reklama - zainteresowany?

Sztuczna inteligencja. Inspiracje dla biznesu - Helion

Sztuczna inteligencja. Inspiracje dla biznesu
ebook
Autor: Maciej Stanusch
ISBN: 978-83-8381-174-1
stron: 284, Format: ebook
Data wydania: 2025-02-10
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,00 zł

Dodaj do koszyka Sztuczna inteligencja. Inspiracje dla biznesu

Tagi: Sztuczna inteligencja | Zarz

Sztuczna inteligencja (AI) przesta

Dodaj do koszyka Sztuczna inteligencja. Inspiracje dla biznesu

 

Osoby które kupowały "Sztuczna inteligencja. Inspiracje dla biznesu", wybierały także:

  • Polecenia dla ChatGPT w finansach: praktyczne zastosowanie w biznesie i finansach osobistych
  • Programowanie wspomagane sztuczn
  • Skuteczna in
  • In
  • Generatywna sztuczna inteligencja z LangChain. Budowanie aplikacji AI opartych na LLM z u

Dodaj do koszyka Sztuczna inteligencja. Inspiracje dla biznesu

Spis treści

Sztuczna inteligencja. Inspiracje dla biznesu eBook -- spis treści

 

Wstęp............................................................................................................................. 11

Rozdział 1: Początki i ewolucja sztucznej inteligencji.................................... 15

1.1 Test Turinga i marzenie o inteligentnych maszynach......................... 15

1.2 Wczesna sztuczna inteligencja: Sieci neuronowe, perceptrony
i sztuczna inteligencja symboliczna................................................................. 20

1.3 Wzrost znaczenia uczenia maszynowego............................................... 23

1.4 Zastosowania AI w biznesie....................................................................... 26

Rozdział 2: Przetwarzanie języka naturalnego w biznesie............................. 29

2.1 Czym jest NLP? Praktyczne wprowadzenie.......................................... 29

2.2 Główne biznesowe zastosowania NLP................................................... 32

2.3 Inne biznesowe zastosowania NLP: Eksploracja tekstu, podsumowywanie treści i wykrywanie nastrojów.......................................................................................... 36

2.4 Wyzwania związane z NLP: Kontekst, niejednoznaczność
i różnorodność językowa.................................................................................... 39

Rozdział 3. Uczenie Maszynowe: Podstawy, ewolucja i zastosowania w biznesie       43

3.1 Wprowadzenie do uczenia maszynowego.............................................. 43

3.2. Historia rozwoju uczenia maszynowego................................................ 46

3.3 Różnice między regułową sztuczną inteligencją a uczeniem maszynowym        50

3.4 Podejście hybrydowe: Łączenie regułowej sztucznej inteligencji
z uczeniem maszynowym................................................................................... 54

3.5 Modele językowe nowej generacji: GPT, BERT i inne...................... 58

3.6 Problem halucynacji w modelach językowych...................................... 62

Rozdział 4: Chatboty i voiceboty w obsłudze klienta..................................... 65

4.1 Chatboty: Automatyzacja obsługi klienta w kanale tekstowym....... 66

4.2 Voiceboty: Naturalna interakcja głosowa............................................... 67

4.3 Architektura chatbotów i voicebotów..................................................... 70

4.4 Projektowanie chatbotów zorientowanych na użytkownika: Od dialogów do osobowości.............................................................................................................. 73

4.5 Voiceboty jako przyszłość naturalnej interakcji głosowej................. 77

4.6 Integracja z CRM/ERP i systemami biznesowymi............................. 81

4.7 Studium inspiracji: Tworzenie chatbota dla firmy z branży telekomunikacyjnej..................................................................................................................................... 86

Rozdział 5: Robotyzacja procesów biznesowych (RPA) i sztuczna inteligencja          91

5.1 Czym jest RPA?.............................................................................................. 91

5.2 Przykłady zastosowań RPA........................................................................ 97

5.3 RPA napędzane przez AI: Przechodzenie od reguł do inteligentnego podejmowania decyzji..................................................................................................................... 101

5.4 Inspiracje z różnych branż........................................................................ 105

Rozdział 6: AI w tworzeniu treści...................................................................... 115

6.1 Automatyzacja procesu pisania: Od opisów produktów po treści reklam         115

6.2 Treści generowane przez AI: Nie tylko tekst...................................... 122

6.3 Jak AI może szybko i dokładnie podsumować złożone informacje 128

6.4 Studium inspiracji: Wykorzystanie AI do efektywnego tworzenia dokumentów.................................................................................................................................. 132

