reklama - zainteresowany?

Zostań mistrzem Arduino. Projekty dla początkujących i zaawansowanych - Helion

Zostań mistrzem Arduino. Projekty dla początkujących i zaawansowanych
ebook
Autor: Jon Hoffman
Tytuł oryginału: Mastering Arduino: A project-based approach to electronics, circuits, and programming
Tłumaczenie: Radosław Meryk
ISBN: 978-83-283-5523-1
stron: 320, Format: ebook
Data wydania: 2019-05-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,50 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-39,50 zł)

Dodaj do koszyka Zostań mistrzem Arduino. Projekty dla początkujących i zaawansowanych

Tagi: Arduino | Prezenty dla Niego

Arduino od wielu lat cieszy siÄ™ niesÅ‚abnÄ…cÄ… popularnoÅ›ciÄ… wÅ›ród miÅ‚oÅ›ników elektroniki, robotyki i tych, którzy lubiÄ… w domowym zaciszu zbudować sobie wÅ‚asny gadżet. Arduino może komunikować siÄ™ z komputerem, posiada także porty sÅ‚użące do podÅ‚Ä…czania zewnÄ™trznych elementów elektronicznych, takich jak silniki, przekaźniki, fotodiody, diody laserowe, gÅ‚oÅ›niki, mikrofony itp. Oprogramowanie sÅ‚użące do programowania Arduino jest dostÄ™pne za darmo. To wszystko sprawia, że platforma może posÅ‚użyć do budowy najprzeróżniejszych robotów, sterowników, czujników czy interfejsów do komunikacji z innymi urzÄ…dzeniami.

Ta książka jest wszechstronnym przewodnikiem, dziÄ™ki któremu w peÅ‚ni wykorzystasz Arduino. Z jej pomocÄ… szybko zdobÄ™dziesz wiedzÄ™ o elementach elektroniki i programowania, aby wkrótce tworzyć zaawansowane projekty Arduino. Znajdziesz tu mnóstwo praktycznych wzorów i przykÅ‚adów do ćwiczeÅ„. Rozpoczniesz od podstaw elektroniki, dziÄ™ki którym zrozumiesz zagadnienia dotyczÄ…ce komponentów, ukÅ‚adów i prototypów. NastÄ™pnie poznasz podstawy kodowania, dowiesz siÄ™, jak posÅ‚ugiwać siÄ™ Arduino IDE, jak podÅ‚Ä…czyć Arduino do komputera i jak uruchamiać wÅ‚asne projekty. Kolejne rozdziaÅ‚y książki dotyczÄ… maÅ‚ych projektów, dziÄ™ki którym nauczysz siÄ™ wykorzystywać do budowania wÅ‚asnych urzÄ…dzeÅ„ wyÅ›wietlacze LCD, silniki krokowe, syntezatory mowy, a nawet technologie bezprzewodowe!

W tej książce:

  • podstawy teorii elektroniki i obwodów
  • Arduino IDE i podstawowe operacje w jÄ™zyku C
  • sterowanie diodami LED za pomocÄ… kodu
  • stosowanie silników krokowych w budowie robota
  • zdalne sterowanie Arduino za pomocÄ… RF i Bluetooth
  • budowa generatora dźwiÄ™ków z przyciskami

Arduino już masz. Teraz potrzebujesz tylko wyobraźni!

Dodaj do koszyka Zostań mistrzem Arduino. Projekty dla początkujących i zaawansowanych

 

Osoby które kupowały "Zostań mistrzem Arduino. Projekty dla początkujących i zaawansowanych", wybierały także:

  • Arduino. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawowe techniki dla wÅ‚asnych projektów elektronicznych
  • W labiryncie IoT. Budowanie urz
  • Arduino od podstaw
  • TinyML. Wykorzystanie TensorFlow Lite do uczenia maszynowego na Arduino i innych mikrokontrolerach
  • Elektronika i internet rzeczy. Przewodnik dla ludzi z prawdziwÄ… pasjÄ…

Dodaj do koszyka Zostań mistrzem Arduino. Projekty dla początkujących i zaawansowanych

Spis treści

Zostań mistrzem Arduino. Projekty dla początkujących i zaawansowanych eBook -- spis treści


