reklama - zainteresowany?

Sztuka dobrego programowania - Helion

Sztuka dobrego programowania
ebook
Autor: Krzysztof Jassem, Andrzej Ziemkiewicz
ISBN: 978-8-3011-9047-7
stron: 236, Format: ebook
Data wydania: 2016-12-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,20 zł (poprzednio: 48,40 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,20 zł)

Dodaj do koszyka Sztuka dobrego programowania

Tagi: Techniki programowania

Książka przeznaczona jest dla programistów, którzy chcą, aby ich programy działały dobrze, czyli szybko zwracały wyniki, zużywały mało pamięci i obejmowały szeroki zakres danych wejściowych. Programista początkujący znajdzie tutaj wyjaśnienia podstawowych elementów języka C, a czytelnik zaawansowany dowie się, jak może udoskonalić swój warsztat. Czytelnik tej książki nauczy się pisać funkcje działające oszczędnie i wydajnie, np. funkcję, która znajduje liczby pierwsze 56 razy większe niż przykłady podawane w standardowych kursach programowania, a przy tym czyni to 7 razy szybciej. Dowie się, jak poprawnie tworzyć programy sterowane argumentami wywołania. Nauczy się, jak zautomatyzować proces budowania programów złożonych. Będzie potrafił przetwarzać wyrażenia regularne, czy też stworzyć interpreter poleceń podanych w języku naturalnym. Stanie się dobrym programistą.

Dodaj do koszyka Sztuka dobrego programowania

 

Osoby które kupowały "Sztuka dobrego programowania", wybierały także:

  • JavaScript. Kurs video. Programowanie funkcyjne i reaktywne
  • ZostaÅ„ programistÄ…. Kurs video. Fundamentalne zasady i koncepcje programistyczne
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie
  • Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem

