reklama - zainteresowany?

Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0 - Helion

Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0
ebook
Autor: Karolina Zmitrowicz, Adam Roman
ISBN: 9788301197544
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2018-01-09
Księgarnia: Helion

Cena książki: 47,20 zł (poprzednio: 58,27 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,07 zł)

Dodaj do koszyka Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0

Tagi: Techniki programowania | Testy penetracyjne

Drugi tom niezwykle życzliwie przyjÄ™tej przez Czytelników serii Testowanie oprogramowania w praktyce to kontynuacja idei opisywania przez praktyków dla praktyków rzeczywistych wyzwaÅ„ zawodowych w dziedzinie inżynierii jakoÅ›ci oprogramowania. Podobnie jak w przypadku części pierwszej, do opisania swoich doÅ›wiadczeÅ„ z testowaniem zaproszeni zostali doÅ›wiadczeni eksperci zajmujÄ…cy siÄ™ różnorodnymi obszarami testowania. Książka liczy dziewięć rozdziaÅ‚ów i podzielona jest na cztery zasadnicze obszary: Organizacja i procesy - w tej części opisano zagadnienia zwiÄ…zane z nietypowymi aspektami zarzÄ…dzania projektem testowym oraz kwestie dotyczÄ…ce wspóÅ‚pracy z klientem. Testowanie systemów specyficznych - piÄ™kno testowania polega na tym, że jego poszczególne obszary to praktycznie zupeÅ‚nie odmienne Å›wiaty inne podejÅ›cia, technologie, metody, sposoby dziaÅ‚ania. W tej części opisano zagadnienia dotyczÄ…ce dwóch takich Å›wiatów: testowania użytecznoÅ›ci oraz testowania urzÄ…dzeÅ„ mobilnych. Testowanie sprzÄ™tu i infrastruktury - część trzecia publikacji poÅ›wiÄ™cona jest zagadnieniom rzadko pojawiajÄ…cym siÄ™ w fachowej literaturze czy też na różnych konferencjach testerskich, mianowicie testowaniu sprzÄ™tu oraz zÅ‚ożonych, skomplikowanych systemów o rozbudowanej infrastrukturze. Metody i techniki - ostatnia część poÅ›wiÄ™cona jest specyficznym technikom stosowanym w testowaniu. Oba rozdziaÅ‚y wchodzÄ…ce w jej skÅ‚ad opisujÄ… ciekawe podejÅ›cia do automatyzacji testowania. Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0 to solidna porcja praktycznej wiedzy i lektura obowiÄ…zkowa dla wszystkich profesjonalnych testerów i inżynierów jakoÅ›ci oprogramowania.

Dodaj do koszyka Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0

 

Osoby które kupowały "Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0", wybierały także:

  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie
  • Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem
  • GameMaker. Kurs video. Kompleksowy przewodnik tworzenia gier platformowych
  • Dost

