Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0 - Helion
ISBN: 9788301197544
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2018-01-09
Księgarnia: Helion
Cena książki: 47,20 zł (poprzednio: 58,27 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,07 zł)
Drugi tom niezwykle życzliwie przyjÄ™tej przez Czytelników serii Testowanie oprogramowania w praktyce to kontynuacja idei opisywania przez praktyków dla praktyków rzeczywistych wyzwaÅ„ zawodowych w dziedzinie inżynierii jakoÅ›ci oprogramowania. Podobnie jak w przypadku części pierwszej, do opisania swoich doÅ›wiadczeÅ„ z testowaniem zaproszeni zostali doÅ›wiadczeni eksperci zajmujÄ…cy siÄ™ różnorodnymi obszarami testowania. Książka liczy dziewięć rozdziaÅ‚ów i podzielona jest na cztery zasadnicze obszary: Organizacja i procesy - w tej części opisano zagadnienia zwiÄ…zane z nietypowymi aspektami zarzÄ…dzania projektem testowym oraz kwestie dotyczÄ…ce wspóÅ‚pracy z klientem. Testowanie systemów specyficznych - piÄ™kno testowania polega na tym, że jego poszczególne obszary to praktycznie zupeÅ‚nie odmienne Å›wiaty inne podejÅ›cia, technologie, metody, sposoby dziaÅ‚ania. W tej części opisano zagadnienia dotyczÄ…ce dwóch takich Å›wiatów: testowania użytecznoÅ›ci oraz testowania urzÄ…dzeÅ„ mobilnych. Testowanie sprzÄ™tu i infrastruktury - część trzecia publikacji poÅ›wiÄ™cona jest zagadnieniom rzadko pojawiajÄ…cym siÄ™ w fachowej literaturze czy też na różnych konferencjach testerskich, mianowicie testowaniu sprzÄ™tu oraz zÅ‚ożonych, skomplikowanych systemów o rozbudowanej infrastrukturze. Metody i techniki - ostatnia część poÅ›wiÄ™cona jest specyficznym technikom stosowanym w testowaniu. Oba rozdziaÅ‚y wchodzÄ…ce w jej skÅ‚ad opisujÄ… ciekawe podejÅ›cia do automatyzacji testowania. Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0 to solidna porcja praktycznej wiedzy i lektura obowiÄ…zkowa dla wszystkich profesjonalnych testerów i inżynierów jakoÅ›ci oprogramowania.
Osoby które kupowały "Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0", wybierały także:
- JavaScript. Kurs video. Programowanie funkcyjne i reaktywne 99,00 zł, (29,70 zł -70%)
- Zostań programistą. Kurs video. Fundamentalne zasady i koncepcje programistyczne 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 zł, (20,90 zł -68%)
- Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem 36,06 zł, (11,90 zł -67%)
Spis treści
Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0 eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- Przedmowa
- Część I. Organizacja i procesy
- 1. PoÅ‚Ä…czenie dwóch Å›wiatów. Zmiany w organizacji zarzÄ…dzania kontrolÄ… jakoÅ›ci w warunkach poÅ‚Ä…czenia firm
- 1.1. Wstęp
- 1.2. Opis przypadku
- 1.2.1. Cele przejęcia firm
- 1.2.2. Charakterystyka firm kupujÄ…cych
- 1.2.3. Charakterystyka firm kupowanych
- 1.2.4. GÅ‚ówne wyzwania z punktu widzenia firmy kupujÄ…cej
- 1.2.5. GÅ‚ówne wyzwania z punktu widzenia firmy kupowanej
- 1.2.6. GÅ‚ówne wyzwania z punktu widzenia przejmowanych klientów
- 1.2.7. GÅ‚ówne wyzwania z punktu widzenia architekta systemu
- 1.2.8. GÅ‚ówne wyzwania z punktu widzenia inżynierii testów
- 1.3. Skalowanie systemu
- 1.3.1. Cel
- 1.3.2. Opis problemów
- 1.3.3. Faza 0 stan testów niefunkcjonalnych po przejÄ™ciu firmy
- 1.3.4. Faza 0 wyniki
- 1.3.5. Faza 0 wnioski
