reklama - zainteresowany?

Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II - Helion

Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II
Autor: Barry Braverman
Tytuł oryginału: Video Shooter, Second Edition: Storytelling with HD Cameras
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-3330-2
stron: 296, Format: 200x230, okładka: miękka
Data wydania: 2011-11-07
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II

Tagi: Video

Opanuj sztukę pracy z kamerą i prawdziwe filmowe rzemiosło!

  • Poznaj zasady operowania kamerÄ…, kreowania sceny, doboru perspektywy i ogniskowej
  • Naucz siÄ™ pracować z aktorami, aranżować zbliżenia i dbać o dobre udźwiÄ™kowienie
  • Zobacz, jak konfigurować sprzÄ™t, stosować filtry i edytować gotowy obraz

Wszyscy z zachwytem oglÄ…damy kolejne nowinki techniczne w branży wideo - coraz wiÄ™ksza, imponujÄ…ca rozdzielczość, jeszcze szersza, wierna paleta barw, funkcje filmowania w podczerwieni, optyczna stabilizacja obrazu… a to wszystko w coraz mniejszej, kompaktowej i lekkiej formie. Ta wciąż galopujÄ…ca cyfrowa rewolucja, powszechność i coraz niższe ceny sprzÄ™tu sprawiÅ‚y, że Å›wiat profesjonalnej fotografii oraz filmu przestaÅ‚ być hermetycznÄ… dziedzinÄ… i znalazÅ‚ siÄ™ w zasiÄ™gu możliwoÅ›ci wielu pasjonatów, dotÄ…d tylko marzÄ…cych o pracy z kamerÄ…. Dawniej każdy, kto chciaÅ‚ zostać dobrym filmowcem, musiaÅ‚ opanować pięć kluczowych aspektów warsztatu: kÄ…ty widzenia, ciÄ…gÅ‚ość akcji, montaż, zbliżenia i kompozycjÄ™. Wiedz jednak, że także i dziÅ› nie wystarczy tylko dobry sprzÄ™t - nadal liczÄ… siÄ™ głównie Twój talent, wiedza i umiejÄ™tnoÅ›ci!

A zatem możesz wybrać drogę prostą i sięgnąć po zwykły podręcznik, uczący jedynie obsługi sprzętu i aplikacji do montażu wideo, albo po ambitniejszą pozycję, taką jak ta, którą trzymasz w rękach. Warto zatopić się w lekturze tego podręcznika; z nim nauczysz się prawdziwego kunsztu filmowego i kultury pracy z kamerą. Znajdziesz tu zarówno informacje na temat pracy w rozdzielczości HD, podstaw kompresji czy przestrzeni barw, jak i wiedzę niezbędną w filmowym fachu. Zgłębisz arkana sztuki operowania kamerą, zasady budowania kadru z uwzględnieniem poziomu oczu i geometrii obiektów, nauczysz się dobierać właściwą ogniskową i stosować filtry. Poczytasz o kreowaniu sceny, filmowaniu ludzi, aranżacji zbliżeń czy udźwiękowieniu filmu. Na każdej stronie tego podręcznika znajdziesz solidną dawkę inspiracji i popartej wielkim doświadczeniem wiedzy autora. Dzięki temu opanujesz nie tylko wszystkie niezbędne umiejętności techniczne, ale także nauczysz się kreować za pomocą kamery fascynujące opowieści!

W książce znajdziesz między innymi:

  • setki kolorowych zdjęć i rysunków, ilustrujÄ…cych przykÅ‚ady i informacje
  • praktyczne wskazówki doÅ›wiadczonego filmowca, Barry’ego Bravermana, który dzieli siÄ™ z czytelnikami tajnikami rzemiosÅ‚a i emocjonalnymi aspektami tworzenia fascynujÄ…cych, filmowych opowieÅ›ci przy użyciu nowoczesnych kamer HD
  • wciÄ…gajÄ…cÄ… eksploracjÄ™ możliwoÅ›ci kreowania sceny i nastroju za poÅ›rednictwem odpowiednio dobranej perspektywy, ogniskowej, aranżacji zbliżeÅ„, gÅ‚Ä™bi ostroÅ›ci oraz sprzÄ™tu takiego, jak obiektywy kinematograficzne i adaptery
  • rozważania dotyczÄ…ce udoskonalania warsztatu filmowego poprzez umiejÄ™tnÄ… konfiguracjÄ™ kamery, zastosowanie filtrów i oprogramowania umożliwiajÄ…cego redukcjÄ™ szumów, zmianÄ™ kontrastu czy poziomu szczegółowoÅ›ci obrazu

Opanuj zagadnienia techniczne i artystyczne - posiądź niezbędne umiejętności profesjonalnego filmowca!