Dodaj do koszyka Sztuka dobrego programowania

Spis treści

Sztuka dobrego programowania eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treÅ›ci
  • WstÄ™p
    • Przygotowanie Å›rodowiska pracy
      • Instalacja systemu Linux
        • Pobranie OpenSUSE
        • Przygotowanie instalacji
        • Instalacja
      • Uruchamianie programów
        • Edycja kodu źródÅ‚owego
        • PrzejÅ›cie do trybu tekstowego
        • Skompilowanie programu
        • Uruchomienie programu
    • Polecane źródÅ‚a w Internecie
  • Część I
    • Lekcja 1. Optymalizowanie funkcji
      • Elementy matematyki
      • Podstawy jÄ™zyka C
        • Program, instrukcja
        • Komentarze
        • Identyfikatory
        • SÅ‚owa kluczowe
        • BiaÅ‚e znaki
        • Podstawowe typy numeryczne
        • Zmienne i operator przypisania
        • Operatory
        • Instrukcja warunkowa
        • Instrukcje pÄ™tli
          • PÄ™tla while
          • PÄ™tla do while
          • PÄ™tla for
        • Funkcje
          • Funkcje rekurencyjne
      • RozwiÄ…zanie zadania
        • Krok 1. Pierwsze zadanie pomocnicze
        • Krok 2. Rachunki matematyczne
        • Krok 3. Drugie zadanie pomocnicze
        • Krok 4. Uogólnienie rachunków
        • Krok 5. Pierwsza wersja kodu funkcji rozwiÄ…zujÄ…cej zadanie
        • Krok 6. Dodanie warunku zakoÅ„czenia rekurencji
        • Krok 7. Optymalizacja liczby operacji
        • Krok 8. Optymalizacja liczby zmiennych
        • Krok 9. UsuniÄ™cie rekurencji
        • Krok 10. Sprawdzenie poprawnoÅ›ci argumentów
      • Wnioski
      • Polecane źródÅ‚a w Internecie
    • Lekcja 2. DziaÅ‚ania na bitach
      • Sito Eratostenesa
      • Podstawy JÄ™zyka C
        • Operacje na bitach
          • Operacja and
          • Operacja or
          • Operacja xor
          • Operacja not
          • PrzesuniÄ™cie bitowe w lewo
          • PrzesuniÄ™cie bitowe w prawo
        • Rzutowanie
        • Dyrektywy preprocesora
        • Tablice
        • Adresy zmiennych
        • Wskaźniki
        • Wskaźniki a tablice
        • Alokowanie pamiÄ™ci dla tablicy
      • RozwiÄ…zanie zadania
        • Krok 1. PodejÅ›cie standardowe
        • Krok 2. Zmniejszenie liczby operacji
        • Krok 3. OszczÄ™dność pamiÄ™ci
        • Krok 4. Poprawa efektywnoÅ›ci algorytmu
      • Wnioski
      • Polecane źródÅ‚a w Internecie
    • Lekcja 3. Alokowanie pamiÄ™ci
      • Podstawy informatyki
      • Podstawy jÄ™zyka C
        • Funkcja malloc()
        • Funkcja calloc()
        • Funkcja realloc()
        • Funkcja free()
        • PrzykÅ‚ad zarzÄ…dzania pamiÄ™ciÄ…
        • Zmienne automatyczne i statyczne
      • RozwiÄ…zanie zadania
      • Wnioski
      • Polecane źródÅ‚a w Internecie
  • Część II
    • Lekcja 4. Program główny
      • Podstawy jÄ™zyka C
        • Funkcja main()
        • Funkcja exit ()
        • Standardowe strumienie wejÅ›cia i wyjÅ›cia
        • Napisy
        • Konwersja napisu do liczby
      • RozwiÄ…zanie zadania
        • Krok 1. Zadanie pomocnicze
        • Krok 2. Unikanie prostych bÅ‚Ä™dów
        • Krok 3. Zastosowanie nazwy programu
        • Krok 4. ObsÅ‚uga opcji
        • Krok 5. WyÅ›wietlenie komunikatu o bÅ‚Ä™dzie
        • Krok 6. Zastosowanie zmiennych Å›rodowiskowych
      • Wnioski
      • Polecane źródÅ‚a w Internecie
    • Lekcja 5. Przetwarzanie opcji
      • Podstawy jÄ™zyka C
        • Przekazywanie argumentów funkcji
        • Instrukcja wielokrotnego wyboru: switch
      • Standardowe opcje programu
      • RozwiÄ…zanie zadania
      • Wnioski
      • Polecane źródÅ‚a w Internecie
    • Lekcja 6. Przetwarzanie parametrów wejÅ›ciowych plików
      • Podstawy jÄ™zyka C
        • Odczyt i zapis do pliku
        • Trójargumentowy operator warunkowy
        • Sterowanie preprocesorem
        • Prototyp funkcji
        • Atrybut extern
        • Kompilacja programu
      • RozwiÄ…zanie zadania
        • Krok 1. Rozdzielenie kompetencji miÄ™dzy funkcje
        • Krok 2. Rozdzielenie kompetencji miÄ™dzy pliki
        • Krok 3. Utworzenie plików nagłówkowych
        • Krok 4. Przetwarzanie danych wejÅ›ciowych
