reklama - zainteresowany?

Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino - Helion

Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino
Autor: Tom Igoe
Tytuł oryginału: Making Things Talk: Using Sensors, Networks, and Arduino to see, hear, and feel your world
TÅ‚umaczenie: Joanna Celej-Kobalczyk
ISBN: 978-83-246-5012-5
stron: 462, Format: 180x235, okładka: miękka
Data wydania: 2013-05-24
Księgarnia: Helion

Cena książki: 79,00 zł

Dodaj do koszyka Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino

Tagi: Arduino | ARDUINO DAY

Zaprojektuj mikrokontrolery, komputery osobiste, serwery i smartfony tak, by komunikowały się ze sobą!

Ciężko nam w to uwierzyć, ale całkiem niedawno komputery były odizolowanymi jednostkami, niezdolnymi do komunikowania się między sobą. Dzisiaj potencjał samych komputerów, tabletów i telefonów połączonych w sieć jest oszałamiający. Budowanie projektów elektronicznych, które prowadzą interakcję ze światem fizycznym, to dobra zabawa. A kiedy urządzenia, które budujesz, zaczynają komunikować się między sobą, staje się to naprawdę interesujące. Trzydzieści trzy łatwe projekty z tej książki pokazują, jak sprawić, by Twoje gadżety komunikowały się z Tobą i Twoim środowiskiem. To idealna propozycja dla ludzi z niewielką wiedzą techniczną, ale dużym zainteresowaniem tematem!

Dzięki tej książce dowiesz się, jakie urządzenia i narzędzia będą Ci potrzebne, przygotujesz stanowisko pracy i rozpoczniesz tę niesłychaną przygodę! Na początek zbudujesz najprostszą sieć i prześlesz pierwsze komunikaty (także bezprzewodowo). W kolejnych rozdziałach zaczniesz konstruować coraz bardziej zaawansowane układy, poznasz szczegóły komunikacji bezprzewodowej, identyfikacji oraz lokalizacji. Twoją ciekawość powinien wzbudzić rozdział poświęcony umieszczaniu w sieci mikrokontrolerów. Ta możliwość daje Ci do ręki potężne narzędzie. Czy już wiesz, jak je wykorzystać?

Z odrobiną wiedzy o elektronice, niedrogimi zestawami mikrokontrolerów i modułami sieciowymi pozwalającymi im komunikować się ze sobą możesz od razu zacząć budowę tych projektów.

  • Blink - Twój pierwszy program
  • Monski Pong - sterowanie grÄ… wideo za pomocÄ… puszystej różowej maÅ‚pki
  • Sieciowy miernik stanu zanieczyszczenia powietrza - Å‚adowanie i wyÅ›wietlanie najÅ›wieższego raportu dla Twojego miasta
  • Czujnik toksyn XBee - używanie ZigBee, czujników i maÅ‚pki z talerzami do ostrzegania o toksycznych wyziewach
  • Bluetooth GPS - budowanie zasilanego z baterii GPS-a, który podaje swojÄ… lokalizacjÄ™ przez Bluetooth
  • Tweetowanie z RFID - odczytywanie strumieni Twittera przez pomachanie czytnikiem RFID

Zacznij eksperymentować i spraw, by rzeczy robiły to, czego chcesz!

Dodaj do koszyka Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino

 

Osoby które kupowały "Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino", wybierały także:

  • Arduino. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawowe techniki dla wÅ‚asnych projektów elektronicznych
  • W labiryncie IoT. Budowanie urz
  • Arduino od podstaw
  • TinyML. Wykorzystanie TensorFlow Lite do uczenia maszynowego na Arduino i innych mikrokontrolerach
  • Elektronika i internet rzeczy. Przewodnik dla ludzi z prawdziwÄ… pasjÄ…

Dodaj do koszyka Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino

Spis treści

Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino -- spis treści

Wstęp (vii)