Rozdział 7: Asystenci personalni napędzani przez AI................................. 137

7.1 Rola AI w asystentach personalnych: Od harmonogramowania po pozyskiwanie danych..................................................................................................................... 137

7.2 Wsparcie w podejmowaniu decyzji  w czasie rzeczywistym: AI jako strategiczny doradca................................................................................................................... 141

7.3 Wzmacnianie wydajności pracowników: Spersonalizowana pomoc na dużą skalę.................................................................................................................................. 145

7.4. Przykłady komercyjnych asystentów personalnych opartych o AI 148

7.5 Integracja asystentów AI z systemami korporacyjnymi (ERP, CRM) 151

7.6 Przyszłość AI we wsparciu pracowników: Automatyzacja poznawcza  154

7.7 Studium inspiracji: Wykorzystanie asystentów personalnych napędzanych przez AI do zwiększenia efektywności  w miejscu pracy......................................... 157

Rozdział 8: Pisanie skutecznych promptów.................................................... 163

8.1 Czym są prompty i dlaczego są ważne w aplikacjach AI?............... 163

8.2 Pisanie skutecznych promptów dla scenariuszy biznesowych: Wskazówki i triki.................................................................................................................................. 166

8.3 Rozwiązywanie problemów biznesowych z wykorzystaniem promptów ChatGPT.................................................................................................................................. 173

8.4 Przydatne prompty dla rozwoju biznesu, operacji i podejmowania decyzji       177

Rozdział 9: AI w tłumaczeniach i usługach językowych............................. 181

9.1 Przełamywanie barier językowych: AI dla globalnego biznesu..... 181

9.2 Jak AI tłumaczy złożone teksty: Wyjaśnienie tłumaczenia maszynowego opartego na sieciach neuronowych.................................................................................. 184

9.3 Kluczowe wyzwania w tłumaczeniach AI: Dokładność, kontekst kulturowy  i niuanse.................................................................................................................... 187

9.4 Wdrażanie narzędzi AI do tłumaczeń  w małych i średnich przedsiębiorstwach.................................................................................................................................. 191

9.5 Studium inspiracji: Przyspieszenie komunikacji międzynarodowej za pomocą AI.................................................................................................................................. 196

Rozdział 10: Jakość i integralność danych w systemach AI....................... 201

10.1 Dlaczego jakość danych ma znaczenie: Wyzwanie związane
z duplikatami informacji................................................................................... 201

10.2 Rozwiązania AI dla deduplikacji danych: Znajdowanie i łączenie duplikatów 205

10.3 Optymalizacja systemów CRM: Jak AI wykrywa anomalie
w zestawach danych........................................................................................... 209

10.4 Studium inspiracji: Deduplikacja napędzana przez AI w zarządzaniu relacjami z klientami................................................................................................................. 212

10.5 Przyszłe kierunki w integralności danych i AI................................. 216

Rozdział 11: Wyzwania i najlepsze praktyki we wdrażaniu AI.................. 221

11.1 Najczęstsze pułapki przy wdrażaniu rozwiązań AI........................ 221

11.2 Przezwyciężanie barier technicznych i organizacyjnych................ 225

11.3 Zarządzanie zmianami napędzanymi przez AI
w przedsiębiorstwach......................................................................................... 229

11.4 Rozważania prawne i etyczne w systemach napędzanych przez AI 233

11.5 AI a automatyzacja decyzji: Ryzyko dehumanizacji........................ 236

Rozdział 12: Przyszłość AI w świecie biznesu............................................... 239

12.1 Co dalej z AI w świecie biznesu?.......................................................... 239

12.2 Wschodzące trendy w technologiach AI: Od wyjaśnialnej AI do obliczeń kognitywnych....................................................................................................... 242

12.3 Przygotowanie organizacji na kolejną falę innowacji AI............... 246

12.4 Prognozy dotyczące roli AI w Przemyśle 4.0 i dalej....................... 249

Zakończenie............................................................................................................... 255

Dodatki....................................................................................................................... 263

D.1 Słowniczek AI: Wyjaśnienie kluczowych terminów i pojęć.......... 263

D.2 Praktyczne narzędzia i platformy AI dla biznesu............................. 267

D.3 Przykładowe prompty dla implementacji AI w kontekście biznesowym          272

D.4 Dodatkowe zasoby dla praktyków AI.................................................. 276

D.5 - Test Turiga w filmach............................................................................ 280

 

Dodaj do koszyka Sztuczna inteligencja. Inspiracje dla biznesu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.