        • Krok 5. Kompilacja
      • Aneks
      • Polecane źródÅ‚a w Internecie
  • Część III
    • Lekcja 7. Debugowanie programu
      • Na czym polega debugowanie
      • Podstawy jÄ™zyka C
        • Buforowanie
        • Wyrażenie przecinkowe
        • Funkcja char()
      • RozwiÄ…zanie zadania
        • Krok 1. Wydruki kontrolne w kodzie programu
        • Krok 2. Zastosowanie makra
        • Krok 3. Makro ze zmiennÄ… liczbÄ… parametrów
        • Krok 4. Debugowanie wybierane dynamicznie
        • Krok 5. ObsÅ‚uga parametru wywoÅ‚ania +d
      • Wnioski
      • Aneks
        • Modyfikacje w funkcji set_opt()
        • Modyfikacje w funkcji main()
        • Modyfikacja wypisywania pomocy rozszerzonej
      • Polecane źródÅ‚a w Internecie
    • Lekcja 8. Budowanie zÅ‚ożonych programów
      • Podstawy teoretyczne
        • Struktura pliku Makefile
      • RozwiÄ…zanie zadania
        • Krok 1. Tworzenie pliku Makefile
          • Deklaracje zmiennych
          • ReguÅ‚y kompilacji
        • Krok 2. Optymalizacja pliku Makefile
        • Krok 3. Realizowanie celów specjalnych
          • make clean
          • make distclean
          • make dist
          • make install
        • Krok 4. Sprawdzenie poprawnoÅ›ci listy zależnoÅ›ci
      • Wnioski
      • Polecane źródÅ‚a w Internecie
    • Lekcja 9. UdostÄ™pnianie programu
      • NarzÄ™dzia do udostÄ™pniania programów
        • Krok 1. Skanowanie katalogu
        • Krok 2. Edytowanie pliku configure.ac
        • Krok 3. Edytowanie pliku config.h.in
        • Krok 4. Edytowanie pliku makefile.in
        • Krok 5. WywoÅ‚anie programu autoconf
        • Krok 6. Uruchomienie programu configure
        • Krok 7. Korzystanie z pliku config.h
        • Krok 8. Budowanie programu
        • Krok 9. Dystrybucja
      • Wnioski
      • Polecane źródÅ‚a w Internecie
  • Część IV
    • Lekcja 10. Dynamiczne struktury danych
      • Funkcje rekurencyjne
      • Rekurencyjne struktury danych
      • Dynamiczne struktury danych
        • Listy
        • Drzewa binarne
        • Porównanie przetwarzania list i drzew
      • Realizacja dynamicznych struktur danych w jÄ™zyku C
        • Struktury
      • RozwiÄ…zanie zadania
        • Reprezentacja wÄ™zÅ‚a drzewa
        • Krok 1. Tworzenie drzewa
        • Krok 2. Wstawianie elementu na poczÄ…tek i na koniec listy
        • Krok 3. Zamiana drzewa na listÄ™
        • Krok 4. Zamiana listy na drzewo
        • Krok 5. Wypisywanie zawartoÅ›ci drzewa
        • Krok 6. Wyszukiwanie informacji w drzewie
        • Krok 7. Optymalizacja wyszukiwania
        • Krok 8. Baza z wieloma kluczami
      • Wnioski
      • Polecane źródÅ‚a w Internecie
    • Lekcja 11. Wyrażenia regularne
      • Automaty skoÅ„czone
      • Wyrażenia regularne
        • Metaznaki
        • Rozpoznawanie wyrażeÅ„ regularnych
      • RozwiÄ…zanie zadania
        • Krok 1. SformuÅ‚owanie zadania dla konkretnego zastosowania
        • Krok 2. Budowanie tablicy sterujÄ…cej
      • Wnioski
      • Polecane źródÅ‚a w Internecie
    • Lekcja 12. Interpreter poleceÅ„
      • Gramatyki formalne
      • NarzÄ™dzia informatyczne
        • Generator parsera yacc
          • Deklaracje jÄ™zyka C
          • Deklaracje parsera
          • ReguÅ‚y gramatyki
          • Kod dodatkowy
        • Generator leksera lex
          • ReguÅ‚y leksykalne
      • RozwiÄ…zanie zadania
        • Krok 1. Tworzenie pliku mag.y
        • Krok 2. Generowanie parsera
        • Krok 3. Tworzenie pliku mag.l
        • Krok 4. Generowanie analizatora leksykalnego
        • Krok 5. Tworzenie prostego programu głównego
        • Krok 6. Modyfikacja pliku Makefile
        • Krok 7. WywoÅ‚anie funkcji yyparse() w pÄ™tli
        • Krok 8. Sterowanie reakcjami systemu
          • Modyfikacja leksera
          • Modyfikacja funkcji main()
          • Modyfikacja parsera
        • Krok 9. Rozwijanie interpretera
        • Krok 10. RozwiÄ…zywanie konfliktów
      • Wnioski
      • Polecane źródÅ‚a w Internecie
  • Pliki towarzyszÄ…ce książce

Dodaj do koszyka Sztuka dobrego programowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.