Dodaj do koszyka Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II

Spis treści

Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II -- spis treści

  • PodziÄ™kowania (11)
  • MateriaÅ‚y online do książki "Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora" (12)

Rozdział 1. Okiem filmowca (13)

  • Historia, historia i jeszcze raz historia (16)
  • WÅ‚aÅ›ciwy dobór narzÄ™dzi (16)
  • W pogoni za tÄ™czÄ… (18)
  • Wszechstronność to podstawa (19)
  • Nauka samodyscypliny (22)
  • DziÅ› każdy może filmować... (24)
  • ...lecz nadal nie opÅ‚aca siÄ™ być kiepskim filmowcem! (25)
  • Wszystko jest w Twoich rÄ™kach (26)

Rozdział 2. O filmach i filmowcach (27)

  • Pierwsza krew (27)
  • Czasy siÄ™ zmieniÅ‚y, a z nimi budżety (27)
  • Jak opowiedzieć zajmujÄ…cÄ… historiÄ™? (29)
  • Nie wahaj siÄ™ przekroczyć 108%! (30)
  • Popatrz na Å›wiat przez ramkÄ™ (31)
  • Wykluczaj, pomijaj, odrzucaj (32)
  • Prawdziwa historia rozgrywa siÄ™ w tle (33)
  • Komu kratownicÄ™? (34)
  • ReguÅ‚a trójpodziaÅ‚u (35)
  • ZÅ‚oty prostokÄ…t (37)
  • Auć, to boli! (37)
  • Teoria w praktyce (39)
  • Nie popaść w grzech przesady (40)
  • Zbliżenia sÄ… esencjÄ… historii! (42)
  • Zbliżenie? Nacieraj pod kÄ…tem! (43)
  • Kiedy dobrze z oczu patrzy (44)
  • Kwestia perspektywy (44)
  • Wszyscy jesteÅ›my oszustami (46)
  • MÄ™cz siÄ™. Na zdrowie! (47)
  • Ukryj, zamaskuj, zakamufluj... (49)
  • Byle nie popaść w przesadÄ™ (50)
  • Znaj ramy swojego gatunku - widzowie nie mogÄ… mieć wÄ…tpliwoÅ›ci! (51)
  • Jak wyobrażasz sobie plakat filmu? (52)
  • Slogan filmu jest bardzo istotny (52)
  • UwzglÄ™dniaj ograniczenia (52)
  • Różne przyczyny sukcesu (53)
  • Indywidualne zalety (54)
  • Ograniczenia techniczne (55)
  • UwzglÄ™dniaj dynamikÄ™ tonalnÄ… kamery (55)
  • W zÅ‚otÄ… godzinÄ™ (55)
  • Dbaj o proporcje (57)
  • FilmujÄ™, wiÄ™c jestem (58)
  • ÅšciÄ…ganie wzbronione! (59)
  • PrzeroÅ›niÄ™te ego i inne trudne osobowoÅ›ci (59)

Rozdział 3. W warsztacie filmowca (61)

  • Kiedy wzglÄ™dy techniczne majÄ… gÅ‚os (62)
  • Techniczna natura Å›wiata (62)
  • Osobisty procesor obrazu (63)
  • Zróbmy analogowe doÅ›wiadczenie (63)
  • Doskonalenie cyfrowych nagraÅ„ (64)
  • Szczypta wiedzy (65)
  • Nadpróbkowanie - o co w tym chodzi? (67)
  • PrzekÅ‚amania barw w zakresie cieni (68)
  • Dlaczego kompresja jest niezbÄ™dna? (69)
  • WzglÄ™dy praktyczne (70)
  • Nadmiarowość, nadmiarowość... (71)
  • Czy rzeczywiÅ›cie nieistotne? (72)
  • Czego oczy nie widzÄ…, tego sercu nie żal (73)
  • Kompresja miÄ™dzyklatkowa i wewnÄ…trzklatkowa (73)
  • Przetwornik i Ty (75)
  • Siatka pikseli (76)
  • Sztuczka z przesuniÄ™ciem geometrycznym (77)
  • CCD czy CMOS, analogowo czy cyfrowo? (79)
  • Rozmiar siÄ™ liczy. Do pewnego stopnia (81)
  • PodstÄ™pna rozdzielczość (83)