- 1.3.6. Faza 1 pierwsze podejście do wprowadzenia skutecznych praktyk inżynieryjnych
- 1.3.7. Faza 1 wyniki
- 1.3.8. Faza 1 wnioski
- 1.3.9. Faza 2 dalszy rozwój testów obciążeniowych
- 1.3.10. Faza 2 wyniki
- 1.3.11. Faza 2 wnioski
- 1.3.12. Faza 3 dalszy rozwój i wnioski
- 1.3.13. Wnioski końcowe
- 1.4. Zarządzanie błędami
- 1.4.1. Opis przypadku
- 1.4.2. Perspektywa firmy kupionej
- 1.4.3. Perspektywa firmy kupujÄ…cej
- 1.4.4. Podjęte kroki wewnątrz organizacji
- 1.4.5. Perspektywa klienta
- 1.4.6. PodjÄ™te kroki dotyczÄ…ce wspóÅ‚pracy z klientem
- 1.4.7. Wnioski
- 1.5. Wartość testów eksploracyjnych
- 1.5.1. PoÅ‚Ä…czenie dwóch podejść
- 1.5.2. Wnioski
- 1.6. Nowy tryb pracy z klientem w obszarze testów
- 1.6.1. Opis problemu
- 1.6.2. Cel
- 1.6.3. Podjęte działania
- 1.6.4. Wnioski
- 1.7. Zakończenie procesu przejęcia firmy
- 1.7.1. Opis problemu
- 1.7.2. Zatrzymanie się w połowie drogi
- 1.7.3. Jak skutecznie zakończyć proces przejęcia firmy
- O autorze
- 2. Trudna wspóÅ‚praca z klientem
- 2.1. Wstęp
- 2.2. Punkt widzenia dostawcy oprogramowania
- 2.3. Rodzaje testów przeprowadzanych przez klienta
- 2.4. Wady i zalety przeprowadzania testów przez zespóÅ‚ klienta
- 2.4.1. Wady
- 2.4.2. Zalety
- 2.5. Zasady wspóÅ‚pracy z zespoÅ‚em klienta
- 2.6. Studium przypadku
- 2.6.1. PodejÅ›cie do testów
- 2.6.2. Åšrodowiska testowe
- 2.6.3. Organizacja pracy zespoÅ‚ów testerskich
- 2.6.4. Wyniki
- 2.7. Podsumowanie
- O autorach
- 3. Zabezpieczenie Å›rodków budżetowych na rozbudowÄ™ zespoÅ‚u testowego
- 3.1. Wyzwanie
- 3.2. Budżet nie jest z gumy
- 3.3. Testowanie nie jest oczywiste
- 3.4. Dobre praktyki nie przekonujÄ…
- 3.5. Zastosowanie nie jest jasne
- 3.6. Jest rola do spełnienia
- 3.7. Efekt końcowy
- O autorze
- 1. PoÅ‚Ä…czenie dwóch Å›wiatów. Zmiany w organizacji zarzÄ…dzania kontrolÄ… jakoÅ›ci w warunkach poÅ‚Ä…czenia firm
- Część II. Testowanie systemów specyficznych
- 4. Powiedz to głośno jak skutecznie wprowadzić użyteczne usprawnienia w aplikacji
- 4.1. Charakterystyka projektu i problemu do rozwiÄ…zania
- 4.2. Problemy, przed którymi stanęłyÅ›my
- 4.2.1. Od czego wszystko się zaczęło
- 4.2.2. Wiecznie chodzi o czas
- 4.2.3. Budżet?
- 4.2.4. ZespóÅ‚
- 4.3. Nasza historia
- 4.3.1. Aplikacja webowa
- 4.3.2. Stara aplikacja mobilna
- 4.3.3. Nowa aplikacja mobilna Android
- 4.3.4. Raporty i wykresy
- 4.4. Podejścia, techniki i technologie
- 4.4.1. UX (ang. user experience) a użyteczność (ang. usability)
- 4.4.2. Techniki testowania użyteczności
- 4.5. Przebieg badania użyteczności
- 4.5.1. Przygotowanie do testów plan
- 4.5.2. Lista kontrolna
- 4.5.3. Zdefiniowanie person rzecz z pogranicza projektowania i testów użytecznoÅ›ci
- 4.5.4. Rekrutacja użytkowników
- 4.5.5. Przygotowanie scenariuszy testowych
- 4.5.6. Komunikacja mailowa
- 4.5.7. Oświadczenia
- 4.5.8. Przygotowanie obserwatorów
- 4.5.9. Think Aloud (powiedz to głośno) sesja z użytkownikiem
- 4.5.10. Role w testach użyteczności
- 4.5.11. Zebranie informacji zwrotnej po zakończonej sesji ankiety
- 4.5.12. Wnioski i zalecenia
- 4.5.13. Spotkanie z biznesem
- 4.5.14. Wprowadzenie zmian
- 4.6. Nasze rozwiÄ…zanie
- 4.6.1. Testy użyteczności aplikacji webowej
- 4.6.2. Testy użyteczności aplikacji mobilnej
- 4.6.3. Testy użyteczności na prototypach i makietach
- 4.7. Wynik podjętych działań
- 4.8. Aplikacja webowa
