Sztuczna inteligencja. Inspiracje dla biznesu - Helion

ISBN: 978-83-8381-174-1
stron: 284, Format: ebook
Data wydania: 2025-02-10
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Osoby które kupowały "Sztuczna inteligencja. Inspiracje dla biznesu", wybierały także:
- Polecenia dla ChatGPT w finansach: praktyczne zastosowanie w biznesie i finansach osobistych 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- Programowanie wspomagane sztuczn 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
- Skuteczna in 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- In 74,90 zł, (37,45 zł -50%)
- Generatywna sztuczna inteligencja z LangChain. Budowanie aplikacji AI opartych na LLM z u 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
Spis treści
Sztuczna inteligencja. Inspiracje dla biznesu eBook -- spis treści
Wstęp............................................................................................................................. 11
Rozdział 1: Początki i ewolucja sztucznej inteligencji.................................... 15
1.1 Test Turinga i marzenie o inteligentnych maszynach......................... 15
1.2 Wczesna sztuczna inteligencja: Sieci neuronowe, perceptrony
i sztuczna inteligencja symboliczna................................................................. 20
1.3 Wzrost znaczenia uczenia maszynowego............................................... 23
1.4 Zastosowania AI w biznesie....................................................................... 26
Rozdział 2: Przetwarzanie języka naturalnego w biznesie............................. 29
2.1 Czym jest NLP? Praktyczne wprowadzenie.......................................... 29
2.2 Główne biznesowe zastosowania NLP................................................... 32
2.3 Inne biznesowe zastosowania NLP: Eksploracja tekstu, podsumowywanie treści i wykrywanie nastrojów.......................................................................................... 36
2.4 Wyzwania związane z NLP: Kontekst, niejednoznaczność
i różnorodność językowa.................................................................................... 39
Rozdział 3. Uczenie Maszynowe: Podstawy, ewolucja i zastosowania w biznesie 43
3.1 Wprowadzenie do uczenia maszynowego.............................................. 43
3.2. Historia rozwoju uczenia maszynowego................................................ 46
3.3 Różnice między regułową sztuczną inteligencją a uczeniem maszynowym 50
3.4 Podejście hybrydowe: Łączenie regułowej sztucznej inteligencji
z uczeniem maszynowym................................................................................... 54
3.5 Modele językowe nowej generacji: GPT, BERT i inne...................... 58
3.6 Problem halucynacji w modelach językowych...................................... 62
Rozdział 4: Chatboty i voiceboty w obsłudze klienta..................................... 65
4.1 Chatboty: Automatyzacja obsługi klienta w kanale tekstowym....... 66
4.2 Voiceboty: Naturalna interakcja głosowa............................................... 67
4.3 Architektura chatbotów i voicebotów..................................................... 70
4.4 Projektowanie chatbotów zorientowanych na użytkownika: Od dialogów do osobowości.............................................................................................................. 73
4.5 Voiceboty jako przyszłość naturalnej interakcji głosowej................. 77
4.6 Integracja z CRM/ERP i systemami biznesowymi............................. 81
4.7 Studium inspiracji: Tworzenie chatbota dla firmy z branży telekomunikacyjnej..................................................................................................................................... 86
Rozdział 5: Robotyzacja procesów biznesowych (RPA) i sztuczna inteligencja 91
5.1 Czym jest RPA?.............................................................................................. 91
5.2 Przykłady zastosowań RPA........................................................................ 97
5.3 RPA napędzane przez AI: Przechodzenie od reguł do inteligentnego podejmowania decyzji..................................................................................................................... 101
5.4 Inspiracje z różnych branż........................................................................ 105
Rozdział 6: AI w tworzeniu treści...................................................................... 115
6.1 Automatyzacja procesu pisania: Od opisów produktów po treści reklam 115
6.2 Treści generowane przez AI: Nie tylko tekst...................................... 122
6.3 Jak AI może szybko i dokładnie podsumować złożone informacje 128
6.4 Studium inspiracji: Wykorzystanie AI do efektywnego tworzenia dokumentów.................................................................................................................................. 132
Rozdział 7: Asystenci personalni napędzani przez AI................................. 137
7.1 Rola AI w asystentach personalnych: Od harmonogramowania po pozyskiwanie danych..................................................................................................................... 137