O autorze 13

O recenzentach 14

Przedmowa 15

Rozdział 1. Arduino 19

  • Historia Arduino 20
    • Czym jest Arduino? 22
  • Odkrywamy pÅ‚ytkÄ™ Arduino UNO R3 22
  • Zasilanie Arduino 24
    • Używanie do zasilania Arduino pinów VIN/GND 24
    • Używanie do zasilania Arduino wejÅ›cia zasilania DC 25
    • Używanie do zasilania Arduino zÅ‚Ä…cza USB 26
  • PÅ‚ytki Arduino shield 27
  • Piny na pÅ‚ytce Arduino 28
    • Piny cyfrowe 29
    • Analogowe piny wejÅ›ciowe 29
    • Piny PWM 29
    • Piny zasilania 30
    • Piny transmisji szeregowej 30
    • Piny SPI 30
  • Odmiany pÅ‚ytki Arduino 31
    • Arduino Micro 31
    • Arduino Mega 2560 32
    • Lilypad 32
    • Arduino Nano 33
    • Zamienniki pÅ‚ytek Arduino 33
  • Podsumowanie 36

Rozdział 2. Podstawy elektroniki 37

  • Elektroniczne bloki konstrukcyjne 38
    • Zasilanie 38
    • WejÅ›cie 39
    • WyjÅ›cie 39
    • UkÅ‚ad sterujÄ…cy 39
  • Multimetr 40
  • Elementy elektroniczne 43
    • Rezystor 43
    • Potencjometr 43
    • PrzeÅ‚Ä…czniki 44
    • Tranzystor 45
    • Dioda LED 46
    • Kondensator 46
    • UkÅ‚ad scalony 47
  • Czym jest energia elektryczna? 48
  • PrÄ…d 49
  • NapiÄ™cie 49
  • Oporność 50
  • Prawo Ohma 51
  • Czym jest moc? 51
  • Kody kolorów rezystorów 52
  • Podsumowanie 53

RozdziaÅ‚ 3. Schematy obwodów 55

  • Czym jest obwód? 55
  • Fritzing 58
  • Diagramy Fritzing 59
  • Schematy symboliczne 60
  • Obwody równolegÅ‚e i szeregowe 61
  • Obwody szeregowe 61
    • Rezystancja 62
    • NapiÄ™cie 62
    • PrÄ…d 62
  • Obwody równolegÅ‚e 62
    • Rezystancja 63
    • NapiÄ™cie 63
    • PrÄ…d 63
  • Spadek napiÄ™cia 64
  • Zapalanie diody LED 64
  • Podsumowanie 66

Rozdział 4. Podstawy prototypowania 67

  • Tworzenie miejsca do pracy 68
  • Używanie bezlutowej pÅ‚ytki prototypowej 69
  • Kable Dupont 73
  • Prototypowanie 73
    • Cztery bloki budulcowe projektu elektronicznego 75
    • Tworzenie schematu 76
    • Budowa prototypu 76
  • Pierwszy prototyp 76
  • Podsumowanie 79

Rozdział 5. Arduino IDE 81

  • Szkic Arduino 81
  • Arduino IDE 82
    • Odkrywanie IDE 83
    • Konfigurowanie Arduino w Å›rodowisku IDE 84
  • Arduino Web Editor 86
    • Odkrywanie edytora 87
    • Konfigurowanie Arduino w Å›rodowisku Arduino Web Editor 88
  • PrzykÅ‚ady 88
  • Biblioteki Arduino 92
  • Monitor szeregowy 95
  • Witaj Å›wiecie! 98
  • Echo 99
  • Podsumowanie 101

Rozdział 6. Programowanie Arduino - podstawy 103

  • Nawiasy klamrowe 104
  • Åšredniki 104
  • Komentarze 104
  • Zmienne 105
  • Typy danych 105
    • Boolean 106
    • Byte 106
    • Integer 106
    • Long 107
    • Double i float 107
    • Char 107
  • Tablice 108
  • Tablice znaków 110
  • StaÅ‚e 110
  • Funkcje arytmetyczne 111
  • Operatory porównania 112
  • Operatory logiczne 113
  • Rzutowanie 113
  • Podejmowanie decyzji 114
  • PÄ™tle 116
  • Funkcje 117
  • Podsumowanie 119