- 4.9. Aplikacja mobilna
- 4.10. Raporty i wykresy
- 4.11. Podsumowanie
- O autorkach
- 5. UmysÅ‚ testujÄ…cy: studium przypadków mobilnych
- 5.1. Wstęp dlaczego powstał ten rozdział i dlaczego warto go przeczytać
- 5.2. Charakterystyka projektów mobilnych oraz czÄ™ste typowe problemy spotykane w takich projektach
- 5.3. PodejÅ›cie, które odpowiada na problemy oraz pomaga zapewnić jakość projektu mobilnego
- 5.4. Teoria Marra przetwarzanie informacji wzrokowej
- 5.5. Teoria Gestalt sposób postrzegania elementów widoku
- 5.6. Teoria Jamesa J. Gibsona oferty (afordancje) bÅ‚Ä™dów ukryte w aplikacji
- 5.7. Znajomość gestów natywnych dla danego systemu
- 5.8. Wynik kognitywistycznego podejścia do testowania
- 5.9. Wnioski i rekomendacje
- 5.10. Aneks testerska pomocnicza lista kontrolna
- O autorce
- 4. Powiedz to głośno jak skutecznie wprowadzić użyteczne usprawnienia w aplikacji
- Część III. Testowanie sprzętu i infrastruktury
- 6. Testowanie sprzętu
- 6.1. Wprowadzenie
- 6.2. Koncept, dokumentacja, przygotowania do testowania
- 6.3. Poziomy testów
- 6.3.1. Testowanie modułowe
- 6.3.2. Testowanie poczÄ…tkowe smoke test
- 6.3.3. Testowanie integracyjne
- 6.3.4. Testowanie weryfikacyjne
- 6.3.5. Testowanie długoterminowe
- 6.3.6. Testowanie równolegÅ‚e integracyjno-weryfikacyjne
- 6.4. Typy testów
- 6.4.1. Testy manualne
- 6.4.2. Testy automatyczne
- 6.5. Techniki testowania
- 6.5.1. Techniki oparte na specyfikacji (czarnoskrzynkowe)
- 6.5.2. Techniki oparte na strukturze (białoskrzynkowe)
- 6.5.3. Techniki oparte na usterkach
- 6.5.4. Techniki oparte na doświadczeniu
- 6.6. Rodzaje testów
- 6.6.1. Testy wydajnościowe
- 6.6.2. Testy obciążeniowe
- 6.6.3. Testy przeciążające
- 6.7. Proces testowy
- 6.7.1. Planowanie testów
- 6.7.2. ZarzÄ…dzanie testami
- 6.7.3. Kryterium zakoÅ„czenie testów i ich ocena
- 6.7.4. Testowanie kolejnych wersji sprzętu
- 6.8. Wnioski
- O autorze
- 7. Testowanie nowej technologii sieci komórkowej
- 7.1. Opis przypadku
- 7.2. Problemy komunikacyjne i kulturowe
- 7.2.1. Problemy z przekazywaniem wiedzy szkolenie nowego zespołu
- 7.2.2. Problemy podczas wspóÅ‚pracy w wielonarodowoÅ›ciowym zespole: różnice kulturowe
- 7.3. Problemy procesowe
- 7.3.1. Proces dostarczania oprogramowania
- 7.3.2. Zmiana produktu i narzędzi
- 7.3.3. WspóÅ‚praca z bliźniaczÄ… organizacjÄ…
- 7.3.4. Rola testera w zespole
- 7.4. Problemy młodej organizacji i produktu
- 7.4.1. Nowy zespóÅ‚
- 7.4.2. Problemy ze sprzętem
- 7.4.3. Optymalizowanie testów w Å›rodku wydania
- 7.4.4. Automatyzacja testów
- 7.5. Analiza końcowa
- 7.5.1. Jakość produktu
- 7.5.2. Wnioski co do automatyzacji
- 7.5.3. Czynnik ludzki
- 7.5.4. Niedojrzałość sprzętu
- 7.6. Podsumowanie
- O autorach
- 6. Testowanie sprzętu
- Część IV. Metody i techniki
- 8. BDD i Continuous Integration w projekcie korzyści, problemy i rozwiązania
- 8.1. Wstęp
- 8.2. Charakterystyka projektu dlaczego Behaviour Driven Development?
- 8.3. Korzyści z BDD i CI
- 8.4. Problemy z wdrożeniem BDD. Rola utrzymania testów
- 8.5. Sposoby powrotu na właściwy tor
- 8.6. Wnioski
- O autorze
- 9. Automat do automatów, czyli jak wygenerować kod w kilka sekund
- 9.1. Wprowadzenie
- 9.2. Automatyzacja tworzenia kodu
- 9.3. Podsumowanie
- O autorce
- 8. BDD i Continuous Integration w projekcie korzyści, problemy i rozwiązania
- Przypisy