Dodaj do koszyka Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0

Spis treści

Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0 eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treÅ›ci
  • Przedmowa
  • Część I. Organizacja i procesy
    • 1. PoÅ‚Ä…czenie dwóch Å›wiatów. Zmiany w organizacji zarzÄ…dzania kontrolÄ… jakoÅ›ci w warunkach poÅ‚Ä…czenia firm
      • 1.1. WstÄ™p
      • 1.2. Opis przypadku
        • 1.2.1. Cele przejÄ™cia firm
        • 1.2.2. Charakterystyka firm kupujÄ…cych
        • 1.2.3. Charakterystyka firm kupowanych
        • 1.2.4. GÅ‚ówne wyzwania z punktu widzenia firmy kupujÄ…cej
        • 1.2.5. GÅ‚ówne wyzwania z punktu widzenia firmy kupowanej
        • 1.2.6. GÅ‚ówne wyzwania z punktu widzenia przejmowanych klientów
        • 1.2.7. GÅ‚ówne wyzwania z punktu widzenia architekta systemu
        • 1.2.8. GÅ‚ówne wyzwania z punktu widzenia inżynierii testów
      • 1.3. Skalowanie systemu
        • 1.3.1. Cel
        • 1.3.2. Opis problemów
        • 1.3.3. Faza 0 stan testów niefunkcjonalnych po przejÄ™ciu firmy
        • 1.3.4. Faza 0 wyniki
        • 1.3.5. Faza 0 wnioski
        • 1.3.6. Faza 1 pierwsze podejÅ›cie do wprowadzenia skutecznych praktyk inżynieryjnych
        • 1.3.7. Faza 1 wyniki
        • 1.3.8. Faza 1 wnioski
        • 1.3.9. Faza 2 dalszy rozwój testów obciążeniowych
        • 1.3.10. Faza 2 wyniki
        • 1.3.11. Faza 2 wnioski
        • 1.3.12. Faza 3 dalszy rozwój i wnioski
        • 1.3.13. Wnioski koÅ„cowe
      • 1.4. ZarzÄ…dzanie bÅ‚Ä™dami
        • 1.4.1. Opis przypadku
        • 1.4.2. Perspektywa firmy kupionej
        • 1.4.3. Perspektywa firmy kupujÄ…cej
        • 1.4.4. PodjÄ™te kroki wewnÄ…trz organizacji
        • 1.4.5. Perspektywa klienta
        • 1.4.6. PodjÄ™te kroki dotyczÄ…ce wspóÅ‚pracy z klientem
        • 1.4.7. Wnioski
      • 1.5. Wartość testów eksploracyjnych
        • 1.5.1. PoÅ‚Ä…czenie dwóch podejść
        • 1.5.2. Wnioski
      • 1.6. Nowy tryb pracy z klientem w obszarze testów
        • 1.6.1. Opis problemu
        • 1.6.2. Cel
        • 1.6.3. PodjÄ™te dziaÅ‚ania
        • 1.6.4. Wnioski
      • 1.7. ZakoÅ„czenie procesu przejÄ™cia firmy
        • 1.7.1. Opis problemu
        • 1.7.2. Zatrzymanie siÄ™ w poÅ‚owie drogi
        • 1.7.3. Jak skutecznie zakoÅ„czyć proces przejÄ™cia firmy
      • O autorze
    • 2. Trudna wspóÅ‚praca z klientem
      • 2.1. WstÄ™p
      • 2.2. Punkt widzenia dostawcy oprogramowania
      • 2.3. Rodzaje testów przeprowadzanych przez klienta
      • 2.4. Wady i zalety przeprowadzania testów przez zespóÅ‚ klienta
        • 2.4.1. Wady
        • 2.4.2. Zalety
      • 2.5. Zasady wspóÅ‚pracy z zespoÅ‚em klienta
      • 2.6. Studium przypadku
        • 2.6.1. PodejÅ›cie do testów
        • 2.6.2. Åšrodowiska testowe
        • 2.6.3. Organizacja pracy zespoÅ‚ów testerskich
        • 2.6.4. Wyniki
      • 2.7. Podsumowanie
      • O autorach
    • 3. Zabezpieczenie Å›rodków budżetowych na rozbudowÄ™ zespoÅ‚u testowego
      • 3.1. Wyzwanie
      • 3.2. Budżet nie jest z gumy
      • 3.3. Testowanie nie jest oczywiste
      • 3.4. Dobre praktyki nie przekonujÄ…
      • 3.5. Zastosowanie nie jest jasne
      • 3.6. Jest rola do speÅ‚nienia
      • 3.7. Efekt koÅ„cowy
      • O autorze
  • Część II. Testowanie systemów specyficznych
    • 4. Powiedz to gÅ‚oÅ›no jak skutecznie wprowadzić użyteczne usprawnienia w aplikacji
      • 4.1. Charakterystyka projektu i problemu do rozwiÄ…zania
      • 4.2. Problemy, przed którymi stanęłyÅ›my
        • 4.2.1. Od czego wszystko siÄ™ zaczęło
        • 4.2.2. Wiecznie chodzi o czas
        • 4.2.3. Budżet?
        • 4.2.4. ZespóÅ‚
      • 4.3. Nasza historia
        • 4.3.1. Aplikacja webowa
        • 4.3.2. Stara aplikacja mobilna
        • 4.3.3. Nowa aplikacja mobilna Android
        • 4.3.4. Raporty i wykresy
      • 4.4. PodejÅ›cia, techniki i technologie
        • 4.4.1. UX (ang. user experience) a użyteczność (ang. usability)
        • 4.4.2. Techniki testowania użytecznoÅ›ci
      • 4.5. Przebieg badania użytecznoÅ›ci
        • 4.5.1. Przygotowanie do testów plan
        • 4.5.2. Lista kontrolna
        • 4.5.3. Zdefiniowanie person rzecz z pogranicza projektowania i testów użytecznoÅ›ci
        • 4.5.4. Rekrutacja użytkowników
        • 4.5.5. Przygotowanie scenariuszy testowych
        • 4.5.6. Komunikacja mailowa
        • 4.5.7. OÅ›wiadczenia