Rozdział 7. Programowanie Arduino - więcej niż podstawy 121

  • Ustawianie trybu pinu cyfrowego 122
  • Zapis pinów cyfrowych 123
  • Odczyt pinów cyfrowych 124
  • Zapis pinów analogowych 125
  • Odczyt pinów analogowych 126
  • Struktury 127
  • Unie 129
  • Dodawanie zakÅ‚adek 130
  • Praca z zakÅ‚adkami 133
  • Programowanie obiektowe 134
  • Biblioteka String 137
  • Podsumowanie 139

Rozdział 8. Czujnik ruchu 141

  • Wprowadzenie 141
  • Potrzebne komponenty 144
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 144
  • Kod 146
  • Uruchamianie projektu 147
  • Zadanie dodatkowe 147
  • Podsumowanie 148

Rozdział 9. Czujniki środowiskowe 149

  • Wprowadzenie 149
  • Potrzebne komponenty 152
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 152
  • Kod 152
  • Uruchamianie projektu 159
  • Zadanie dodatkowe 160
  • Podsumowanie 160

RozdziaÅ‚ 10. Unikanie przeszkód i wykrywanie kolizji 161

  • Wprowadzenie 161
    • Czujnik zderzeniowy 162
    • Czujnik unikania przeszkód 163
    • UltradźwiÄ™kowy wykrywacz zasiÄ™gu 164
  • Potrzebne komponenty 165
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 165
  • Kod 166
  • Uruchamianie projektu 168
  • Zadanie dodatkowe 169
  • Podsumowanie 170

Rozdział 11. Zabawa ze światłem 171

  • Wprowadzenie 171
  • Potrzebne komponenty 173
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 174
  • Kod 175
    • Dioda LED RGB 175
    • NeoPixel shield 176
  • Uruchamianie projektu 179
  • Zadanie dodatkowe 179
  • Podsumowanie 180

Rozdział 12. Zabawa z dźwiękiem 181

  • Wprowadzenie 181
  • Potrzebne komponenty 183
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 183
  • Kod 184
    • Korzystanie z funkcji tone() 184
    • Odtwarzanie dzwonka w formacie RTTTL 187
  • Zadanie dodatkowe 189
  • Podsumowanie 190

Rozdział 13. Korzystanie z wyświetlaczy LCD 191

  • Wprowadzenie 191
  • Potrzebne komponenty 193
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 193
  • Kod 195
    • Rysowanie linii 196
    • WyÅ›wietlanie tekstu 196
    • Obracanie tekstu 198
    • Podstawowe ksztaÅ‚ty 198
    • Figura wypeÅ‚niona 199
    • ProstokÄ…t 200
    • WypeÅ‚niony prostokÄ…t 200
    • ZaokrÄ…glony prostokÄ…t 201
    • WypeÅ‚niony zaokrÄ…glony prostokÄ…t 201
  • Zadanie dodatkowe 202
  • Podsumowanie 202

Rozdział 14. Rozpoznawanie mowy i synteza głosu 203

  • Wprowadzenie 203
  • Potrzebne komponenty 206
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 206
  • Kod 207
  • Uruchamianie projektu 209
  • Zadanie dodatkowe 209
  • Podsumowanie 210

Rozdział 15. Silniki prądu stałego i ich sterowniki 211

  • Wprowadzenie 211
  • Potrzebne komponenty 215
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 215
  • Kod 217
  • Uruchamianie projektu 218
  • Zadanie dodatkowe 219
  • Podsumowanie 219

Rozdział 16. Serwosilniki 221

  • Wprowadzenie 221
  • Potrzebne komponenty 223
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 223
  • Kod 224
  • Zadanie dodatkowe 226
  • Podsumowanie 226

RozdziaÅ‚ 17. Korzystanie z przekaźników 227

  • Wprowadzenie 227
  • Potrzebne komponenty 230
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 231
  • Kod 232
  • Zadanie dodatkowe 233
  • Podsumowanie 233

Rozdział 18. Zdalne sterowanie Arduino 235

  • Wprowadzenie 235
  • Potrzebne komponenty 238
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 239
  • Kod 239
  • Zadanie dodatkowe 243
  • Podsumowanie 244