  • Do kogo skierowana jest ta książka? (viii)
  • Co powinieneÅ› wiedzieć? (ix)
  • Zawartość niniejszej książki (ix)
  • Gdzie kupić części? (x)
  • Wykorzystanie przykÅ‚adowego kodu (xi)
  • Wykorzystanie przykÅ‚adowych obwodów (xi)
  • PodziÄ™kowania do pierwszego wydania (xii)
  • Uwagi do drugiego wydania (xiv)

Rozdział 1: Narzędzia (1)

  • Zaczyna siÄ™ od tego, czego dotykasz (2)
  • Wszystko sprowadza siÄ™ do impulsów (2)
  • Komputery wszelkich ksztaÅ‚tów i rozmiarów (3)
  • Dobre nawyki (4)
  • NarzÄ™dzia (5)
  • Korzystanie z wiersza poleceÅ„ (13)
  • Korzystanie z oscyloskopu (34)
  • KoÅ„czy siÄ™ na tym, czego dotykasz (35)

Rozdział 2: Najprostsza sieć (37)

  • Zaopatrzenie do rozdziaÅ‚u 2. (38)
  • Warstwy porozumienia (40)
  • NawiÄ…zywanie poÅ‚Ä…czenia: niższe warstwy (42)
  • Komunikacja: warstwa aplikacji (46)
    • Projekt 1. Napisz jaÅ›niej (46)
  • Skomplikowane rozmowy (50)
    • Projekt 2. Monski Pong (50)
  • Sterowanie przepÅ‚ywem (62)
    • Projekt 3. Bezprzewodowy Monski Pong (64)
    • Projekt 4. Negocjacje w Bluetooth (68)
  • Podsumowanie (72)

Rozdział 3: Sieć o większej złożoności (75)

  • Zaopatrzenie do rozdziaÅ‚u 3. (76)
  • Mapy i adresy sieci (77)
  • Klienci, serwery i protokoÅ‚y transmisji (82)
    • Projekt 5. Sieciowy kot (89)
  • Podsumowanie (112)

Rozdział 4: Patrz, mamo, nie ma komputera! Mikrokontrolery w Internecie (115)

  • Zaopatrzenie do rozdziaÅ‚u 4. (117)
  • Wprowadzenie do modułów sieciowych (118)
    • Projekt 6. Witaj, Internecie! (120)
  • Wbudowana aplikacja klienta sieciowego (127)
    • Projekt 7. Sieciowy wskaźnik stanu zanieczyszczenia powietrza (127)
  • NarzÄ™dzia do programowania i rozwiÄ…zywania problemów dedykowane dla modułów wbudowanych (140)
  • Podsumowanie (147)

Rozdział 5: Komunikacja w czasie (prawie) rzeczywistym (149)

  • Zaopatrzenie do rozdziaÅ‚u 5. (150)
  • Systemy interaktywne i pÄ™tle sprzężenia zwrotnego (151)
  • Protokół TCP - gniazda i sesje (152)
    • Projekt 8. Sieciowy Pong (153)
  • Klienci (155)
  • Podsumowanie (178)

Rozdział 6: Komunikacja bezprzewodowa (181)

  • Zaopatrzenie do rozdziaÅ‚u 6. (182)
  • Dlaczego nie wszystko jest bezprzewodowe? (184)
  • Podstawowe media sieci bezprzewodowej: podczerwieÅ„ i radio (185)
    • Projekt 9. Sterownik na podczerwieÅ„ do cyfrowego aparatu fotograficznego (188)
  • Jak dziaÅ‚a radio? (190)
    • Projekt 10. Dupleksowa transmisja radiowa (193)
    • Projekt 11. Radia Bluetooth (206)
  • Zakup radia (216)
  • A co z Wi-Fi? (216)
    • Projekt 12. Witaj, Wi-Fi! (217)
  • Podsumowanie (220)

Rozdział 7: Sieci bezsesyjne (223)

