reklama - zainteresowany?

Sztuczna Inteligencja - Helion

Sztuczna Inteligencja
Autor: Marek Kasperski
ISBN: 83-7361-026-X
stron: 244, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-05-22
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,40 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-19,60 zł)

Dodaj do koszyka Sztuczna Inteligencja

Tagi: Inne - Programowanie | programowanie-kupon | Robotyka

Czy można zbudować Å›wiadomÄ… maszynÄ™, sztuczny mózg? Czy też w naszych umysÅ‚ach tkwi jakiÅ› element, którego nie da siÄ™ uchwycić w programach komputerowych? Może takim nieuchwytnym elementem jest ludzka Å›wiadomość? Systemy komputerowe wykazujÄ…ce zdrowy rozsÄ…dek i dysponujÄ…ce ogromnÄ… wiedzÄ…, zdolne do dialogu z czÅ‚owiekiem mogÄ… siÄ™ pojawić jeszcze w tym dziesiÄ™cioleciu.

Celem i przedmiotem badaÅ„ specjalistów od Sztucznej Inteligencji sÄ… maszyny, które potrafiÅ‚yby rozwiÄ…zywać zadania, podejmować decyzje, a mówiÄ…c ogólniej -- rozumowaÅ‚yby na wzór czÅ‚owieka. Badania nad SztucznÄ… InteligencjÄ… rozwijajÄ… siÄ™ obecnie bardzo dynamicznie, a ich wyniki sÄ… wykorzystywane w wielu dziedzinach: poczÄ…wszy od gier komputerowych, przez robotykÄ™ po systemy rozpoznawania mowy i obrazów.

Książka niniejsza ma jednak dużo szerszy zakres - tematycznie obejmuje zagadnienia z zakresu ogólnie rozumianej Sztucznej Inteligencji, filozofii tej dziedziny i nauk kognitywnych. Zagadnienia te można powiÄ…zać m.in. z logikÄ…, informatykÄ…, lingwistykÄ…, psychologiÄ…. Przedstawia bogatÄ… historiÄ™ badaÅ„ nad SI, wspóÅ‚czesne osiÄ…gniÄ™cia, a także prezentuje kierunki, w których badania te majÄ… szansÄ™ siÄ™ rozwinąć.

Znajdziesz w niej próbÄ™ odpowiedzi na pytania, zwiÄ…zane z tematem SI praktycznie od samego poczÄ…tku:

  • Czy maszyna może myÅ›leć?
  • Czy myÅ›lÄ…ca maszyna bÄ™dzie równoznaczna ze sztucznym czÅ‚owiekiem?
  • Dlaczego chcemy budować maszyny myÅ›lÄ…ce?
  • Czy maszyna myÅ›lÄ…ca bÄ™dzie mieć prawa czÅ‚owieka?
  • Czy grozi nam "bunt robotów"?

Dodaj do koszyka Sztuczna Inteligencja

 

Osoby które kupowały "Sztuczna Inteligencja", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Sztuczna Inteligencja

Spis treści

Sztuczna Inteligencja -- spis treści

Kilka sÅ‚ów od Autora (7)

Przedmowa (11)

Wstęp (13)

Rozdział 1. Wczoraj (23)

  • 1.1. Mit Golema. Maszyna jak czÅ‚owiek? (23)
    • 1.1.1. Maszyna myÅ›lÄ…ca? (24)
  • 1.2. Pionierskie pomysÅ‚y na temat maszyn myÅ›lÄ…cych (32)

Rozdział 2. Dzisiaj (41)

  • 2.1. WspóÅ‚czesność. PoczÄ…tki (41)
  • 2.2. Test Turinga (47)
    • 2.2.1. Test Turinga - zarzuty przez niego samego wyszukane i przezeÅ„ rozważone (51)
    • 2.2.2. Test Turinga - zarzuty przez krytyków postawione i obrona przez Autora tej pracy czyniona (69)
    • 2.2.3. Test Turinga - konsekwencje (78)
  • 2.3. Testament Turinga. Drogi rozwoju Sztucznej Inteligencji (1950 - 2000) (84)
    • 2.3.1. W poszukiwaniu inteligencji. Szachy, warcaby i gry wspóÅ‚czesne (87)
    • 2.3.2. Dowodzenie twierdzeÅ„ logiki i matematyki (100)
    • 2.3.3. Rozpoznawanie obrazów (121)
    • 2.3.4. Uczenie maszyn (machine learning) (138)
    • 2.3.5. Analiza mowy i jÄ™zyka. Problemy z rozumieniem (140)
  • 2.4. Sztuczny mózg - sztuczne sieci neuronowe (Neural Network). Ku metaforze komputerowej (166)
    • 2.4.1. Od sztucznych sieci neuronowych do sztucznego mózgu. Maszyna typu B w Å›wietle projektu CAM-Brain (177)
    • 2.4.2. Cog, Aibo... Problem intencjonalnoÅ›ci i problem ciaÅ‚a (183)

Rozdział 3. Jutro (201)

  • 3.1. Zmierzch klasycznych komputerów? (201)
    • 3.1.1. Alternatywne modele maszyn informatycznych (204)
  • 3.2. Wybrane implikacje SI (209)
    • 3.2.1. KorzyÅ›ci (210)
    • 3.2.1. Zagrożenia (212)

Podsumowanie (217)

Bibliografia (223)

Skorowidz osobowy (237)

Skorowidz rzeczowy (239)

Dodaj do koszyka Sztuczna Inteligencja

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.