Rozdział 19. Tworzenie robota 245

  • Wprowadzenie 245
  • Podwozie i ruch 246
  • Silniki i zasilanie 249
  • Robot autonomiczny - unikanie przeszkód i wykrywanie kolizji 252
  • Zdalne sterowanie robotem 255
  • Udzielanie informacji zwrotnych użytkownikom 255
  • Ruch obrotowy 256
  • Projekty nierobotyczne 257
    • Stacja pogodowa 257
    • Inteligentny termostat 257
  • Czujnik zbliżania siÄ™ 257
  • Zadanie dodatkowe 258
  • Podsumowanie 258

Rozdział 20. Bluetooth LE 259

  • Wprowadzenie 259
  • Technologie radiowe Bluetooth LE 261
    • Topologie sieciowe 263
    • Profile Bluetooth LE 265
    • ModuÅ‚ Bluetooth HM-10 270
  • Potrzebne komponenty 271
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 272
  • Projekt 1. Transmisja szeregowa 273
    • Polecenie testowe 276
    • Zapytanie o wersjÄ™ oprogramowania 276
    • Przywracanie ustawieÅ„ fabrycznych 276
    • Restart moduÅ‚u 277
    • Zapytanie o adres MAC (Media Access Control) 277
    • Ustawianie nazwy 277
    • Zapytanie o nazwÄ™ 277
    • Ustawianie interwaÅ‚u rozgÅ‚aszania 277
    • Zapytanie o interwaÅ‚ rozgÅ‚aszania 278
    • Ustawianie typu rozgÅ‚aszania 278
    • Zapytanie o typ rozgÅ‚aszania 278
    • Ustawianie szybkoÅ›ci transmisji 278
    • Zapytanie o szybkość transmisji 279
    • Ustawianie identyfikatora cechy 279
    • Ustawianie identyfikatora usÅ‚ugi 279
    • Zapytanie o identyfikator usÅ‚ugi 279
    • Ustawianie roli 279
    • Zapytanie o rolÄ™ 279
    • Wyczyszczenie informacji o ostatnio poÅ‚Ä…czonym urzÄ…dzeniu 280
    • Próba nawiÄ…zania poÅ‚Ä…czenia z ostatnio poÅ‚Ä…czonym urzÄ…dzeniem 280
    • Próba nawiÄ…zania poÅ‚Ä…czenia z adresem 280
    • Ustawianie kodu PIN 280
    • Zapytanie o kod PIN 281
    • Ustawianie mocy moduÅ‚u 281
    • Zapytanie o moc moduÅ‚u 281
    • Ustawianie trybu Å‚Ä…czenia 281
    • Zapytanie o tryb Å‚Ä…czenia 281
    • Ustawianie powiadomieÅ„ 282
    • Zapytanie o ustawianie powiadomieÅ„ 282
  • Projekt 2. Sterowanie diodÄ… LED 286
  • Projekt 3. Czujnik Å›rodowiskowy 288
  • Co nowego w Bluetooth 4.1, 4.2 i 5.0? 292
    • Bluetooth 4.1 292
    • Bluetooth 4.2 292
    • Bluetooth 5.0 293
    • Bluetooth mesh 293
  • Zadanie dodatkowe 293
  • Podsumowanie 294

Rozdział 21. Bluetooth Classic 295

  • Wprowadzenie 295
  • Radio Bluetooth 297
    • Topologia sieci 298
  • Potrzebne komponenty 299
  • Schematy poÅ‚Ä…czeÅ„ 299
  • Projekt 1. Konfigurowanie moduÅ‚ów Bluetooth 301
    • Polecenie testowe 304
    • Reset urzÄ…dzenia 304
    • Zapytanie o oprogramowanie firmware 304
    • Przywracanie ustawieÅ„ domyÅ›lnych 305
    • Zapytanie o adres moduÅ‚u 305
    • Ustawianie trybu moduÅ‚u i zapytanie o tryb moduÅ‚u 305
    • Ustawianie parametrów UART i zapytanie o te parametry 305
    • Ustawianie trybu poÅ‚Ä…czenia i zapytanie o ten tryb 306
    • Ustawianie adresu powiÄ…zania i zapytanie o ten adres 306
  • Projekt 2. PoÅ‚Ä…czenie szeregowe, wysyÅ‚anie danych 309
  • Projekt 3. Zdalne sterowanie joystickiem 312
  • Podsumowanie 316

Skorowidz 317

Dodaj do koszyka Zostań mistrzem Arduino. Projekty dla początkujących i zaawansowanych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.