        • 4.5.8. Przygotowanie obserwatorów
        • 4.5.9. Think Aloud (powiedz to gÅ‚oÅ›no) sesja z użytkownikiem
        • 4.5.10. Role w testach użytecznoÅ›ci
        • 4.5.11. Zebranie informacji zwrotnej po zakoÅ„czonej sesji ankiety
        • 4.5.12. Wnioski i zalecenia
        • 4.5.13. Spotkanie z biznesem
        • 4.5.14. Wprowadzenie zmian
      • 4.6. Nasze rozwiÄ…zanie
        • 4.6.1. Testy użytecznoÅ›ci aplikacji webowej
        • 4.6.2. Testy użytecznoÅ›ci aplikacji mobilnej
        • 4.6.3. Testy użytecznoÅ›ci na prototypach i makietach
      • 4.7. Wynik podjÄ™tych dziaÅ‚aÅ„
      • 4.8. Aplikacja webowa
      • 4.9. Aplikacja mobilna
      • 4.10. Raporty i wykresy
      • 4.11. Podsumowanie
      • O autorkach
    • 5. UmysÅ‚ testujÄ…cy: studium przypadków mobilnych
      • 5.1. WstÄ™p dlaczego powstaÅ‚ ten rozdziaÅ‚ i dlaczego warto go przeczytać
      • 5.2. Charakterystyka projektów mobilnych oraz czÄ™ste typowe problemy spotykane w takich projektach
      • 5.3. PodejÅ›cie, które odpowiada na problemy oraz pomaga zapewnić jakość projektu mobilnego
      • 5.4. Teoria Marra przetwarzanie informacji wzrokowej
      • 5.5. Teoria Gestalt sposób postrzegania elementów widoku
      • 5.6. Teoria Jamesa J. Gibsona oferty (afordancje) bÅ‚Ä™dów ukryte w aplikacji
      • 5.7. Znajomość gestów natywnych dla danego systemu
      • 5.8. Wynik kognitywistycznego podejÅ›cia do testowania
      • 5.9. Wnioski i rekomendacje
      • 5.10. Aneks testerska pomocnicza lista kontrolna
      • O autorce
  • Część III. Testowanie sprzÄ™tu i infrastruktury
    • 6. Testowanie sprzÄ™tu
      • 6.1. Wprowadzenie
      • 6.2. Koncept, dokumentacja, przygotowania do testowania
      • 6.3. Poziomy testów
        • 6.3.1. Testowanie moduÅ‚owe
        • 6.3.2. Testowanie poczÄ…tkowe smoke test
        • 6.3.3. Testowanie integracyjne
        • 6.3.4. Testowanie weryfikacyjne
        • 6.3.5. Testowanie dÅ‚ugoterminowe
        • 6.3.6. Testowanie równolegÅ‚e integracyjno-weryfikacyjne
      • 6.4. Typy testów
        • 6.4.1. Testy manualne
        • 6.4.2. Testy automatyczne
      • 6.5. Techniki testowania
        • 6.5.1. Techniki oparte na specyfikacji (czarnoskrzynkowe)
        • 6.5.2. Techniki oparte na strukturze (biaÅ‚oskrzynkowe)
        • 6.5.3. Techniki oparte na usterkach
        • 6.5.4. Techniki oparte na doÅ›wiadczeniu
      • 6.6. Rodzaje testów
        • 6.6.1. Testy wydajnoÅ›ciowe
        • 6.6.2. Testy obciążeniowe
        • 6.6.3. Testy przeciążajÄ…ce
      • 6.7. Proces testowy
        • 6.7.1. Planowanie testów
        • 6.7.2. ZarzÄ…dzanie testami
        • 6.7.3. Kryterium zakoÅ„czenie testów i ich ocena
        • 6.7.4. Testowanie kolejnych wersji sprzÄ™tu
      • 6.8. Wnioski
      • O autorze
    • 7. Testowanie nowej technologii sieci komórkowej
      • 7.1. Opis przypadku
      • 7.2. Problemy komunikacyjne i kulturowe
        • 7.2.1. Problemy z przekazywaniem wiedzy szkolenie nowego zespoÅ‚u
        • 7.2.2. Problemy podczas wspóÅ‚pracy w wielonarodowoÅ›ciowym zespole: różnice kulturowe
      • 7.3. Problemy procesowe
        • 7.3.1. Proces dostarczania oprogramowania
        • 7.3.2. Zmiana produktu i narzÄ™dzi
        • 7.3.3. WspóÅ‚praca z bliźniaczÄ… organizacjÄ…
        • 7.3.4. Rola testera w zespole
      • 7.4. Problemy mÅ‚odej organizacji i produktu
        • 7.4.1. Nowy zespóÅ‚
        • 7.4.2. Problemy ze sprzÄ™tem
        • 7.4.3. Optymalizowanie testów w Å›rodku wydania
        • 7.4.4. Automatyzacja testów
      • 7.5. Analiza koÅ„cowa
        • 7.5.1. Jakość produktu
        • 7.5.2. Wnioski co do automatyzacji
        • 7.5.3. Czynnik ludzki
        • 7.5.4. NiedojrzaÅ‚ość sprzÄ™tu
      • 7.6. Podsumowanie
      • O autorach
  • Część IV. Metody i techniki
    • 8. BDD i Continuous Integration w projekcie korzyÅ›ci, problemy i rozwiÄ…zania
      • 8.1. WstÄ™p
      • 8.2. Charakterystyka projektu dlaczego Behaviour Driven Development?
      • 8.3. KorzyÅ›ci z BDD i CI
      • 8.4. Problemy z wdrożeniem BDD. Rola utrzymania testów
      • 8.5. Sposoby powrotu na wÅ‚aÅ›ciwy tor
      • 8.6. Wnioski
      • O autorze
    • 9. Automat do automatów, czyli jak wygenerować kod w kilka sekund
      • 9.1. Wprowadzenie
      • 9.2. Automatyzacja tworzenia kodu
      • 9.3. Podsumowanie
      • O autorce
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.