Rozdział 4. Świat w rozdzielczości HD (85)

  • OsioÅ‚kowi w żłoby dano? (85)
  • Od zapisu do obrazu (87)
  • Bitwa na klatki (88)
  • Wybór liczby klatek (92)
  • Co jest grane z pÅ‚ynnoÅ›ciÄ… filmu, czyli dlaczego 24p to nie zawsze 24p? (93)
  • Różne warianty 24p (95)
  • ZdecydowaÅ‚eÅ› siÄ™ na 24p... (96)
  • Dla tych, co nadal kochajÄ… SD (99)
  • Uwaga, maruderzy! (100)
  • Od HD do SD (101)

Rozdział 5. Kręć i rządź (103)

  • PeÅ‚na automatyka. Komu to potrzebne? (104)
  • Do diaska z automatycznÄ… ekspozycjÄ…! (105)
  • Chinka (108)
  • Jazda na fali (109)
  • Migam siÄ™... od myÅ›lenia (110)
  • Synchronizacja migawki (110)
  • Liczba klatek a stylistyka filmu (111)
  • Sam zajmij siÄ™ ostroÅ›ciÄ…. To ważne! (113)
  • Inżynierowie nie muszÄ… być artystami (113)
  • Ustawienie ostroÅ›ci w rozdzielczoÅ›ci HD może być trudne! (114)
  • BiaÅ‚e nie zawsze jest biaÅ‚e (116)
  • Czy warto korzystać z gotowych ustawieÅ„ balansu bieli? (117)
  • RÄ™czne ustawianie balansu bieli (118)
  • Balans czerni (118)
  • Automatyczny balans bieli? (119)
  • Predefiniowane ustawienia balansu bieli (120)
  • Czym jest zatem biel? (122)
  • Korekcja kolorów (123)
  • Opanować zamieszanie w wizjerze (124)
  • KÅ‚opoty z kodowaniem czasu (125)
  • Zliczanie ciÄ…gÅ‚e (129)
  • Nietypowe sytuacje (129)
  • Optyczna stabilizacja obrazu (131)
  • Monitorowanie pracy (131)
  • Walka na plansz(e/y) (133)
  • NiedoskonaÅ‚y kineskop (134)
  • Ograniczony zakres barw (134)

Rozdział 6. Poprawianie wyglądu opowieści (137)

  • Pierwsze kroki do zmiany stylistyki obrazu (138)
  • CaÅ‚a gamma możliwoÅ›ci (141)
  • Soczyste cienie, ale bez przesady (143)
  • Obserwuj Å›wiatÅ‚a (143)
  • Automatyczne "kolano" (144)
  • Matryce kolorów (146)
  • Kontrola nasycenia (147)
  • Dobra czerÅ„ to podstawa (148)
  • Wzmocnienie oznacza... szumienie (149)
  • Tylko mi tutaj nie szum, dobrze? (150)
  • Filtrowanie obrazu (152)
  • TrochÄ™ optyki (152)
  • Filtr to ostatnia deska ratunku (153)
  • Z filtrem czy bez? (156)
  • Wiedz, co chcesz osiÄ…gnąć (157)
  • Unikaj maÅ‚ych przysÅ‚on (157)
  • Polaryzator (158)
  • Niebo pod kontrolÄ… (160)
  • Czy można je Å‚Ä…czyć? (162)
  • KÅ‚opoty z kontrastem (163)
  • Test czuÅ‚oÅ›ci (164)
  • Sztuka zmiÄ™kczania (164)
  • Projektowanie idealnego filtra (165)
  • Ocieplenie, czyli coÅ› na rozgrzewkÄ™ (167)
  • We mgle (167)
  • Improwizacja a la Christian Dior (169)
  • Kosmetyka w postprodukcji (169)
  • Zrób to sam (171)
  • Filmowcy, bÄ…dźcie odpowiedzialni! (174)

Rozdział 7. Z prądem (175)

  • Dawno, dawno temu (175)
  • To nie jest Å›wiat dla starych specjalistów? (177)
  • Kamery podążajÄ… za zmianami (178)
  • W Å›wiecie plików (180)
  • Nagrywanie na noÅ›niki optyczne (182)
  • Nagrywanie na dysku twardym (183)
  • Mniej powodów do obaw (185)
  • NadejÅ›cie SSD (186)
  • Interesy z interfejsem (186)
  • DEVICE czy HOST? (188)
  • Praca pracy nierówna (189)
  • Standard MXF - krok w przyszÅ‚ość? (189)
  • PiÄ™kno metadanych (191)
  • PodglÄ…d wideo na iPhone'a (192)
  • Wyzwanie: archiwizowanie! (194)