7.2 Wsparcie w podejmowaniu decyzji w czasie rzeczywistym: AI jako strategiczny doradca................................................................................................................... 141
7.3 Wzmacnianie wydajności pracowników: Spersonalizowana pomoc na dużą skalę.................................................................................................................................. 145
7.4. Przykłady komercyjnych asystentów personalnych opartych o AI 148
7.5 Integracja asystentów AI z systemami korporacyjnymi (ERP, CRM) 151
7.6 Przyszłość AI we wsparciu pracowników: Automatyzacja poznawcza 154
7.7 Studium inspiracji: Wykorzystanie asystentów personalnych napędzanych przez AI do zwiększenia efektywności w miejscu pracy......................................... 157
Rozdział 8: Pisanie skutecznych promptów.................................................... 163
8.1 Czym są prompty i dlaczego są ważne w aplikacjach AI?............... 163
8.2 Pisanie skutecznych promptów dla scenariuszy biznesowych: Wskazówki i triki.................................................................................................................................. 166
8.3 Rozwiązywanie problemów biznesowych z wykorzystaniem promptów ChatGPT.................................................................................................................................. 173
8.4 Przydatne prompty dla rozwoju biznesu, operacji i podejmowania decyzji 177
Rozdział 9: AI w tłumaczeniach i usługach językowych............................. 181
9.1 Przełamywanie barier językowych: AI dla globalnego biznesu..... 181
9.2 Jak AI tłumaczy złożone teksty: Wyjaśnienie tłumaczenia maszynowego opartego na sieciach neuronowych.................................................................................. 184
9.3 Kluczowe wyzwania w tłumaczeniach AI: Dokładność, kontekst kulturowy i niuanse.................................................................................................................... 187
9.4 Wdrażanie narzędzi AI do tłumaczeń w małych i średnich przedsiębiorstwach.................................................................................................................................. 191
9.5 Studium inspiracji: Przyspieszenie komunikacji międzynarodowej za pomocą AI.................................................................................................................................. 196
Rozdział 10: Jakość i integralność danych w systemach AI....................... 201
10.1 Dlaczego jakość danych ma znaczenie: Wyzwanie związane
z duplikatami informacji................................................................................... 201
10.2 Rozwiązania AI dla deduplikacji danych: Znajdowanie i łączenie duplikatów 205
10.3 Optymalizacja systemów CRM: Jak AI wykrywa anomalie
w zestawach danych........................................................................................... 209
10.4 Studium inspiracji: Deduplikacja napędzana przez AI w zarządzaniu relacjami z klientami................................................................................................................. 212
10.5 Przyszłe kierunki w integralności danych i AI................................. 216
Rozdział 11: Wyzwania i najlepsze praktyki we wdrażaniu AI.................. 221
11.1 Najczęstsze pułapki przy wdrażaniu rozwiązań AI........................ 221
11.2 Przezwyciężanie barier technicznych i organizacyjnych................ 225
11.3 Zarządzanie zmianami napędzanymi przez AI
w przedsiębiorstwach......................................................................................... 229
11.4 Rozważania prawne i etyczne w systemach napędzanych przez AI 233
11.5 AI a automatyzacja decyzji: Ryzyko dehumanizacji........................ 236
Rozdział 12: Przyszłość AI w świecie biznesu............................................... 239
12.1 Co dalej z AI w świecie biznesu?.......................................................... 239
12.2 Wschodzące trendy w technologiach AI: Od wyjaśnialnej AI do obliczeń kognitywnych....................................................................................................... 242
12.3 Przygotowanie organizacji na kolejną falę innowacji AI............... 246
12.4 Prognozy dotyczące roli AI w Przemyśle 4.0 i dalej....................... 249
Zakończenie............................................................................................................... 255
Dodatki....................................................................................................................... 263
D.1 Słowniczek AI: Wyjaśnienie kluczowych terminów i pojęć.......... 263
D.2 Praktyczne narzędzia i platformy AI dla biznesu............................. 267
D.3 Przykładowe prompty dla implementacji AI w kontekście biznesowym 272
D.4 Dodatkowe zasoby dla praktyków AI.................................................. 276
D.5 - Test Turiga w filmach............................................................................ 280