  • Zaopatrzenie do rozdziaÅ‚u 7. (224)
  • Sesje kontra wiadomoÅ›ci (226)
  • Halo! Kto tam? WiadomoÅ›ci rozgÅ‚aszane (227)
    • Projekt 13. Raportowanie toksycznych chemikaliów w warsztacie (232)
  • WiadomoÅ›ci skierowane (246)
    • Projekt 14. Bezprzewodowe przekazywanie danych z ogniwa sÅ‚onecznego (248)
  • Podsumowanie (258)

Rozdział 8: Jak zlokalizować (prawie) wszystko (261)

  • Zaopatrzenie do rozdziaÅ‚u 8. (262)
  • Lokalizacja sieciowa a lokalizacja fizyczna (264)
  • OkreÅ›lanie odlegÅ‚oÅ›ci (267)
    • Projekt 15. PrzykÅ‚ad czujnika odlegÅ‚oÅ›ci na podczerwieÅ„ (268)
    • Projekt 16. PrzykÅ‚ad ultradźwiÄ™kowego czujnika odlegÅ‚oÅ›ci (270)
    • Projekt 17. Odczyt siÅ‚y otrzymanego sygnaÅ‚u przy użyciu radioodbiorników XBee (273)
    • Projekt 18. Odczyt siÅ‚y otrzymanego sygnaÅ‚u przy użyciu radioodbiorników Bluetooth (276)
  • OkreÅ›lanie pozycji poprzez trilateracjÄ™ (277)
    • Projekt 19. Odczyt protokoÅ‚u szeregowego GPS (278)
  • OkreÅ›lanie orientacji (286)
    • Projekt 20. OkreÅ›lanie kierunku przy użyciu cyfrowego kompasu (286)
    • Projekt 21. OkreÅ›lenie postawy przy użyciu akcelerometru (290)
  • Podsumowanie (299)

Rozdział 9: Identyfikacja (301)

  • Zaopatrzenie do rozdziaÅ‚u 9. (302)
  • Identyfikacja fizyczna (304)
    • Projekt 22. Rozpoznawanie kolorów przy użyciu kamery internetowej (306)
    • Projekt 23. Rozpoznawanie twarzy przy użyciu kamerki internetowej (310)
    • Projekt 24. Rozpoznawanie kodów kreskowych 2D przy użyciu kamery internetowej (313)
    • Projekt 25. Odczyt znaczników RFID w Processing (318)
    • Projekt 26. RFID przy automatyzacji domu (321)
    • Projekt 27. Tweetuj z RFID (329)
  • Identyfikacja w sieci (353)
    • Projekt 28. Geokodowanie IP (355)
  • Podsumowanie (360)

Rozdział 10: Sieci telefonii komórkowej a świat fizyczny (363)

  • Zaopatrzenie do rozdziaÅ‚u 10. (364)
  • Jedna wielka sieć (366)
    • Projekt 29. CatCam Redux (369)
  • Zapisywanie na karcie SD (376)
    • Projekt 30. ZadzwoÅ„ na termostat (386)
  • Interfejsy wiadomoÅ›ci tekstowych (393)
  • Natywne aplikacje dla telefonów komórkowych (396)
    • Projekt 31. Osobisty przenoÅ›ny rejestrator danych (401)
  • Podsumowanie (415)

Rozdział 11: Powtórka z protokołów (417)

  • Zaopatrzenie do rozdziaÅ‚u 11. (418)
  • Tworzenie poÅ‚Ä…czeÅ„ (419)
  • Tekstowy czy binarny? (422)
  • MIDI (425)
    • Projekt 32. Zabawa z MIDI (427)
  • Representational State Transfer (435)
    • Projekt 33. Zabawa z REST (437)
  • Podsumowanie (440)

Dodatek. Gdzie można kupić części? (443)

  • Zaopatrzenie (444)
  • SprzÄ™t (447)
  • Dostawcy w Polsce (452)
  • Oprogramowanie (453)

Skorowidz (455)

Dodaj do koszyka Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.