Rozdział 8. Okno na świat (197)

  • Kontrola nad kadrem (198)
  • Ostrożnie, aktor! (199)
  • CaÅ‚a gama możliwoÅ›ci (201)
  • DÅ‚ugość ma znaczenie (202)
  • Naucz siÄ™ wÄ…tpić w reklamÄ™ (202)
  • PowiÄ™kszenie optyczne a cyfrowe (203)
  • Wszerz i wzdÅ‚uż (204)
  • Optyka dużego ryzyka (206)
  • Dlaczego tani obiektyw można poznać na pierwszy rzut oka? (207)
  • Dlaczego kamkordery z niewymiennÄ… optykÄ… mogÄ… dawać lepszy obraz? (209)
  • Kompensacja aberracji chromatycznej (210)
  • Jak siÄ™ pogodzić z przeciÄ™tnej klasy obiektywem? (210)
  • Ocena możliwoÅ›ci obiektywu (211)
  • Ostrość - tylko tam, gdzie to konieczne (214)
  • Wspomaganie ustawiania ostroÅ›ci (215)
  • OsÅ‚ony przeciwsÅ‚oneczne (217)
  • NakÅ‚adana czy na szynach? (218)
  • Wystaw francuza (218)
  • Obiektywy kinematograficzne (219)
  • Zbyt duża gÅ‚Ä™bia ostroÅ›ci (220)
  • Oswajanie bestii z gÅ‚Ä™bi (ostroÅ›ci) (220)

Rozdział 9. Historia jaśnie oświecona (225)

  • Mniej znaczy lepiej (226)
  • Filmowiec żadnej pracy siÄ™ nie boi: oÅ›wietla, edytuje, myje okna, produkuje... (227)
  • OÅ›wietlenie metalohalogenkowe - drogie, ale warte swej ceny (229)
  • OÅ›wietlenie fluorescencyjne, czyli zielona zaraza (230)
  • Duży kaliber (233)
  • Ceniona miÄ™kkość (233)
  • Dobór miÄ™kkiego Å›wiatÅ‚a (234)
  • Uniknąć powodzi (235)
  • Rodzaje filtrów foliowych (236)
  • Å»ele (238)
  • Standardowa aranżacja oÅ›wietlenia (239)
  • Centralne oÅ›wietlenie z przodu (240)
  • PamiÄ™taj o doÅ›wietleniu (240)
  • Sposoby doÅ›wietlania (241)
  • PodziaÅ‚ oÅ›wietlenia na plany (242)
  • OÅ›wietlenie na potrzeby kluczowania (243)
  • Dlaczego zielony? (245)
  • Statyw w dÅ‚oÅ„! (246)
  • Kotary i zastawki (247)
  • Szablony maÅ‚e i duże (247)
  • Strumienic blask (249)
  • W kleszczach (250)
  • TaÅ›ma wiecznie żywa! (251)
  • Kuferek rozmaitoÅ›ci (252)
  • DoÅ›wietlenie (253)
  • Szczypta rzemiosÅ‚a, szczypta pomysÅ‚owoÅ›ci (254)

Rozdział 10. Historia z dźwiękiem (257)

  • DźwiÄ™k - garść porad dla filmowca (257)
  • ZÅ‚e poÅ‚Ä…czenie = zÅ‚y dźwiÄ™k (258)
  • Warto trzymać balans (260)
  • Profesjonalny miks (260)
  • Czy redundantny system nadal jest niezbÄ™dny? (262)
  • Automatyczna regulacja natężenia dźwiÄ™ku (263)
  • Na litość mikrofonu! (Nie ma co liczyć) (264)
  • Wybór sprzÄ™tu (265)
  • Bezprzewodowo (266)
  • JesteÅ› otoczony! (268)

Rozdział 11. Solidna podstawa opowieści (269)

  • Miej gÅ‚owicÄ™ na karku (271)
  • Ale Å‚adne nogi! (274)
  • Inne rodzaje podpór (276)
  • Filmowanie z rÄ™ki (278)
  • WiÄ™cej czadu! (280)
  • Filmowanie w ekstremalnych warunkach pogodowych (282)
  • Technika używania jÄ™zyka (286)

  • PosÅ‚owie (289)
  • Skorowidz (295)

    Dodaj do koszyka Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.