TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu - Helion
Tytuł oryginału: Test Driven Development: By Example
ISBN: 978-83-283-6572-8
stron: 232, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2014-03-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 35,40 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-23,60 zł)
Idealny kod, pokryty w pełni testami, to marzenie każdego dewelopera. Niestety, marzenia zazwyczaj rozmijają się z rzeczywistością. Codzienność większości programistów to nieczytelny kod i brak testów. Są to doskonałe warunki do powstawania błędów, często bardzo trudnych do wykrycia. Czy jest sposób, żeby wybrnąć z tego ślepego zaułka? Czy są techniki pozwalające tworzyć przejrzysty kod, którego zmiana nie będzie sprawiała trudności?
Oczywiście, że tak - wykorzystaj TDD (ang. Test Driven Development). Programowanie sterowane testami można sprowadzić do prostej zasady: w pierwszej kolejności napisz test, a następnie kod, który ma być testowany. Kent Beck w swojej książce zaprezentuje Ci w praktyce podejście TDD i pokaże, jak wdrożyć jego zasady w codziennej pracy. Zapoznaj się z licznymi przykładami zastosowania tej metody, przydatnymi poradami i najlepszymi wzorcami. To doskonały początek, żeby wdrożyć TDD w Twoim projekcie. Dowiedz się, jak tworzyć idealny kod!
Dzięki tej książce:
- poznasz technikę programowania sterowanego testami
- stworzysz czytelny kod, doskonale pokryty testami
- nie będziesz się bał dokonywać zmian w Twoim kodzie
- Twój kod osiągnie nowe standardy jakości
Twoja przepustka do świata idealnego kodu!
Osoby które kupowały "TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu", wybierały także:
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu 48,54 zł, (19,90 zł -59%)
- Doskona 67,00 zł, (33,50 zł -50%)
- Miejsce przy stole. Przywództwo w IT w czasach Agile 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Czysty Agile. Powrót do podstaw 47,00 zł, (23,50 zł -50%)
Spis treści
TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu -- spis treści
- Przedmowa
- Odwaga
- Podziękowania
- Wstęp
- CZĘŚĆ I Obliczenia finansowe
- Rozdział 1. Portfel wielowalutowy
- Rozdział 2. Zdegenerowane obiekty
- Rozdział 3. Równość dla wszystkich
- Rozdział 4. Prywatność
- Rozdział 5. Franki, dolary
- Rozdział 6. Równość dla wszystkich tak, ale
- Rozdział 7. Jabłka i pomarańcze
- Rozdział 8. Tworzymy obiekty
- Rozdział 9. Mnożenie rozdwojone
- Rozdział 10. Mnożenie jednolite
- Rozdział 11. Korzenie wszelkiego zła
- Rozdział 12. Dodawanie ostatecznie
- Rozdział 13. Zróbmy to
- Rozdział 14. Wymiana
- Rozdział 15. Mieszany koszyk walutowy
- Rozdział 16. Abstrakcja ostatecznie
- Rozdział 17. Obliczenia finansowe retrospekcja
- Co dalej?
- Metafora
- Wykorzystanie JUnit
- Metryki kodu
- Proces
- Jakość testowania
- Końcowe przypomnienie
- CZĘŚĆ II Przykład xUnit
- Rozdział 18. Pierwsze kroki
- Rozdział 19. Każdy sobie
- Rozdział 20. Sprzątanie po sobie
- Rozdział 21. Zliczanie
- Rozdział 22. Zapanować nad awariami
- Rozdział 23. W jedności siła
- Rozdział 24. xUnit retrospekcja
- CZĘŚĆ III Wzorce dla programowania sterowanego testami
- Rozdział 25. O wzorcach TDD
- Test
- Izolowanie testów
- Lista testów
- Najpierw testy
- Najpierw asercje
- Dane testowe
- Przejrzyste dane
- Rozdział 26. Wzorce czerwonego paska
- Test w jednym kroku
- Test startowy
- Test objaśniający
- Test pouczający2
- Inne rodzaje testów
- Test regresyjny
- Przerwa
- Od początku
- Tanie biurko, wygodny fotel
- Rozdział 27. Wzorce testowania
- Test wtórny
- Atrapa
- Samopodstawienie
- Łańcuch-dziennik
- Symulowana katastrofa
- Zawieszony test
- Czysta sprawa
- Rozdział 28. Wzorce zielonego paska
- Preparacja, czyli oszustwo w dobrej wierze
- Triangulacja
- Implementowanie oczywiste
- Jedno na wiele
- Rozdział 29. Wzorce xUnit
- Asercja
- Fikstury
- Fikstura zewnętrzna
- Metoda testowa
- Test wyjątku
- Wszystkie testy
- Rozdział 30. Wzorce projektowe
- Polecenie
- Obiekt wartości
- Pusty obiekt
- Metoda szablonowa
- Obiekt podłączalny
- Selektor podłączalny5
- Metoda fabrykująca
- Impostor
- Kompozyt
- Parametr kolekcjonujący
- Singleton
- Rozdział 31. Refaktoryzacja
- Uzgadnianie różnic
- Izolowanie zmian
- Migracje danych
- Jak?
- Dlaczego?
- Wyodrębnianie metody
- Jak?
- Dlaczego?
- Rozwijanie metody
- Jak?
- Dlaczego?
- Ekstrakcja interfejsu
- Jak?
- Dlaczego?
- Przenoszenie metody
- Jak?
- Dlaczego?
- Obiekt-metoda
- Jak?
- Dlaczego?
- Dodawanie parametru
- Jak?
- Dlaczego?
- Parametr metody a parametr konstruktora
- Jak?
- Dlaczego?
- Rozdział 32. Doskonaląc TDD
- Jak dużymi krokami się poruszać?
- Czego nie testować?
- Skąd mam wiedzieć, czy moje testy są dobre?
- Jak TDD prowadzi do utworzenia frameworku?
- Jak duże sprzężenie zwrotne jest konieczne?
- Kiedy powinienem usuwać testy?
- Jak język programowania i środowisko wpływają na TDD?
- Czy można tworzyć ogromne systemy w oparciu o testy?
- Czy można sterować tworzeniem systemu za pomocą testów aplikacyjnych?
- Jak wskoczyć w nurt TDD?
- Dla kogo TDD?
- Czy TDD jest wrażliwe na warunki początkowe?
- Jak ma się TDD do wzorców projektowych?
- Dlaczego TDD w ogóle działa?
- A propos nazwy
- Jak ma się TDD do praktyk eXtreme Programming?
- Wyzwanie Daracha
- Dodatek A Diagramy oddziaływań
- Sprzężenie zwrotne
- Kontrola nad systemem
- Sprzężenie zwrotne
- Dodatek B Fibonacci
- Posłowie