w Pascalu (127)
    • Program Rozwin w C++ (128)
  • Rozdanie kart do brydża (130)
    • Generowanie talii kart i jej tasowanie (130)
    • Rozdanie kart czterem graczom (131)
    • Wstawianie elementu do listy uporządkowanej (131)
    • Program Brydz w Pascalu (133)
    • Program Brydz w C++ (136)
    • Przekazywanie wskaźnika przez wartość i referencję w C++ (138)
    • Zmienne statyczne w C i C++ (138)
  • Skorowidz słów pliku tekstowego (139)
    • Czytanie słowa w Pascalu (139)
    • Lista słów skorowidza z podlistami numerów wierszy (140)
    • Aktualizacja listy słów skorowidza (141)
    • Program Skorow w Pascalu (143)
    • Czytanie słowa w C++ (145)
    • Łańcuchy dynamiczne w C++ (146)
    • Program Skorow w C++ (146)
  • Ćwiczenia (149)

Rozdział 6. Programy obiektowe (151)

  • Punkty (152)
    • Pierwszy kontakt z typem obiektowym w Pascalu (152)
    • Dostęp do składowych obiektu (155)
    • Metody wirtualne, konstruktor i destruktor (155)
    • Moduł Punkty w Pascalu (156)
    • Klasa w C++ i jej moduł definiujący (158)
    • Moduł Punkty w C++ (159)
    • Moduł Ruch przesuwania punktu w Pascalu (161)
    • Moduł Ruch przesuwania punktu w C++ (161)
    • Program przesuwania punktu w Pascalu (162)
    • Obiekty dynamiczne w Pascalu (163)
    • Wywoływanie konstruktorów i destruktorów w C++ (164)
    • Program przesuwania punktu w C++ (164)
  • Okręgi (165)
    • Moduł Okregi w Pascalu (165)
    • Program przesuwania okręgu w Pascalu (167)
    • Moduł Okregi w C++ (168)
    • Program przesuwania okręgu w C++ (169)
  • Łamane (170)
    • Moduł Lamane w Pascalu (170)
    • Program przesuwania prostokąta w Pascalu (172)
    • Moduł Lamane w C++ (173)
    • Program przesuwania prostokąta w C++ (174)
    • Program przesuwania hipocykloidy w Pascalu (175)
    • Program przesuwania hipocykloidy w C++ (176)
  • Lista figur geometrycznych (178)
    • Moduł Figury w Pascalu (178)
    • Program Pojazd w Pascalu (179)
    • Moduł Figury w C++ (181)
    • Program Pojazd w C++ (182)
  • Fontanna (183)
    • Koncepcja typu potomnego reprezentującego kroplę wody (184)
    • Program Fontanna w Pascalu (185)
    • Program Fontanna w C++ (187)
  • Osoby (189)
    • Moduł Osoby w Pascalu (189)
    • Program tworzący przykładową listę pracowników w Pascalu (191)
    • Moduł Osoby w C++ (194)
    • Program tworzący przykładową listę pracowników w C++ (196)
  • Edycja wiersza tekstu (197)
    • Tworzenie typu obiektowego edycji łańcucha w Pascalu (198)
    • Przesyłanie danych do edycji i udostępnianie wyniku edycji (199)
    • Programowanie operacji edycyjnych (200)
    • Moduł Edycja w Pascalu (201)
    • Funkcje edycji łańcucha i listy łańcuchów (205)
    • Moduł Edycja w C++ (206)
    • Program Plik edycji danych osobowych w Pascalu (211)
    • Program Plik edycji danych osobowych w C++ (215)
  • Ćwiczenia (219)

Literatura (221)

Skorowidz (223)

Dodaj do koszyka Turbo Pascal i Borland C++. Przykłady

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.